Las dat er weer een hoop merries drachtig gescand zijn. Gefeliciteerd!
DL, nog sterkte met het verlies van het veulen. Hoop dat de rest goed opknapt. Wat een nachtmerrie zeg.
Fotsy een nieuwe pony er bij. Wat een leukerd!
Zie dat er ook een aantal oude bekenden zich hebben gemeld en een aantal nieuwe. Welkom!
Ik ben op het moment nogal druk met mijn merrie. Rug lijkt beter maar nu loopt ze korter met rechts voor en ontlast ze links achter. Pfff. Ze zit nu op 3 maanden dracht en begint al een beetje dikker te worden. Ook ben ik op zoek naar een ander rijpaard, maar dat is ook zo makkelijk nog niet. Ik lees alles mee maar heb helaas weinig tijd om te reageren.
jolandje
Geplaatst: 16-07-17 00:20
yess, wat leuk, ik heb vaker meegekletst maar dit jaar zijn hier geen veulens geboren, camille had in 2016 een erg vroeg veulen , die het trouwens uitstekend gedaan heeft tot nu toe, op 5 maart, en glowy had eind mei haar veulen verloren, een prachtig valk bont hengstje, gestikt in de navelstreng en dus al dood voor hij geboren werd , toen niet weer gedekt voor dit jaar , maar nu zijn mijn beide merries drachtig voor 2018
alle paardjes zijn 100% AMHA en ook NMPRS geregistreerd, zijn ook allemaal minimaat
NL Wolfhoeve Sampson's Camille ( alg. dagkampioen 2016) merries minimaat is gedekt door Caluka UK Colour of Magic ( eerste premie)
camille is drachtig gescant en uitgerekend op 8 april 2018
NXS Duffy's Super Angel Glow is ook gedekt door Magic en drachtig gescant , zij is uitgerekend op 5 maart 2018
dit zijn de dames vorige week in de wei
Fotsy
Geplaatst: 16-07-17 09:15
leuk myrthee ook op zoek naar een rijpaard fijn dat Libje wel al beter gaat, al drie maand, gaat snel
welkom jolandje, leuk dat je er opnieuw bij bent, hoe gaat Shaphira? heb je toevallig nog een recent foto? leuke combi, duimen voor twee gezonde veulentjes volgend jaar
DL hoe gaat het met de rest van de bende nu? ik wist niet dat Droes zo besmettelijk is. Om die reden heb ik dus ook ons dochter haar pony in de manege gezet? Hoe lang is zo een quarantaine periode nodig?
gaaf inderdaad die vosschimmel
leuk inderdaad Twinklebel een vliegenschimmel, zie je ook niet zo vaak
knappe combi AM Horses
welkom sultan, 1tje drachtig, 1tje te gaan
jolandje
Geplaatst: 16-07-17 09:40
dank voor het welkom fotsy, ik moet me nog een beetje inlezen, maar dat komt goed met saphira gaat het uitstekend, het is en blijft een klein ukkie , ze is vorige week gemeten op 75 cm. en zo ziet ze er nu uit, gewoon in de weide
suffie
Geplaatst: 16-07-17 11:21
Wat een plaatje Jolandje en gefeliciteerd met je drachtige merries. Myrthe, je hebt niet het geduld nog even te wachten tot Kriebel onder het zadel kan Groot gelijk heb je, ik hoop dat Libby je nog een prachtig veulen gaat geven en gezond oud mag worden bij jou
stal_HD
Geplaatst: 16-07-17 13:08
Ooooh ik kan het niet helemaal bij benen op het moment. Moet me soms ook niet achter de pc zetten, Dinsdag heb ik een examen, dus druk aan de studie....
Leuk jolanda dat je er ook bij komt.
Rowan, voorzichtig positief. Je zult nog wel een heel aantal weken in de ziekenzorg zitten. Sterkte gewenst.
En ja Weer een paar drachtig gescant. Gefeliciteerd.
Hopelijk voor de mensen die nog bezig zijn binnen kort ook positief nieuws.
Gisteren heb ik Gaya opgehaald. Als het goed is kan ik begin augustus scannen. Hopelijk heeft zij ook een klein pakketje in haar.
jolandje
Geplaatst: 16-07-17 13:16
dank je suffie mathilda ik ben benieuwd of het direct gelukt is met gaya, fijn dat ze weer thuis zijn
Fotsy de incubatietijd is 3 tot 14 dagen na de besmetting. Met harley gaat het nu wel goed. 1 veulen ben ik wel bang voor. Die heeft hetzelfde als harley geen bulten en dan denk ik hoelang houden die het vol hè... nog zo kwetsbaar. 2 andere hebben nu bulten dus dat heb ik het liefste. Nog een volwassen heeft wat snot. Er staan er nog een paar mee waarvan ik weet dat ze het niet hebben gehad dus ik hoop dat die of snel beginnen of het niet gebeurd.
Bedankt trouwens allemaal voor het sterkte wenSen heeft me goed gedaan! Het is gewoon echt een ellendige ziekte.
Helllo vriendjes na cadence dit jaar is het nu aan onze grote shet sunneke ze was eergisteren 16 dagen en jajajaja. We kunnen nu mee in het nieuwe topicje
Fotsy
Geplaatst: 16-07-17 22:57
wow jolandje, saphira ziet er super uit zeg
welkom siptje en nu je shetje aan de beurt
bedankt DL dus ik laat ze zeker 14 dagen staan daar dan want heb ook een drachtige op de hof en hopelijk deze week een stal vrij duimen dat de rest dan gespaard blijft en komen de veulens er goed door. Wat een ellendige ziekte zeg.
_Karin
Geplaatst: 17-07-17 04:17
Ik heb me in het begin een keer gemeld maar later niet meer. Ik zie dat er heel wat drachtige bijgekomen zijn gefeliciteerd. Helaas zijn er ook een aantal nog niet drachtig of moeten nog gescand worden succes. Helaas ook minder leuke dingen zoals droes wat is dat een naar en ingrijpend iets zeg. Hopelijk knappen de veulens snel op.
Ik heb de beide pony's nog een keer laten scannen op bijna 40 dagen en beide waren nog mooi drachtig. Ik ben druk met mijn werk en Jillz aan het voorbereiden op de keuring voor zaterdag. Ze heeft het eerste gedeelte van de metamorfose al ondergaan haar manen zijn gekortwiekt eerst vond ik het jammer maar er komt zo'n leuke pony onder vandaan dat ik het nu niet meer erg vind. Zij maakt ook een hele gedrags verandering door nu, ik denk dat het van de dracht komt maar weet dit niet zeker. Ze brult naar ieder paard dat voorbij komt en slaat met haar voorbeen. Gelukkig niet als ik in de buurt ben maar ze begint trekjes te krijgen die ik alleen van hengsten ken hopelijk duurt dit niet de hele dracht. Ook met Vera de andere pony gaat het goed zij loopt lekker op het land met haar dochter van 2 en een jaarling e pony. Vera nu 81 dagen drachtig
En Jillz ben echt benieuwd wat zij op de keuring gaat doen zaterdag, zij is 79 dagen drachtig vandaag.
Gezellig Jolanda! Mooie combinaties. En Saphira is zo leuk!!
Wat leuk Siptje, gefeliciteerd!
Mooie pony's Karin!
Muronia
Geplaatst: 17-07-17 11:49
AM_horses ik verwachtte het ook niet meer maar het bleek toch zo te zijn, dus ik geef je merrie even positieve vibes en ga ervoor dat ze gewoon netjes drachtig is hoor!
draaakje aftellen naar 3 augustus, ook voor jou hopelijk raak!
Myrthe wat vervelend dat ze een beetje van het ene in het andere lijkt te rollen zo. Hopelijk valt het mee en is ze straks weer oké.
jolandje leuk om jou ook weer te zien in een DBT! Twee drachtig en mooi op tijd in het seizoen, leuk!
stal HD ook begin augustus scannen, nou ik hoop ook op een klein pakketje voor je hoor!
DL gets nog steeds niet alles achter de rug zo lijkt het. Hopelijk breekt het bij het veulen toch naar buiten toe uit, sterkte nogmaals!
Siptje welkom en gefeliciteerd met de dracht. Van wat voor hengst draagt ze?
Fotsy.. deze week een stal vrij.. ben je er een aan het verkopen? Succes dan!
Karin fijn dat ze beide nog drachtig zijn, nu achterover leunen en wachten Gedragsveranderingen kunnen zeker door de hormonen voorkomen :J
En ik ben weer bij
Suzie is volgens mij bezig om een reservevoorraadje aan te leggen in haar buik. Ze is ruim 2 maanden onderweg en lijkt al hoogdrachtig (en dat met maar 2-3 uurtjes weidegang per dag, de rest is paddock):
Moratoetje
Geplaatst: 17-07-17 11:50
Pffff.....wat een toestand weer om mijn merrie drachtig te krijgen
Verhaal ff in het kort: - woensdag 12 juli mijn merrie gebracht naar het KI, deze dag is ze ook geïnsemineerd.
- vrijdag 14 juli merrie gecontroleerd of het ei er nog zat, dit was het geval dus nog een keer insemineren. Bij controle van het geleverde sperma (omdat hij het buisje niet vertrouwde wegens een donkere streep onderin het buisje) bleek het zo goed als dood te zijn De man van de KI heeft meteen gebeld naar de hengstenhouder. Ik ben zelf vrijdagavond ook nog langs geweest bij de KI en heb het ook onder de microscoop mogen zien. Mijn merrie is vrijdagavond nog gecontroleerd, het rechter eitje zat er nog maar was niet meer mooi rond, wat dus duidde op een naderende eisprong. Links zat er ook een eitje, deze was wel mooi rond.
- zaterdag 15 juli opnieuw sperma besteld, dit was van redelijke kwaliteit. Rechts was het ei weg
- zondag 16 juli merrie nog gecontroleerd, blijkt haar linker eitje ook gesprongen te zijn.
De hengstenhouder gaf zaterdag toe dat het sperma van de hengst niet goed was. Hij is blijkbaar 6 weken terug ziek geweest en heeft koorts gehad.
Jullie kunnen begrijpen dat ik niet blij ben met deze ontwikkeling en ik heb er echt een hard hoofd in dat mijn merrie drachtig zal zijn. Heb me wel voorgenomen dat, mocht ze niet drachtig zijn, ik een andere hengst kies voor de volgende ronde.
Vulina
Geplaatst: 17-07-17 12:12
Dat is flink balen Moratoetje.. Ik hoop dat het raak is! Je hebt maar 1 levend zaadcelletje nodig, en je hebt wat speling op de eisprong. Heel hard hopen maar...
AM_Horses
Geplaatst: 17-07-17 12:13
Moratoetje. Wat vervelend en niet netjes van de hengstenhouder. Om welke hengst gaat het? Toch hoop ik dat het heeft gepakt.
Murosch. Dankjewel, ik hoop het het ook dat we zaterdag een mooi vruchtje zien op de scan. Wat is Suzie al dik lijkt id al hoogdrachtig.
Karin. Mooie pony's
Siptje. Gefeliciteerd met de dracht!
Dustinlover. Fijn dat Harley nu beter gaat. Hopen dat de andere ook snel opknappen...
Stal_hd. Ook spannend voor Gaya!
Fotsy
Geplaatst: 17-07-17 12:16
jeetje moratoetje wat een toestanden zeg, ik geloof dat je er niet blij mee was. altijd nog kansje
murosch Suzie is inderdaad al aan het sparen en een groot warm zwembadje aan het aanleggen
ja er komt deze week iemand voor zowel Tori als Olaf, voor voor de kar te beleren. Ik ben benieuwd.
succes nog voor de scanners
karin ze zien er goed uit, als ik me nog goed herinner was jij er vorig jaar niet bij maar jaar ervoor wel en eentje die geweldig jeuk had door de dracht, klopt?
Moratoetje
Geplaatst: 17-07-17 12:20
Het gaat om Spielberg
Ik hoop dat het toch gepakt heeft, heb hem niet voor niets uitgezocht!
AM_Horses
Geplaatst: 17-07-17 13:36
Moratoetje schreef:
Het gaat om Spielberg
Dat begrijp ik, hopen dat het toch pakt en dat ze bij de volgende scan mooi drachtig is.
jolandje
Geplaatst: 17-07-17 13:45
moratoetje wat een gedoe zeg, wel wat slordig van de hengstenhouder vind ik, ik hoop dat het toch gepakt heeft
murosch suzie is idd al lekker rond, lijkt mijn glowy wel haha
ik heb nog even uitgerekend hoeveel dagen de dames nu drachtig zijn
glowy
camille
Moratoetje
Geplaatst: 17-07-17 13:46
We zullen het maar afwachten, baal er wel ontzettend van want ze stond zo mooi hengstig, zo is ze het hele seizoen nog niet geweest
Jolandje, Suzie zit precies een week achter Camille aan (nu 65 dagen), leuk om te volgen voor mij dus! Helemaal omdat dit mijn eerste mini-dracht ervaring wordt. In mijn Volgtopic is Suzie gebombardeerd tot krielpaardje
Timmie06
Geplaatst: 17-07-17 14:05
Moratoetje schreef:
Het gaat om Spielberg
Nou idd, wat ontzettend jammer dat het zo loopt...maar er is nog hoop!!! Duimen