Ik zou nog zwaar twijfelen over een c pony hengst. Hoe graag ik ook een grote pony uit mijn merrie zou fokken ik ga het risico niet nemen, het zal maar verkeerd gaan. Zat leuke d tjes te koop elders
irischcob
Geplaatst: 03-10-14 22:14
We tikken vandaag de 140e dag aan
Setteli
Geplaatst: 03-10-14 23:32
Onze A-pony heeft als eerste (en enige) veulen een veulen van de Gelderse hengst Parcival (ruim 1.70m) gehad. Nee, toen was ze nog niet van ons, maar van de eigenaar van Parcival zelf. Zou ook niet mijn keus zijn geweest, maar het is goed gegaan. Uiteindelijk een C-pony geworden. Veulen past zich inderdaad aan, maar blijft een risico.
Jazzy is vandaag 88 dagen drachtig. Ze was van de week behoorlijk aan de diarree. Heeft ze anders nooit. Vandaag was het gelukkig alweer beter. Ik vind haar ook heel onrustig. Ik was vandaag in de bak bezig en ze kon me zien vanuit de wei. Ze liep de hele tijd te ijsberen langs het draad, dit doet ze echt nooit. Er lag nog hooi in de wei en er staat ook nog iets gras en meestal als er wat te eten is, dan staat ze ook te eten.
Leuk irischcob! Hier vandaag dag 142 dus we lopen aardig gelijk op hihi
Ik vind als je een grotere pony wil, moet je die maar kopen... Terwijl het veulen zich inderdaad aanpast aan de moeder, maar ik snap gewoon niet waarom je die rare combi's zou willen maken. Ongeveer 10cm verschil zou voor mij de maatstaaf zijn...
Tinniie
Geplaatst: 04-10-14 14:52
Mijn Jade begint ook een buikje te krijgen!! 150 dagen drachtig
MarijeR
Geplaatst: 04-10-14 16:06
Hier ook maar eens buiken foto's gemaakt. Pas op, flinke foto-spam met 6 merries Er is bij de merries nog niet echt veel buik te zien, ze zullen de komende weken wel flink gaan groeien. Vanaf de zijkant zie je al wel wat, vanaf de achterkant zie je nog niet veel uitsteken. Afgezien van 2 veel te dikke merries dan, die kan je rollen
Je kan via photobucket.com een mobiele app instellen
Fotsy
Geplaatst: 04-10-14 20:56
setteli toch in het oog houden he, al gekalmeerd ondertussen?
Tinniie , wat ziet ze er mooi uit. we zijn alvast voorbereidingen aan het treffen voor de komst van de hengst. Ben blij eens een hengst op de hof, zal even wennen zijn ook voor mij , heb in mij paardenleven, nu bijna 20 jaar, nog nooit een hengst gehad, zelfs geen ruin . Zullen we ook vlug merken of Flo nog steeds goed drachtig is maar denk het wel, ze speelt nog steeds mama over de pony, ocharme die kleine
Marije leuke foto's van oh zo leuke merries, ben blij je merrie's hun buikje eens te zien want valt me op dat ze ook allemaal meer naar onder tonen dan opzij, bij die van mij is er langs achter niet opmerkelijk veel te zien, langs opzij duidelijke hangbuik. Stelt me toch wat gerust. Zit al te wachten op de cam
Ja ik ben blij dat Marcel naar jullie kan komen, hij valt echt best wel mee hoor, eigenlijk het zelfde als de merrietjes en ruinen. Maar hij heeft dan ook geen kuren, nog nooit gebeten of gestampt, ..
Hij is ook in omgang met de andere ponys heel aangenaam, dekt de merrietjes enkel als ze hengstig zijn en staat er verder de rest van het jaar rustig mee samen.
In het begin zal het misschien eventjes kermis zijn alz hij erbij komt, om de plaatsen onderling te bepalen en te laten zien dat hij dé man is maar dat gaat echt best wel meevallen. No worries
Fotsy
Geplaatst: 04-10-14 21:53
jep halfweg. veulen wel nog niet gevoeld, ze heeft ook niet graag dat ik mijn hand leg, ze blijft gewoon niet staan en als het haar echt tegensteekt gaat ze gewoon wandelen. DA zei deze week ook zoals velen hier al hebben gezegd, waarvoor mijn dank , om niet meer te scannen wegens een te groot risico deze periode van de dracht.
Gefeliciteerd miicchhellee! Vind al die buikfoto's zo.leuk! Per merrie ook zo verschillend
Djoena
Geplaatst: 05-10-14 20:01
Ik heb alleen een foto van ver weg vandaag
Dat ze zo laag loopt met haar hoofdje is trouwens echt een moment opname was redelijk glad in die hoek en dan gaat ze "kijken" waar ze haar voeten neer moet zetten
En 1 van heel dichtbij
*Hoe Khaleesi erover denkt vandaag *
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 05-10-14 20:16
Leuk, die buikenfoto's. Hier alleen een buik van vettigheid geloof ik. Heb er ook nog geen foto's van gemaakt. Neon is nu 123 dagen drachtig.
Fotsy
Geplaatst: 05-10-14 20:22
vind ze ook allen nog bescheiden buikjes hebben, mooi mooi, ik dien me dan aan te sluiten bij neonlight, het zal bij die van mij ook van vet zijn
Ik weet dus niet of het bescheiden is of niet haha, tis ons eerste kindje dus kan niet zo vergelijken. Zit elke dag naar dr buik te kijken maar soms lijkt het wel per dag anders