[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:23

Denk dat Sianca ook nog graag een sprongetje zou willen maken, maar zolang er geen hindernissen staan heeft ze pech gehad.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:35

Springen is ook helemaal niet goed meer voor merries vanaf een maand of 7 dracht.
Door de sprong komt er veel druk te staan op de banden van de baarmoeder. Ook kleine sprongetjes zou ik echt niet meer doen vanaf 7 maanden, hoe leuk Dais het ook vindt; haar probleem ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:35

Ik denk dat pascha nog liever een km omloopt dan een sprongetje te nemen, met of zonder kind in de buik. Die dingen kunnen haar echt wat :).

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:36

Gefeliciteerd met de veulens!

SA: hopelijk geeft Xenah het snel op en begint ze eraan!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:39

Cynthia82 schreef:
Springen is ook helemaal niet goed meer voor merries vanaf een maand of 7 dracht.
Door de sprong komt er veel druk te staan op de banden van de baarmoeder. Ook kleine sprongetjes zou ik echt niet meer doen vanaf 7 maanden, hoe leuk Dais het ook vindt; haar probleem ;)

ok ik wist wel dat het niet goed was,maar niet dat het met de banden te maken heeft.
Ravina heeft haar laatste wedstrijd gesprongen op een maand of 5 van de dracht,geweldig afgesloten met 2 winstpunten in haar eerste rondje B.
voorheen deed ze altijd oefenparcoursjes,die dag van de laatste keer springen deed ze 1 oefenrondje en 1 rondje B.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:10

Mmm, dan ga ik vanaf nu echt niet meer springen.

Wat is er dan precies niet goed met de druk op de banden Cynthia?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:12

Het kleinje van Shanaia x Kuray is:

Farada's Nayif Qadir

gedoopt. Hij is overigens heel licht gekleurd dus hij zal wel weer een koffievos worden ;) Kuray geeft veel donkere cq koffievossen.

Xenah houdt het nog steeds binnen...

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:14

SA; Grappig, mendy staat in haar paspoort als vos, maar volgens iemand is ze koffievos :) Heel mooi kleurtje altijd :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:14

Xenah laat jullie wachten zeg!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:17

AGarcia schreef:
Mmm, dan ga ik vanaf nu echt niet meer springen.

Wat is er dan precies niet goed met de druk op de banden Cynthia?

Als het paard neerkomt op haar voorbenen na de sprong, zorgt die 'klap' ook voor een 'klap/dreun' en dus druk op de banden waar de baarmoeder aan hangt. Dat is dus niet zo prettig met een veulen van zo'n 10 kilo (op 7 maanden) tot 35 kilo (op 11 maanden) in de buik.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:20

En dan denk ik dat het ook kan lijden tot eventuele schade bij te vaak springen?

Weer wat geleerd.
Ze had 3 maanden niet gesprongen (dus vanaf 7 maand niet gesprongen ofzo) en 2 weken geleden hebben we een klein sprongetje gemaakt, maar dat gaan we nu dus niet meer doen. :o

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:30

Ufoline vandaag op 265dagen en eindelijk een goed foto van de voorkan gemaakt.

Afbeelding

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:32

Haha, het lijkt wel alsof de buik ongelijk is, maar je ziet er al een beetje van, links.

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:33

Ja ze blijft nooit stilstaan. Ze weet dat als ze naar binnen gaat eten in haar stal ligt.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:08

Hier ook al een merrie en henstennaam voor t veulen van Barcardi ;)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:09

Ja, ik zie zelfs al een droogfoto van Aziza's knappe kleinkind! ;)
Daar hebben Majidah en Najjar zo te zien goed hun best op gedaan, nogmaals gefeliciteerd Isabel. Tot nu toe een goed jaar voor jullie!
Wat vervelend dat de nageboorte er niet helemaal af kwam, we duimen mee dat ze geen koorts krijgt.

SA, Xenah laat jullie wel wachten, nog steeds zo onrustig?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:13

Sa en Ar gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten :) kom maar op met de foto's :D

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:17

Al_Zawraa schreef:
Ja, ik zie zelfs al een droogfoto van Aziza's knappe kleinkind! ;)
Daar hebben Majidah en Najjar zo te zien goed hun best op gedaan, nogmaals gefeliciteerd Isabel. Tot nu toe een goed jaar voor jullie!
Wat vervelend dat de nageboorte er niet helemaal af kwam, we duimen mee dat ze geen koorts krijgt.

IEDEREEN BEDANKT _/-\o_ *D We zijn dolgelukkig met dit merrieveulen, maar nog gelukkiger dat Majidah zo blij is met haar 1e veulen. We temperaturen haar iedere keer, gelukkig geen koorts. Ze is al een paar keer gespoeld. Alles lijkt wel goed, ze eet wel lekker haar hooi, krachtvoer at ze vanmiddag wel, nu net had ze er geen zin in. Ook staat ze iets te trillen (Majidah) maar we houden haar goed in de gaten. Leuk he dit kleinkind van Aziza *\o/*

Afbeelding

AR Namibia'h doet het ook goed, erg brutaal merrieveulen met giga bewegingen, ze kan dansen :j

Afbeelding
Afbeelding

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:24

hoe gaat dat pellen eigenlijk in zn werk?
ik weet van de vorige eigenaresse dat bij Ravina de nageboorte moeilijk afkwam...

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:31

Dat gaat de dierenarts van binnen uit de nageboorte afpellen, totdat er alles uit is.. En met spoelen zorgen ze er ook voor dat zeker alles eruit is

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:32

Ze ziet er veelbelovend uit Isabel! Namibia'h trouwens ook, dat wordt al een hele dame!
Vind het erg leuk om te zien, Aziza's eerste kleinkind. We komen, als onze kleine boef iets groter is en het weer zo is dat hij de hele dag buiten kan, snel eens bij jullie op kraamvisite. Ben heel benieuwd naar beide dames irl!
edit: Ik vind Nadjarah (hele leuk naam trouwens <3 ) qua uitstraling veel weg hebben van Majidah, iig op de foto's tot nu toe ;)
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 22-02-11 23:34, in het totaal 2 keer bewerkt

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:34

Joyceee86 schreef:
Dat gaat de dierenarts van binnen uit de nageboorte afpellen, totdat er alles uit is.. En met spoelen zorgen ze er ook voor dat zeker alles eruit is

Yep precies, de merrie wordt wel suffig gemaakt, want plezierig is het niet voor de merrie :o
Maar ze heeft zich érg goed gehouden, ben zo trots op onze ZELF-gefokte merrie, die nu ook weer een eigen babietje heeft, wat mooi is het toch _/-\o_

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:40

Al_Zawraa schreef:
Ze ziet er veelbelovend uit Isabel! Namibia'h trouwens ook, dat wordt al een hele dame!
Vind het erg leuk om te zien, Aziza's eerste kleinkind. We komen, als onze kleine boef iets groter is en het weer zo is dat hij de hele dag buiten kan, snel eens bij jullie op kraamvisite. Ben heel benieuwd naar beide dames irl!
Ik vind Nadjarah (hele leuk naam trouwens <3 ) qua uitstraling veel weg hebben van Majidah, iig op de foto's tot nu toe ;)

jaaaa is goed, altijd welkom !!! :D Er is genoeg te zien :wow:
we hebben nog een hengstje van LVA Maximus op stal staan (staat te koop) en tzt hoop ik ook nog een nieuwe aanwinst (+ evt het veulentje van Aicha) :):)
Nadjarah heeft in ieder geval hetzelfde temperament als Majidah +:)+ pittige tante is ze al haha. Ze heeft ook lekker een dekentje op, zo schattig <3 Het was hier vannacht -9 gr :brr:

Afbeelding

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:48

ArabianRanch schreef:
Joyceee86 schreef:

Yep precies, de merrie wordt wel suffig gemaakt, want plezierig is het niet voor de merrie :o
Maar ze heeft zich érg goed gehouden, ben zo trots op onze ZELF-gefokte merrie, die nu ook weer een eigen babietje heeft, wat mooi is het toch _/-\o_

Nou zeg dat wel.. De merrie van vorig jaar die sloeg de d.a. letterlijk de stal uit.. dan kwamen ze in de hoorn?? en dat deed ze echt zeer..

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:57

Mooie Daisy op de foto, lekker buikje!

Mendy ook een mooi buikje, bescheiden maar wel drachtig!!

Gefeliciteerd AR, super een merrieveulen!

En verder weet ik het niet meer, heb wel bijgelezen maar het was weer zoveeel...