[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:42

Tja, ik weet dat zij niet zo van het principe is van haar paard veel stil te zetten... ze heeft ooit nog een merrie gereden en daar ging ze nog mee op jumping toen die al 9 maanden drachtig was... geen probleem de eigenaar van die merrie was daar mee akkoord en het was zijn veulen, dus ook zijn risico als er iets mis ging. Zij is van het idee dat je de merrie best zolang mogelijk doorrijdt zodat ze in goede conditie is voor de bevalling... ben ik mee akkoord, maar ik vind springen tot het einde echt not done.
Ze was zelf al wat gepikeerd dat ze niet mocht springen de dag dat Hera moest worden gedekt... dus ik denk dat dit helemaal niet in goede aarde gaat vallen...
Maar ik zal tegen de tijd dat ze haar rhinospuit krijgt (op 7 maanden) wel eens subtiel aankaarten met de DA over het springen :)

Ja, koeienstront ook niet lekker idd }:0

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:19

Ik vind wel dat er een groot verschil zit tussen zo lang mogelijk beweging geven (zolang de merrie dit aankan) en springwedstrijden rijden. Is idd geen makkelijk onderwerp, misschien is jouw aanpak wel een goed idee, met 7 maanden het aan de DA vragen waar ze bij staat en anders toch maar de confrontatie aan, waarom zouden haar argumenten per definitie beter zijn dan die van jou? Snap dat het haar merrie is maar dat jij het veulen koopt? En de merrie verzorgt?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:44

Ja, denk dat ik het zo maar aanpak! :)

Het zit eigenlijk zo.. de merrie was van mijn lesgeefster (eigenaresse van het pension) en ik had met haar een afspraak dat ik een veulen mocht kweken met de merrie. Toen ze vorig jaar het veulen verloor besloten om dit jaar opnieuw te proberen. Echter was de merrie ook te koop, maar de koop mocht enkel doorgaan als de kopers de afspraak van dat ik er een veulen uitkreeg mee overnamen. Dus geen veulen voor mij, geen verkoop. De eigenaresse (tevens ook vriendin van mij) wist van deze afspraak en was akkoord, dus zij kocht de merrie met de voorwaarde dat ik er een veulen uit mocht kweken dit jaar.
Dus de merrie is van haar, maar het veulen is van mij, ik moet het niet overkopen, het is gewoon van mij, heb zelf alle kosten en dekking betaald. Ook alle dierenartskosten tijdens de dracht zijn voor mij.
Zij verzorgt de merrie zelf (staat ook op onze pensionstal) en rijdt er ook op. We moeten alleen afspraken maken over de drachtigheid. En daar botsen onze ideeën en principes soms... het is idd haar merrie en ze wil daar het beste voor, maar het is mijn veulen en daar wil ik het beste voor. Moesten we echt niet overeen komen, dan beslist de eigenaresse van de pensionstal in het voordeel van wat het beste is voor paard en veulen (als back-up). Dit alles staat op papier en het contract loopt af als het veulen gespeend en gezond is.

(hoop dat het zo beetje duidelijk is)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:28

Ja is idd duidelijk zoals je het opschrijft, is aan de ene kant lastig, aan de andere kant wíst ze wat haar te wachten stond. De laatste 3 maanden van de dracht zijn erg zwaar en de merrie moet ook voor haar veulen kunnen zorgen. Ze gaat zelf toch ook niet hoogzwanger de marathon rennen? Hoop voor je dat je eruit komt. En als een confrontatie escaleert heb je de pensionhoudster als backup. En die zal wel voor merrie en veulen kiezen hoor! Ze heeft met de verkoop ook rekening gehouden met jou. Komt vast goed

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:14

Ja, zal idd wel goedkomen, maar het is idd lastige situatie, we zijn volwassen mensen allebei, loopt hopelijk wel los! Thx!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:18

Succes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 08:52

Lastige situatie Hera.

Ik ben inmiddels terug van 3 weken vakantie, en ben gisteren direct naar Neon gegaan. Ze ziet er goed uit, toch nog niet echt een drachtig buikje. Maar dat heeft ze nooit eigenlijk. :D

Vlak voordat ik weg ging stond ze kreupel, en was eigenlijk weer over toen ik weg ging. Dacht ik....niet dus. Bleek dat ze een hoefzweer heeft gehad. Staleigenaar trof haar een paar dagen later op 3 benen aan, hoefsmid erbij gehaald (godzijdank woont die 3 deuren verderop) en heeft haar een week in de biotex ook mogen zetten. Nu is ze weer helemaal rad gelukkig.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:05

Lastig Hera, maar voor de merrie lijkt me het springen zo laat in de dracht ook niet echt comfortabel. Hopelijk ziet de eigenaresse dat ook in...

Leuke vakantie gehad Neonlight?
Ik ga over 10 dagen weg en zie er nu al tegenop om de paarden achter te laten :o
Gelukkig loopt Neon weer goed.

Dynamic zit vandaag op 2/3 van de dracht. Nog 3,5 maand tot ze uitgerekend is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:57

Ja, super vakantie, 30+ graden dus qua temperatuur heel wat beter dan hier. :P

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:14

lekker hoor zo,n vakantie!

ik heb zondag Reedhill's Cantate nog gezien op wedstrijd,we moesten toen zelf ook rijden met winoa

gut,ik plaats toch steeds berichten over winoa en haar dracht en vergeet helemaal dat pepper ook drachtig is! dus bij deze nog foto,s van pepper zo maar die is nog lang niet zover,is pas 22 juni uitgeteld dus duurt nog even.

edit;kan de foto van pepper nog niet plaatsen dus dat houden jullie nog tegoed

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:51

Wb Neon! Lekker gehad zo te lezen!.

Dat wordt dus thuis blijven voor Marije :D Betere vakantie kan ik me niet wensen.. Stalletjes mesten en genieten van het grut :o.

Hera..Moeilijke kwestie. Hoop dat jullie er snel uit komen. Vaak geven de paarden wel aan van en nu rustig jij.. Maar je hebt de uitschieters met een Te goed karakter..

Indira gaat de 25ste weer naar de kliniek.. Ik hoop in elk geval op groenlicht om weer in het land te mogen.
Rijden is geen ramp, dat kunnen we met een jaar wel weer eens bekijken. En als ze als boscrosser moet functioneren ben ik ook happy.

Alle dames zijn inmiddels de 130 dagen gepasseerd!

Vardau doet het zo fantastisch op het moment <3.. Dacht dat Indira zo leergierig was, maar die valt bijna weg daarbij in vergelijking met Dautje.. Ze trekt het ook prima met een spruit in dr buik.
Bedoeling is om haar een paar keer mee te nemen in de B, en als het ergste spooky (dat is ze dan weer wel) eraf is, gaan we lekker doorstarten naar de L2.
Durf nu weer te zeggen dat we er zin in hebben en er voor gaan :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:54

Leuk dat je Cantate nog gezien hebt! Hij zit inderdaad in jullie regio. Helaas wordt hij weer verkocht, amazone is 18.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:37

dat is jammer,is een leuk beestje

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 02:02

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 07:36

Nou, kom ik gisteren op stal, Neon weer kreupel, nu het andere achterbeen. :( Weer haar hoef, dus maar even langs de smid gegaan of hij nog even wilde komen. Gelukkig hebben we een fijne smid en woont die 4 deuren verderop, dus hij ging nog eerst wat pony's inspannen en dan zou hij komen. Zat een fikse lange kram in haar hoef, en dus een ontsteking. Kunnen weer een weekje biotexen.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:22

Ik wou niet mee doen aan de verkiezing.. Maar het is te verleidelijk :o.

Dat is ook mooi balen Neon, hoop dat ze er snel weer helemaal boven op is!

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:46

Met 9 maanden nog springen lijkt me echt niet fijn voor de merrie, misschien de dierenarts vragen om dit advies op papier te zetten? Mijn merrie is nu bijna 6,5 maand en sinds een week zie ik het veulen af en toe bewegen.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:06

Ja, eigenaresse is gisteren nieuwe singel moeten gaan halen, oude past al niet meer, ze is volgende week vrijdag halfweg, 170 dagen. Dus denk dat ze op 8 maanden al niet veel meer gaat kunnen doen...
Joto: dan hoef ik geen bang te hebben, hera is nu niet bepaald een schatje }>
Leuk dat je dames het zo goed doen, hopelijk geeft de kliniek idd een goed advies weer buiten te mogen!
Neon: hopelijk is ze snel weer de oude, das genoeg pech op korte tijd! Maar je had wel wat van dat mooie weer mogen meebrengen, hier is het s morgens bere :brr:
Marije: pff wat gaat die hard seg, nog maar 3.5maand te gaan!!! Vakantie zal snel om zijn, zoals dat altijd gaat! :)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:34

Blijft lastig zulke dingen als je zelf niet alles in de hand hebt.

Ik moet even :):) :):) :# :x
Had even een dwaas momentje gister.. En heb Vardau opgegeven voor over 2 week :oo.
Het doel is.. Uberhaupt in de losrijhal te komen, en als dat lukt in de wedstrijdhal.

Ze hoeft niet mee voor de punten, maar voor de ervaring, scheelt ook weer.

Heb nu een besteld mannetje van Carglass voor de deur staan _O- Nu hopen dat er snel een vers ruitje in zit.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:00

Heerlijk zo'n dwaze momenten!! Heb mijn springkikker van een ruin over 1 maand in geschreven in een dressuurproef hier in de buurt! We gaan er opvallen met ons springzadel :) maar lijkt me een leerrijke en leuke ervaring voor ons beide!

Hopelijk is vardau een beetje rustig joto!!

:D hahaha, besteld mannetje, zalig :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:45

Marije, schiet al op!
NL, succes met Neon!
Succes dames met de komende wedstrijdjes dames!

Vandaag weer een mijlpaal bereikt, Rosa is 150 dagen drachtig!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:51

gefeli met de mijlpaal DB!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:10

Bedankt! Is er nog een gesprek geweest over Hera, of wacht je toch op het DA bezoek?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:20

Ik ga deze week mijn staleigenaresse er eens over aanspreken wat zij denkt en dan verder zien. Maar ga het sowieso door de DA ter sprake laten brengen. Maar ze (de eigenaresse) zei me dit weekend dat Hera echt dik was geworden dus denk dat het niet haalbaar gaat zijn om na 8 maanden nog te springen (hoop ik)

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:10

Kitzbi vandaag 182 dagen drachtig..
Afbeelding

Vanmiddag heeft vandaag nog lekker gehobbeld
Afbeelding
Melissa is 7 jaar.

Afbeelding
Priscilla 9 jaar...

De meiden zijn zo trots op kitzbi