[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:46

gr_roos schreef:
Vief,ben blij dat je er bent, voelde me nogal eenzaam met mijn hengstenkeuze ;) , geen pony, geen apart kleurtje en nog een volbloed ook. Heb nu in ieder geval een medestander :+

Aaahw :D Merkte in het begin wel dat ik wat mensen moest overtuigen, weet je zeker dat je niet met ... of ... wilt dekken? Maar er zijn gelukkig ook genoeg mensen die net als ik denken dat er wat heel moois uit gaat komen ;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:53

Klinkt bekend, eerste reactie van de meeste was echt zo van. Met Roven????? (ben je niet wijs of zo). Hoewel mijn instructeur (dressuur, spring en cross) het een hele goede keus vond voor mijn paard. Was van het voorjaar bij een adviesdag van het KWPN en daar waren een aantal mensen met verstand van zaken ook heel erg gecharmeerd van mijn keuze. De inspecteur gaf eventueel ook dekadvies (maar zij was al gedekt) en die vertelde dat ze niet gauw een volbloed voorstelde omdat dat veel mensen tegen de borst stuit. Maar toen ik wegliep zei hij weer dat het een hele goede keus was.

Nu was hij zoiezo wel erg gecharmeerd van mijn merrie en scheen ze het best dravende paard van de dag geweest te zijn en dat voor een springpaard :+

Snoevie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:54

je hoeft je toch niet te verantwoorden over je keuze
als het maar de hengst van je dromen is,toch ;)

ik heb voor Ravina een,imo,prachtige fjordenhengst uitgekozen,al waren er ook genoeg die het met die specifieke keus niet eens waren.

ik heb mn hart gevolgd,en kan echt niet wachten om te zien wat er voor schatje uitkomt.....

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:04

jennyk schreef:
ja maar de schimmel van rianne was ook niet van 1 van jullie hengsten en ik doelde speciefiek op crempie.
Heb mijn berichtje niet helemaal duidelijk gesteld zie ik.

oh zo bedoel je !
nee ik snap... nee wij hebben van onze hengsten gelukkig alles drachtig !!!! Is altijd wel fijn, is altijd zo jammer als het niet lukt en de mensen dan alle moeite voor niets hebben gedaan

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:51

Jenny, die van mij is inderdaad ook in 1x drachtig :D

de keus van een hengst blijft toch persoonlijk. Tegen mij zeiden ze ook waarom heb je geen paard gekozen, maar een pony??
Weer het verhaal verteld :+

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:13

jennyk schreef:
suelza: wat leuk dat je je hier ook meld! Welkom!

:D thx... ja sorry :o ik verveelde me, dat ik over heel bokt aan het rondsnuffelen was... En aangezien onze laatste merrie drachtig lijkt te zijn, durf ik nu wel heel voorzichtig het tromgeroffel te laten horen...

Maar goed, nu nog wachten tot maart 2011 als hopelijk de eerste zich gezond en wel aandient!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:16

viefdepief schreef:
Had een beetje hetzelfde als Suelza (gefeliciteerd met je drachtige merries!) Vond het de goden verzoeken om me eerder te melden, maar mijn merrie is nu voor de tweede keer gescand (op 6 weken) en we hebben een hartje zien kloppen. Durf het nu wel aan, dus hoop dat ik hier gezellig mee kan kletsen :D

De toekomstige mama (Optimist x Maykel x Rigoletto)
Afbeelding

en de papa Roven xx:
Afbeelding

Ja erg he!!! Ik heb de afgelopen 2 jaar te vaak te vroeg gejuicht en nu doe ik dat niet meer hoor!

Roven is trouwens een gave hengst! Was jaren geleden al erg van hem gecharmeerd en vond hem toch wel een van de fijnere springhengsten van Nijhof! Ben je zelf bij hem gekomen of heeft Nijhof hem zelf geadviseerd?

Mooie techniek heeft jouw merrie trouwens!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:18

jennyk schreef:
als ik het nou goed onthouden heb was het bij alle merrie's , behalve de mijnen :roll:, in het nrps topic in één keer raak toch?

Bij ons ook niet, maar wij hebben ze nu allemaal drachtig zoals het er nu uitziet!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:18

LiiNd_Y schreef:
die van mij zit inmiddels al dik boven de 100 dagen....! :D
zit nog te twijfelen om een scan te laten maken..tussen 50 en 60 dagen heeft ze een scan gehad..

denk dat m'n pa het onzin zou vinden :o

Wij hebben onze merrie met de 3 maanden nog een keer laten scannen, op advies van de DA.
Mocht het vruchtje er voor de 3 maanden vanaf komen is de kans groot dat je er niks van terug ziet.
Mocht het vruchtje na de 3 maanden eraf komen was de kans erg groot dat je het in stal of op de wei zou vinden.
Dus ook puur voor de zekerheid of het er nog wel op zat, zeker omdat onze merrie niks laat zien van haar hengstigheid.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:32

Gefeliciteerd Suelza en alle anderen!

Ik ga mijn merrie die laatst drachtig is nog laten scannen op 2 maanden en op 3 maanden. Daaran niet meer.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:50

ik meld me ook aan wij waren in maart begonnen en merrie was in een keer drachtig
en naar 3 maanden heeft ze hem afgestoten wegens een tumor van 28 cm we hebben
haar toen laten in slapen met overlech van de dierenarts ze stond ook hier op bokt dat ze drachtig was dynamie hete mijn meisje. Toen heb ik mijn anderen merrie laten dekken die was drachtig en kon ik ophalen en was savonds door ziek hoge koorts 3 weken ziek geweest op kliniek gestaan.wegens koorts enz steeds 40.9 41.5 3 dagen koort 3 dagen weer koorts vrij en daarna weer koorts zo ging het steeds. We hebbn het daarna nog een leer geprobeert en ze is nu 32 dagen drachtig en alles gaat goed ze heeft al verlof want heeft beetje last van hara buik zuur op benen en met om duwen boos worden gister heeft ze me gebeten en moet een tetanus spuit halen. Gebeurt dit vaker dat ze zich zo gedragen? Ze heeft ook al echt een buik gekregen
groetjes

cristinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:34

jennyk schreef:
als ik het nou goed onthouden heb was het bij alle merrie's , behalve de mijnen :roll:, in het nrps topic in één keer raak toch?

Er zijn inmiddels 16 merrie's dragend van Don Cremello du Bois....als ik het goed heb :o
Ben benieuwd....

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 01:20

Suelza schreef:
jennyk schreef:

Bij ons ook niet, maar wij hebben ze nu allemaal drachtig zoals het er nu uitziet!

Ja de merries zijn nu allemaal wel vol, maar onze stieren hebben nog wel steeds lol....

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 07:33

polleman sterkte met het verlies van je ene merrie. Wat betreft de andere, kan zich wellicht in t begin van de zwangerschap rot voelen, maar nu al dik op 32 dagen is door de dracht onmogelijk.
Ik hoop dat haar gedrach snel bijtrekt. (misschien voelde zich zo vervelend doordat ze zo ziek is geweest)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:46

bedankt voor je reactie het kan inderdaat zo zijn en het kan ook zo zijn dat ze
nu buik heeft omdat ze nu weer beter is en daar voor gewoon dun was en dat het nu zo
lijkt maar mij maakt het niet uit als ze maar alle twee gezond zijn en worden dat is
belangrijke vind ik personelijk en voor de rest iedereen gefeliciteerd met de dracht

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:59

@ Polleman: Het zou fijn zijn als je leestekens zou gebruiken, dat leest namelijk een heel stuk makkelijker.
Wel erg dat je je merrie bent verloren, hopelijk gaat het bij de andere merrie wel gewoon goed!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:13

Gefeliciteerd met de drachtige merries.
Vief, welkom :D
Polleman, sterkte met het verlies van je merrie en fijn dat je er nu toch nog 1 drachtig hebt.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:41

gr_roos en Viefdepief! Gelukkig nog een paar volbloedfokkers! Mijn merrie is drachtig van Albaran xx, ook al zoiets, niemand snapt er wat van. Toen we 6 jaar geleden met Kreator dekten was het nog erger; hengst was nog niet goedgekeurd voor het KWPN, iedereen vond het maar dom van ons. Maar nu een super fijne merrie om weer mee verder te fokken!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:42

Wat is nou precies XX en wat is OX ?

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:43

xx is engels volbloed en ox is arabisch volbloed

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:47

Barcardi is ook gedekt met een xx.. Barcardi is een wat ouderwetse type merrie..
Maandag word de laatste merrie gescand op dracht, ben benieuwd :)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:54

sorrie zal ik doen,
disconta vader disconto gedekt door wup dattum 10-06-2011

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:01

Joyceee86 schreef:
Barcardi is ook gedekt met een xx.. Barcardi is een wat ouderwetse type merrie..
Maandag word de laatste merrie gescand op dracht, ben benieuwd :)

ja das waar ook! en met een hele fijne xx. Jammer dat ie niet kwpn gekeurd is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:03

KnedoStables schreef:
Ja de merries zijn nu allemaal wel vol, maar onze stieren hebben nog wel steeds lol....

_O-

Hier zijn nog niet alle merries vol, is er eentje die niet drachtig was na inseminatie en nu iedere keer vroeger hengstig is dan verwacht. Als het goed is weet ik vandaag wanneer mijn hengst nog een keer op de bok mag.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:54

cristinaa schreef:
jennyk schreef:

Er zijn inmiddels 16 merrie's dragend van Don Cremello du Bois....als ik het goed heb :o
Ben benieuwd....

16!!! Wow zeg wat een aantal! En dat terwijl hij nog niet eens goed gekeurd is!
Dacht ik een speciale keus gemaakt te hebben....... :+

suelza: ik heb me hier ook pas gemeld toen de dames drachtig waren gescand. Het is zo vervelend om steeds te moeten melden dat het weer niet gelukt is, als was dat bij dit jaar maar één keer geweest.
Maar er blijft nog tijd genoeg over om mee te kletsen tot de veulens er zijn en daarna tot het laatste veulen van het topic er is!