[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilvermoon

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:51

Goedenavond..

Gold Strike is verkouden(loopt waterachtig spul uit dr neusje)... En heeft ook opgezette klieren onder haar kaak.. Ze drinkt nog wel goed.. Wat moet ik hiermee doen? Even aankijken of morgen direct dierenarts laten komen?

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:52

Wis die heeft haar kling wat open staan, haar staart omhoog en alles is pudding... heeft het iets te betekenen??

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:53

zilvermoon,ik zou even voor de zekerheid bellen morgenochtend. dan kunnen zij je verder adviseren.

whisperke,zoals je het omschrijft lijkt ze er klaar voor te zijn. maar dat denk ik bij Ravina ook al een poosje,en daar is nog niks :P

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:55

@Zilvermoon: goed in de gaten houden.
@Wisperke: Zeker, het komt dichtbij!! héél dichtbij.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:03

whisper,

Dat klinkt veelbelovend!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:18

Zilvermoon schreef:
Goedenavond..

Gold Strike is verkouden(loopt waterachtig spul uit dr neusje)... En heeft ook opgezette klieren onder haar kaak.. Ze drinkt nog wel goed.. Wat moet ik hiermee doen? Even aankijken of morgen direct dierenarts laten komen?

Droes blijft lang hangen dus dat kan het wel zijn... zijn de klieren hard zoals bij droes of nog niet? even temperaturen en bij koorts direct AB spuiten, heeft hier ook veel goed gedaan!

ff tussendoor hoor, maar heb jij contact met iemand die met enige regelmaat bij ons langs komt? ivm jij in september (? dacht ik) droes, wij in eind jan/begin feb en nog steeds en jij nu wellicht weer? we zitten niet heel ver bij elkaar uit de buurt en iedereen kent iedereen hier natuurlijk...

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:19

Ik maakte me de hele middag zorgen dat de darmpek er misschien niet af was gegaan. Ik had Gwen namelijk nog helemaal niet zien poepen en aan haar kont hing ook niet de karakteristieke gele melkmest. Toen ik de stalhoudster vroeg of zij wat had gezien stelde ze me gerust. Gwen poept gewoon goed, maar zuhra likt de hele dag haar dochters kont schoon, vandaar dat ik niets had gezien :P.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:19

SharonIndezz: ik heb Amaretto in de wei staan, zitten 2 draadjes van bak en wei tussen als ik met wessa in de bak bezig ben...Wessa doet niks op Amaretto, hij rent en hinnikt een beetje..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:25

Zo, dikkies staan net weer binnen. Beide met een loei harde uier en en buik die helemaal uit lood hing.

Mijn zusje is er van overtuigt dat Lotje's veulen zaterdag komt en dat het een merrie is. Ik denk op dit moment dat het nog niet zo'n vaart loopt. Uier is al wel aardig vol voor een maiden, maar er kan nog veel meer bij. Billen zijn ook pudding.
Bij Judith net zo, dat lijkt al zowat een melkkoe en loopt helemaal wijd van achter. Haar karakter gaat alle kanten op op het moment. Normaal is het een lieve eerlijke maar terug houdende merrie. Nu komt ze steeds bij je (tot op een meter afstand, wat voor haar heel dicht bij is in het land), voert hele gesprekken met je (alles wat je zeg word beantwoord met gemurmel) en wil de ene keer bij de groep en de andere keer juist de groep uit.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:33

Zilvermoon schreef:
Goedenavond..

Wat ik zelf zou doen is idd morgenvroeg de DA bellen en even langs laten komen en kijken wat zijn advies is.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:48

Hier wederom een lange slappe kling en uier is gelijk, buik is er aan toe, merrie is eraan toe, maar nu moet kind er ook nog aan toe zijn...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:50

Agarcia en Pascal gefeliciteerd met de veullies :D Zag ook mooie foto's :)

Zilver: Inderdaad eventjes de veearts bellen.. die kan je vast meer vertellen en indien nodig langs komen..

Fab en baby doen het nog steeds goed.. moet wel zeggen dat fab nog meer moet gaan eten.. krijgt een hele emmer pulp, halve emmer seniore, 2kg merriebrok en veel hooi.. maar toch vind ik haar wel wat gaan invallen... Ze heeft haar perfecte lijntje weer terug in ieder geval :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:19

Amandake schreef:
beide mooie veulens !!

dank je Cinthia :-) , als je haar van opzij ziet is ze best bescheiden ,maar vanvoor en langs achter gezien een dikke brok :-p

Daar hadden we het gisteren ook nog over hier. Ravina van Snoevie draagt hetzelfde als Iris. Van voor en achter zie je een hele grote buik en van opzij veel minder. Bij Dais is dat precies andersom..

Whisperke schreef:
Wis die heeft haar kling wat open staan, haar staart omhoog en alles is pudding... heeft het iets te betekenen??

Dat heeft Dais ook. Staart kan ook plat op haar rug en ze heeft nu echt een drilpudding-kont.. Maar uier loopt nog terug na beweging.. Het komt dus heel dicht in de buurt.. Ik hoop zo op een Koninginnedagbebie :D

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:21

Merrie staat gewoon te eten. Ook niet echt meer melk uit der uier. Leuk die merries haha

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:57

Temperatuur van Gold Strike is 38.5 wat volgens mij wel redelijk normaal is voor een veulen? Ze is verder ook wel goed te pas.. Drinkt goed en rent door de wei heen.. Alleen die lichte loopneus en iets opgezette klieren vind ik een beetje eng..

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:07

38,5 is idd normaal :j

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:08

Gefeiciteerd met de veulens :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:29

net weer bij Ravina geweest,maar ze is zoals gewoonlijk weer de rust zelve. zachte billen en een uier op spanning heeft ze wel,maar verder ook niet.............

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:35

Zoo ik kom even met twee foto,s.
Dan ga ik even bijlezen.

Mon heeft duidelijk nog haast.
Buik zakt lekker en misschien krijg ik wel een leuke moederdag cado :P :P maar dat zal wel niet :)
Afbeelding

Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:46

Woody had gekke 5 minuten ;) Foto's in zn topic (zie onderschrift) :j

Zilvermoon, mijn 1e veulen dacht ik ook dat ie snotterig was, bleek later gewoon melk te zijn, merrie had zoveel dat ze het liet lopen als t veulen dronk en tja, dat liep dan zo de neus in

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:55

En die opgezette klieren onder haar kaak? of horen die iets dikker te zijn.. Temp is dus 38.5 dus eigenlijk niks mis mee.. Ze is verder ook wel goed te pas.. Vind t moeilijk.. Bel denk ik morgenvroeg even voor de zekerheid. Beter 10x te veel dan 1x te weinig

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:00

Zo is dat zilver.. als je het niet vertrouwd.. gewoon eventjes bellen.. klieren heb ik geen verstand van eerlijk gezegd...

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:07

agarcia gefeliciteerd met je beebje!! Zo even in je topic spieken...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:15

Snoevie schreef:
net weer bij Ravina geweest,maar ze is zoals gewoonlijk weer de rust zelve. zachte billen en een uier op spanning heeft ze wel,maar verder ook niet.............

Je zat met je eerste gedachtes toch goed, overdragen dus en zeker niet eerder gaan. :+

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:28

gefeliciteerd met Mette, mooi meisje hoor!

weet iemand hoe groot de kans is dat als een merrie al een veulen heeft gehad dat in het vlies is blijven steken, dat dat de tweede keer weer zal gebeuren? (uiteraard ga ik tzt waken, maar is er een grotere kans dan normaal? taaier vlies ofzo?)