[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:11

Venthe schreef:
Even een ego-zelfmedelijden-post

Mijn merrie is leeg
Had ook niet anders gekund aangezien alles de afgelopen 2 weken alleen maar mis gaat.
Zat ook nog geen eitje dus maandag terug om opnieuw te scannen en eventueel te spuiten.

Ahh ook al niet.. Wat een k*tgevoel is dat hé? Nou sterkte en hopen dat het nu wel gaat lukken..

Venthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:17

Dankje meiden voor de lieve berichtjes
Ja echt balen ondanks dat ik het eigenlijk al wel wist. Ik had gewoon het gevoel dat ze leeg zou zijn. Toen ik aan kwam met mijn merrie stond ik buiten te wachten in de zon en toen de hengstenhouder er aan kwam zei hij nog; goh wat zit ze mooi in haar velletje dat is een goed teken! En toen antwoorde ik al met; laten we eerst maar eens gaan scannen :P
Echt balen en hoop zo dat haar cyclus nu een beetje normaal opgang komt. Heb haar meteen in de wei gegooid toen we weer thuis kwamen, met de boodschap; ga jij maar ff flink hengstig worden.

Gelukkig staat er vandaag een dagje shoppen op de planning, teleurstelling weg shoppen haha

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:05

met dit weer moet die hengstigheid toch goed op gang komen, dus duimen voor een goeie hengstigheid.

jolandje, blijft toch een mooi dotje hoor, oh naar België, dan komt je hengst dicht bij mij ;) ,
Jammer dat jullie soms zo ver wonen hoor, zoals cynthia had je merrie ook wel willen gaan halen, heb rijbewijs en trailer maar het is te ver -O-

oh en dek 2 is hier een feit, dus de hengst is kleiner, zeker 14cm maar het lukt hem heel goed :')

Afbeelding

Afbeelding

foei toch zo, open en bloot en met twee veulens die erop staan te kijken :=

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:17

Ooh waar in België Jolanda?

Hihi die mannen toch hé Fotsy!

Gister een serieuze ruzie tussen Marley en Luna :( Beiden echt enorm gestressed erna, hoop maar dat het snel terug beter wordt tussen hen. Stress is niet goed voor Marley.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:39

Fotsy schreef:
Aniek wow ik bewonder mensen die zo werken met hun paardjes, hier alleen maar luilekkerland :o

Haha nou die van mij meestal ook hoor. Maar wil Lies voor de keuring hebben dit jaar, dus die moet even in training. En als ik toch bezig ben kan ik Roos ook wel even pakken, haar vetzucht dit jaar hopelijk iets te beperken ;)

Venthe, dat ook balen! Hopelijk wordt ze snel hengstig voor een nieuwe poging! Het weer is inderdaad wel eindelijk wat beter!

Haha Fotsy, ze durven wel he, waar de kinderen bij zijn! :o

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:06

Oh bah, wat een jammere berichten weer :( kon het allemaal maar van de 1e keer goed gaan!

Fre is deze ochtend weer naar Nederland voor poging 2 dit jaar. Ik heb ze eigen voer meegegeven, misschien helpt dat ook wat. Duimennnn!!!

Verder wel een gastmerrietje dat sinds vandaag gied hebgstig staat en voor het eerst gedekt is *\o/*
Wel spannend, het is de 1e keer dat ik een gastmerrie ontvang. Maar et is een lief ding met een schattig veulentje erbij. Duimen dat deze wel van de 1e maal lukt!

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:51

Welkom Robynn!

Balen dat ie niet drachtig is Joyceee

Welkom HobbyBoerin

Fijn Manda!

BonnyDione gefeliciteerd!

Jammer ubimone!

Spannend Dustinlover!

Ben benieuwd ivypower!

Ookal niet, jammer zeg xApple!

Goed nieuws Luna!

Welkom Aniek en gefeliciteerd!

Gefeliciteerd Linda2008!

Fijn ivy_power!

Dat is mooi Kiki!

Fijn vulina gefeliciteerd!

Beterschap Woogy

Super fotsy! Fijn dat ze weer naar huis komt.

Mijn kans is gewoon 100% palomino :') Ben ik heel blij mee!

Jammer fokfanaat!

Fijn tanjaatjuh

Gaaf CubaLibra! 5 jaar geleden toen ik 8 was heb ik ook een maand met een camper door amerika
gereist, bryce zion etc ben ik ook geweest haha

Hmm nou gelukkig is ze drachtig pauk, hopen dat het blijft

Leuke foto's xApple!

Mooi vruchtje Aniek!

Welkom Elienne!

Welkom Knolselder!

RX spannend!

Mooie foto van je merrie luna!

Ik ben benieuwd wat je voor Fiore op t oog hebt Cynthia!

Mooooi Cubalibra en wat een gaaf paard <3

Fijn RX dat ze weer thuis komen!

Jeej goed nieuws Elieene!

Jammer Knolselder

Mooie plannen Woogy!

Fijn fotsy dat ze weer naar huis gaat!

Haha leuke foto vientje

Woow Linda die is knap <3

Ah oliebol wat balen ice, hoopte het zoo..

Dat is ook niet leuk Elienne

Wauw mooie mini's Dustinlover

Spannend Fosty!

Jeej fijn dat ze naar huis komt Cynthia!

Jammer Manda

Vientje ik hoop dat er toch wat in zit!

Jammer Venthe..

Wat een leuk veulentje Jolandje!

Hahaha Fotsy

Ik duim Knolselder!!

Ruim 10 pagina's bijgelezen :o Heb vannochtend een shoot gehad met de 33 dagen drachtige Starwien, nog 10 dagen tot haar 2 e scan! Zal als ik de foto's heb wel een paar showen :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:06

Keesje!!! <3

Afbeelding

Afbeelding

We zijn nog onderweg, inmiddels hebben we er bijna 3 uur opzitten. Huis is in zicht!! :D

Afscheidskusje :+:

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:12

Wat een nare berichten... Kop op meiden, er liggen nog kansen. Maar het is wel balen.... :(

:wow: starwien wat een bericht! Respect! En bedankt voor het compliment :)

Ach dat afscheidskusje hihi leuke foto!

En ik zag 18+ foto's... Niet normaal hoor met kleine kinderen er bij en zo midden op de dag :')

Annelies, fijn dat het goed gaat tot nog toe met het gastmerrietje en hopelijk pakt het nu bij Fre...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:38

gedver wat een rot berichten, rare hengstenhouders die in het weekend geen sperma leveren...wat een onzin. Merries die de boel flessen...niet okay :(

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:40

Vooraldat van dat geen sperma leveren vind ik echt schandalig. Je merrie zal maar net altijd tegen het weekend hengstig worden.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:11

Wat een kwakkelseizoen zeg!
Hier upona ei van 4 (en 1 van 3) dus morgen insemineren..
hopelijk gaat t zonnetje voor velen zijn werk doen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:48

Oh wat balen dat er zoveel merries niet oppakken, het is echt te hopen dat het warme weer nu gaat meehelpen :(:)
Een hengstenhouder die in het weekend geen sperma kan/wil leveren zal snel klanten verliezen op deze manier. De natuur laat zich niet dwingen en je zal inderdaad maar een merrie hebben met een weekendcyclus, dan ben je er mooi klaar mee.
Kun je wisselen van hengst, of heb je inmiddels al een aanbetaling van het dekgeld gedaan?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:48

Wat enorm balen voor heel veel van jullie! Wat een rotperiode!
Ik moet zeggen dat mijn hengstenhouder ook altijd mei aangeeft als slechte periode, waarin weinig merries drachtig raken en veel merries resorberen.. Zij hadden zelf 4(!) merries die geresorbeerd hadden in de afgelopen maand!
Deze merries waren allemaal al 2 of 3x drachtig gescand, maar nu toch hun vruchtje kwijt. Brengt me wel aan het twijfelen om Aziza nog 1x te laten scannen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:55

Ik voel me heel dom maar wat is resorberen?

Liz is nog niet hengstig *\%/*

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:00

Dan stoten ze het veulen niet af (dus het komt er niet uit), maar wordt het door het lichaam zelf weer opgenomen zeg maar.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:55

Oooh Cynthia, dat lijkt me een leuke combi! Een lekker stevige rijpony! Zo zie ik ze graag onder mn kont :D

Pfoe als ik dat zo hoor... Ik hoop ZO hard dat Charlie haar vruchtje mooi blijft zitten waar het zit. Anders zakt de moed me echt in de schoenen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:35

Ah bedankt voor de uitleg. Klinkt heel eng. Hoop dat liz gewoon braaf drachtig is.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:44

Vandaag heerlijk weer.
Wou vandaag de opgelopen achterstand van de weien uitmesten inhalen maar werd aardig ophouden door knuffelende paardjes :D <3
Afbeelding
Heerlijk dat ze er weer zijn!
Afbeelding
De leidster is het helemaal met me eens!
Afbeelding

Afbeelding
Ons qween.
Afbeelding
En smooth.
Afbeelding

Afbeelding
Ze zijn echt stapelgek op elkaar <3.
Laatst bijgewerkt door R.X. op 06-06-15 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:47

stout baasje de pony's zo ophouden in hun werk, of was het net andersom :+

oeie mei maand slechte maand AZ, maar we zijn al juni dus kom maar op met die drachtige merrie's, straks hebben we volgend jaar bijna geen veulens, wordt stillekes dan na maart-april -O-

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 02:46

Rx, mooi zo zeg die weides en stal met verharde uitloop enz. :j erg gaaf!! Kan me voorstellen dat je blij bent ze weer thuis te hebben.

Laten we hopen dat dit jaar waarin merries moeilijk dragend worden, in ieder geval allemaal wel dragen blíjven! En er volgend jaar toch weer veel gezonde veulentjes geboren mogen gaan worden :)

Jolanda, dat zijn duidelijke plannen, met welke hengst ga je volgend jaar ruilen?

Pretty, ik moest zo lachen om Joey in het 2015-topic :') hier ook zo een... Staat al te brullen als een echte hengst, niet weg te slaan bij hengstige merries en de halve dag achterop bij mama :') daar gaan wij onze handen vol aan hebben...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 06:46

Jeetje wat een hoop merrie's niet drachten, schrik er van.
Hopelijk worden ze dit jaar nog drachtig.
Kelly zit vrijdag aan de 60 dagen dracht, dan wordt ze nog een keer gescand.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 07:48

Weer niet veel goede berichten. Altijd balen. Hier gister nog even geschouwd. Bij de eerste gil liepen de merries gelijk naar achter in de wei :') teleurstelling droop ervan af, arme hengst. Hij begon dan ook maar weer te vreten. Viel toch geen succes te behalen. Dus we wachten nog even af. Een merrie verwacht ik toch maar de komende twee weken want het veulen is daarvan half april geboren. De andere vandaag even tellen

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 08:06

Ik had gisteren nog een gesprek met mijn veearts over drachtige merries. Zij gaf ook aan dat het bij veel merries niet raak was dit jaar, omdat het nog zo koud was.

Ze vertelde ook nog over een onderzoek met paarden, waaruit was gebleken dat merries in augustus 10% (!) meer kans hebben om drachtig te raken dan in andere maanden! Puur natuur...

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:09

Ah heerlijk dat ze weer thuis zijn RX!