[HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:42

Nou ik sta nu ook op een andere stal, speciaal voor de bevalling omdat het niet ging op mijn oude stal.
Had ik deze stal niet waar ik nu sta en waar ik kan waken dan moest monnie ook naar kliniek toe Lachen en als je die prijzen hoort daarvan uhmmmm wordt je niet vrolijk van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:57

Hoi mensen!
ik kan me jullie spannings-gevoel nog zo goed voorstellen, hihi, alle spanning is nu van mij af!!
Ik heb gister mijn Bambi en mijn merrie voor het eerst naar buiten gedaan Haha! Ze ging gelijk hard spelen en wegrennen van mams!!
fotos
viewtopic.php?f=175&t=772734&hilit=
ga dr echt wel n paar printen Haha!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:59

hey Whiz: onze merries staan op dezelfde werpdag,gaan we om het eerste,maar wel niet nu direct,laat ze eerst nog maar enkele weken bij doen he.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:01

savath schreef:
hey Whiz: onze merries staan op dezelfde werpdag,gaan we om het eerste,maar wel niet nu direct,laat ze eerst nog maar enkele weken bij doen he.

We gaan om het eerste!! hahaha.. Haha! Bloos Hoe staat je merrie ervoor?? Ik denk niet dat die van mij lang gaat overdragen!!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:02

Maseike schreef:
Nou ik sta nu ook op een andere stal, speciaal voor de bevalling omdat het niet ging op mijn oude stal.
Had ik deze stal niet waar ik nu sta en waar ik kan waken dan moest monnie ook naar kliniek toe Lachen en als je die prijzen hoort daarvan uhmmmm wordt je niet vrolijk van!

Gelukkig betaal ik niet zo veel bij onze DA, is maar 5 euro per dag dus dat is een mooi prijsje he.
Een andere stal is voor mij geen optie omdat het onze eigen stal is. Haha!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:02

ProudJustify schreef:
Maseike schreef:

Gelukkig betaal ik niet zo veel bij onze DA, is maar 5 euro per dag dus dat is een mooi prijsje he.
Een andere stal is voor mij geen optie omdat het onze eigen stal is. Haha!

ZO dat is zeker niet heel erg duur!! en een veilige plek.. met deskundige hulp!!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:04

Ja, mijn keuze was ook erg snel gemaakt toen hij het aan bood hoor. Begrijp dat het niet de gewoonte is bij die DA dat je je merrie brengt, maar voor een aantal klanten is dit aanbod er. Bloos

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:04

Whiz,de mijne is het eerste veulen,en ze krijgt stillaan een goede uier,maar spenen zijn gelukkig nog slapjes.
Wil nu ook niet te vroeg een veulen,maar zo rond de 11 maand is super.
Beestje staat nu op ontploffen.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:09

ProudJustify schreef:
Ja, mijn keuze was ook erg snel gemaakt toen hij het aan bood hoor. Begrijp dat het niet de gewoonte is bij die DA dat je je merrie brengt, maar voor een aantal klanten is dit aanbod er. Bloos

Nou mijn lieve manlief zei van heidie je wilt toch ook zelf bij de bevalling zijn, dus wij als een gek naar stallen zoeken, nou dat ging niet simpel met de voorkeuren die ik heb hahaha.
Maargoed ik heb nu stal gevonden en sta er nu 2 a 3 maanden, anders moet ik naar roosedaal met mon en dat zo mij iets van 4 a 600 eurie gaan kosten heel het paket, want zelfs de birtalarm moest je betallen extra.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:11

Jee Maseike wat een geld zeg 4 a 600 euro is inderdaad veel geld.
Nou als ik deze keuze niet had, dan had ze toch bij ons op stal bevallen want dat heeft ze
al eens eerder gedaan dus het kan wel. Maar toen kwam dit aanbod en vond ik eigenlijk wel
zo prettig en voor het geld hoef ik het niet te laten he. Haha! Tja het enigste is dat ik waarschijnlijk
niet bij de bevalling zal zijn, maar ja je kunt nou eenmaal niet alles hebben, ook al zou ze op stal
staan dan nog kun je het missen he. Knipoog

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:15

Nou ik geef je groot gelijk hoor.
En voor dat geld zou ik het ook niet laten.

Hier in zuid holland als je komt en meld dat je merrie drachtig is zooooo dan kan je betallen hoor.
Had eerst eens stal gevonden helemaal top enzow toen later was het ja je moet een grote stal dat kost dan 290 en ja voor veulen ook 50 extra en ze moesten samen op de wei dus dat was ook 50 extra en dan moest ik zelf nog eten betallen nog.

Dus toen gingen we maar verder zoeken en mon staat nu wel 20 min van vandaan en kost 190 eurie en ik heb niks teklagen alles mag en kan.
Nou beter kun je dan toch niet hebben.
Maar of ik blijf staan op deze stal dat denk ik niet,

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:20

savath schreef:
Whiz,de mijne is het eerste veulen,en ze krijgt stillaan een goede uier,maar spenen zijn gelukkig nog slapjes.
Wil nu ook niet te vroeg een veulen,maar zo rond de 11 maand is super.
Beestje staat nu op ontploffen.

Voor deze merrie ook het eerste veulen... Uier komt al.. maar haar spenen.. zijn nog erg verschrompeld (nog nooit aan gesabbeld he) Deze is ook zo onwijs dik.. dat ik haast medelijden met haar heb!! Ga ff in je profiel spieken naar je merrie.. van wie heb je haar drachtig??

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:20

290 euro Bloos! en dan ook nog voor het veulen betalen en dan nog zelf voer betalen, jee wat een geld. Dan sta je nu zeker goedkoper zeg. Maar bevalt het niet waar je nu staat omdat je waarschijnlijk niet blijft staan?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:21

Ik betaal op dit moment wel E10 hele euro's per maand meer voor het veulen. En daarvoor staan Morgan en Cezanne in een megagrote kraamstal en krijgt ze merriebrok ipv de gewone brok. Stalling kost normaal ook "maar" E185 per maand, volpension.
Ik vind het gewoon genant weinig E10 per maand extra. Bloos

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:23

ProudJustify schreef:
290 euro Bloos! en dan ook nog voor het veulen betalen en dan nog zelf voer betalen, jee wat een geld. Dan sta je nu zeker goedkoper zeg. Maar bevalt het niet waar je nu staat omdat je waarschijnlijk niet blijft staan?

Nou ik stondt op een stal van 325 met alles erop eraan Lachen
En nu op een stal van 190 dus zoek de verschillen Bloos

Maar deze stal van 190 betaal ik zelf mijn merriebrok en straks voor veulen alles Lachen
Maar deze stal heeft alleen 1 buitenbak nou dat gaat het niet met mij worden als je van een stal afkomt met binnenbak buitenbak longeerbak molen had nog net geen goudenknop aan mijn staldeur!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:23

Bar schreef:
Ik betaal op dit moment wel E10 hele euro's per maand meer voor het veulen. En daarvoor staan Morgan en Cezanne in een megagrote kraamstal en krijgt ze merriebrok ipv de gewone brok. Stalling kost normaal ook "maar" E185 per maand, volpension.
Ik vind het gewoon genant weinig E10 per maand extra. Bloos

Dat is inderdaad niet veel, maar is toch prettig dat het ook zo kan.
Wij hebben dus een eigen stalletje met 4 huurders (sters eigenlijk) en wij vragen 150 euro per
maand incl. voer, hooi en vlas, maar wel zelf uitmesten en we hebben dan voerbeurten. We doen dus alles met z'n allen en daar staat tegenover dat de huurders dus niet zo heel veel betalen per maand.
Tja we moeten wat anders moet ik elke dag om half 7 op stal staan om alles te voeren en buiten te zetten en zo en dit is voor iedereen een prima oplossing. Haha!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:26

Bar, klinkt niet slecht, die stal van jou Knipoog !

ProudJustify, wel fijn dat je merrie bij de DA kan staan, lijkt me toch wel een heel veilig gevoel, ook al ben je dan zelf waarschijnlijk niet bij de bevalling.

Zeker na de gruwelverhalen van de afgelopen tijd ben ik toch ook best wel een beetje stressy hoor, dit is ons 3e veulen maar bij de voorgaande 2 heb ik me toch niet zoveel zorgen gemaakt ... Scheve mond

Update : Keeva spuit nu melk, als ze loopt Nagelbijten / Gniffelen Clown ... ze wacht gewoon tot vannacht, als ik hélemaal alleen thuis ben omdat manlief nachtdienst heeft ... Scheve mond (als ik hem bel op z'n werk komt ie meteen naar huis hoor, maar dat duurt toch een minuut of 20 voordat ie er is).

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:28

@Keeva: ja ik vind het ook wel een prettig idee hoor. Bij de vorige veulens maakt ik me eigenlijk helemaal geen zorgen om de bevalling, maar door alle verhalen hier is dat toch wel veranderd merk ik.
Dus helemaal toppie zo en ja jammer als ik het mis, maar als ik daarvoor een gezond veulen en een gezonde merrie terug heb, dan ben ik gelukkig Haha!

Oh oh, tja dat kan dan toch niet lang meer duren zou je zeggen, maar ja dat dachten we gisteren natuurlijk ook al, maar let op vanavond voor 9 uur is het er hoor. Haha!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:29

@ dat wordt spannend Keeva

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:31

ProudJustify schreef:
Oh oh, tja dat kan dan toch niet lang meer duren zou je zeggen, maar ja dat dachten we gisteren natuurlijk ook al, maar let op vanavond voor 9 uur is het er hoor. Haha!

Oh, da's prima, daar doe ik het voor, is manlief nog thuis en kan ik daarna gewoon lekker naar bed Haha!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:33

@keeva, jeemig ze houdt je wel in spanning he Ach gut

@maseike, maakt ook nog veel uit of je in het westen woont zoals jij en in het oosten zoals ik. Wij hebben ook binnen-en buitenbak, longeerpaddock en stapmolen en toch maar E185. Onze stal is nog in opbouw en wordt wel duurder maar max E230 per maand is nog steeds veel minder dan jij op je vorige stal betaalde.

Ik sta overigens op deze stal: www.stalcura.nl Knipoog

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:34

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:42

Nou bij ons ook alleen maar buitenbak en longeerbak/paddock. Ik ben ook niet anders gewend hoor, heb nog nooit op een stal met binnenbak gestaan ook al zou dat hier in Nederland wel eens handig zijn. Clown

Gelukkig zit er bij ons ook een manege waar ik (gratis) in de binnenbak mag rijden als het bij ons echt niet te doen is, maar dat komt gelukkig niet vaak voor. Knipoog

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:46

Citaat:
@ Pauk - ok, dus in principe zou je je geen zorgen hoeven maken. (makkelijk gezegd denk ik..)
Hopen maar dat het niet erger wordt!

Zoals het er nu uitziet niet maar ben nog niet voldoende geinformeerd en dat is ook ***..
Bovendien.. Ga jij het maar is rustig accepteren als iemand je verteld dat je paard huidtumoren heeft..

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:46

Zoals ik van de mensen hoor die op deze stal al jaren staan is de buitenbak niet terijden in de winter en moet ze of langs de weg rijden of vlakbij een binnenbak huren Lachen nou als ik dat iederdag moet doen kan ik beter terug gaan, maar ik heb het wel erg naar mijn zin waar ik nu sta Lachen zoveel vrijheid met je paard is ook wat anders dan 100 regels op mijn andere stal.
Laatst bijgewerkt door Maseike op 16-05-07 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt