[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jazzejam

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 20:26

Dat is balen zeg Bauhdy. Precies alles wat je niet wil.

Wisten we maar waarom ze zo ontregeld raken. Hier wordt er morgen gescand en waarschijnlijk maandag weet hengstig gespoten. Heb er een hard hoofd in. Laatste kans dit seizoen. :\

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:21

Jennyk. Precies :j spoelen dus. Ze was hiervoor nog niet gespoeld?

Goldenarrow. Tja logisch. Wat een geld. En wat een verschil van dekgeld. Haal je dit er wel uit met bv verkoop hengstveulen?

Balko. Ja precies de dierenarts durft er ook niks over te zeggen of ze hier nu last van heeft of niet. Ik denk dat dracht haar tot nu toe heel goed doet. Ze ziet er nu echt fantastisch uit :j

Baudyh. Nee meen je niet. Net geovuleerd dan?

Tinniie wat raar. Je hoort het nu toch veel, ontregelde cyclussen

Jazzejam. Duimen draaien dat het toch nog wilt lukken.

Ik vond wild Thing zo raar vandaag en kon mijn vinger er niet op leggen. Op de wei piepen naar de buurvrouwen. Ze toont nog niet verder hengstig. Op stal stond ze maar naar de waterbak te staren maar niet drinken. Druk ik de lepel van waterbak in, gaat ze als een gek drinken :roll: ik ben maar eens gaan zoeken. Heeft ze toch 2 sneeen in haar neus/lip zitten. Dat doet natuurlijk pijn. Arme merrie

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 21:27

@Balko: Nee, toen we onze hengst nog hadden hebben we wel naar België verzonden. En hier merries gedekt die uiteindelijk naar China moesten, maar dan hoeft het niet verstuurd te worden natuurlijk. We hebben wel sperma uit Italië laten komen, maar wat een ramp is dat :+

@Baudyh: Oh wat jammer zeg :( Ga je nog proberen met hengstig spuiten of laat je het voor dit jaar?

@Tinniie: Wat vervelend dat ze zo ontregeld is, je zou met het mega-hengstige gedrag haar bijna nog een keer insemineren _O-

@AM_Horses: Meestal niet helaas. Nu toevallig een hengstveulen redelijk oké kunnen verkopen waardoor we quitte spelen. En we zijn met nog eentje bezig voor een veiling waarbij we toch wel wat meer hopen te krijgen. Die is heel goed gelukt namelijk. Maar de hengstjes zijn meestal kostenposten. De merries kan je vaak wel wat beter verkopen, maar tegenwoordig willen ze die ook allemaal tussen de 2-5 jaar oud hebben.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 07:10

Luna hoeveel heb je nu drachtig al?

Oh ja Balko dat is inderdaad ook een fijne hengst.

GA dat is wel een hele dure grap als dat twee keer per cyclus moest ja. Met één keer trouwens ook al.

Ja AM dat contrast is best groot. Ik heb ook nog niet eerder zo'n vroege gehad, meestal april/mei uitgerekend en een uitschieter in juli. Voordeel is dat je minder lang hoeft te wachten, nadeel dat die van mij al half paard is terwijl de meeste nog schattige kleine veulentjes hebben haha.

Liezella is wel een hele mooie merrie, wat zonde dat ze heeft staan verpieteren. Ik hoop dat jullie straks toch nog iets kunnen onder het zadel.

Jazzejam dank voor dit berichtje, is het dus toch normaal dat het zo lang duurt. Ik ben blij dat ik mijn fokplannen met haar had gestaakt anders waren we mooi de pineut geweest voor de rest van het seizoen (ze reageert nauwelijks op hengstig spuiten).

Ei afspuiten vind ik niet nodig, dit seizoen telkens maar 1 inseminatie nodig gehad per cyclus met beide merries zonder afspuiten. Met diepvries zou ik het wel doen.

Baudyh nee meen je niet, gets! Dat verwacht je ook echt niet na 16 dagen.

Jazzejam toch nog veel succes met de laatste poging!

AM och die arme, hoe krijgt ze dat nou voor elkaar?

Veroon zit vandaag op 90 dagen, dat is ongeveer 3 maanden, wat veel al.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:05

AM: ja ze is na de vorige inseminatie wel gespoeld.

baudyh: wat enorm balen! Echt een snelle cyclus geweest. Doe je nog een poging?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:30

Ik lees mee maar door drukte hier lukt uitgebreid reageren niet zo goed momenteel. Mijn duimen draaien nog steeds voor wie dat kan gebruiken :j

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:34

Eitje bij Inoa was af dus nu 2x op de bank hihi.
Zijn ze 1 week na elkaar uitgerekend dat wordt spannend. Dan moet ik een extra alarm regelen :')

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:28

Baudyh, balen dat ze zo snel weer hengstig was.

Hier was Maike juist op 25 dagen hengstig geworden en vandaag op dag 27 is ze weer geïnsemineerd.
Dit is voor dit jaar de laatste poging.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 01:34

Fleuribelle. Dat heeft ook even geduurd voordat ze gedekt kon. Duimen dat het nu lukt

Balko. Spannend duimen draaien

Jennyk. Oké. Dichtzetten is ook nog een optie. Ik ben benieuwd of er iers uit de swab komt

Muronia. Ja heel herkenbaar. Voor op de keuring is zon reus ook niet heel handig. Veulen van Nigrante is ook echt mega. Veulen van Wild Thing is ook zeker niet klein, maar naast die van Nigrante een mega verschil

Geen idee hoe wild Thing het voor elkaar heeft gekregen. Waren precies 2 sneeen evenredig. Ik dacht al, zou ze perongeluk erop hebben gebeten. Geen idee, maar gelukkig gebruikt ze nu de waterbak weer

3 maanden klinkt idd echt al heel wat

Goldenarrow. Daar was ik al bang voor. Hopelijk wilt het een beetje lukken op de veiling zodat je wat over houd

Ik ben benieuwd, half 10 komen ze scannen. Ze lijkt nu nog boos op andere paarden fingers crossed
Afbeelding

En tijdje terug had Sari zich hier aangemeld, nu al even niet gereageerd. Haar merrie was al dichtgezet kwamen ze met de eerste keer insimineren achter. Haar merrie is drachtig gescand van White Dream :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 06:11

Balko, Fleuribelle heel veel succes deze ronde! Het zou zo mooi zijn als het nu bij jullie beide is gelukt.

AM worden ze bij het nrps niet meer gesplitst in veulens voor 1 mei en na 1 mei? Dat was vroeger wel zo.

Ik zag net dat de temperatuur voor zaterdag iets naar beneden is bijgesteld gelukkig, niks aan om met dikke hitte met een paard op pad te moeten.

Heel veel succes met scannen straks!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:00

Welkom terug op het wachtbankje Fleuribelle en Balko.

Spannend AM! Hopelijk is ze drachtig!

Ik zit nu in Engeland om sperma op te halen (iets wat je overigens alleen fatsoenlijk tegen paardenmensen kan zeggen _O- ). De vriendin van onze dierenarts ging daar naartoe, maar had geen zin om alleen te rijden, dus ben ik maar meegegaan. Kan ik nog even spieken op de stal bij de hengstenhouder :))

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:01

jennyk wist niet dat een red bag voort kwam uit een bacterie in de baarmoeder, weer wat geleerd.

Luna2006 hoeveel heb je er al drachtig?

goldenarrow jeetje dat zijn echt wel serieuze bedragen per keer. Mooi ritje haha.
Tja niet paarden mensen vinden dat toch wel wat raar.
Mijn man en zoon ook toen we laatst gebeld werden door de kliniek toen we zaten te eten. En de assistente vrolijk mededeelt dat het sperma binnen is. Waarop ze beide echt elkaar aangekeken en zeiden "eet smakelijk" _O-

AM_Horses echt wel lastig dus met Liezella.
Arme WT, eet ze er wel gewoon goed mee?
Succes vandaag met scannen, duim voor je dat ze drachtig is

baudyh dat is best ontregeld dan -O- Balen hoor.

Balko dubbel succes op het wachtbankje, hopelijk zijn ze beide drachtig

Fleuribelle hopelijk lukt het toch met de laatste poging.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:06

Kei gezellig GA :)

Veel succes aan iedereen op het wachtbankje. Hier komen echt bijna allemaal positieve drachtscans binnen van onze hengsten nu, dus ik duim dat die lijn zich overal verderzet!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:56

Ik hoop dat heel hard met je mee Tinniie

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:14

We gaan dinsdag weer scannen. Kijken hoe het er dan voor staat. We proberen het nog 1 x.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:34

Hier de 3e met kloppend hartje gescand. We zitten dus op de wachtbank tot september..
Valt tocht wat van je schouders af zo, alles wat moet drachtig..

Hopelijk zet de goeie lijn door bij iedereen nkg even. Mijn da had de meeste merries nu drachtig, nog een paar in een nieuwe ronde.

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:42

Balko: Spannend! Wel leuk zo vlak bij elkaar.

Fleuribelle: Mijn duimen draaien voor Maike

GA:Dat zijn inderdaad gigantische bedragen, ik vind inderdaad ook 1000 al veel. Tevens betaal ik niet voor zaadafname, alleen de dekking. Oh wat leuk in Engeland, veel plezier!

Baudyh: Hopen nu op meer geluk. Veel succes!

Geen update hier. Boston is vooral boos en bijt goed van haar eigen af in de wei, zelfs naar haar buurman waar ze normaal geen drol omgeeft. Dus dat is alleen maar positief. Ze zit vandaag op 26 dagen. Dus nog even en dan gaan we op het hartje scannen! :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:37

baudyh, spannend, duim voor je

Cioccolato, super fijn dat alles drachtig is, gefeliciteerd

Kayley95, dat klinkt positief. Op naar de scan met een kloppend hartje

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:44

Hier helaas niet drachtig. Ook niet verwacht eigenlijk. Zat nog wel een geel lichaam, volgens de dierenarts wel geprobeerd om drachtig te worden. Ook nog niet echt een ei. Leek beginnend hengstig te worden. Ik heb gezegd dat er nu wel nagespoeld moest worden. Had ik vorige keer ook gezegd maar was niet nodig volgens hun. Ik heb haar nog zien vuilen ook na insimineren.
Woensdag weer scannen en ik hoop snel weer te kunnen insimineren. Wordt dan ook de laatste poging. Anders volgend jaar optijd beginnen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:56

Oh balen AM

Sterre is drachtig :):)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:00

Balen AM!

Gefeliciteerd Mirjamalvaro!

Wij hebben er 4 drachtig voor volgend jaar. Hopelijk dus nog eentje.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:02

Balen AM hopelijk volgende ronde meer geluk

mirjamalvaro gefeliciteerd

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:06

Jammer AM

Gefeliciteerd Mirjam

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:40

Wat jammer AM, hopen dat ze nu wel wil pakken. Doe je ook een swab dan afnemen of wordt erbij spoelen geen AB gebruikt? Ben benieuwd want mijn merrie was wel mooi droog na inseminatie (heeft toen wel preventief AB gehad) maar rond dag 17 zag ik wat uitvloeisel.

Mirjamalvaro Gefeliciteerd met de dracht bij Sterre. Nog twee te gaan.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:13

vanmorgen op pad geweest nog een scan van onze merrie. Het blije nieuws gekregen dat de dracht mooi verder zet. *\o/*

Die van mij gaat dus rond 26 maart aan de uitgerekende datum zijn. Al verwacht ik eerder dat ze pas in april het veulen krijgen. Tot nu toe is ze steeds over tijd gegaan en dat toch minstens 2 weken. Nu haar gedrag in het begin van deze dracht was al anders dan de vorige keren dus het misschien gaat ze nu wel bevallen eind maart. :+

Die van mij mag dus in het lijstje komen.

26 maart - Kaygo x Rubiquil
Laatst bijgewerkt door petraaken op 11-07-22 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt