[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 22:09

Wat een knappe dames nieky <3
Goede reis hebben ze dus gehad. Wel even spannend ja dat overladen!

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 22:30

Fijn dat alles goed ging!

Ohhhhh morgen is het zover, ik heb de kriebels ervan.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 00:12

Mirjamalvaro. Spannend :):) fingers crossed

Nieky wat een leuke nieuwe aanwinsten. Zal wel erg leuk zijn een zilver veulentje. Torvi gaat eigenlijk best heel goed, we zijn er nog niet maar ik sta er nu best positief in.
[KS-ITP] Torvi, ons zorgenkindje

Ionniejj. Je ziet wel echt verschil bij Rosa.

DreamGuide. Ik zie ook wel verschil als hoe ze eerst was. De ene merrie wordt liever de andere een draak. Verschilt echt per paard

Kiko. Hopelijk geen koorts meer. Hier op stal was er ook één met dezelfde klachten. Ik denk dat het een beetje heerst.

Muronia. Jeetje hoe toevallig. Ik heb tegenwoordig altijd Animalintex in mijn kast liggen. Kan ik ze gelijk inpakken.
Ik had gezegd dat ik het bijna nooit heb, maar dit jaar toch één gehad. Even vergeten :=

Wild Thing is vandaag 219 dagen drachtig. Dat betekent nog 101 tot veilig. Bijna aftellen :):) ze is huge
Afbeelding
Afbeelding

Liezella is 179 dagen drachtig
Afbeelding

Nigrante 122 dagen, daar zie je nog niks aan.
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 00:43

Wat vervelend allemaal van die hoefzweren. Wij hebben er ook 1 staan met een hoefzweer momenteel. Zit helaas te diep momenteel om uit te snijden, dus die zit ook al een paar dagen ingepakt.

Helaas nog 1 merrie toch nog gust gescand -O- Echt een baggerjaar. Misschien ook wel de reden dat ik niet zo actief ben geweest hier. Wij krijgen nu volgend jaar 3 veulens. Ze zitten nu op 212, 165 en 130 dagen.

Nieky: Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten! De hengst waar ze drachtig van is is ook knap zeg <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:49

Ik moet nog tot 15.00 wachten :=

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 11:04

Oh man!! Zo spannend. Fingers crossed ook hier *\o/*

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 11:27

Mirjamalvaro. Spannend. Fingers crossed

Goldenarrow. Het is niet jullie jaar -O- normaal gaat het heel soepel bij jullie. Hopelijk aankomend jaar beter!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 12:03

Succes vandaag Mirjam!

Ik heb de hoefsmid nog niet te pakken gekregen, dat duurt vaak een paar dagen dus ik verwacht hem wel vlot hier. Ze waren net vorige week bekapt -O-

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:56

Verlossende woord.....niet drachtig :')
Dus volgend jaar 3 veulens, uitgerekend op dezelfde dag _O-

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:07

Drie op dezelfde dag! Wat een timing.

Goldenarrow, hopelijk komt het snel weer goed met de hoefzweer.

AM, mooie buikjes al!

Het paard dat in train is vandaag 189 dagen. Tweede veulen. Ik zie echt nog niks. :')

Afbeelding

Mijn eigen, Carlijn, dan weer wel, maar die is al jaren alleen fokmerrie dus ook niet zo gek dat het eerder toont.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:17

ik zit op 150 dagen en nog geen buik te bekennen. Maar goed ze eet dan ook voor drie en wordt 3 x in de week getraind.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:47

Ja Annash een heel bijzondere timing vd dames :')

Hier beginnen de buikjes toch wel te groeien. :j

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:05

Mirjamalvaro. Wat jammer! Als ze dan ook nog alledrie tegelijk gaan, scheelt wat slapeloze nachten :=

Annash die is idd nog heel strak. Dit jaar had ik het met één merrie ook, zag je bijna niks aan. De dag van de bevalling leek het er een beetje op :') was geen heel klein veulen, maar echt goed verstopt. Ook niet lang over gedragen met 345 dagen, ik dacht dat het nog wel een maand zou duren.

Bij Nigrante zie je ook nog niet heel veel. Ben nog een beetje in dubio. Ze moet eigenlijk behandeld worden in si/bekken. Maar of dit helpt voor de bevalling. Of dat ik maar gewoon moet afwachten. En het rijden en trainen ook moet laten bij haar. Ik zal ook nog eens overleggen met de dierenarts

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:11

Ja, nou loopt deze ook wel vier keer in de week onder het zadel hoor. Niet heel fanatiek ivm mijn angst na een val deze zomer, en gewoon op B niveau (heeft nog weinig gedaan en gezien), maar toch, het helpt vast wel.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:47

kimwilliam schreef:
ooooeee er zit een tussen die al in men lijstje staat maar er zit nog een tussen die ook wel leuk is :) zal ik bij men lijstje zetten hihi

hahahaha nu ben ik nieuwsgierig welke je zo leuk vind :D :D :j[/quote]

Dat hou ik nog even voor me }>

Mirjamalvaro: jammer van die andere maar blijft toch wel handig 3 op de zelfde dag.

180 dagen vandaag. *\o/* De dagen tikken voorbij. Hier word ze ook wel nog gereden momenteel tot 4/5 dagen in de week. Binnenkort zal dat wel wat gaan minderen.
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:50

Ik zag dat wij, nou ja mijn vriend ( ik was nog niet in beeld toen) in 2001 een Unicum en een Unicaat heeft gefokt. Ik hoop dat we dit jaar wat spannenders kunnen verzinnen . Ha ha

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 00:32

Getty_maan dat was dan ook effe schrikken voor jullie. Ik heb het vorig jaar gehad met mijn bijna 26-jarige merrie. Helaas kregen wij haar er niet doorheen dus heb ik haar toen moeten laten gaan. Ze was daarvoor nog topfit. Reed nog 4x per week in het bos en had mijn handen vol aan haar.

Mirjam jammer dat ze gust is. Maar wel handig 3 op dezelfde dag. Dan kun je ze mooi in de gaten houden.

Het blijft tot nu toe goed gaan met Naku. Vond en vind nog steeds spannend want er is een stukje verderop een stal waar ze een paard met rhino hebben. Dus dan knijp je hem wel effe. Want heb haar niet geënt omdat ze er elke keer zo ziek van werden en de paarden hier eigenlijk nergens komen. Maar nu baal ik wel dat ik het niet heb gedaan.

Wij zitten vandaag op 199 dagen. Ik zie nu vaak de buik bewegen maar als je dan wil voelen stopt het veulen

Ik moet nog kijken voor een birth alarm. Aangezien Naku soms wel 6x per nacht helemaal plat ligt wordt het lastig want dan krijg je elke keer een vals alarm en daar zit ik niet op te wachten. Kan gelukkig op de camera kijken maar elke keer onnodig wakker worden is zonde. Dus als jullie nog tips hebben welke voor ons goed zou zijn.. laat maar weten!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 07:31

Ah jammer Mirjam! Als die andere 3 nou ook even op dezelfde dag willen bevallen dan ben je mooi snel klaar met waken.

Het verschilt echt per merrie en zelfs per dracht hoe snel ze tonen en hoe dik ze worden volgens mij. Ik vind Veronia bij deze dracht minder snel tonen dan bij de vorige twee. Maar ze is in september nog gescand en toen zat het nog goed, dus ik ga er vanuit dat er wel wat in zit. Dit zal wel een chique merrietje worden (voor zover dat kan bij een Groninger haha). Veroon is ook over de 180 dagen inmiddels, dus we kunnen aftellen in plaats van optellen. Als nou nog iemand die kraan daar boven dicht kan doen, dan kan ik haar ook eens weer zonder deken bekijken :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 08:37

Kiko, dat is wel spannend inderdaad, met Rhino zo dicht in de buurt. Ik hoop dat alles goed blijft gaan!

Muronia, het schiet echt al op bij jou, lekker hoor!

Anso, zo toont ze al lekker <3

AM, Fi is vorige week ook behandeld door de osteopaat oor haar SI/bekken. Daar had ze echt weer last van en ze loopt nu weer wat soepeler.

GA, wat balen dat er nog eentje gust is :(

Nieky, wat zijn ze leuk! <3
Echt afspenen wordt pas rond 1 mei (als ze een jaar is). Dan wil ik Finesse naar de zomerwei brengen en blijft Fiore op stal om te bevallen. Zij gaat dan misschien/waarschijnlijk ook naar de zomerwei als het veulen een week of drie is. Dan mag Finesse vast niet in de buurt komen :+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 10:56

Volgens mij is Sterre Timothy alweer zelf aan het afspenen. Sowieso zie ik de veulens dit haar bijna niet drinken en ze zijn al zo zelfstandig. :=

xnienkevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 21:49

Hi dames,

Ik stap een beetje heel laat in deze topic .. ben hier per toeval terecht gekomen. :D :D

Mijn merrie is namelijk op dit moment 155 dagen drachtig (van Onassis TN) en stond van de week plots met een einschuss been in de wei. Ze staat nu op antibiotica en Novacam. :( Iemand ervaring hiermee? Ik heb het nog niet eerder meegemaakt. Het lijkt na 3 dagen wel wat te verbeteren. De merrie oogt trouwens helemaal niet ziek en is zelfs rad (hoe dan) .

Ben benieuwd of jullie overigens ook nog leuke namen weten met de letter U. Ik niet namelijk ‍ 8-) 8-)

Evita en ik:
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 07:49

Handig als moeders zelf afspenen!

Welkom xnienkevita. Ik heb het jaren geleden gehad met een merrie, helemaal aan het einde van de dracht. Waarschijnlijk een klein wondje aan het been gehad die is gaan ontsteken. Heel, heel vervelend en pijnlijk. Ze kon de stal amper uitkomen. Met medicatie en koelen hebben we het toen weer weg gekregen.

Rhino in de buurt is zeker eng. Ik ent ze er ook niet tegen omdat ze niet in contact komen met andere paarden, maar ik tref dan altijd wel extra maatregelen met mn verzorgsters.

Gisteravond is de hoefsmid hier geweest. Wainonia had een flinke hoefzweer. Hij heeft hem eruit kunnen snijden, dus nu mogen we biotex-en.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 08:10

Mirjamalvaro Balen dat ze niet drachtig is -O- . En 3 op 1 dag hoe gepland is dat :')

Am_horse Wild thing is idd al erg rond *D . En bij Liezella zie je het ook al goed. De vraag is idd of een osteo behandeling aan d'r bekken gaat helpen voor de bevalling. Anderzijds mss helpt het wel en blijft ze soepel na de bevalling. Ik heb van de week Lexie ook laten behandelen. Zij is mogelijks verkocht en ik ben bezig met haar te beleren. Maar ze bleef bokken op de singel. Bleek ze idd flink vast te zitten in de rug/bekken wat uitstraalde naar haar schoft ook. Nu loopt ze prima en braaf met een singeltje. Mogelijks moet ik haar na de bevalling ook nog eens laten doen. Maarja kan nu iniedergeval even verder.

Goldenarrow Balen zeg dat toch nog 1 gust is -O- nu maar aftellen naar volgend jaar.

Annash Daar zie je idd nog niet zoveel aan haha. Chrissy hier is ook ng bescheiden en dat is een fokmerrie zelfs :+

AnsoDM vanvoor zie je toch ook lichtjes een buik :j

Kiko Fijn dat je merrie weer inorde is maar snap helemaal dat je em knijpt met Rhino in de buurt.
Tips voor Birth alarm heb ik niet helaas, ik werk alleen met camera en strips.

Muronia de kraan mag van mij idd ook wel weer dicht, is niks aan zo -O- Fijn dat de hoefzweer uitgesneden is. Hopelijk hersteld ze nu vlot.

Cynthia82 Fijn dat Finesse nog zolang erbij mag blijven.

xnienkevita welkom. Ik heb alleen ervaring met een einschuss bij een niet drachtige merrie. Die heeft toen heel lang antibiotica gehad en moest de wondjes op het been blijven uitwassen en behandelen.

Hier is gisteren ons nieuwe hengstveulen aangekomen *\o/* . Had beloofd om hem even te showen. Hij is nog erg onder de indruk dus vlug even wat foto's in de stal gemaakt.
Mama is een Tinker en papa een clydesdale.

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:40

Muronia fijn dat de zweer gelijk gevonden is.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:31

Nigrante heeft een ontsteking bij si/bekken. Moet dus ingespoten, omdat ze drachtig is kan dit niet zomaar. Met haar eigen plasma kan dit wel, dan moet ze naar de dierenarts toe. Ze is al meerdere keren bij de osteopaat en masseur geweest. V

Nieky wat een leukerd <3

Muronia. Fijn dat de zweer gevonden is, dat zal een hele opluchting voor haar zijn.

Nienkevita. Welkom, ook geen ervaring met een einschuss been. Sterkte ermee

Mirjamalvaro. Dat is wel fijn dat ze het zelf afspenen