[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:39

Wpaard schreef:
Oef wat gaat het voor een paar paarden toch lastig..

Gefeliciteerd voor de drachtige!

Ik ben langs mijn merrie geweest en toch nog een mooie foto kunnen maken alleen hij zat er maar 15 sec op dus weet dan niet of het zo snel al klaar kan zijn. Dus laat haar nog maar een paar weken staan voor de zekerheid :o :D

[ [url=m/wXkD29.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NpVYR8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4Sfn16.jpg]Afbeelding[/url] ]

Euh ja, een paard heeft maar een seconde of 10 nodig :')

Hier vanavond scannen met de Welsh :j

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:20

cp112 schreef:
Wpaard schreef:
Oef wat gaat het voor een paar paarden toch lastig..

Gefeliciteerd voor de drachtige!

Ik ben langs mijn merrie geweest en toch nog een mooie foto kunnen maken alleen hij zat er maar 15 sec op dus weet dan niet of het zo snel al klaar kan zijn. Dus laat haar nog maar een paar weken staan voor de zekerheid :o :D

[ [url=m/wXkD29.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NpVYR8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4Sfn16.jpg]Afbeelding[/url] ]

Euh ja, een paard heeft maar een seconde of 10 nodig :')

Hier vanavond scannen met de Welsh :j

Ooh dat wist ik niet dat het zo snel kon :')
Spannend!

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 17:34

Wpaard, mijn Olaf is ook een vroege vogel. Die springt erop, stoot 2x en klaar :')

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:10

Wpaard: heel lang hebben ze niet nodig, hopelijk was dit al raak.
JVDL27: Ik heb Jaguar Mail gebruikt.

Merrie vandaag opgehaald, die stond thuis weer in de wei en kreeg meteen een onweerbui over zich heen. Twijfel wel wat over de datum om te scannen. Ze heeft gisteravond laat haar eisprong dus gehad. 18 dagen later is precies op een zondag, heb niet zo'n zin in weekendtarief :Y) . doe ik dan vrijdag op 16 dagen of maandag/dinsdag op 19/20 dagen. Dubbele eisprong heeft ze nog nooit gehad. En later zou wel handig zijn ivm opnieuw insemineren als ze niet drachtig blijkt, vermoed dat ze dan weer woensdag een eisprong heeft. wat zouden jullie doen?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:32

Ma de 19e :D

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:17

mirjamalvaro schreef:
Ma de 19e :D

Ik zou zelf het geduld niet hebben en daarom voor 16 dagen gaan, maar ma 19 dagen is wel logischer. :D

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:27

superpony schreef:
Iedereen gefeliciteerd met dracht!

Het zaad was er om 16;10 en zat er om iets van 16:45 in :) Dat ging echt even super allemaal. Nu vrijdag ochtend gaan we kijken of ei eraf is voor 9:00 en anders 's avonds nog eens, mits alles weer zo soepel verloopt.
Maar zoals alles eruit zag, zijn we erg hoopvol. Mooi ei, erg mooi hengstig, dus toppie.

Maar............nu ik ouder ben maak ik me echt druk om alles. Had ze daarna lekker op de wei gezet en met uit de wei lopen, zag ik een hele witte sliert eruit komen, dus ik weer nerveus. Zag haar later nog een paar keer flink hengstig knipperen, dus hopelijk zijn de zwemmers goed bezig binnen. Ze moeten niet de verkeerde kant op.

Ben super benieuwd nu.
En het stomme is; Vorig jaar leeg gebleven en tijd is voorbij gevlogen. Maar als je straks weet dat er een veulentje in zit, duurt het natuurlijk een eeuwigheid. Maar goed, ik heb echt wel 11 maanden nodig om namen te verzinnen.

Witte sliert hoeft niet veel te zeggen. De mijne vorig jaar 's ochtends geinsemineerd en rond het middaguur weer thuis. Nog knetterhengstig en meerdere plasjes wit slijmig spul gezien. Ik zou toen zweren dat ze het sperma er zo uit aan het persen was. Maar 17dagen later een drachtscan.

Had deze foto toen ook in het topic gedeeld:
Afbeelding

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:47

Kruip onder de meeleest steen, het wil allemaal niet vlotten en moed zakt even wat weg. -O- hopelijk zet het mooi weer door en komen de merries dan beter op gang maar nu kruip ik wel even onder m'n steen.
Veel succes voor de gene in het zelfde schuitje en uiteraard gefeliciteerd bij wie het geslaagd is.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:55

Eef_bam, ik zou ook voor de 19 dagen gaan. Tenzij ze snelle cyclus heeft.

Melissa1996 schreef:
Kruip onder de meeleest steen, het wil allemaal niet vlotten en moed zakt even wat weg. -O- hopelijk zet het mooi weer door en komen de merries dan beter op gang maar nu kruip ik wel even onder m'n steen.
Veel succes voor de gene in het zelfde schuitje en uiteraard gefeliciteerd bij wie het geslaagd is.

Soort van high five, boks, knuffel, tissue ? :')
Al zie ik het wel allemaal weer iets positiever dan dinsdag.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:53

Helaas pony leeg -O- wel hengstig. Ei 3.6
Zaterdagochtend scannen zei ze. Of zouden jullie vrijdagavond doen? Ivm zaterdag insemineren. Dat kan ik zaterdagochtend niet meer bestellen na 't scannen dus zou dan zondag worden.

Ze zat vandaag op 17 dagen na insemineren vorige keer.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:01

poedersuiker cp. Kan je er geen advies in geven.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:02

Balen cp.. maar hoe bedoel je dat je zaterdag na scannen niet meer kan bestellen?
Moet je dag van tevoren? Dan zou ik inderdaad morgenavond doen. Want anders wordt het zondag pas insemineren. Weet niet hoe laat ze leveren maar bij ons is dat altijd pas rond 6 in de avond. Dus dan ben je wel heel veel uur verder opeens

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:20

Balen cp -O-

Melissa1996 :(:)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:48

Balen zeg CP112 , maar duurt het een dag voordat het er is als je besteld? Want is dan geen kans dat als zaterdag goed zit en komt pas zondag dat je dan te laat bent en net naast de pot piest..

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:53

Ik zou morgenavond scannen, zaterdag bij insemineren nog een keer scannen om te checken hoe het er voor staat en dan eventueel het ei afspuiten. Zodat je dan niet nog een keer moet bestellen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:00

Cp: ik zou ook morgenavond scannen en dan ei al laten afspuiten, zaterdag insemineren. Dan zit je bijna zeker goed.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 01:14

Op welke dag scannen durf ik niks over te zeggen. Als ze niet hengstig tonen, zou ik rustig laat scannen, zeker als je geen 2 eitjes hebt gezien. Maar twijfel je erg en laten ze hengstigheid moeilijk zien, zou ik eerder scannen misschien.

CP, wat balen. Maar ben je nu nog niet te vroeg dan? Ik zou wel even durven wachten.

Lente, thanx, hahaha. Dat stelt nog meer gerust.

Hoewel............Merrie was vandaag super hengstig en wilde vieze dingen doen met haar broer. Ik denk maar de hele dag; de zwemmertjes zijn nog vast actief, dus we zien het wel. Of het ei morgen weg is????? Paar uurtjes slapen en dan zien we het :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 06:00

Cp wat balen zeg -O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 06:11

Yvk ik hoop dat je dochter gelijk heeft! Bijna maandag!

Superpony adem in, adem uit haha. Dat er wat uit loopt is niet erg. Hoop voor je dat het eitje weg is nu.

Wpaard een veulentje inde maak, leuk dat je t gezien hebt.

Eef_Bam ik zou dan voor maandag scannen gaan. Weet je zeker dat ze het goed moeten kunnen zien als er wat in zit en zo niet, dan ben je op tijd voor de volgende ronde.

Melissa he bah, kop op hoor!

Cp wat jammer! Zaterdag scannen, zou t ei iets over de 4 cm moeten zijn, zondag insemineren.. ik denk dat je dan aardig goed uitkomt?

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 07:29

Wat balen zeg cp..
Hopelijk deze keer meer geluk, nu dat het ook mooi weer is

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:44

Dankje voor jullie support, de goede berichten van merries die wel dragend zijn geeft wel hoop.
Het zal ook wel lukken uiteindelijk maar pff..

Als er n keer goed nieuws tussen zat, mooi ei, baarmoeder goed enz enz maar alleen ei al weg, 7 dagen erna, weer ei gesprongen, hoe dan. Andere wel hengstig geen ei, vuil. 3de perfecte cyclus maar ook die niks en dat dan 3 maanden bij 3 merries... Daar word je wel moe van..

Vanavond weer insemineren, met 1 merrie van hengst gewisseld, eentje van de hengstenhouder zelf, meer vers kan niet, vangen, hier heen rijden (half uurtje) en erin.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:06

Ei is weg, dus we gaan wachten :)

Melissa, wat een gedoe he?! Het is ook soms niet te voorspellen. Zat ik er vorig jaar een paar keer flink naast met scannen, zaten we nu gelijk goed. Maar moet ook weer vertrouwen terug krijgen en het een beetje loslaten.

Het is nu Juni, mooie weer begint net, sommigen gaan wat later de wei op, meer naar buiten etc.

Dat gezegd; pfffff, ik keek uit naar vandaag en nu wachten op de volgende scan..........Maar zoals vorig jaar werd ze al snel hengstig, dus ik denk dat we het voor die tijd wel al iets zien of merken. Maar goed, je moet ook niet jezelf gek kijken en valse hoop geven. Het blijft 50/50 wel of niet drachtig straks.

Liek1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:22

Gefeliciteerd aan de nieuwe drachtige merries! Superleuk!
En dat geeft inderdaad ook hoop!

Ook ik schuif aan op het wachtbankje...hier was deze ochtend het ei weg, zag er keurig uit van binnen dus huppa...17 juni weten we meer.
Al vroeg ik me nog af of dat niet erg vroeg is op 14/15 dagen?? Woensdagavond ge-insemineerd, afgespoten en nu ei weg...dan is dat toch 15 dagen?

Wat een verschil zit er trouwens in de wijze van insemineren....Dat wist ik helemaal niet.
De eerste 3 keer was de hengstenhouder de inseminator....Ik had al het idee dat hij vrij vlug en ruig was..merrie stond iedere keer te kreunen, onrustig. Terwijl met scannen met de dierenarts ze altijd super braaf is.
Woensdagavond kwam de DA het doen, omdat meneer de HH geen tijd had...
Zij deed eerst netjes de staart in een staart bandage...alles wassen en ontsmetten en super rustig insemineren....merrie heel rustig en geen gekreun....
Wow wat een verschil! Ook al zit het bij het dekgeld in, dat de HH komt....
Mocht er een volgende keer komen (Deze is nu gewoon drachtig....punt uit! :o ) laat ik misschien toch de DA komen...
Of ben ik dan een flauwe muts :')

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:31

hier net scan gehad. ei van 4.4 is weg.
zitten nog wel allerlei eitjes maar die zijn max 2 cm.
zondag even éxtra check.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:34

Melissa , wat een gedoe. Ik hoop voor je dat met deze hengstenwissel het in 1 keer gaat lukken en dat het mooie weer ook beetje in je voordeel gaat werken.

Liek1996 Zo'n flauwe muts vind ik je niet en begrijp je wel. Vooral als je zo'n flink verschil ziet. Je wilt zelf ook enigszins met beleid daar behandeld worden toch denk ik dan :')