[HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:47

@Bar en Maseike: ha ha vergeleken bij die stallen is ons stalletje heel primtief hoor Bloos , maar ik ben er erg tevreden en het is van onszelf dus alleen onze eigen regeltjes. Haha!

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:51

Ik betaal voor Jane 175 euro, volledig pension, staat in mooi grote box , dagelijks weidegang en het veulen staat er tot 6 maanden gratis bij!!! Ik ben super tevreden met haar plekkie!!!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:52

Nou ik heb wel gemerkt dat luxe staan ook niet alles is hoor,
Merk nu wel dat ik alles op deze stal mag en kan en niemand zegt wat iedereen doet waar die zin in heeft Lachen
Mon mag hele dagen op der eige wei-tje en er staan leuke mensen en mon heeft het erg naar der zin.
Alleen in de winter moet ik kijken welke keuze ik dan ga maken Lachen
Mon heeft op deze stal erg naar der zin en ik zie duidelijk verschil aan mijn paard dat de wei waar ze heel het jaar door op mag staan dat ze dat niet verkeerd vindt!

Ps veulen staat gratis tot 6 maanden en mag ook blijven op deze stal als ik die keuzen maak Lachen allemaal geen probleem.
Laatst bijgewerkt door Maseike op 16-05-07 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:52

Pauk schreef:
Citaat:
@ Pauk - ok, dus in principe zou je je geen zorgen hoeven maken. (makkelijk gezegd denk ik..)
Hopen maar dat het niet erger wordt!

Zoals het er nu uitziet niet maar ben nog niet voldoende geinformeerd en dat is ook ***..
Bovendien.. Ga jij het maar is rustig accepteren als iemand je verteld dat je paard huidtumoren heeft..

Ik begrijp je helemaal!
Ik hoop echt voor je dat het allemaal mee blijkt te vallen!
Tot je meer weet ga ik heel hard voor jou en je paardje duimen! Ach gut

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:53

@Shirefan: dat is ook geen geld inderdaad. Maar je ziet toch wel verschillen qua prijzen in het land.
In het Noorden en oosten is het toch goedkoper dan in het midden en westen van het land. Hoe het in het zuiden is weet ik eigenlijk niet Knipoog

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:56

jeejte .. wat een hoge kosten allemaal.. Nooit geweten dat je voor stalling nog best een duit moet betalen!!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:59

ProudJustify schreef:
@Bar en Maseike: ha ha vergeleken bij die stallen is ons stalletje heel primtief hoor Bloos , maar ik ben er erg tevreden en het is van onszelf dus alleen onze eigen regeltjes. Haha!

Heb ik ook zo, hier staan de paarden aan huis, en dat is ideaal. Het eerste wat ik 's morgens zie staan als ik naar buiten kijken, zijn m'n paarden, heeeeerlijk !!!
Maar soms mis ik de gezelligheid van een pensionstalling wel, hoor ...

In het Zuiden (waar ik dus woon) is het ook nog redelijk betaalbaar, 3 jaar terug heeft Keeva een tijd in pension gestaan en daar betaalde ik 200 euro per maand, alles inclusief, met binnen- en buitenbak, hele dagen (en nachten, als ik dat wilde) op de wei.

Pauk, Ach gut

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:00

ben ik blij dat alles gewoon thuis staat!

Amaze en Sjoerd,gefeliciteerd met jullie hengstjes!!

En Keeva..komop meid! Uitpersen dat veulen!! Haha!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:01

@Maseike: nee ben het met je eens dat luxe niet altijd alles is, wij hebben weinig luxe maar ik vind het heerlijk om de vrijheid te hebben om te doen wat ik wil Haha!
Wij hebben een buitenbak met all weather tuft bodem en die is over het algemeen het hele jaar goed.
Behalve als het weken achter elkaar regent, maar dan gaat Jussie in de trailer en naar de binnenbak. Haha!

@Whiz: ja ja dat valt helemaal nog niet mee, wij zijn vrij goedkoop, maar er zijn bij ons ook stallen (het merendeel) waar je tussen de 200 en 400 euro en som nog wel meer voor betaald. Clown

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:02

Whiz schreef:
savath schreef:
Whiz,de mijne is het eerste veulen,en ze krijgt stillaan een goede uier,maar spenen zijn gelukkig nog slapjes.
Wil nu ook niet te vroeg een veulen,maar zo rond de 11 maand is super.
Beestje staat nu op ontploffen.

Voor deze merrie ook het eerste veulen... Uier komt al.. maar haar spenen.. zijn nog erg verschrompeld (nog nooit aan gesabbeld he) Deze is ook zo onwijs dik.. dat ik haast medelijden met haar heb!! Ga ff in je profiel spieken naar je merrie.. van wie heb je haar drachtig??

gisteren heb ik foto's van haar geplaatst.Op dit topic.
Het is tjessy of savath(ook eigen fok)
ze is een afstammeling van samber en haar moeder iwas een arabischvolbloedje.
Nu is ze drachtig van apollo van het lindebos(skipp II x Galoubet A)
de zelfde hengst als waar paulientje haar veulen van heeft.

Van wie is de jouwe drachtig?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:03

@Keeva: helaas wonen wij niet bij onze stal, maar goed het is van onszelf en dat is gewoon heel prettig. Wel willen we kijken of we wat dichter in de buurt kunnen gaan wonen zodat we er sneller zijn. Een pensionstal mis ik dus niet omdat wij 4 huursters hebben en dus wel de gezelligheid van een kleinschalige pensionstal.

Maar 200 euro is ook niet duur in verhouding voor wat je ervoor terug krijgt, maar er gaat niks boven je paarden bij huis he. Haha!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:08

@ ProudJustify nog 1 stal over hahaha Lachen
Zolang mijn paard gelukkig is met de dingen die ze nu heeft Lachen dan pas ik mij wel aan, jammer voor het luxe maar we gaan maar eerst genieten van de beeb die eraan komt Lachen tegen die tyd zie ik wel weer!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:10

@Maseike: helaas gisteren de laatste weer verhuurd dus helemaal vol op het moment. Haha!

Nou inderdaad als je paardje maar gelukkig is, voor jezelf is het makkelijk aanpassen aan meer of minder luxe. Clown

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:13

Idd ProudJustify paardje,s moeten er staan wij niet Lachen
Ik ga maar eens mijn huisje opruimen want ik kom niet van mijn kont af zo hahaha Lachen

Tot vanaaf iedereen!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:14

Hier in de buurt is een landbouwer die paarden op pension heeft voor 75 euro per maand a volonte hooi,kuilgras en mais.Ook stro is volledig inbegrepen,paard wordt buiten gezet en hij heeft heel veel weides.
We zijn zelf landbouwer hebben eens uitgeteld dat je voor dat bedrag wel een paard houd(zonder krachtvoer) maar hij rekend dus niets voor het werk!!
En ja,de boxen zijn oud,maardegelijk en de paarden zijn er mooi glanzend uit,dus petje af!!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:16

Zo dat is echt heel weinig geld Savath. Tja dat de boxen oud zijn maakt niet uit toch, dat zien de paarden toch niet, als ze maar niet uit elkaar vallen van oudheid. Haha!
De man houdt waarschijnlijk gewoon van paarden en het bezig zijn met paarden dat hij niks voor het werk rekent. OK dan!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:22

savath schreef:
Whiz schreef:

Voor deze merrie ook het eerste veulen... Uier komt al.. maar haar spenen.. zijn nog erg verschrompeld (nog nooit aan gesabbeld he) Deze is ook zo onwijs dik.. dat ik haast medelijden met haar heb!! Ga ff in je profiel spieken naar je merrie.. van wie heb je haar drachtig??

gisteren heb ik foto's van haar geplaatst.Op dit topic.
Het is tjessy of savath(ook eigen fok)
ze is een afstammeling van samber en haar moeder iwas een arabischvolbloedje.
Nu is ze drachtig van apollo van het lindebos(skipp II x Galoubet A)
de zelfde hengst als waar paulientje haar veulen van heeft.

Van wie is de jouwe drachtig?

Oh.. ik heb gisteren ook foto's geplaatst in dit topic.. ga zo ffkes. terug lezen..

dacht al wel er iets arabische in te zien.... Hier half april ook een half arabisch volbl gekregen... (vader Moran)

Apollo ga ik ff opzoeken op google.. ken ik nog niet..

De nu nog drachtige merrie is drachtig van Tenerife-VDL.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:41

appolo is een jonge hengst die zeer goed zijn best doet in jumping,jumping mechelen als 5 jarige tweede,en nu voor de tweede maal een internationaal meegedaan en bij de eerste 5 dus is op de goede weg.
Mooie merrie heb je.
Ben eens benieuwd naar het veulen.

Farenca de halfzus van tjessy is gisteren nogmaals gedekt ,van haar gaan we proveren een bont veulen met 75 % arabisch bloed.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:43

Ook hier staan de paardjes aan huis en ik vind het ideaal!
Heb alleen geen bak, maar bos heeeel dichtbij!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:44

savath schreef:
appolo is een jonge hengst die zeer goed zijn best doet in jumping,jumping mechelen als 5 jarige tweede,en nu voor de tweede maal een internationaal meegedaan en bij de eerste 5 dus is op de goede weg.
Mooie merrie heb je.
Ben eens benieuwd naar het veulen.

Farenca de halfzus van tjessy is gisteren nogmaals gedekt ,van haar gaan we proveren een bont veulen met 75 % arabisch bloed.

Vind jou merries's ook heel mooi! Heb de hengst idd gevonden bij een artikel van jumping mechelen!! Ben erg benieuwd wat voor mooie veulens er bij jou uitkomen.

Als het zo ver is kun je bij mij zelfs meekijken.. want ze staan onder de cam!! Ben nog weg.. de stallen doen! Ik kijk vooruit naar je updates!!

Edit: Dat is wel het nadeel van de paarden bij huis... MOet altijd zelf de stallen doen!!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:51

Daar heb ik nou juist de man voor die lief voor mij de stallen doet Lachen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:04

Ha ha, ik vind het niet erg om de stallen te doen, maar meestal al ik op stal kom heeft één van de stalgenoten het al gedaan. OK dan!

Andersom doe ik het meestal voor alle anderen op mijn vrije dag en in het weekend Knipoog

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:07

Mijn manlief die vindt dat leuk de stallen doen en mon poetsen en dat soort dingen Lachen
Zelfs nu in de pauze gaat die naar mon om haar in de wei tezetten, vindt die geweldig Lachen en ikke zeg daar maar niks van!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:07

Die moet je vasthouden hoor maseike, die vindt je tegenwoordig niet veel meer Haha!
Maar eh... is je huis al schoon Tong uitsteken

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:09

Nee ik hou hem ook vast, ik ben er ook maar snel mee getrouwd Lachen

Ja huis is half schoon wordt gek van die 3 honden, overal haren al mijn kleren zitten onder.