[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:27

inowa gefeli :)

KL ze lijkt helemaal niet dik zelfs! Stom is dat he, je krijgt het nooit op de foto zoals het er uit ziet als je er voor staat.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:53

jha klopt is gewoon vervelend want wilde laten zien hoe dik ze was, maak je een foto en lijkt ze mooi slank.
Nou heb er vandaag eventjes gereden met halstertje in de wei en moest nog net geen split maken zeg maar.
Veel meer als in de wei rijden gaat overigens niet maar ze is nu op rantsoen en krijgt beetje beweging dus hopenlijk valt ze wat af.
Beter nu dan over een paar maanden.
IEdereen overigens gefeliciteerd met de mijlpalen , ik zit bijna aan 2 maanden gaat toch wel snel.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:58

Bewegende buikjes... Vanaf hoeveel dagen/maanden zien jullie veelal de eerste beweging? Hier uiteraard nog niks, vooral veel gebrobbel van de darmen. :')

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:25

Muzefee: normaal vanaf 6 maanden, maar ik weet het ook niet (eerste veulen) hoop snel in ieder geval!! :)
KL: jah, echt dik vind ik ze ook niet, maar foto kan idd vertekenen! Op het eind van de dracht denk je nu kan ze niet meer dikker worden.... en toch doen ze het e :P
PL: mooie merrie, maar Fjord op BWP vind ik ook geen combinatie eerlijk gezegd :o , kan snappen dat je het liever niet aanhoudt...
Marije: leukleukleuk, bewegende beebjes!! :)
Kaotictjinta: hoe ver is cantate nu? En idd volgend jaar nieuwe poging met Tenna!

Hier zitten we op 162 dagen vandaag, nog heel even en we zitten halfweg! :)
Nog even leuke update over mijn bompa: hij heeft gisteren voor de eerste keer terug uit zichzelf gedraafd *\o/* wel om van mij en mijn spuit met medicatie weg te lopen, maar daar kunnen we mee leven, hij wordt terug de oude :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:36

Fab vandaag mijlpaal 100 dagen!! :D

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:18

Dustinlover gefeli met mijlpaal!!

Hera, wat fijn dat Bompa laat zien dat het beter gaat!! Jeetje bijna op de helft al... Wat gaat het voor sommige hard!!

KL,ik vind haar ook niet echt dik op de foto. Maar dat heb ik ook altijd!!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:20

Als het binnekort droog is ga ik met een trapje langs haar staan en dan camera gericht op haar rug foto maken, lijkt net een belse knol dan haha.
@ hera wat super!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:04

bedankt voor de felicitaties..

inmiddels is het laatste zwakke jong overleden maar toch nog een mooie 13 over die door de zusjes samen verzorgd worden.
ik kijk 2 x per dag en alle 2 de keren zitten de buikjes vol melk(is door de huid te zien net als bij jonge vogeltjes) en de muisjes lijken allemaal gelijk aan te groeien,nog geen achterblijvertje er tussen.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:21

kyrkelover haha met trapje naast haar staan om foto te maken.... daar ben ik wel benieuwd naar... :j

Muzefee mmm ik heb al meerdere drachten nooit iets gevoeld of gezien terwijl de merries best dik waren.
Dit seizoen heb ik beide veulens voelen schoppen. Vlak voor de uier zeg maar. Maar ook alleen in het laatste stadium zo een maand voor de geboorte.

DL gefeliciteerd... weer een mijlpaal.

Inowa fijn dat nu alle muisjes het goed doen. Wel sneu voor die twee.
ik blijf het grappig vinden dat ze samen de jongen grootbrengen. Is dat normaal?

Hera onze Cantate zit vandaag op 133 dagen dracht.
Fijn dat Bomba weer de oude wordt... super!! *\o/*

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:16

Oké, dus ik ga vanaf volgende maand eens voelen. :) Ik heb zoveel drachtige merries meegemaakt, maar nooit bij bedacht wanneer ik ze dan voelde trappen, het feit dat je dat voelt vond ik al leuk genoeg, haha. Nu het m'n eigen merrie is hoop ik dat soort dingen wel mee te krijgen. :D

Merken jullie veel aan jullie drachtige merries?

Heaven is stabieler in haar doen en laten. Natuurlijk als ze niet drachtig was, was ze om de 3 weken hengstig en een ongeleid projectiel, nu lijkt ze wel meer op één lijn te blijven, hoewel ik zou denken dat er alsnog veel hormonen door het lijf gieren?!
Verder is ze enorm netjes aan het worden, denk dan vooral aan netjes achterin haar stal mesten, dat ken ik van haar niet, ik moest eerder elke dag de mest voor uit de stal vorken. Nu gebeurd het een enkele keer dat daar een verdwaalde keutel ligt. :+

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 23:30

Donna is tijdens haar dracht heel relaxed en meegaand, terwijl ze normaal heel wispelturig kan zijn!!
Izzie was altijd een allemansvriend en duldde ieder paard, nu moet ze van een paar paarden nix hebben en jaagt ze woest weg!! (echt super nix voor haar ;-))

Bij Donna hebben we de vorige keer de beeb met 190 dagen voor het eerst gevoeld, vlak voor de uier!! Iz is maiden dus we gaan het bij haar zien!!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:03

Bedankt allemaal, DA komt vanavond om 18u langs voor hij op verlof vertrekt...had gisterenavond wel weer wat pulsatie gevoeld in de benen (zou dit van de aspirine kunnen zijn?? (bloedverdunnend) ) Maar we zullen vanavond het verdicht horen... hij draaft nog steeds weg als hij de spuit ziet komen en loopt vrij goed :)

Hera komt volgende week terug, ga proberen dan een foto te maken, ben zelf ook heel benieuwd, heb haar nu al bijna een maand niet meer gezien! :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:35

Jaszkula (bompa) is goedgekeurd!! Hij had nog lichte pulsatie (maar dit was omdat hij nu meer bewoog). Op de tang reageerde hij helemaal niet meer. Hij moet nu nog een zak aspirine uitkrijgen en voorlopig niet terug op de grote wei. Hij zou er helemaal bovenop moeten komen! Ben gelukkig nu!! Hij gaat hopelijk nog een tijdje bij mij en bij mijn andere bompa blijven!!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:16

Super Hera!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:28

Super Hera! :D

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:31

Heaven was vandaag op z'n zachtst gezegd niet voorbereid op foto's. :') Dus ze staat in haar vrijetijdspakje op de foto vandaag. :P

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:32

wat een goed nieuws hera!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:04

Super nieuws hera...

Heaven ziet er super uit....

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:38

Thx allemaal!!!

Heaven ziet er goed uit, ook in haar vrijetijdspakje, je begint wel al echt een buikje te zien!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:39

Wauw super hera :)

Mooie heaven :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:05

Goed nieuws Hera.

Heaven ziet er goed uit, beetje modder mag toch wel?
Hier zitten ze op het moment allemaal onder de schapenstront omdat ze op een wei lopen waar de schapen net vanaf zijn :+

Isis zit vandaag op 200 dagen :D
Zal straks eens kijken of ik een foto kan maken van de dikke dame.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:09

Leuke mijlpaal Marije!!
Schapenstront lijkt me nu niet leuk om af te poetsen... :Y)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:11

Ach ze regenen binnenkort vast wel weer een keer schoon _O-

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:22

:D :D

Hier beetje dilemma: DA raadde me aan om Hera vanaf maand 9 (januari) niet meer te laten springen... maar ik weet niet goed hoe ik dat aan de eigenaresse moet vertellen?! (ben nogal een softie op dat gebied) Zij is nogal principieel op zulke gebieden en denk dat mijn verzoek niet in goede aarde zal vallen! al is het wel voor het welzijn van MIJN veulen natuurlijk... ik begrijp wel dat ze bemoeienissen met HAAR paard niet leuk vindt maar ik moet ook aan mijn veulen denken natuurlijk....

Pfff, wijsheid gevraagd!!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:25

Hahaha, zeker weten dat modder wel mag, vind het alleen maar mooi om te zien hoe ze erbij staat. Hier liggen ze sneller in koeienstront trouwens, dat is ook best hardnekkig, haha. Heaven krijgt wel elke dag, wanneer mogelijk, een poetsbeurt. Gewoon zachte borstel, geen geros, maar in verband met haar jeuk is dat wel fijn. :)

Wat denk je zelf dat de eigenaar doet Hera? Zou de DA het de eigenaar zelf niet kunnen vertellen?