Lopen ze gelijk met Marley, die is 72 dagen vandaag. Ga terug proberen actief mee te reageren maar pff jeetje zo druk allemaal hier thuis!
jolandje
Geplaatst: 17-07-17 15:42
ja Glowy is zo vroeg ivm de ruil van hengsten op de HK op 1 april, ( even voor degenen die het nog niet wisten ) Vanessa Vandersteen en ik hebben op 1 april onze hengstjes tijdelijk omgeruild, dus haar Magic heeft mijn twee merries gedekt en mijn Yuma heeft bij haar twee merries gedekt, eind juni hebben we weer terug geruild, en nu dus maar wachten wat onze mannen ervan gemaakt hebben
Vulina
Geplaatst: 17-07-17 16:01
Wij hebben dit jaar de eerste uitgerekend op 28 februari.. Ik heb ze toch liever laat dan zo vroeg!
Jeetje Moratoetje, dat verwacht je toch ook niet. Ik ga duimen voor je dat het toch gelukt is.
Ik heb liever een laat veulentje (al denk ik daar tzt anders over, wachten is zo moeilijk ) en moet Khaleesi niet denken dat ze het nog een keer uit moet stellen
Jeetje Moratoetje, wat vervelend en ook laks van de hengstenhouder dat die jullie niet ingelicht had...
Februari zou ik wel heel vroeg vinden voor een veulen. Ik kom nu op eind mei, dat vind ik prima.
jolandje
Geplaatst: 17-07-17 17:18
ja dat had ik ook altijd, maar vorig jaar is Saphira op 5 maart geboren, het was toen heel koud , en ze heeft een paar weken met een dekentje aan gelopen, maar op zich toch ook wel weer fijn, je hoeft niet zo vreselijk lang te wachten en hebt een langere zomer plezier met je veulen
Deze die uitgerekend is in februari had 2 maal verworpen met 3 maand. Vandaar deze keuze; Zo konden we indien nodig nog een poging wagen. Maar niet nodig gelukkig!
Ik dacht dus ook niet te vroeg beginnen omdat ik liever niet zo'n vroeg veulen wil. Maar door het bloedei nu dus nog bezig, wordt een late dus. Morgen de laatste Regumate, kon uit met een flesje en een restje gekregen van een bokker. Woensdag hengstig spuiten, mag ik zelf doen van de DA omdat het in een spier gaat, en dan vrijdag scannen hoe we ervoor staan.
Moratoetje: er staat bij ons op stal een paard die is verwekt met nagenoeg dood diepvries sperma. Je hebt maar 1 goede zaadcel en een portie geluk nodig. Ik duim voor je dat het raak is.
Kabayo
Geplaatst: 17-07-17 18:27
Hier begin mei veulen. Later zou ik niet willen. Dan wacht je zo lang in DBT 2017 werden er zelfs veulens in januari geboren
Jeetje zeg moratoetje. Dat is vervelend.. hoop dat het toch wel gepakt heeft
Mei is inderdaad mooi, ik heb eerder veulens gehad in maart. Natuurlijk was ik er super blij mee maar met natte sneeuw, regen, natte koude grond en te weinig gras op de wei niet echt ideaal. De planning was steeds April, maar moeders verkoos ze steeds een week of 2 a 3 eerder te geven. Oma en overgroot moeder ook meestal. Daarom nu dus pas in juni begonnen. Nu mag ik mijn handjes dichtknijpen als ik een juni veulen krijg.
sultan15
Geplaatst: 17-07-17 19:42
DL fijn dat het met Harley beter gaat! hoe is het nu met het veulentje?
Murosch jij ook weer hier? Geen broertje of zusje voor Veronia zag ik, maar een nieuwe knappe dame!
Kabayo mooie combinatie heb je! Ik hoop voor jou op meer geluk dit jaar!
AM Horses spannend voor Wild Thing!
draakje dankjewel! Ik hoop het ook eerst maar eens insemineren
Myrthe Libby ook weer drachtig! leuk! maar wel minder van haar blessure. Hopelijk heeft ze er niet al te veel last van tijdens de dracht...
jolandje mooie combinaties weer, leuk dat je er ook weer bij bent
Fotsy super dat Flo ook weer drachtig is! Elsa mag een jaartje overslaan?
Stal HD spannend in augustus!
Siptje gefeliciteerd!
Karin mooie merries!
Moratoetje oef wat een gedoe! hopelijk pakt het alsnog!
Vanmorgen zijn wij met Fair naar de DA geweest. Een mooi ei van 4,8 cm. Wel nog hard, dus de DA verwacht nog niet dat het springt vannacht, morgen gaan we haar insemineren!
Verstandig dan Vulina. Zou ik in dat geval ook doen. Maar je zult altijd zien... begin je expres vroeg; pakt het in 1x
Kabayo, ja dat is meestal vooral Marije. Die heeft haar veulens al in de winter ivm showseizoen enzo... ben benieuwd of zij eigenlijk veulens verwacht in 2018
Hier de voorkeur voor begin mei, in verband met weide. Met een beetje geluk kunnen ze in een brandschone wei bevallen. Alleen was Sarona vorig jaar moeilijk drachtig te krijgen en zat die toen op half mei. Nu gelukkig direct drachtig dus weer 2 weken gewonnen. Roos is dit jaar te vroeg bevallen en is 3 weken later naar de hengst gebracht en ook direct raak, die zit nu dus in april. Maar ook dat as een mazzel want die cyclus klopte niet, is 21 dagen na bevalling de eerste keer gedekt. Past niet met veulenhengstigheid.
Fotsy
Geplaatst: 17-07-17 20:36
gefeliciteerd met je verjaardag Linda
MarijeR slaat jaar over, zal raar doen ja
sultan nee Elsa blijft leeg, het plan was ze zadelmak te maken deze zomer tot ze een slag kreeg, dus nu plannen uitgesteld, hopelijk niet voor altijd. Als het zo is, dan zal ze volgend jaar misschien wel weer gedekt worden maar welke hengst dan, totaal geen idee.
Fotsy, bedankt En ja had ook gehoord dat ze een jaartje ging overslaan vandaar dat ik ook benieuwd was, maar daar heeft ze zich echt aan gehouden? Oei gaat raar zijn!!
Even een fototje van Esmeralda (94 dagen) ze heeft ook al een behoorlijke buik van het gras
Esmeralda is 21 maart uitgerekend, lekker vroeg. Vorig jaar had ik 2 veulens op 20 en 21 april, en precies op een in de koudste nacht geboren (5graden) ze hadden toen ook echt een dekentje nodig.
De eerste van onze hengst is 31 december uitgerekend (25 januari gedekt)
jolandje
Geplaatst: 17-07-17 21:38
wat een mooie glimmert
Pauk
Geplaatst: 17-07-17 21:39
Twinklebel en Linsa gefeliciteerd!
Fotsy wat een leuk stel samen!
Nou DL schiet nog niet op zo.. Hopelijk knappen je veulens ook snel op
Moratoetje.. Jeetje dat schiet niet op zeg!
Linda gefeliciteerd met je verjaardag!
Veulens heb ik het liefst in april.. Ik dacht dat Orion zich daaraan ging houden.. Stond ze hengstig gister.. Veulen zit er niet meer in dus morgen toch nog maar een keer dekken
Aura is wel drachtig gescand vorige week en uitgerekend op 24 mei, hopelijk blijft die wel plakken. Moeilijk jaar dit jaar