Fijn dat de drachten toch nog komen. Gefeliciteerd! Ook met tussentijds scannen. Bevestiging is altijd fijn. Ik wou het ook doen, maar ik wacht toch nkg tot september.. Dat is het ook zo
Am ik hoop dat t nog lukt. Dit was in veulenhengstigheid ook toch?
AM balen, hopelijk is ze snel hengstig en kun je door.
Mirjam gefeliciteerd!
GA leuk reisje, "even" sperma halen.
Alle goede scans, fijn die bevestiging
Hier nog een dikke week wachten. Mijn gevoel weet het allemaal niet meer haha. Ik heb gisteren wel een heel fijne wedstrijd gereden, geen spanning bij de dame.
Ik haat dat wachtbankje en dan vooral de laatste dagen voordat je kunt scannen. Ik hoef gelukkig niet meer naar het wachtbankje. Voor een keertje gaan wij een vroeg veulen hebben en ik denk dat we in de toekomst ook eerder gaan beginnen. Als je pas in mei begint en ze pakken niet direct aan zit je na 2 of 3 pogingen wel ineens aan het eind van het dekseizoen. Vroeger begonnen wij ook niet eerder dan in mei en dat is leuk als je merrie dan direct aanpakt maar niet als je dus meerdere pogingen moet doen.
AM wat balen van Wild. Hopelijk pakt het de volgende ronde. Met Lizella ook een lastig verhaal.. Duimen dat je er straks onder het zadel ook nog iets mee kunt.
GA wat een bedragen. En zo jammer dat je er aan kosten dan eigenlijk moeilijk uitkomt met verkoop.
Cio fijn dat alles mooi drachtig is!
Mirjam wat fijn!
Havanna is zaterdag weer geinsemineerd. Ik heb er geen goed gevoel bij. Ze is normaal braaf met scannen en insemineren. Nu was ze me scannen zo boos dat ze zelfs trapte. Met scannen of het eitje weg was, was ze ook weer erg gespannen en boos. DA zei niks over vocht oid in de baarmoeder, maar mij zit het niet lekker.
petraaken, met je eens. Wij begonnen ook vroeg en hadden 3 pogingen nodig. Als we later waren begonnen dan hadden we ook pas een laat veulen gehad (als het dan ook 3 pogingen duurde natuurlijk).
Yvk, hmmm klinkt niet positief idd. Duimen dat het toch gelukt is
De swab bij Picture is afgenomen vanmiddag. Leek gelijk al afwijkend in het buisje, er zaten rode vlokjes (bloed?) aan het staafje. Dierenarts dacht woensdag de uitslag te hebben. Ik ben benieuwd!
Dat klinkt best wel heftig jennyk. Hopelijk is het goed te behandelen met AB. Je zou bijna standaard een swab nemen voor je begint aan een seizoen. Hier ga ik ook morgen even bellen voor onze merrie die is ondertussen al bijna 4 weken weg
Net vocht in de baarmoeder neem ik sws al een swab. Er kan zoveel schelen.. helemaal als het niet wil lukken.. Hopelijk valt het mee en is het te behandelen!
Ik heb nu spijt dat ik Inoa niet heb laten naspoelen. Was er zelf niet bij met scannen voor ei weg. Nouja hopelijk toch gepakt!
En inderdaad je zou bijna standaard swabben…
Jazzejam, dat telt inderdaad lekker op waarom duurt t zo lang??
Yvk, misschien juist goed teken houd hoop .
Mirjam gefeliciteerd!
AM_Horses
Geplaatst: 12-07-22 03:48
Balko. Duimen dat het nu toch heeft gepakt ondanks dat er niet gespoeld is
Jazzejam. Dat is al wel heel lang weg. Je kon het hengstig spuiten niet thuis doen? Ala ze hengstig is wegbrengen
Jennyk. Dat klinkt idd niet goed. Ik ben benieuwd wat er uit de swab komt
Yvk. Wat apart dat de merrie nu zo heftig reageert
Mirjamalvaro. Gefeliciteerd! Duimen dat de andere dames ook drachtig zijn
LAdonna. Fijn dat je op wedstrijd lekker hebt kunnen rijden
Cioccolato. Klopt, Wild Thing is in veulen hengstigheid geinsemineerd
Fleuribelle. Jaa, mij te warm. Maar ik hoop maar dat wild Thing goed hengstig wordt
Petraaken. Wat fijn
Woensdag weer scannen bij Wild Thing. Dierenarts dacht dat donderdag vroeg genoeg was. Ik scan dan liever een keer extra als dat ik te laat ben
Tinniie fijn dat er toch nog merries drachtig worden gescand.
Fleuribelle
Geplaatst: 12-07-22 09:18
Yvk, hopelijk is je gevoel dit keer niet juist en heeft het gepakt.
Balko, ik duim dat het dit keer gelukt is.
Jennyk, lijkt op een ontsteking, hopelijk valt het mee.
AMhorses, hopelijk kan ze snel geïnsemineerd worden.
Maike is zojuist gescand en het ei was weg. Het ander ei dat op links zat was van een 3,8 naar een 2,9 verschrompeld. Ze had geen vocht in de baarmoeder. Nu hopen dat het gelukt is. Merrie is 18 en ik zou het fijn vinden om een merrie veulen van haar over te houden. Het merrie veulen van vorig jaar is helaas overleden. En dit jaar hebben we een stoere hengst.
Ha ha vandaag op dag 19 maar weer scannen. Omdat op dag 16 ze niet drachtig was en de DA het idee had dat ze net hengstig was geweest. Nu zegt hij : ze word voorlopig niet hengst……. Want ze is toch drachtig. Waarschijnlijk zat er een kieste voor of zo. Nou ja ik ben er blij mee. 4 drachtig nog 1 te gaan. Maar daar geloof ik niet zo meer in.
Fleuribelle goed nieuws dus geen kans op een tweeling, dat het tweede ei netjes is gekrompen?
Wat fijn Bauhdy.Gelukkig zit de DA er soms ook naast in je voordeel.
Was de laatste merrie de Gelderse?
Hier is de merrie weer hengstig gespoten deed nog niks zelf, maar dat had ik ook niet verwacht. We zullen zien. Normaal wordt het pas spannend na insemineren. Maar dit jaar is het überhaupt de vraag of we zover komen.
Wel gevraagd om een swab te nemen. Zodat we in iedergeval eea kunnen uitsluiten. Ook als we haar niet drachtig krijgen dit jaar. Zat terug te denken dat ze in 2020 kort aan de nageboorte heeft gestaan. Heeft toen uurtje of 4 geduurt maar wel na spuiten oxci er vanzelf afgekomen en compleet. Maar misschien toch wat naar binnen geslopen.
Fleuribelle. Klinkt goed. Duimen dat het nu gelukt is
Baudyh gefeliciteerd was dit de Gelderse merrie?
Jazzejam. Slim om een swab te laten nemen. Toch raar dat ze niet reageren op hengstig spuiten. Hopelijk komt er nu vooruitgang in
Wild Thing lijkt nog steeds niet hengstig te worden. Deze ochtend wordt ze weer gescand. Mocht er geen actie zijn. Dan denk ik het beste hengstig spuiten. Vorig jaar werd ze zelf niet hengstig. Na hengstig spuiten was ze toen wel gelijk drachtig.
Shirley__
Geplaatst: 13-07-22 03:48
Och jemig wat een pagina's verder
Mirjamalvaro en Petraaken; gefeliciteerd! Toch nog drachtige merries! AM: Spannend! Ik denk ook dat je dat dan het beste kan doen! Dan heb je in ieder geval iets zekerheid mbt de cyclus.
Hier is Zirana inmiddels op dag 64, morgen (donderdag) hebben we een scan... ben heel benieuwd hoe het er nu uit ziet! Het rijden en trainen hebben we echt op een laag pitje gezet... we gaan alleen nog maar recreatief bezig en lekker naar buiten! Dat zal haar vast goed doen.
Én we hebben een primeurtje! Voor 4jr geleden hebben we een ongelukje gehad met het uitladen met de trailer, waarbij diegene die met de achterstang bezig was, niet had gecommuniceerd waarbij ik voor nog niet zover was, en dus zirana als een idioot de trailer uit vloog. We hebben een hele poos niet meer kunnen laden en het uitladen was helemaal drama, op het moment dat de klep al los ging kwam zij al half over de stang. Met veel oefenen en heel veel geduld, stapje voor stapje heb ik haar weer op een rustige manier kunnen laden en uitladen... Maaar ik wilde hoe dan ook toch nog ooit eens oefenen dat ik haar alleen kon laden en uitladen... (met laden moest ik altijd iemand erbij voor die stang erachter te doen... ) maar met een kwartiertje, geduld en duidelijkheid ging mevr met halstertouwtje over de hals de trailer op, wachtte netjes tot ik de stang erachter had. Echt dan zit ik weer even in de 7e hemel hoor Dan ben ik toch weer megatrots op mijn mama-to-be.