Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:24

Odess schreef:
PhiaBink schreef:
Odess en Famosa gaan gelijk op zo wat. Wie gaat het eerste een mooi veulie geven?
Famosa laatste dekdatum was 4 mei en Odess????

Bij Odess was het na 1 x raak, 10 mei. Volgende week dus 9 maand. Het schiet echt lekker op zo! Ik blijf het gevoel houden dat Odess niet gaat overdragen, maar zien wanneer het zo ver is!

Ik zal echt binnenkort nieuwe foto's maken, al valt er momenteel niet veel te zien Haha!

Volgens Rob is ze altijd netjes optijd. Ze heeft als heel wat veulens gehad, dus zal ze zich wel netjes aan de geplande datum houden. Schijnheilig We zien wel.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:28

Mac schreef:
Lee duikt nog vol enthousiasme in haar hoofdstel, maar werpt mij een smerige blik toe als ik met een barebackpad oid aan kom zetten. Mocht ik het toch in mijn hoofd halen het op haar rug te willen leggen, dan smeert ze hem gewoonweg. Ik zet -bij gebrek aan veilige vastzetplaats- mijn paarden niet vast, dus die uitdrukkingsvrijheid hééft ze. Ze vindt het prima als ik gewoon op haar blote rug ga zitten, dus dat doe ik dan maar. Zucht. Lee heeft volgens mij weer flink zitten MSN-en met de rest van de dames hier ...

Hm, dan was Ivanka toen offline denk ik.. Ivanka staat namelijk ook altijd los -bij gebrek aan veilige vastzetplaats- , halstertouw ligt gewoon op de grond en ze blijft staan Clown.
Alleen krijg ik ook een pisnijdige blik toegeworpen als ik met het zadel aan kom gelopen, dan gaat ze een beetje staan klauwen met haar voorbenen, ik zeg ho, en voilà mevrouw staat weer perfect stil, maar nog steeds met een pisnijdige blik Haha!.
Zeg maar wanneer Lee online is, dan zal ik Ivanka eens achter MSN zetten Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:47

Tinne schreef:
Zeg maar wanneer Lee online is, dan zal ik Ivanka eens achter MSN zetten Knipoog

Ik verdenk haar van nachtelijke praktijken ...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:57

Hm, dan wordt het lastig...
's Nachts is Ivanka namelijk niet in bezit van een computer, dan moet ze slapen van mij Tong uitsteken.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 20:20

Citaat:
Hm, dan was Ivanka toen offline denk ik.. Ivanka staat namelijk ook altijd los -bij gebrek aan veilige vastzetplaats- , halstertouw ligt gewoon op de grond en ze blijft staan .
Alleen krijg ik ook een pisnijdige blik toegeworpen als ik met het zadel aan kom gelopen, dan gaat ze een beetje staan klauwen met haar voorbenen, ik zeg ho, en voilà mevrouw staat weer perfect stil, maar nog steeds met een pisnijdige blik
Lady moet ik niet los laten staan met het zadel. Dan is ze binnen twee seconde weg. Ze heeft sinds ze drachtig is aardige singelnijd. Kijkt me aan alsof ik iets heel gemeens doe, maait idd met haar voorbenen en kijkt nog kwaaier. Het hoofdstel doet ze met gemak in (eerst knabbelen erop en daarna doet ze gewoon haar mond open)

Ahh...zaterdag mijn wedstrijd met d'r. Ben benieuwd hoe dat gaat. Ze is het rijden eigenlijk een beetje zat (heb 5 dagen achter elkaar gereden (op aanraden van mijn instructrice Boos!, nagoed). Vandaag was zeg gewoon echt op. Ga morgen wel naar buiten toe, niks van haar vragen, alleen maar zitten Clown

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 20:36

Ik moet even iets kwijt...
Ik weet het namelijk echt niet meer wat ik moet doen..
Ik rijd vreya meestal 3 keer in de week, maar het gaat echt steeds slechter.. Huilen Ze houd het bit heel erg vast! in het bos kan ik haar echt niet stoppen. We gaan meestal met zn tweeen rijdend naar de bak toe, en vreya volgt de andere merrie precies en als zij gaat draven kan ik echt niet achterblijven! Ze kijkt ook overal naar en stelt zich gigantisch aan! Ze durft niets.. Boos! Eenmaal in de bak aangekomen begint ze weer met klieren, het bit heel erg vastpakken en nergens langs durven! om gek van te worden!! Ik wil haar dus wat meer vrijheid geven omdat ze imiddels al 8 maanden drachtig is, maar ik moet haar wel aan het werk zetten anders gaat ze erg klieren en als ze dat aeenmaal kan, onthoud ze dat echt!Want het is een intelligente merrie LachenMaargoed na 20 minuutjes klieren en het bit vasthouden gaat ze lekker lopen, maar dan is ze al snel veel te moe om echt nog door te rijden, gevolg is dat ik alweer moet stoppen. Want zoveel conditie heeft ze niet.. Ze word dus erg sterk en dat was eerst echt niet zo, en in het bos loopt ze maar gestressd te doen. Nu hebben wij vorig jaar ook een drachtige merrie gehad die ook zo vast was in de mond tijdens de laatste maanden en dat ging later ook weer over Lachen
Maar ik weet nu dus niet wat ik moet doen, stoppen met rijden en na de dracht alles weer goed oppakken? Of doorzetten en wachten tot ze ophoud met klieren en dus meteen normaal gaat lopen? het is zoals het nu gaat alles of niets, want een rustig wandelingetje door het bos zit er ook niet in Kortom: Ik zit met een merrie vol energie die het bit vasthoud en loopt te klieren! Ik weet wel zeker dat het door de dracht komt, want op stal is ze ook anders! (chaggerijniger)Nu is het haar eerste veulen en weet ik dus ook niet hoe het is voor haar en wat het beste is..

zo... dat is eruit Lachen hopelijk weten jullie iets..

kus Lisette

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 21:07

na een maand weer eens nieuwe foto's van skippybal-buik-Lowara. het begint nu toch allemaal erg dik te worden Knipoog

Afbeelding

Haar hangbuik van rechts...

Afbeelding

hoezo het puilt al uit? Clown. ze draagt het veulen trouwens ook aan deze kant. (ehm.. ze was wel een beetje bah op d'r achterbeen)

Afbeelding

Even links achter haar uitpuilende buik

Afbeelding

Nog een keertje links

Afbeelding

En zo ziet het eruit met zadel Haha!

ze moet nog een weekje of 10 (11 april) dus ze is echt de laatste loodjes aan het afleggen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 22:03

@Lowara: da's de schoonste Tinker die ik in tijden heb gezien Knipoog ! Mooie rondingen heeft ze. Bochten naar rechts gaan zeker nu wel makkelijker dan naar links Clown ??

@elady & vrijalover: mag ik even heel eerlijk zijn? Stoppen met rijden! In ieder geval op de dagen dat je merrie aangeeft het niet meer aan te kunnen. Wellicht dat ze er dan de volgende dag weer voor je "is". Als je een merrie door dingen heen gaat duwen, heb je kans dat dat zich tegen je gaat keren. Niet leuk voor de merrie, niet leuk voor jezelf.

Ik merk zelf ook dat Lee veel "mutseriger" is dan anders. Normaal gesproken verblikt of verbloost ze nergens van. Nu is ze erg alert op overstekende brievenbussen, mensen die zich expres met hun snoeischaar achter bosjes verschanzen, etc. Vorige keer was ze ook zo. Ik hou het erop dat de beschermingshormonen al volop in de weer zijn. So be it. Ik heb gekozen voor een veulen, en zij bereidt zich daar nu op voor. Ik ga haar er niet op afrekenen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 22:05

Liefde is ... samen een boomstam "strippen" Haha! . Op deze foto kun je wel mooi zien dat het bij Pepsi echt helemaal rondom zit
Afbeelding

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 22:24

Joh wat een hoop pagina's erbij weer! *LOL*

@Marije, gave foto's! Met die van Copper moest ik wel even lachen, mooie buik! Macy draagt inderdaad overal. Tong uitsteken

@Mac, mooie tietjes. Haha! En die laatste foto die je hier hebt gepost van Pepsi met Shane is KJOET!

@Kila, nice nice nice! Zoals Kitty een gorilla gevole krijgt bij Macy denk ik aan een hele Yeti als je die uier foto van Kila bekijkt.

@Jeddah, wat een nette uier zeg. Lijkt pas onthaard zo.

Wat betreft Elady en Vrijalover ga ik mee met Mac, als je gewaar wordt dat de merrie geen zin heeft niet doorgaan. Stuur ze lekker op zwangerschapsverlof en trakteer ze op een extra poetsbeurt. Cool

Owja, en Lowara, voor wat belde de Bit precies?

*ben ik nou nog iemand vergeten?*

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 22:30

Vergeet ik mezelf. *LOL* Vanta's uier is terug! Cool Hij is weer dikker sinds gisteren maar de spenen zitten nog wel steeds "bovenin". Haar banden zijn ook wat slapper, langst de staart krijgt ze echt zo een punt-kont. Verder is ze nog steeds even energiek en vol levenslust en de 9e krijgt ze haar laatste enting.

Nog 37 dagen! Cool

[edit] Haar "muis" staat ook "open" (gezwollen) , hebben jullie merries dat ook al? [/edit]
Laatst bijgewerkt door Loolapelooza op 03-02-05 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 22:32

Oww wat was Friet gemeen gister! Echt typisch fjord...
Ik had Vio net binnen gezet en toen ging ik terug naar de wei om Nic & Friet op te halen. Ik kom net de hoek om en toen........ zag ik nog net hoe Friet prinsheerlijk ging liggen rollen Stoom uit je oren Ze was echt zwart... rotknol Haha!
Valt me overigens mee dat ze nog ken rollen met die buik Clown

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 22:39

Citaat:
Owja, en Lowara, voor wat belde de Bit precies?

voor haar manen, die komen tot de grond. de foto's zijn van vanmiddag, en ik kreeg en paar uur erna te horen dat de fotograaf morgen ochtend op de stope staat, dus mevrouw moest verplicht douchen daarnet Clown

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 23:08

lowara schreef:
voor haar manen, die komen tot de grond.

Gaaf! Die foto's wil ik dan ook wel eens zien!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 23:11

Loolapelooza schreef:
[edit]
Haar "muis" staat ook "open" (gezwollen) , hebben jullie merries dat ook al?

Bij Pepsi was dat een paar weken geleden in 1 keer zo. Gezwollen en dat die randjes een beetje naar buiten gaan staan zeg maar. Dat is dus al een paar weken zo en is niet meer veranderd.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 23:47

HM Famosa is vanmiddag zwaar mishandeld Ach gut geweest door Plokkie Whoosh! (veulie). Hij was geloof ik de moederkoekwand aan het testen. Bij haar flanken af en toe een por en dan weer voor de uier weer een por. Famosa stond dan links op rust dan weer rechts, stapje naar achter, naar voren, dan weer een paar stappen naar achter. Plokkie is een levenslustig klein etterbakkie geloof ik . Af en toe denk ik dat er 2 plokkies zijn. Ze is aan beide kanten bol en de onderkant is ook bol. Van haar zelf is ze natuurlijk ook bol Haha! . Ze heeft uitgelubberde buikspieren van de vele veulens, dus een mooi hangmatje voor het veulen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 02:21

vrijalover schreef:
Ik moet even iets kwijt...
Ik weet het namelijk echt niet meer wat ik moet doen..
Ik rijd vreya meestal 3 keer in de week, maar het gaat echt steeds slechter.. Huilen Ze houd het bit heel erg vast! in het bos kan ik haar echt niet stoppen. We gaan meestal met zn tweeen rijdend naar de bak toe, en vreya volgt de andere merrie precies en als zij gaat draven kan ik echt niet achterblijven! Ze kijkt ook overal naar en stelt zich gigantisch aan! Ze durft niets.. Boos! Eenmaal in de bak aangekomen begint ze weer met klieren, het bit heel erg vastpakken en nergens langs durven! om gek van te worden!! Ik wil haar dus wat meer vrijheid geven omdat ze imiddels al 8 maanden drachtig is, maar ik moet haar wel aan het werk zetten anders gaat ze erg klieren en als ze dat aeenmaal kan, onthoud ze dat echt!Want het is een intelligente merrie LachenMaargoed na 20 minuutjes klieren en het bit vasthouden gaat ze lekker lopen, maar dan is ze al snel veel te moe om echt nog door te rijden, gevolg is dat ik alweer moet stoppen. Want zoveel conditie heeft ze niet.. Ze word dus erg sterk en dat was eerst echt niet zo, en in het bos loopt ze maar gestressd te doen. Nu hebben wij vorig jaar ook een drachtige merrie gehad die ook zo vast was in de mond tijdens de laatste maanden en dat ging later ook weer over Lachen
Maar ik weet nu dus niet wat ik moet doen, stoppen met rijden en na de dracht alles weer goed oppakken? Of doorzetten en wachten tot ze ophoud met klieren en dus meteen normaal gaat lopen? het is zoals het nu gaat alles of niets, want een rustig wandelingetje door het bos zit er ook niet in Kortom: Ik zit met een merrie vol energie die het bit vasthoud en loopt te klieren! Ik weet wel zeker dat het door de dracht komt, want op stal is ze ook anders! (chaggerijniger)Nu is het haar eerste veulen en weet ik dus ook niet hoe het is voor haar en wat het beste is..

zo... dat is eruit Lachen hopelijk weten jullie iets..

kus Lisette

Meissie, maak je er nou niet te druk om hoor! Dat ze heel veel bezig is met bij de kudde blijven en om zich heen kijken en dingen eng vinden is alleen maar normaal! Ze bereidt zich al voor op het feit dat ze veel oplettender zal moeten zijn wanneer het veulen er is. Door de hormonen komen waarschijnlijk haar oer instinkten gewoon veel meer naar boven drijven.
Ik ga ook met de rest mee, wachten tot na het veulen en nu stoppen met rijden. Hou haar in beweging en conditie door andere dingen te doen zoals longeren, wandelen enzo.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 02:25

@Lowara, zo ze gaat ook de breete nu meer in of niet?? Spannend morgen! Veel plezier hoor! Waar gaat het artikel over dat ze gaan doen? Ben benieuwd naar naar lange manen!

@Mac, wat een super lieve foto!!!!!!!!!!! En wat is Peps breed geworden!!! Buik puilt echt uit he?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 10:02

Snif Snif Verdrietig
Ben gister er achter gekomen dat ik maar van Kila´s staart moet genieten zolang het nog kan. Zodra mevrouw op stal komt te staan, kan ik mee gaan doen aan de pleeborstel club Verdrietig
Ik zal even uitleggen hoe ik dit weet. Ik zat Kila gister op haar flank te kribbelen, en ze keerde haar kont zo, dat mijn hand op haar staartwortel belande. En als ik haar staart ging krabben, ging der kop naar beneden, en ze vond het toch lekker. Zo lekker dat als ik een stap naar links deed, die hele kont er achter aan kwam, want mevrouw wou zo graag gekrabbeld worden. Ze heeft momenteel geen schuur mogelijkheden, maar als ze rond de bevalling op stal komt wil ik dus niet weten wat er gaat gebeuren Verdrietig
Kan ik alvast een aanmeldingsformulier invullen voor de pleeborstelclub? Verdrietig

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 10:26

@ vrijalover: Ik deel de mening van de andere. Het is voor jullie beide nu geen plezier meer om te rijden. Dan is het inderdaad tijd om daar mee te stoppen..

@ Lowara: Komt al een mooi buikje op!! Maar vind je het niet jammer dat je de manen niet meer gewoon los kan laten hangen. Kila´s maantop wordt niet langer, aangezien de uiteindes in haar mond kunnen, en dus afgegeten worden. Heb er over zitten denken om er een vlecht in te doen, maar ja, je kunt nooit leuk het los doen voor een paar dagen.

@ Mac: Tja, ze zouden die overstekende brievenbussen moeten verbieden!! En ik blijf Pepsi een stoer beest vinden!! Gave vlekken, en gave bouw! En nu natuurlijk een gave buik! Haha!

@ Loolapelooza: Wel grappig, Vanta is precies 10 dagen eerder uitgerekend dan Kila. (En als je Kila nu ziet met die vacht die meer modder kleur heeft dan der eigen, denk je dat het helemaal een Yeti is Haha!)

@ Yoline: Als je er over wilt praten moet je het zeggen. Die van mij is gewoon STANDAART zo vies Verdrietig

@ PhiaBink: Arme HM Famosa!! Vast een hengstje of niet?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:07

Wendy_Kila schreef:
Ik zat Kila gister op haar flank te kribbelen, en ze keerde haar kont zo, dat mijn hand op haar staartwortel belande. En als ik haar staart ging krabben, ging der kop naar beneden, en ze vond het toch lekker. Zo lekker dat als ik een stap naar links deed, die hele kont er achter aan kwam, want mevrouw wou zo graag gekrabbeld worden.

Wanhoop nog niet.
Muzefee vind het ook heerlijk wanneer ik haar uitgebreid aan het krabbelen ben. Zij draait haar kont ook helemaal naar mij toe en zet haar achterbeen nog even flink opzij zodat ik er maar goed bij kan.
Maar ze schuurt gelukkig (nog) niet.

Laatste inseminatiedatum van Muuz was 16 mei dus half april verwacht ik de ukkepuk...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:20

Vrijalover; als ik ook eerlijk ben, ga ik mee met Mac. Zoals al eerder gezegd hebben jullie beiden geen plezier aan het rijden op dit moment.. 8 maanden is ze nu toch?

Lowara: die buik ziet er goed uit! Mooi hoor Cool

Mac: die foto van Pepsi en Shane is echt leuk!!

PhiaBink: Arme HM Famosa Ach gut Tong uitsteken.. Ze heeft het er maar zwaar mee, met die plokkie Tong uitsteken. Hoe lang moet ze nog?

En als we toch met verhaaltjes bezig zijn, heb ik er ook nog wel een Haha!.
Ivanka's "poetsplaats" is in de schuur waar de koeien van mijn oom ook staan. Rechtergedeelte staan de melkkoeien en daar kom ik met haar eigenlijk niet. Linkergedeelte is ook weer verdeeld in de helft, de ene helft is bestemd voor de tractor van mijn oom en voor mij als poetsplaats, de andere helft, staan de kalveren.
Even een fototje, dan wordt het misschien wat duidelijker Clown
Afbeelding
Normaal gesproken staat Ivanka altijd zo, poetsen/opzadelen/tuttelen, het maakt haar niet uit, ze stond altijd zo. Dat grijze muurtje wat je daar aan de rechterkant ziet, daar staan de kalveren die net geboren zijn totdat ze ong. anderhalve maand oud zijn.
Op dit moment staat daar maar 1 kalf en die hoeft maar een kik te geven en Ivanka draait een kwartslag om bij dat kalf te kijken. Kalf komt dichtbij en de oren gaan in de nek en ze kijkt dan echt zo vuil Haha!.

Drachtige merrie Cool Beginnende moedergevoelens hou ik het maar op Schijnheilig

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:52

Ik heb het idee dat het zadel niet lekker meer ligt. Afgelopen zomer is het zadel helemaal opnieuw aangemeten bij mevrouw maar hij ligt nu dus niet goed meer (klappert iets en volgens mij is hij te smal).
Kan het zijn dat door haar iets dikkere buik de vorm van de rug ook verandert?
Voortaan dus maar zonder zadel met alleen een dekje erop rijden. (Barebackpad heb ik niet...)
Als ik het zadel erop leg, kijkt ze ook erg boos.

Roosje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 12:20

Al die problemen met die drachtige merrie mutsen...... Haha!

@ kitty: Bij Galant ligt het zadel ook veel anders dan normaal. Qua breedte is het nog wel goed, maar het gaat steeds meer achterover liggen. Heb het idee dat dat komt door dat haar diepe rug nog meer naar beneden wordt getrokken door die enorme buik. Ik rijdt nu dus ook veel minder met zadel en rijdt meer zonder zadel. Ook wandelen en longeren vindt ze leuk Bloos .

@ tinne: Elke keer als ik foto's zie van ivanka, vraag ik mij af of ik ze ken. Bij ons in de wei stond vroeger een paard die precies op ivanka lijkt. Heb je haar al lang? En hoe oud is ze? Moet het toch eens even weten..... Knipoog

@ vrijalover: Galant doet precies hetzelfde. Een rustig rondje bos zit er niet meer in. Laatst was ze zo sloom in de bak, dus ik dacht dan doe ik wel even een rondje bos. Nou, dat heb ik geweten. Eenmaal in het bos werd ze helemaal gek. Ik wilde even rustig draven, maar Galant wilde alleen hard. Dus gaf ik maar been om aan te springen in galop. Eerst wilde ze dat niet en opeens begint ze keihard te galopperen en te bokken. Springt ze door de teugel en gaat er vandoor. Gelukkig kreeg ik ze weer snel terug, maar ik schrok wel. Denk je met een drachtige muts op stap te zijn, blijkt het op eens een racemonster }>
Nu doe ik alleen nog stappen in het bos en draven en galopperen in de bak. Ik zou als ik jouw was dat ook doen. Minderen en buiten alleen stappen (of doet ze dan ook raar?)

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 12:32

Roosje17; ik heb je maar even gepb't, want er is een grote kans dat je haar idd kent Haha!. Ivanka is van oorsprong ook een zeeuw Tong uitsteken.