Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moosss schreef:Hiii,
ik ga me ook nog even op de valreep melden! In 2021 en 2022 heb ik ook al aan het dbt deelgenomen en vond dit altijd leuk!
Mijn springgefokte merrie Noni (Mylord van 't vlasmeer X Concordance) heb ik laten dekken door de appaloosa springhengst Jackpot L'evidence. Ze is 28 maart uitgerekend en dat maakt haar vandaag dus 253 dagen drachtigHaar gedrag was tot vorige week enorm positief veranderd onder het zadel maar sinds afgelopen vrijdag is ze echt weer enorm aan het draken. Ook is d'r weerstand echt enorm laag en heeft ze giga mok op dr benen en hierdoor al 2 keer een einschuss been gehad.... Dus, laat het maar snel halverwege maart zijn
![]()
Over 2,5e week verhuisd Noon naar het stallentje waar ze mag bevallen:)
Ik ga proberen zo actief mogelijk mee te lezen
baudyh schreef:Breed en grow is een krachtvoer hè geen ruwvoer. Krachtvoer is voor de vitamine en mineralen en de hoeveelheid energie.
Wil je je paard dikker moet je ruwvoer geven.
Cioccolato schreef:baudyh schreef:Breed en grow is een krachtvoer hè geen ruwvoer. Krachtvoer is voor de vitamine en mineralen en de hoeveelheid energie.
Wil je je paard dikker moet je ruwvoer geven.
In de basis ja. Daarnaast hebben paarden wel degelijk krachtvoer nodig met bijvoorbeeld dracht. En dat is geen breed en grow. Ja voor paarden die je sober moet houden. Hier gewoon verschil op dezelfde stal met hetzelfde ruwvoer, enkel wisselend krachtvoer. 1 en 1 is 2.
baudyh schreef:[
Er word gezegd mijn paard is een gratenpakhuis zonder puf op de breed en grow.
Maar dat gratenpakhuis ga je niks aan veranderen met breed en grow. Puf wel. Maar waarschijnlijk heeft ze juist omdat ze mager is geen puf.
Als je een drachtige merrie hebt die laag in suikers en zetmeel gevoerd moet worden. Kan je prima breed & grow voeren. Alleen als ze dun is zal je daar ruwvoer ( wiesencobs, luzerne, onbeperkt hooi enz ) bij moeten voeren. Is ie merrie te dik en doet ze niks kan ze het prima doen op dit voer.
Elk paard is anders en je moet voor elk paard kijken wat je ze het beste kan geven. Ik ken zat paarden die het prima doen op breed en grow maar ook paarden niet. Maar dat maakt het geen slecht voer.
baudyh schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ze is er weer. Nog heel moe maar fijn om weer tussen haar vriendinnen te staan