[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:15

Voor mijn merrie die over een week moet wordt een merrie Kapitalexa en een hengst Kamasutra

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:17

Ik heb toevallig ook een C voor een merrie en heb al wel wat Namen voor je.

Confetti, Cherie, cuteness, caya, cerys, conchicky, cybelle.

Wel op mijn lijstje gestaan maar ik heb een andere naam in mijn hoofd.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:20

gefeliciteerd murosch en x.t. ! Zeer knappe veulentjes beide vosjes en merries! Wat wil je nog meer.

Passie haar ph iets gestegen naar 6.7 kling wel stuk losser en langer lijkt het.
Zou het wel mooi vinden als het morgen zou komen , passie is morgen jarig!
Laatst bijgewerkt door tanjaatjuhh op 10-04-15 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:20

Hier gelukkig geen verplichte beginletters :) wij hebben alleen maar autonamen en de afkortingen zijn ook een eigen leven gaan leiden inmiddels :').

Lotis Elise (geen afkorting nog toen)
Daytona - Dotje
Corvette -Vetje
Carrera - Catje
Volante - Votje
Giulietta - Jetje

Vetje en Votje zijn dan ook weer volle zusjes :')

mijn vriend zit al jaaaaren te wachten tot hij zijn hengstennaam kan gebruiken haha.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:26

whooow, wat hebben jullie veel gekletst, daar kan ik niet allemaal op reageren hoor sorry :o

wel murosch , gelukkig dat ze nu goed gaat :j

en RX wat een plaatje, kom maar brengen hoor, hoeft geen strikje om <3 <3 <3

en wat linda al zei, tegen de tijd dat onze merries gaan bevallen zijn de merrietjes op -O- en ik wil zóó graag een eigengefokt merrietje aanhouden, van welke merrie maakt me niet zoveel uit , zijn allebei leuk :j maar hier worden alleen maar hengstjes geboren, van alle veulens die hier geboren zijn maar twee merries en die zijn verkocht

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:28

Gefeliciteerd Laura met je P! Weer een last van je schouders af.

Conchicky vind ik ook leuk klinken net als caya. Heb ook geen verplichte begin letter maar wil het met dezelfde letter als m'n merrie :)

Wat vinden jullie van namen als een plaats, fruit of drank?

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:31

Yesss mijn camera is er! *\o/* thuis al even "proef" geinstalleerd, binnen 5 minuten werkend via wifi op mijn telefoon. Ideaal. :D Morgen even kijken of ik hem op stal ook zo snel aan de praat krijg.

Namen, zie erg leuke voorbij komen! Zelf heb ik in mijn hoofd Aristo voor een hengstje en Isis voor een merrie. Beide zijn verwijzingen naar mijn eerste pony's. :j isis gewoon omdat het lijkt op isa en Aristo heeft dezelfde betekenis als Max (betekend beide "beste") :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:33

Wat voor camera heb jij mdj? Ik heb nu een watchbot te leen, krijg em niet werkend. Dus nog ff proberen en anders kijken voor wat anders

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:35

Bonny_CT schreef:

Conchicky vind ik ook leuk klinken net als caya. Heb ook geen verplichte begin letter maar wil het met dezelfde letter als m'n merrie :)

Mona, mijn 2.5 jarige dochter heeft Bolleke's veulen in de buik al een tijdje Kaasje genoemd, dus kan best :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:37

__Lauraa schreef:
Luna2006 schreef:
Ik heb echt heel korte en simpele roepnamen terwijl de stamboeknaam voor de merrie eigenlijk best lang is :p

Ja ik heb voor op het paspoort ook een stuk langere namen. Vergelijkbaar met Lola, roepnaam Lola, paspoortnaam: LD Live Laugh Lola.
LD komt er sws voor, en dan de roepnamen erin verwerkt!

Ja hier ook zoiets. Hier is het LDC ervoor, naam van de papa en dan de naam zelf.
Hier als roepnamen Joe of Feetje

Bonny_CT

Tinniie schreef:
Bonny_CT schreef:

Mona, mijn 2.5 jarige dochter heeft Bolleke's veulen in de buik al een tijdje Kaasje genoemd, dus kan best :D

_/-\o_

TinekeVD

Een Plaats als naam.....wanneer ons veulen een merrie is dan gaat ze Valetta heten, naar de hoofdstad van Malta. Wanneer het een hengst is, gaat hij Ghadir heten, naar Ghadira Bay, een prachtige baai op Malta.

Bonny_CT

Ik zat meer in de trend van bv Chiquita te denken voor een merrie, alias chicky

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:43

ik heb nog steeds alleen maar een naam voor een hengstje...
ik heb ook écht het idee dat het een hengstje word dus ik maak me maar niet zo druk over een merrienaam :o

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:45

R.X. gefeliciteerd!!

Laura jij ook gefeliciteerd met je P! Ik zag in je profiel dat je pedagogiek studeert, leuk! Ik ben afgelopen jaar afgestudeerd, bij welke school doe jij je studie?

En qua naam zijn we er voor Wish haar veulen ook uit. Ga ze alleen nog niet verklappen :) Zoals jullie weten is Wish op dezelfde dag geïnsemineerd als dat Sultan is ingeslapen. De betekenis Sultan zit in de naam voor het veulen verwerkt <3

Wish zit inmiddels op dag 277! *\o/*
Ze is al super dik. Vorig jaar had ze pas zo'n buik rond 10,5 maand.
Afbeelding

gezellig met z'n drietjes <3 Van de week gaan we ze bij elkaar zetten (iemand nog tips om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen? :? )
Afbeelding

Kodi heeft trouwens ook zijn eigen topic :) [KS-ITP] Een Kodak momentje met Kodi!
Afbeelding

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:45

Bonny_CT schreef:
Wat voor camera heb jij mdj? Ik heb nu een watchbot te leen, krijg em niet werkend. Dus nog ff proberen en anders kijken voor wat anders

Ik heb een wanscam jw0008! Besteld via lightinthebox. Word verstuurd vanaf europees magazijn dus ongeveer 3-5 dagen voor je hem in huis hebt en geen dure inklaringskosten achteraf. Bij mij iets langer omdat pasen en goede vrijdag er tussen zat. Goed nachtzicht ook voor wat ik nu getest heb. En dat voor maar 40 euro incl. Verzenden. :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:46

Ik heb ook al Namen. Heb ze ergens opgeschreven. Maar moet toch altijd eerst het veulen zien.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:48

MDJ schreef:
Bonny_CT schreef:

Ik heb een wanscam jw0008! Besteld via lightinthebox. Word verstuurd vanaf europees magazijn dus ongeveer 3-5 dagen voor je hem in huis hebt en geen dure inklaringskosten achteraf. Bij mij iets langer omdat pasen en goede vrijdag er tussen zat. Goed nachtzicht ook voor wat ik nu getest heb. En dat voor maar 40 euro incl. Verzenden. :D

Das niet duur :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:57

Beetje jaloers van je camera MDJ haha.
De onze krijgen we maar niet werkend. Proefdraaien thuis ging ook als een tierelier maar eenmaal op stal om die dus extern aan de praat te krijgen pfft......nu ligt ding daar werkloos. -O-

Ze ziet er goed uit Sultan! Denk wel dat dat in orde komt om ze samen te plaatsen,Kodi is al sterk en de merries kennen elkaar goed. :j

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:58

Cemlys schreef:
Ik heb ook al Namen. Heb ze ergens opgeschreven. Maar moet toch altijd eerst het veulen zien.

Heb ik ook. Maar toch heb ik van de 10 Namen altijd 3 favorieten. Ga dit jaar voor iets simpels qua naam.

Voor een C mag je je veulen ook naar mij vernoemen natuurlijk
Laatst bijgewerkt door Caesar op 10-04-15 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:58

Ff gekeken mdj en ziet er goed uit. Lijkt wel op de mijne maar wordt daar niet wijs uit :(

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:08

Gefeliciteerd r.x !!
Hier ook de banden klaar maar uier nog niet. Ga er vanavond weer naar toe :-) wat een heerlijk weer is het. Tijd voor Nog meer veulentjes!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:09

ik heb ook al 2 namen klaar liggen, maar twijfel nog een beetje. Dus als jullie nog ideetjes moesten hebben, laat maar komen. LIefst iets met de naam van de moeder in verwerkt (Versace) aangezien de vader onbekend is

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:16

gadsie... ik kan pas vanavond rond 8/9 uur op stal zijn... bah!!
Ik wil weten hoe het er voor staat -O-

*last van ongeduld!*

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:20

Fijn Murosch, dat het nu zo goed gaat. Nu genieten. En ik vind Millrose inderdaad ook prima passen bij een merrie ;-) Maar als er al een traditie is, kan ik me voorstellen dat je 'm niet doorbreekt. Cayenne zei Zirkonia, vind ik ook erg mooi.
R.X., gefeliciteerd!
Haha Linda, dat gevoel had ik ook al. Al die merrietjes nu maken mijn voorgevoel over een hengstenjaar hier niet veel beter :D Oh en succes met je veulen vangen vannacht :P
Laura, jij ook al een merrie met alleen maar hengsten? Hier ook eentje; oh wat hoop ik bij haar op een merrie. Enne... van harte met je propadeuse, superknap!
Bonny, mooie foto's van de dikkebuiken
Beterschap Vitaquilla!
Emmy, ook mooie namen al bedacht. En Sultan, heel bijzonder om zo Sultan te vernoemen. Ben benieuwd!
Hier ook een flinke lijst. We hebben dit jaar de i en j. En dan hebben we in het speciaal Bonneke wiens nakomelingen altijd een cijfer in de naam hebben (FFW88, Go4it, High5). Daar hebben we nu natuurlijk ook wel weer wat namen voor, maar ben er zeker nog niet uit. Ittakes2, just4fun, just2special, icu2, ikz11... Komt mijn vriendin gister aan met iam2fast4u2c _O-