Ik moet even iets kwijt...
Ik weet het namelijk echt niet meer wat ik moet doen..
Ik rijd vreya meestal 3 keer in de week, maar het gaat echt steeds slechter..

Ze houd het bit heel erg vast! in het bos kan ik haar echt niet stoppen. We gaan meestal met zn tweeen rijdend naar de bak toe, en vreya volgt de andere merrie precies en als zij gaat draven kan ik echt niet achterblijven! Ze kijkt ook overal naar en stelt zich gigantisch aan! Ze durft niets..

Eenmaal in de bak aangekomen begint ze weer met klieren, het bit heel erg vastpakken en nergens langs durven! om gek van te worden!! Ik wil haar dus wat meer vrijheid geven omdat ze imiddels al 8 maanden drachtig is, maar ik moet haar wel aan het werk zetten anders gaat ze erg klieren en als ze dat aeenmaal kan, onthoud ze dat echt!Want het is een intelligente merrie

Maargoed na 20 minuutjes klieren en het bit vasthouden gaat ze lekker lopen, maar dan is ze al snel veel te moe om echt nog door te rijden, gevolg is dat ik alweer moet stoppen. Want zoveel conditie heeft ze niet.. Ze word dus erg sterk en dat was eerst echt niet zo, en in het bos loopt ze maar gestressd te doen. Nu hebben wij vorig jaar ook een drachtige merrie gehad die ook zo vast was in de mond tijdens de laatste maanden en dat ging later ook weer over

Maar ik weet nu dus niet wat ik moet doen, stoppen met rijden en na de dracht alles weer goed oppakken? Of doorzetten en wachten tot ze ophoud met klieren en dus meteen normaal gaat lopen? het is zoals het nu gaat alles of niets, want een rustig wandelingetje door het bos zit er ook niet in

Kortom: Ik zit met een merrie vol energie die het bit vasthoud en loopt te klieren! Ik weet wel zeker dat het door de dracht komt, want op stal is ze ook anders! (chaggerijniger)Nu is het haar eerste veulen en weet ik dus ook niet hoe het is voor haar en wat het beste is..
zo... dat is eruit

hopelijk weten jullie iets..
kus Lisette