[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:01

Gefeliciteerd Pretty!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:02

Proficiat pretty! Kei mooi een zwartje :)

Hier ook harsjes bij Crome...

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:02

Gefeliciteerd pretty *\o/* .
Dat is nog eens een snelle bevalling.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:05

Gefeliciteerd Jolandje, Patrick en Pretty!! *\o/* *\o/*

Het lijkt wel of het topic steeds sneller gaat haha!

Veel mooie dikke buiken komen er voorbij, zag een paar shetlanders, wauw die zijn echt bol!

Maverick sterkte!! Hopelijk blijven de 2 drachtige merries bespaard!

Bij mij gaat het inmiddels wat beter. Besloten Megan niet te verkopen want dat ga ik niet trekken na de verkoop van mijn 2 shetlanders.. en nu ik dat een paar dagen besloten heb is het gelijk een stuk rustiger in mijn hoofd :)

Met maquavinci gaat het goed, ze had vanmorgen weer een beetje vulling in haar uier. Maar dat ging met een paar uur buiten spelen weer langzaam weg :) vandaag is het wel eindelijk gelukt om de beweging van het veulen te filmen :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BianCatjee op 12-03-16 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Gefeliciteerd pretty, stoere zwarte hengst straks.

Camera voor Bellarose! Hier moet ie ook nog. Maar doen we komende weke wel.

En nog uiertjes zien voorbijkomen en eentje die bijna op 300 dgn zit.

Vandaag heerlijk vrij geweest, geklusd aan mn logeerkamer. Pony s buiten gehad. En nog lekker gereden met een heel frisse knol.

pretty

Dankje! Ben er erg blij mee wat een vlot mannetje. Alleen nu nog drinken. Nageboorte is af maar mams heeft het nog zwaar.
dit is haar tweede veulen.
hij is nu nog nat vandaar het zwart. Haar vorig was ook zwart met bruine oorhaartjes maar smokey kan ook altijd gezien de vader. Vooralsnog zeg ik zwart. :)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:10

Ben ook zeker benieuwd naar de naam. Wat goed dat alles zo makkelijk en vlot gaat zeg, pfff.
Oh BonnyDione, wat word je geduld op de proef gesteld.
Whoehoee, ook hars bij Chrome. Tja, je weet het; i'm in love met haar, dus zoooo benieuwd. Succes!
BianCaatje, wat goed dat je wat rust hebt gekregen na je beslissing. Fijn!

Hier lekker bezig geweest in de weilanden vandaag. Wat een weer!! Pony's moesten ge-ent worden, dus gelijk maar een lekker geborsteld. Morgen maar weer eens fotootjes maken van de dikke buikies.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:13

Pretty gefeliciteerd!

Ik ben toch weer in drenthe.

Pepper is nu 326 dagen drachtig en uier is weer gegroeit.
Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:24

Pretty, GEFELICITEERD!! Gaaf zo'n zwarte juist :~

Woogy, mijn zwart bonte was ook gewoon echt al zwart bij geboorte :j

Tinniie, spannend!!

Pepper lijkt er ook aardig klaar voor, mooi vol uier toch?! :)

AZ wat is hij toch prachtig <3

Star is langzaam maar zeker ook wat aan haar uier begonnen. Foto's er van maken is heel lastig gezien het haar :') maar het voelt al een stuk gevulder. Ze is er nog lang niet hoor dus nog niks spannends aan. Ze zit vandaag op dag 310
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:29

Uier van pepper is nog lang niet vol genoeg,duurt nog wel een weekje denk ik.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:37

Leest ook weer mee.

Gefeliciteerd met de veulens!

Ik vind het zeer moedig dat de Rhino openbaar is gemaakt. Dank je wel hiervoor. Het is verschrikkelijk, maar ben blij dat er maatregelen genomen zijn.

Wakers, succes.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:43

Hier dus harsjes en een melk (alle eerder kleverige siroop) test tussen 6 en 6.5.. Ik hou ze goed in de gaten vannacht.

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:51

Lijkt wel of het mooie weer z'n vruchten gaat afwerpen, succes voor de wakers vannacht.

BianCatjee, fijn dat het een hoop rust geeft.

Linda2008 ik vind Star zo'n lief hoofdje hebben <3

Inowa, oh weer lekker bij je mannetje en paardjes. Pepper dr uier gaat lekker.

Cemlys, was er heerlijk weer voor vandaag.

Vanmiddag Bo ook weer een tijdje zonder deken buiten gehad. Nou haar vriendinnetje ook maar ff zonder gezet. Wat waren de dames er blij mee. Op het straatje lagen er allemaal plukken haar van Bo die mega in de verharing is. Wel handig zo'n automatische borstel :D

Had verwacht dat ze wel wat stijfjes zou wezen na haar uitspatting van gisteren, maar geen seintje last.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:56

Afbeelding

Marja (@patrick) super gefeliciteerd met jullie knappe kind. Ik kom morgen bij me meissie Whis en mini Whisje kijken *\o/* *\o/* <3

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:03

Tinniie schreef:
Hier dus harsjes en een melk (alle eerder kleverige siroop) test tussen 6 en 6.5.. Ik hou ze goed in de gaten vannacht.

[ [url=m/tYMfpp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien dat er dan morgenochtend wel een veulentje bij is gekomen. Succes alvast!!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:06

Gefeliciteerd pretty met de kleine zwarte man! *\o/*
Fijn dat het allemaal zo vlot verlopen is, nu hopen dat mama zich ook snel wat beter voelt!

Marije, ja, echt hè? En dan te bedenken dat hij pas 2,5 week oud is :wow:
Aziza geeft weer slagroom zoals altijd :D
Alweer 5 merries gedekt, dat gaat goed! Ik zal volgend jaar voor het eerst in jaren eens niet bij de eerste veulens zitten, helemaal vreemd om nu echt te moeten wachten met dekken. Maar aan de andere kant ook wel lekker, latere veulens zijn qua weer vaak toch wel makkelijker.
Ik hoop dat Aziza gewoon hengstig wordt na die waardeloze periode aan het eind van haar dracht, ik heb haar eigenlijk niet veulenhengstig gezien.

Jolandje, bedankt voor het compliment over Malik! En zijn broer is natuurlijk ook al zo gaaf, dus dat is ook precies mijn idee, en merries zijn dan vaak ook nog net een tandje knapper dan hun hengstenbroertjes, dus ik hoop echt een keer op dat geluk.

BonnyDione, ze stelt je geduld op de proef zeg! Ik ben toch blij dat mijn merries nooit zo lang overlopen, ik zou gek worden :=

DL, er ook alweer zo vroeg bij met al 2 gedekte merries, ik duim voor je dat ze drachtig zijn!

Pandakaas, ojee, plat slapende pony's, dat wordt slaaptekort!

KellyDV, je merrie ziet er top uit!

Tinnie, spannend harsjes bij Chrome!
Ben benieuwd hoe lang het nog duurt!

BianCatje, fijn dat je wat meer rust hebt nu, knopen doorhakken helpt daarvoor vaak wel, iig dat heb ik vaak, zodra dingen echt vaststaan geeft dat toch wat meer rust.

inowa, Pepper ziet er goed uit! Bevalt zij nou normaal altijd te vroeg, of juist net voor/op de uitgerekende datum? (kan het me even niet herinneren :o )

Mooie Star! Ook al op 310 dagen, dat begint ook aardig op te schieten!

Hier gelukkig alles goed gegaan met het omzetten van alle paarden, Aleeyah staat nu bij Mausi en Amir en Almaz staan bij elkaar. Vooral de boys hebben er nog wel wat moeite mee, en Almaz vind Amir nog wel eng, maar dat komt vast snel goed. Over een week weten ze niet beter meer.
Ik vind het alleen wel heel sneu voor Aleeyah dat ze nu geen speelmaatje meer heeft, ze was zo dik met Amir.. Maar ja, liever dit dan een ongelukjes-veulen ;)

Mams (192 dagen drachtig) en dochter.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 12-03-16 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:15

2 gestrande walvissen Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:27

Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Vulina op 12-03-16 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:29

Al_Zawraa schreef:
inowa, Pepper ziet er goed uit! Bevalt zij nou normaal altijd te vroeg, of juist net voor/op de uitgerekende datum? (kan het me even niet herinneren :o )

Eerste was op 334 dagen,tweede op 334 dagen,derde op 324 dagen en 2x veulen verworpen halverwege de dracht.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:29

Gribaldi merrie, ca 300 dagen drachtig van Charmeur
Afbeelding

Kimberley merrie, ca 300 dagen drachtig van appaloosa Meander
Afbeelding

Afbeelding

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:32

Gefeliciteerd Pretty met je zwarte manneke *\o/* ben eb ied naar de naam :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:36

Pretty gefeliciteerd!
Wat een diep zwart ventje <3

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:41

Bijleespost. Wist even niet meer waar ik gebleven was dus vanaf pagina 100 maar bijgelezen. Letterlijk bijlezen en reageren :P Zit nu niet op mijn telefoon dus dan kan het even een stuk makkelijker haha
Gefeliciteerd aan alle veulentjes die er nu zijn!

Pagina 100

Al_Zawraa: Ik zou toch ook voor de zelfde combinatie gaan. Straks heb je een veulen van een andere hengst die niet aan je verwachtingen voldoet en heb je een merrie dan kan je beter de combinatie nog een keer proberen en dan hopen op een merrie van een geweldige combi

Algemeen birthalarm: Ik ga ook een birthalarm huren zolang ik niet verplan ben om jaarlijks te fokken is dit goedkoper.

Pagina 101

Pandakaas: Mooie bijleespost. Is jou merrie een vosroan? Heb zelf jaren lang een vosroan verzorgd dat zijn echt toverballen.

Algemeen: Betreft vergroting kans op merrie of hengsten veulen zitten er veel theorieën tussen die mogelijkheid bieden. Leerzaam om te lezen.

Pretty dat zijn al interessante fotos van paar mooie uiers.. hoop dat met het bijlezen er wat gebeurt is. Lees nu bij tijdens het reageren. :P

pagina 102

Cemlys: Wat een heerlijk mannetje heb je... <3 Wat een snoetje! En wat een verschil hoe hij bijgetrokken is :j

Woogy: Ja Floortje is van ons. We hebben haar in zoverre geïsoleerd dat ze niet meer bij andere paarden gaat in de bak. Er desinfectie middel voor haar stal staat voor als iemand toch bij haar moet komen. Mijn zusje werkt op de manege (stal ernaast) dus gaat nu eerst naar Floor en dan naar de manege. En we temperaturen 2x per dag.
En verder kan je er gewoon weinig aan doen..

Marielle is heel professioneel omgegaan met de uitbraak en heeft er echt alles aan gedaan om haar paarden maar ook zeker voor paarden buiten hun stal zoveel mogelijk veilig te stellen. Echt mijn petje af voor hun. _/-\o_ Ze zijn zeker een van de grotere pension stallen hier. Ik duim mee voor alle paarden in deze omgeving voor gezonde veulens!!

Ennasil92: Wat een mooie combi! Hengst mag er ook zeker wezen!

Pagina 103

Aniek: jaaah daar zitten zeker verandering in de uier!!

PAtrick: had je al wel gefeliciteerd maar wat een plaatje!! <3

pagina 104

Pretty het gaat spannend worden :D

kiki: geen verstand van verschillende klingen. De laatste keer is 8 jaar geleden geweest dat wij een veulen hadden..

Pagina 105

Al Zawraa: Wat is Malik prachtig! <3 Houd echt van jou arabieren.. Stuk voor stuk prachtige dieren.

Pretty.. nog geen veulen.. pff spannend!

Rianne: Anouk krijgt nu ook echte lekkere volle uiers. Wat een mooie vooruitgang

pagina 106

CubaLibre: Word voor jou dus ook nog een spannend nachtje zo te lezen. SPannend :D

Pretty: JAAAH het is er GEFELICITEERD!! *\o/* Dat is een super vlotte bevalling geweest.. Morgen word een pracht dag dus heerlijk genieten van het zonnetje voor moeder en kind

pagina 107

Belarose: Wat ziet Azia er goed uit zeg. Echt een prachtige merrie.

Pandakaas: Dat worden slapenloze nachten met zo'n slaapkopje hihi

Kelly: wat draagt je merrie mooi <3 en wat ziet ze er goed uit

Pagina 108

Tinnie: Word dus ook weer spannend bij jou met crome.

Inowa: Pepper lijkt er ook helemaal klaar voor maar jij denkt toch nog een week? Spannend hoor met deze mooie dagen weet je het nooit :P

Linda: Star is echt een prachtige merrie. En wat een bollie en wollie hahaha

Vulina: Dat rollen kan echt niet meer :') maar wat zijn je merries nog levendig.. Die van ons vind het allemaal wel maar best. Gaat echt niet meer gek doen met die buik :P

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:52

Jaaa pretty gefeliciteerd!!

Chrome en Jill ook spannend...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:56

Patrick en Pretty, van harte gefeliciteerd!

Wat een prachtige aftekeningen heeft de kleine van Whiz. Hadden die koliekklachten toch met het veulen te maken, fijn dat het veulen er nu uit is!

Pretty, dat was inderdaad een race bevalling. Binnen 8 minuten postte je alweer nadat ze begonnen was, dat heet een bevalling uit het boekje. Hopelijk gaat de kleine snel drinken en kun jij gaan genieten van je nachtrust!

Voor Marielle zijn er dus heel spannende tijden aangebroken. Wel fijn om te lezen dat ze het zo goed heeft aangepakt, ook naar de buitenwereld. Voorkomen kun je Rhino nu eenmaal niet, nu maar hopen dat de merries kunnen voldragen en gezonde veulens ter wereld brengen.