Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fotsy schreef:Cynthia ze neemt het er wel van, de genieter![]()
DL het is inderdaad zo, als je fokt voor de verkoop, leuke kleurtjes verkopen nu eenmaal beter en aan betere prijzen wat dan op zich ook weer positief is voor de diertjes want dan trek je een geheel ander clienteel aan die hun pony's beter verzorgen omdat ze er al wat geld hebben voor betaald.
Hier net telefoon gekregen van de kliniek en we mogen Flo gaan halen, eitje was af deze morgen dus niet opnieuw geinsemineerd en nu kunnen we aftellen en duimen naar eerste scan. Als ze drachtig is, is de kans groter dat het een merrie zal zijn, niet dat het geslacht een rol speelt maar had eens graag een hengst gehad, blijft ondanks toch nog afwachten![]()
Maar statistisch gezien is ze geïnsemineerd 36uur voor eisprong en de hengstjes zijn het snelst in zwemmen maar sterven ook het eerst af, de merrie's zijn het traagst maar blijven het langst leven in de eileider.
Ik ben nogal een statistieken mensEerst zien of mijn theorie klopt natuurlijk.
Elienee schreef:wat balen icecrystal,
hier ook geen goed nieuws, DA had gezegd om zaterdag te insemineren en vanochtend melde het dekstation doodleuk dat ze vanaf 1 juni niet meer leveren op zaterdag.
ik was woest en nu eerder enorm teleurgesteld
Rianne1994 schreef:Cynthia super dat je dr dan toch kan ophalen om haar verjaardag te vieren (nu verwacht ik wel een topic)
Fotsy schreef:Jammer dat jullie soms zo ver wonen hoor, zoals cynthia had je merrie ook wel willen gaan halen, heb rijbewijs en trailer maar het is te ver
Knolselder schreef:Oooh Cynthia, dat lijkt me een leuke combi! Een lekker stevige rijpony! Zo zie ik ze graag onder mn kont