[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miszlisanne

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:25

@moniekj ze was al wel drachtig gescand?
balen zeg! gelukkig wel hengstig en gelijk een retourtje van uytert!

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:29

Ja dat was ze wel idd. Maar helaas.
Morgen krijgt ze een vers kwakkie haha :P

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:30

miszlisanne schreef:
hmm maar een cyste ineens lijkt me ook vrij sterk.. :P maar eerder is ze nog niet geinsemineerd? (ik ga er automatisch vanuit dat iedereen nu wel op zn 2e a 3e poging zit)

geen hengst op het terrein? :p hahaha

Gisteren was de eerste keer dat ze geïnsemineerd werd, wat niet lukte doordat de baarmoederhalsmond niet open (los) was..

Moniek, ik hoop met je mee!

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:39

ai dat lijkt me zo naar.. mijn merrie was vorig jaar gust (ook poedersuiker een heel dekseizoen voor nix) maar dit jaar in 1x door een vers kwakkie. nou is hier een merrie een paar jaar terug gedekt en die was op 18 drachtig en op 35 niet meer.. dus ik hield er sterk rekening mee na 1e scan dat de 2e slecht uit kon vallen..

hopelijk pakt het verse kwakkie goed en blijft ie zitten waar ie zit!!

@ puissance oke nee dan lijkt 20 dagen dracht mij sterk :P over een weekje dus weer scannen? ben benieuwd!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:50

ach Puissance dan konden ze idd die cyste nog niet gezien hebben,of was ze wel eerder gescand?
Vervelend zeg.. Pretty heeft ook zo een cyste zitten,maar toch is het gelukt nu..

MoniekJ: Jammer zeg,daar verwacht je je ook niet meer aan...hopelijk nieuw kwakkie,nieuw vruchtje!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:26

manueeltje84 schreef:
Er is niet veel gekletst hier...

Gisteren is een merrie bij ons op stal ook gedekt, dus wet look is volgend jaar niet alleen met haar beebje.(mits de merrie dragend wordt off course)

Leuk dan kunnen ze iig saampjes spelen! Wie is er gedekt Unique?

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:23

Ben er ook weer even.

Vanmiddag Floor weggebracht naar HH Dibbits.
Onderweg was het gewoon zwaar kl*te we stonden namelijk meer dan een uur in de file ;( . 14 kilometer lang langzaam rijdend en stilstaand. En mijn vader had niet al te veel tijd dus we moesten eigenlijk gelijk weer weg. Gelukkig hadden we Floor op de trailer zij is de rustheid zelve, zolang ze maar hooi heeft om te knabbelen :Y) maar haar net was aan het eind van de reis leeg.
Jammer genoeg was Zidane niet aanwezig maar die zien we nog wel een keer als we tussendoor een keer gaan kijken bij haar. ;)
Ze blijft er 4½ week staan dus we gaan gewoon een keer bij haar langs, komen we gelijk langs Divoza in Heteren dus kunnen we ook nog even lekker winkelen. :D
Van de korte tijd dat ik er was vond ik het er wel heel gemoedelijk en gastvrij.

Ook Neonlight nog gezien maar helaas geen tijd om even te blijven kletsen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:29

Vanochtend gescand, eitjes waren nog niet weg, dus vanmiddag is moeders nog een keer geinsemineerd. :)

Mabon, balen zeg!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:36

Ik ben ook weer terug, Devdan geknuffeld, en Mabon gezien. :D Ik ben er ook maar even geweest, wat een ramp op de weg zeg! Wij hebben niets als file gezien. De creatieve route stond ook vol. En dan is rivierenland wel lastig als er ook nog wat veerbootjes niet varen.

Verder Neon en DC gezien, en helaas minder goed nieuws.....Neon is weer hengstig aan het worden. |( Hengstenhouder zelf was er niet, maar zijn vader wel. Ik zal het morgen wel horen denk ik.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:49

mabon en neon in de file :(:)
Mabon: floor een maand uit logeren! Hopen dat ze snel hengstig word en je als je gaat kijken tussen door minder drukte op de weg hebt.

neon: hè balen dat ze weer hengstig aan het worden is!

moniek: wat balen dat ze niet meer drachtig is! Succes deze ronde!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:54

Doortje heeft ook een flinke cyste, die zat er vorig jaar al en onze DA had haar niet gescand voor het insemineren (toen stond ze nog ergens anders), dus die zag hem voor het eerst bij het scannen op dracht. Gelukkig was ze gewoon netjes drachtig en dit jaar heeft ze het ding netjes op de kaart getekend, scheelt weer verwarring :)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:38

@Charaz Ja Unique is gedekt met Meastro, en de merrie van Marietje (neeltje) is ook drachtig van Meastro en komt waarschijnlijk ook terug bij ons op stal.
Dus dat worden veel vriendje voor wet look haar Uphill beebje straks.

Vindt het wel beter hoor dat er meerdere merrie,s dragend zijn dit jaar bij ons.
Enjoy staat nu maar alleen met wet look in de wei, en je merkt nu gewoon echt aan Enjoy dat ze behoefte heeft aan een vriendje om mee te spelen. (gelukkig zitten de jonge eendjes nog in de wei waar Enjoy de hele dag achteraan waggelt.) :=

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:46

Drukke week volgende week.
2 merrie,s die voorgesteld moeten worden op de keuring, en 1 veulen moet naar de voor selectie voor de veulen veiling.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:32

Neon wat een pech dat ze weer hengstig aan het worden is. Hopelijk gaat het dit keer goed.
Op de terugweg hadden wij geen last meer van de files. We waren binnen 35 minuten thuis. Terwijl we op de heenweg er een dik uur en 3 kwartier over gedaan hadden.

Jenny ja ze blijft daar tot ze drachtig is dus ik hoop wel dat het in 1x goed gaat anders ben ik haar nog langer kwijt. ;(
De vrouw die ons daar ontving vond ook Zidane een goede keuze voor Floor.
Ik heb ook verteld dat ik hun gevonden had via bokt en dan wel te verstaan via jou en Neon. :o

manueeltje gelukkig heeft ze nu nog de eendjes waar ze achteraan waggelt zal wel een leuk gezicht zijn.
Maar het is natuurlijk altijd leuker als ze soortgenootjes hebben om mee te spelen.

Hier hoop ik dan ook dat Floor ook snel drachtig wordt zodat de veulens niet te veel uit elkaar liggen maar het veulen van Bonnie zal zo wie zo kleiner zijn dus ik ben wel blij dat die eerder geboren wordt.

Ook het trekpaard van mijn broer staat nu bij de hengst dus die krijgt als het goed is ook weer een veulentje.
Dus wij hebben hier straks van het breedste paard en van de kleinste pony's veulentjes. :+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:53

leuk mabon!
Hopen dat het meteen lukt dan kan floor snel weer naar huis ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:57

Er schijnt hier op bokt dus ergens een leuk veulen van een shet en Zidane rond te zwerven.
Jammer dat je Zidane niet meer hebt gezien, het is zo'n snoepie.

En ik heb net tegenstrijdige berichten over Neon gehoord. Stalhouder was naar Sanne wezen kijken, finale van de junioren in Rotterdam. Hengstenhouder was daar ook, en die 2 hebben elkaar dus gesproken. Hengstenhouder zei tegen hem dat Neon morgen gescanned wordt. Vader van de hengstenhouder zei dat ze gescanned was en beginnend hengstig maar geen eitje. Op zich is dat al best wel tegenstrijdig, beginnend hengstig maar geen ei. Nou, we zullen wel zien. Ga er maar even van uit dat ze niet drachtig is, wie weet valt het mee en heb ik geluk.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:00

nou hopen maar dat het wel gelukt is neonlight!
nog even afwachten.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:42

Ja het was echt jammer dat hij niet aanwezig was maar we gaan gewoon een keer kijken als hij er wel is.
Met de auto alleen zonder trailer is het denk ik maar 20 minutjes rijden vanaf hier als er tenminsten geen files zijn :(

Ik had dit gevonden op bokt denk dat ze deze bedoelt.
lidy schreef:
Hier nog 2 shetxwelshjes
Noortje (v. Glynceirch Rhys)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GOFQCQVQ.jpg
en Pleuntje (v. Ciejan's Zidane)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NPFSH7RT.jpg

(Moeder van deze twee ziet er zo uit:)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AFZRKEHB.jpg

Deze zijn ongeveer 1.20/1.25

Wat maken ze het spannend voor jou nu weet je nog niets over Neon hopelijk krijg je morgen dan goed nieuws. Ik zal voor je duimen.

Hé bimmetje volgens mij ken ik jou ergens anders ook van :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:30

Neon: balen dat neon toch weer hengstig aan het worden is, duimen voor een beter
bericht bij de volgende ronde :(:)

Voor de rest wens ik iedereen weer veel succes die nog moet horen of hun merrie
drachtig is :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:41

haha Mabon ja denk het wel he ;)
ook al fan van HH Dibbits :D

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:48

Bij ons wordt woensdag mijn oude merrie gescand op dracht.(is nu van mijn beste vriendin, dus nog steeds onder onze hoede)
Is gedekt met Dynamithe AES hengst (heartbreaker x Clinton).
Is een probeersel, merrie heeft nog nooit geveulend en een 2 tot een 3 op het straalbeen.
Is toch altijd een risico als de straalbenen niet zo goed zijn.
Dus vandaar even kijken wat dit doet..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:06

Haha, veel fans hebben ze hier zitten dan. :D
Het zijn ook ontzettend lieve mensen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:24

ja zeker zijn het lieve mensen.
En heb er goede ervaringen mee.
Vooral astrid vind ik erg aardig en enthousiast altijd.
Andre is ook erg vriendelijk en eerlijk vind ik.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:29

Ja, klopt helemaal. :D Kom er altijd met veel plezier, en eventjes langsgaan eindigd ook altijd in heel lang daar zitten. :+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:31

kom je er veel?
Mijn merrie is met stefan gedekt en is van de week drachtig gescant.
Ik was helemaal blij en astrid vond het ook super.
Ik heb mijn merrie 2 jaar geleden van de broer van andre gekocht.