Moet er niet aan denken, Rienne.. Mijn honden zijn mijn vriendjes.. Sterkte!
Hier weer gescand, beide het ei er nog niet af Morgen weer insemineren en zondag weer scannen.
Starwien
Geplaatst: 10-06-16 20:32
Spannend Murosch! Al bijna maandag!
Spannend MDJ, hopelijk snel hengstig!
Ah fijn mooney dat ze eindelijk gedekt is!
Ah wat jammer rienne dat ze niet drachtig is! En sterkte met je hond
Oeh spannend ivy_power, waar komt je merrie vandaan?
Heerlijk dat Fi weer thuis is Cynthia!
Gefeliciteerd Memere met de dracht!
------------------- Goed en slecht nieuws! Starwien is drachtig gescand van Le Matsjo! Helaas Unique niet drachtig en gelijk hengstig, balen we echt van want nu mogen we weer dat pokke-eind naar Kwadijk rijden ( ben je heen-terug 5 uur onderweg ). Maar goed! We gaan het nog 1 of 2 rondes proberen en wie weet is het nu wel raak
Cynthia fijn dat Fi weer thuis is. En drachtig. Spannend!
Ivy_power, fijn dat jou meisje ook weer thuis komt!
Memere, gefeliciteerd!
Balen Vulina. Succes morgen!
Starwien, gefeliciteerd met de dracht van de een! Jammer dat de ander nog niet drachtig is. Maar volgende keer hopelijk beter.
Knolselder
Geplaatst: 10-06-16 20:52
Aii... veel niet dracchtig zo te lezen hopelijk volgende ronde Meer succes.
Gefeliciteerd aan degenen die een geslaagde scan hadden!
Hier is het wachten op Fré, die heeft 31 mei de laatste dekking gehad. Ik hoop dat het raak is, want wil ze weer thuis. En dan kan ik weer dat pokke-eind naar Duitsland rijden
Gisteren met de hengst naar de DA gereden om Fleem te dekken. Ze hebben haar voor en na het dekken gespoeld. Maar of het wel zou springen is nog de vraag. Misschien moet ik nog een keeertje terug.
hinte
Geplaatst: 10-06-16 21:02
Just_Sannee, Welkom, en natuurlijk gefeliciteerd met de dracht van Indy!
Vulina, Succes net beide dames!
ivy_power89, Welkom, mooie combinatie heb je gekozen! Spannend, dat ze maar een goede reis mag hebben.
Joyceee86, We wachten met zijn alle wat af...
Pam84,Welkom en natuurlijk gefeliciteerd!
Quir, Jammer! En wat een mooi veulentje!
Cynthia82, Ik zou jou je paarden wel eens willen horen roepen Succes met je Total Lockdown Weekend Fijn dat Fi weer thuis is!
conejo, Welkom en natuurlijk gefeliciteerd!
MarijeR, Hopelijk is Lizzy nu drachtig en kan Cookie lekker naar huis dit weekend. Altijd weer een fijn gevoel als het hooi mooi droog binnen is.
linda2008, succes met Bucks en Star!
juval, Ik duim voor je mee
Dustinlover, Laat je de cyste weg branden of proberen weg te spuiten?
Murosch, Spannend.....
MDJ, Hopelijk gaat het niet te lang duren....
mooney, Het begin is er!
Lisanne, Leuke naam!
Evelien__, Succes morgen!
rienne, He wat jammer!
Memere, Gefeliciteerd met Dani!
Starwien, Gefeliciteerd met Starwien en jammer van Unique .
Knolselder, Spannend met Fré, vindt het wachten altijd zo lang duren. Succes met Fleem!
En nu maar hopen dat ik niemand vergeten ben
Vulina
Geplaatst: 10-06-16 21:28
hinte schreef:
En nu maar hopen dat ik niemand vergeten ben
En anders maar wel hoor! Je kunt nu eenmaal niet altijd op iedereen reageren, al is het wel erg lief bedoeld!
Fotsy
Geplaatst: 10-06-16 21:52
hinte wow wat een bijleespost
mooney eindelijk, werd tijd dat ze eens niet bitchy deed he
amai vulina nog niet af, is afspuiten geen optie? dus moet je opnieuw insemineren
super starwien, eentje in the pocket en one to go
amai dat is ook niet van de poes knolselder, pff een mens moet er wat voorover hebben
knappe Fi weer thuis en anders, soms eigenaardig hoe ze of zenuwachtiger worden of juist rustiger als ze drachtig zijn. Verzorgsters, ik heb ook eentje maar is nog vrij jong en naief dus verder dan wat poetsen en knuffelen komt ze niet
Memere gefeliciteerd met Dani
Ennasil leuke naam
Quir ik wel al gehad hoor merrie's met korte cyclus, dan lange hengstigheid, lange cyclus en korte hengstigheid, was precies afhankelijk van het weer
-----------------
hier Elsa nog niet hengstig gezien en zitten nu op 20 dagen na laatste dek, ik ben benieuwd, beide merrie's trekken veel met elkaar op maar ja of dat iets zegt en Flo kan haar dochter soms wel opeten, ocharme het schaap weet niet wat haar overkomt we zien wel bij scan volgende week. Zou ik het merken als haar zoon op zijn moeder begint te springen of ze hengstig staat? Alleszins was hij niet weg te slaan vandaag bij mijn jaarling die voor de eerst keer hengstig stond, kleine meisjes worden echt snel groot.
AniekR
Geplaatst: 10-06-16 22:03
Beetje globaal bijgelezen maar. Drukke week achter de rug.
Cynthia via een andere weg al gefeliciteerd, maar ook alle andere mensen met drachtige merrie's gefeliciteerd! En de nieuwe mensen welkom. Knappe bonte ook momenteel onderweg naar Nederland!
Rienne, wat balen. Hopelijk dat het komende rond wel lukt dan! Zal inderdaad wel schelen dat de cyste nu bekend is!
Quir ook balen. Dat lijkt me inderdaad wel heel vlug. Maar misschien toont ze gewoon vlug hengstig bij een rijpend ei. Je hoort wel eens dat ze op 17/18 dagen al te laat kunnen zijn. Mijn dames hebben ook een cyclus van ca. 21 dagen volgens mij. Roos iets korter. Die liep in twee hengstigheden gelijk met Lies die 6 dagen eerder bevallen is, zijn van dezelfde dag insemineren drachtig. Volgens mij vroeg jij het ook of er veel merrie's van de eerste keer drachtig waren, al is jouw hoop misschien al weg Hier alle drie de dames van de eerste keer drachtig. Maar die twee van mij waren dat vorig jaar. Dus misschien geen goed uitgangspunt
Starwien, dubbel. Super dat Starwien drachtig is, maar balen van de andere merrie
Vanmorgen is de dierenarts weer geweest en ondanks mijn Lies-misschien-hengstig-scare van vorige week, zat alles keurig nog op hun plek: Rooskamp's M... (van Lies) -niet zo mooi op de still gekregen helaas-
En Rooskamp's R... (van Roos)
Ook bij Roos was er geen spoor meer van het mogelijke mini-vruchtje wat de vorige keer gespot is. Helaas geen hartjes kunnen zien, ook niet bij Shadylah. Zouden Roos 10 dagen (is 11 geworden) later opvolgen i.v.m. dat tweede vruchtje. En toen besproken dat we de rest dan ook zouden doen voor de tweede scan. Maar kwam ook een nieuwe, wat minder ervaren dierenarts en dus bij alle drie niets gezien. Nu dus een beetje balen en ook in dubio wat we nu zullen doen. Vooral omdat Shadylah nogal knijpt en last heeft van spanning met het scannen, was het eigenlijk de bedoeling om dit als laatste keer scannen te doen (en mijn merrie's dan misschien eind van het seizoen nog een keer voor gust-verklaring, mits nog niet duidelijk zichtbaar).
Fotsy
Geplaatst: 10-06-16 22:07
als ze het heel spannend vinden dat scannen, zou ik niet teveel scannen, bij merrie's die er niks van maken, kan het vast geen erg zijn.
Elsa laat ik dus ook niet scannen, die krimpt al in elkaar bij de hoefsmid
Quir , hier de laatste week ook veel merries die heel snel gaan! Zou het misschien toch iets met het weer te maken hebben ? Eentje die op 18 dagen ook al een ei had dat op springen stond.
Toch spijtig zoveel niet drachtig, maar geen nood, we zitten inderdaad nog goed in het seizoen succes aan iedereen die de komende dagen nog gaat scannen!
Verder gaat het hier bij de Arany-merries redelijk vlot. We zitten nu denk ik aan 10 van de eerste poging drachtig, eentje van de 2e en nog eentje die nu dus aan de 2e bezig is. En veel die in de komende week gaan gescand Worden o.a dus Flo van Fotsy dus duimen maar !
Onze eigen merries zitten ondertussen al aan dik 2 maanden dracht... Het gaat snel dit jaar
@starwien, Mijn merrie komt uit Spanje. Geboren in Noorwegen, toen naar spanje en nu naar nederland. Gefeliciteerd met de ene merrie, die andere komt er wel!
Ik lees hier toch veel merries die niet drachtig zijn of beetje gekke cyclus hebben. Merrie die ik pas verkocht heb en nog een veulen aan de voet van mijn hengst heeft lopen, was vrijwel altijd om de 20 dagen hengstig. Met die nieuwe weet ik het nog niet precies. We gaan maandag savonds naar het gynaecologisch inloopspreekuur van mijn dierenarts om te kijken hoe ver ze wel of niet staat.......
Gefeliciteerd aan de drachtige dames, en nu hopen dat alles drachtig blijft
Starwien, in ieder geval gefeliciteerd met Starwien! Ben heel benieuwd naar het veulentje. Balen dat je gelijk zo'n eind moest gaan rijden... Maar hey in ieder geval 1 drachtig...
Annelies, oeh nog een weekje dan tor de scan van fre? Spannend!! Kan bambam eindelijk weer naar huis... En fleem hopelijk goed geluk dit keer... Ik zal voor je duimen.
Hinte, wow wat een bijleespost Ik zal vast ook regelmatig iemand vergeten... Niet bewust, maar het is onmogelijk allemaal bij te houden
Fotsy, misschien heb ik er overheen gelezen maar laat je elsa niet scannen? Edit volgende post: inderdaad niet scannen dus hihi, nou hopelijk blijft de hengstigheid dan gewoon netjes weg
Anniek, wat fijn dat alles op zijn plek zit en dat er geen verdachte dingen zijn gevonden! Vanwaar de twijfel dan nog? Als dit de laatste scan zou zijn, en alles ziet er goed uit, dan is het toch oke? Of heb ik ergens overheen gelezen?
Inderdaad een hoop merries met "rare" cyclussen... hopelijk uiteindelijk toch alles netjes drachtig...
Star heeft zich altijd maar 3x laten dekken (2 dekkingen dus) en nu zit ze alweer bijna aan 2 weken, ik vrees dan ook dat het niet gaat pakken, al kan het natuurlijk wel nog gewoon maar dat zegt mijn gevoel... Bucks zit pas aan het begin van het dekken dus hopelijk slaat ze een deze dagen netjes af. Duimen maar weer!
Linda, behalve kloppende hartjes, die hebben we dus niet gezien. Maar hoor ook weer van anderen dat ze daar niet altijd op scannen/of niet altijd kunnen zien... dus in dubio. Zijn er echt mensen met de ervaring dat er voor die 4/5 weken al geen hartje was?
Linda, ze laat zich nu weer 2 weken lang dekken? Dat is wel lang zeg... En je kan haar niet scannen om te zien hoe haar cyclus/baarmoeder er uit ziet zeker? Hopelijk slaat Bucks gewoon netjes af inderdaad!
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 11-06-16 10:19
Hier dus ook wat meer snelle merries.
Mijne staat op hengstenhouderij (gewoon altijd, niet omdat ik haar weer drachtig wil hebben overigens). 5 dagen na geboorte van haar veulen besloten haar weer te laten dekken en in de veulen hengstigheid. Direct geschouwd op 5 dagen en ze stond al goed hengstig, volgende ochtend groot ei (of twee dus) en direct geinsemineerd.
Door de twee grote ei lichamen 15 dagen weer scannen, dat zou maandag zijn. Rondje schouwen donderdag avond reageerde ze zo fel op de hengst, 12 dagen en weer hengstig (dus 18 dagen na de geboorte al de tweede cyclus!). Gister ochtend zat er niets op, geen vruchtje en geen ei. Dus zondag wordt ze opnieuw gescand, hopelijk dan wel een ei erop en komende week insemineren.
Er zijn wel meer vlugge merries, maar zij spant toch echt de kroon...
Eerste keer zal ze nu niet meer drachtig van worden, maar hopelijk nu wel. Lichaam heeft nu wat meer kans gehad te herstellen van geboorte. Dus heb goede hoop. Ze was voorheen eigenlijk altijd in 1x drachtig.
Aniek, de merrie is verkocht dus ik ga er geen extra kosten aan maken... Met scannen zag alles er schoon en goed uit dus op zich niks om ons druk over te maken. 2 weken dekken valt op zich nog wel mee, alleen verwacht ik het bij die merrie niet... Kloppende hartjes? Tja daar zou ik me niet nu al druk om maken, voorgaande keren heb ik het bij 1 scan gelaten en dan Heb je ook geen hartjes.... Maar je moet natuurlijk altijd je gevoel volgen
hinte
Geplaatst: 11-06-16 10:32
Even een leer momentje, Vanaf hoeveel dagen/weken heb je een kloppend hartje?
@ hinte, grappig, zie dat je uit eck en wiel komt? Daar heb ik onze pony vandaan.
sultan15
Geplaatst: 11-06-16 11:30
Cynthia wat fijn dat Fi weer thuis is!!
memere gefeliciteerd!!
Starwien gefeliciteerd dat Starwien drachtig is! Jammer van de andere merrie. Altijd balen om weer zo'n eind te moeten rijden...
Annelies spannend!
Fotsy wanneer ga je Flo scannen?
AniekR wat goed dat er bij Roos geen tweede vruchtje meer te zien was! Heb geen ervaring met kloppende hartjes, of nouja geen kloppende hartjes rond die dagen. Hier altijd keurig een kloppend hartje gezien. Onze DA zei dat het vanaf ong. dag 25 na bevruchting gaat kloppen. Bij wish klopte het hartje vorige keer op 25 dagen na inseminatie en dit keer op 37 dagen laten scannen en ook een kloppend hartje gezien. Als de vruchtjes er verder goed uitzien zal het vast wel goed zitten toch? En als je het zeker wil weten kan je altijd nog een keertje scannen toch?
Hinte onze DA zei dus vanaf 25 dagen na bevruchting... Kayden (wish haar vorige veulen) was snel vorige keer. Die liet een kloppend hartje zien 25 dagen na inseminatie
Maandag wordt Fair weer gescand. Heb weer het gevoel dat ze niet drachtig is eigenlijk.... Is al de 3e poging dus als ze nu niet drachtig is gaat ze maar een paar weken logeren in Friesland, want ik blijf heen en weer rijden (ook 5-6 uur onderweg...). Ze gaan ook een swab nemen als ze nu niet drachtig is om te kijken of ze toch vuil is vanbinnen. Mocht ze niet vuil zijn dan gaan we voor een andere hengst, misschien pakt deze combi gewoon niet...
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 11-06-16 11:48
hinte schreef:
Even een leer momentje, Vanaf hoeveel dagen/weken heb je een kloppend hartje?
Ik dacht dat ze meestal rond dag 40 opnieuw scannen om onder andere een kloppend hartje te zien. Alleen zou t best kunnen dat je t al veel eerder ziet, geen idee eigenlijk.
Kan t op stal eens navragen, of iemand moet t hier precies weten.