[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:59

MDJ schreef:
Mooney, Nimroos staat momenteel bij bokker Donja, ik heb je merrie dus niet gezien! Wat leuk dat jouw merrie gedekt word door Pjotr! :D

Ah dat had ik kunnen weten inderdaad, ik wist wel dat hij uit logeren was.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:35

ik ben er eindelijk uit wat mijn stalnaam word..... Stal Mystique Bleu, gebasseerd op dat Misha een blauwschimmel is :D
ik heb toch een tijd zitten denken maar ik ben er erg blij mee.
hier de FB pagina(al moet het nog behoorlijk bijgewerkt worden).
https://www.facebook.com/stal.mystique.bleu/

Silly1972

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:50

Je weet dat blauw Blue is? En niet bleu? Of is dat express?

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:56

Morgen om 12u wordt mevrouw gescand. Daarnet iets heel raars gedaan, wat ik van haar totaal niet gewend ben.. :=

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:59

En dat is?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:59

Silly1972 schreef:

In het Frans is het wel bleu toch? Naam ziet er meer Frans dan Engels uit, maar ik ben een talen kneus :') dus ik weet het niet zeker.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:01

ooh ja dat zou kunnen hahaha
Je hebt helemaal gelijk, ik spreek de hele dag engels op mijn werk dus gaat op de automatische piloot haha
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 10-06-16 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:01

Helaas Wonda is niet drachtig.

Ze heeft een cyste op haar baarmoeder en mijn DA vermoed dat dat aangezien werd voor een vrucht (omdat er geen verschil op de 18 dagen scan is) of zelfs voor een ei aangezien werd

Maar mijn duimen draaien nog wel voor de andere scanners

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:02

he wat jammer Rienne, je gaat nog wel een keer proberen toch?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:04

Mijn merrie stond gisteravond hengstig met t rondje schouwen op stal. Helaas (maandag zou ze overigens pas 15 dagen zijn, dus heel vlug weer hengstig, had met 6dagen na de geboorte ook al een groot ei er op zitten). Zondag wordt ze opnieuw gescand om te zien of er weer een ei op zit, vanochtend nog niets. Hopelijk kan ze snel weer geinsemineerd worden.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:11

Silly1972 schreef:
he wat jammer Rienne, je gaat nog wel een keer proberen toch?

Ja misschien wel alleen nu gaat het via verzenden moeten. Nu staan ze aan huis en kan er moeilijk 1 alleen laten staan.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:21

Silly1972 schreef:

ow nee, ik heb zelf dyslexie en heb het uit mijn hoofd bedacht(misschien toch eerst moeten googlen) bedankt voor de tip, ik pas het gelijk aan |o

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:57

Succes aan alle scanners!

@rienne, jammer dat je merrie niet drachtig is, maar het is nog niet heel laat in het seizoen dus het kan nog wel toch?

Mijn merrie is vandaag op transport gegaan en morgen in nederland :D
Dan gaan we maandag meteen scannen om te zien hoe ver ze zit in een eventuele hengstigheid en dan laten we haar misschien al bij de dierenarts achter.
De rietjes zijn in ieder geval wel al gisteren aangekomen in Nederland haha :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:59

Rienne vervelend zeg. Nu de cyste bekend is zal het makkelijker om te zien wat wat is. Succes!

Quir, vervelend zeg, hopelijk pakt de volgende keer wel!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:10

Wt jammer rienne en quir, kan nog een ronde he

Spannend ivy power

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:13

We hebben wel al beslist dat het de laatste ronde zou zijn. Mocht het dan nog niet lukken dan houd het helaas op.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:41

Quir, balen!!

Rienne, waarom besloten dat dit laatste keer zou zijn dan? Volgende ronde kan toch nog gemakkelijk?

Ennasil, nooit excuseren voor dyslectie hoor ;) nergens voor nodig :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:45

Voor mijn merrie was t pas de eerste keer insemineren, maar ging al heel snel na de geboorte van haar veulen. Ook echt toeval dat ze op hengstenhouderij staat (altijd overigens, niet alleen nu haha) en ze in de avond ronde schouwen hengstig was (had t zelf al niet eens gemerkt) en volgende ochtend zat er al groot ei op of eigenlijk twee grote.

Kan me ergens ook voorstellen dat de baarmoeder nog niet schoon (genoeg) was of merrie er ook gewoon nog niet klaar voor was. Nu 12 dagen na insemineren wederom hengstig gister avond met rondje schouwen, echt zo vlug. Vanochtend was ze inderdaad leeg en ook nog geen groot ei.

Eerlijk zeggen dat ik nog nooit eerder merries gezien heb die zo vlug zijn telkens. Korte cyclus oké, maar nog geen 12 dagen? :+

Wat (puur interesse) zijn de cyclus duur van jullie merries? Mijn vorige merrie was altijd perfect 21 dagen, deze heb ik drachtig gekocht maar lijkt dus heeeel snel/kort.

Rienne jammer dat t de laatste ronde wordt, hoe vaak heb je haar laten dekken? Veulentje in juni kan toch ook nog prima? Hopelijk de laatste keer wel raak!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:56

Zo... weer van 9 uur tot 17 uur onderweg geweest, maar we zijn thuis.
Fi kijkt echt anders uit haar ogen en heeft ook een andere energie om zich heen.
Ik zette haar op de wei en dacht dat ze het op een rennen zou zetten, maar ze keek naar achteren (waar de rest stond) en ging eten. Later draafde ze er op haar dooie akkertje heen.
De Fries die normaal als een dooie midden op de wei blijft staan als de rest gaat rennen, ging nu lelijk achter Fi aan, maar Fi schopte een paar keer en toen was het klaar.

Toen Dais alle commotie zag, huppelde ze naar de achterkant van haar stukje met Vie in haar kielzog (die veel liever ging kijken wat er aan de hand was :D) en bleef van een afstand argwanend toekijken.

Fi staat aan het draad, heel nieuwsgierig naar haar zusje te kijken.
Ik ben benieuwd wanneer Dais ze laat snuffelen.

Alle drukte is voorbij, mijn kudde is compleet en de rust kan beginnen :)

Afbeelding

Zo, en nu even jullie verhalen bijlezen :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:59

ivy_power89 schreef:

@rienne, jammer dat je merrie niet drachtig is, maar het is nog niet heel laat in het seizoen dus het kan nog wel toch?

Dan gaan we maandag meteen scannen om te zien hoe ver ze zit in een eventuele hengstigheid en dan laten we haar misschien al bij de dierenarts achter.

Wat grappig, ik zag je merrie langskomen op facebook. Dacht al, die heb ik eerder gezien.
Goede reis gewenst voor haar, maar dat zit wel goed als ik zie met wie ze mee is :D

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:03

Wat jammer Rienne! Heb begrepen dat jullie nog 1 laatste poging doen en erna niet meer?

Quir: ik weet enkel de cyclus van 1 merrie en dat is 16 tot 18 dagen..héél snel!

Ivy: Welkom, mooie merrie heb je & wat een prachtige hengst :~

------------

Dani is drachtig gescand! *\%/* *\%/* *\%/*
Laatst bijgewerkt door Memere op 10-06-16 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:04

mooney schreef:
ivy_power89 schreef:

Wat grappig, ik zag je merrie langskomen op facebook. Dacht al, die heb ik eerder gezien.
Goede reis gewenst voor haar, maar dat zit wel goed als ik zie met wie ze mee is :D

Aah hebben wij gemeenschappelijke vrienden haha

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:09

Spannend Daphne! Ben heel benieuwd :D

Jaaa Fi thuis *\o/*

Gefeliciteerd memere!! *\o/*

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:12

Starwien! Het is inmiddels 16 uur geweest!! En, en, en??? :):)

Silly1972 schreef:
ahhhhh haha ik snap het :D
Dat vind ik knap Cynthia, had je nog wel tijd voor de paarden? haha

Paarden??? Daar heb ik verzorgsters voor :+
Nee hoor :D Ik kijk alleen 's avonds, vanaf het avondeten tot een uur of 22 zijn 4 afleveringen. Ik ga zo weer los *\o/*

DL, dus jij hebt volgend weekend ook een Total Lockdown Weekend? :D

En Rienne en Memere, hoe is het gegaan??
Edit: Zonde, Rienne -O- Ik hoop dat de volgende poging gaat lukken!
Edit: Merere, gefeliciteerd!!! *\o/*

Spannend, Murosch, nog een weekendje wachten en weekenden zijn altijd zó voorbij ;)

MDJ, hopelijk wordt Li snel hengstig! Ik ben benieuwd met Nimroos, knappe hengst is het!

mooney schreef:
Cynthia fijn dat je Fi weer kan gaan halen, ben benieuwd of ze reageert op haar kleine zusje als ze thuis is. Ik vraag me altijd af of ze daar besef van hebben, die van mij vormde toen ze jong was wel een terror team samen met haar broer maar zodra er ook jonge merries in de kudde bij kwamen sloot ze daarbij aan.

Nou ik durf het bijna niet te melden, maar mijn miepje is ook eindelijk gedekt hoor. Gisteren is ze haar maagdelijkheid verloren :') . Ik had eigenlijk de hoop al opgegeven omdat ze echt heel lelijk bleef doen, maar gisteren is ze gelukkig omgeslagen in haar gedrag (netjes precies op de dag dat het volgens de da zou moeten :P ) en kon ze gedekt worden. Viel echt een last van mijn schouders, nu rustig wachten tot ze afslaat en dan mag ze naar huis.

Ik denk dat ze het wel weten. TiSento en Fiore waren onafscheidelijk vanaf het moment dat ze samen op de wei stonden, todat Ti stierf. Toen Fi baby was, stond ze altijd bij Ti, Ti beschermde haar tegen de andere paarden en Dais? Dais stond een stuk verderop te eten :+
Fi vergiste zich ook vaak tussen Ti en Dais, omdat Ti zo vreselijk veel op Daisy leek. Dat was ook zo mooi om te zien.
Ik ben heel benieuwd hoe Fi straks voor Vie zal zijn. Ik hoop dat ze vriendinnen worden. Ik denk het wel. Fi is nog altijd een veel te blij ei (net een veulen is volwassen verpakking) en Vie vindt als baby alles leuk, dus ik denk dat het wel goed komt met die twee :+:

Oooo... jouw merrie ook ontmaagd. Gek idee is dat hè? :)

Spannend, Evelien!

Quir, zonde dat het niet gelukt is. Hopelijk kan ze snel weer en pakt het dit keer wel!
De cyclus van Daisy (21 jaar) is zo tussen de 24 en 28 dagen. Bij Fi geen idee, die heb ik maar één keer hengstig gezien, maar ze is ook pas net 3 geworden.

Spannend, Ivy!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:13

Ivy haha ja je transporteur is een kennis van me (en heeft mijn pony's ook weleens vervoerd als we op vakantie gingen.

Memere gefeliciteerd!

Cynthia fijn dat Fi weer thuis is!
EDIT: wauw, mooi dat je dat kon zien inderdaad. Ik had wel altijd het idee dat Kirs vriendelijker was tegen haar broer dan tegen andere paarden.
Moet wel zeggen dat die twee compleet andere types waren, haar (half)broer was echt een stevige, donkere goedzak en Kirs is smaller, oranje ( :+ ) en een beetje bitchy.
Jut en Juul (Kirs in haar lelijke 2jarige fase :') )
Haha ik was eigenlijk voornamelijk heel opgelucht dat het eindelijk zover was, onschuldig was ze toch al niet _O- dus die maagdelijkheid paste haar eigenlijk niet zo haha.