[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 14:52

Quir schreef:
Ik heb ook altijd steden voor hengsten! :D
Maar dan met de letter van de vader. Volgend jaar G en D. De D is wel makkelijk, maar die G. :=

En jij krijgt alleen maar hengsten, dus je kan nog wel even doorgaan met verzinnen :+

Ik heb ook vrije keus in naam. Er staan er nog wat op mijn lijstje en als er iets in mijn hoofd opkomt, zet ik dat erbij en dan zien we wel als het is geboren wat het beste past.
Finesse heeft echt de beste naam gekregen die ze had kunnen krijgen. Ze is ook écht de finesse van haar moeder. Een exacte kopie, alleen verfijnder. En Finally Finesse, omdat er EINDELIJK toch een merrie kwam <3

Fiore is nu 141 dagen drachtig en je gaat het al goed zien nu, echt leuk! :)

Magic_lover, tuurlijk wordt het wel Unicorn, super leuk juist! :D

Nieky, Finesse staat sinds gisteren in haar eigen box. De eerste twee weken stonden ze nog samen. De stalhouder heeft de bovenste helft van de wand tussen hun stallen eruit gehaald en gisteren heb ik ze voor het eerst apart gezet. Even kijken hoe het ging... Nou, alsof ze nooit anders hebben gestaan :')
Hier stonden ze net 5 minuutjes voor het eerst in hun eigen box:

https://instagram.com/stories/stal.beli ... ZkNmFjNg==

Fiore dr uier was vanmorgen heel vol en hard, maar daar heeft Finesse weer wat aan gedaan. Dus ze hebben nu 's nachts lekker de ruimte allebei om te gaan liggen als ze willen en ze vinden het allebei prima zo :)

Ik hoop voor je dat Ahsley toch drachtig is! Het lijkt er wel op zo!

Kiko, wat verlvelend zeg. Hoe gaat het vandaag met haar?

Ik ben ook zo benieuwd naar jouw veulen, Annash!!
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 10-11-23 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 14:56

Ooo ultra sound wat een toffe naam!!!

Umberto
Unique
Une de Mai
Universe
Undercover
Unexpected
Unix
Uquierra

Misschien zit er wat tussen

kimwilliam: ze toont idd wat bescheiden op de foto maar ze is duidelijk wel dikker geworden. Ik merk het toch :+

Maar echt wat een weer is het hier echt om depressief van te worden. Het stopt niet met regenen. De paarden hebben al tijdje niet meer buiten gekunnen. En straten staan gewoon blank. En de rivieren staan veel te hoog het is echt dramatisch.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 15:07

AnsoDM schreef:
Ooo ultra sound wat een toffe naam!!!

Umberto
Unique
Une de Mai
Universe
Undercover
Unexpected
Unix
Uquierra

Misschien zit er wat tussen

kimwilliam: ze toont idd wat bescheiden op de foto maar ze is duidelijk wel dikker geworden. Ik merk het toch :+

Maar echt wat een weer is het hier echt om depressief van te worden. Het stopt niet met regenen. De paarden hebben al tijdje niet meer buiten gekunnen. En straten staan gewoon blank. En de rivieren staan veel te hoog het is echt dramatisch.

Hier ook alles als een waterballet >;) gelukkig een overdekte longeercirkel op stal en een binnenbak maar ja had het liever droog gehad....

ja kwa namen heb ik er nog een hoop met de U hahaha alleen hou ik die ik heb voor mijn eigen nog even voor mezelf aangezien die ook erg uniek zijn e ik het zonde zou vinden als andere deze ook gaan gebruiken, maar ik help graag andere aan ook gave namen! :j

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 15:39

hha ja snap ik maar ik heb geen met een U nodig this met de P te doen haha en helft van die namen zijn paarden dat ik ken haha (ofja gekend heb die ondertussen al overleden zijn ook)

Wij hebben ook wel binnenbak en een binnen longeerpiste (vroeger was dat de rijbak ma nu word die alleen gebruikt om te longeren, kunnen met twee longeren dan) maar los mogen ze niet. Wel soms vervelend maar goed. Ze zijn ook al ondertussen 2 jaar bezig me stapmolen te zetten volgens mij ook overdekt maar zit blijkbaar geen haast in haha. :=

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 15:47

AnsoDM schreef:
hha ja snap ik maar ik heb geen met een U nodig this met de P te doen haha en helft van die namen zijn paarden dat ik ken haha (ofja gekend heb die ondertussen al overleden zijn ook)

Wij hebben ook wel binnenbak en een binnen longeerpiste (vroeger was dat de rijbak ma nu word die alleen gebruikt om te longeren, kunnen met twee longeren dan) maar los mogen ze niet. Wel soms vervelend maar goed. Ze zijn ook al ondertussen 2 jaar bezig me stapmolen te zetten volgens mij ook overdekt maar zit blijkbaar geen haast in haha. :=

Paytah ( betekend vuur in het irokees )
Picasso
Pinoccio
Party Animal
Panthera
Pippi
Palette
Pandora ( Juweel )
Perfect Match
Pleassure to me

etc :D

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 16:09

Dank je.. die had ik nog niet. Gaan op de lijst!!

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 16:57

kimwilliam schreef:
AnsoDM schreef:

Picasso
Pinoccio
Party Animal
Panthera
Pippi
Palette
Pandora ( Juweel )
Perfect Match
Pleassure to me

ooooeee er zit een tussen die al in men lijstje staat maar er zit nog een tussen die ook wel leuk is :) zal ik bij men lijstje zetten hihi

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 17:08

AnsoDM schreef:
kimwilliam schreef:
]

Picasso
Pinoccio
Party Animal
Panthera
Pippi
Palette
Pandora ( Juweel )
Perfect Match
Pleassure to me

ooooeee er zit een tussen die al in men lijstje staat maar er zit nog een tussen die ook wel leuk is :) zal ik bij men lijstje zetten hihi

hahahaha nu ben ik nieuwsgierig welke je zo leuk vind :D :D :j

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 05:04

Ik vind de U echt een vreselijke letter :o ben ook serieus inspiratieloos, maar we verwachten 6 veulens dus dat wordt nog wat :+

Hier de regen wel echt poepiezat, de paddocks zijn nog niet een dag helemaal droog geweest, het blijft maar komen -O-
Afgelopen weekend 1 van de drachtige dames met een flink diepe hoefzweer, uiteraard bij degene die trauma’s heeft als het gaat om bekappen, dus dat was feest.
Gelukkig na een paar dagen biotexen en een super geduldige smid die maandag het los heeft weten te krijgen nu weer een blij paard *\o/*

Hoor en zie het wel veel om me heen, ook veulens met hoefzweren, bijzonder. Dit was mijn 2e zweer in 17 jaar paarden houden gelukkig nog maar. Ze lopen er zo bizar slecht mee dan, en dan ook met zo’n dikke pens.

@Muronia: dat is idd een mooi buikje nu :j ze trekt mooi bij en wat doet ze het super met de omscholing _/-\o_

@Cynthia: Finessa in haar eigen box, hier moet eigenlijk Torbjørn ook langzamerhand wat meer er vanaf, maar opzich houdt de merrie het nog prima dus maar even bekijken.

@Nieky: oh dat zou een mooie verrassing zijn zeg :j zal duimen voor je, lijkt toch wel echt een drachtige buik.
Na dit pechjaar zit ik nu stiekem al te stressen voor aankomend seizoen, heb wel veel zin om gezonde veulens weer te mogen verwelkomen, maar al die pech en dode veulens mogen van mij wel even een jaartje wegblijven :o even flink duimen!

@Kiko: ai koliek, is ze inmiddels opgeknapt?

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 08:33

Wij hebben volgend jaar de letters A B C, ik heb juist veel te veel namen die ik mooi vind. Zo leuk om over na te denken.

He bah niets aan hoefzweren, gelukkig heb je weer een blije merrie.

Hoe gaat het met je merrie kiko?

Spannend mirjam, zo op de foto lijkt ze wel drachtig. Ik hoop het voor je!

Hier alvast druk opzoek naar een nieuwe stalling, huidige locatie heeft te weinig grond. Dus zal voor volgend jaar een geschikte stal moeten vinden en dat is ontzettend moeilijk met een laat veulen..

Gelukkig heb ik nog even de tijd.

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 09:19

Het is vreselijk, deze natte bende steeds en het houdt maar niet op. Ik heb geen binnenbak of overdekt iets, dus we moeten het maar gewoon met buiten doen :+ . Rijden lukt al weken niet hier, het is niet anders. Gelukkig kan het beleren voor de kar nog wel steeds doorgaan,maar ideaal is anders.

Hoefzweren heb ik de afgelopen jaren ook een paar keer mee te maken gehad, maar dan juist in de hele droge periodes in de zomer tot nu toe.

Ik mag net als vorig jaar een naam kiezen met de letter L (voor een hengst, merrie is vrij). Ik vind het maar lastig hoor! Vorig jaar had ik een duitse hengst en heb ik het veulen wel mooi kunnen vernoemen denk ik (vader Löwenkönig, zoon Löwenprinz), maar dit wordt een hollandse Groninger :+ , dus het liefste een naam die daarbij past maar het moet wel "wat" hebben. Vader heet Leffe. Ik heb al even tussen de bier-namen gezocht maar niet echt iets leuks gevonden. Het moet maar gewoon een merrie worden, want ik heb nog een lange lijst met -onia's klaar liggen _O-

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 09:35

Het KWPN heeft volgend jaar de letter U alleen? Wat een ellende… ik ben dan toch wel blij dat het KFPS 3 of 4 letters per keer heeft. Heb je nog een beetje keuze en dan heten ze niet allemaal Uniek :)
Want dat is heel niet uniek meer dan :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 09:55

Ah er zijn genoeg opties met de U :j

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 12:07

Hoefzweren heb ik één keer bij Nigrante als veulen gehad. En nu dan bij een veulen van dit jaar. Natuurlijk had ik weer de pech dat het gelijk foute boel was. Het verhaal : [KS-ITP] Torvi, ons zorgenkindje

Het is een hele natte bedoeling, ben er ook echt wel klaar mee.

Ik heb nog helemaal niet nagedacht over namen. Zoveel aan mijn hoofd gehad. Normaal maak ik altijd een lijst van te voren.

Kiko best spannend als ze ziek zijn, gelukkig lijkt het al beter.

Mirjamalvaro. Heel spannend. Heb je geen idee? Iets van tekenen

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 14:42

Ik baal ook echt van die stomme U. Fok ik eindelijk veulentje, zit ik net in een U-jaar haha. Wel al een paar opties op het lijstje staan. Maar als iemand nog leuke dingen bedankt voor ik het graag haha.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 15:05

AM nee geen idee. Ene moment denk uk ja, volgende moment nee. :')

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 16:47

U go girl
Ushi
Ulala

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 19:34

Nou hoe is het toch mogelijk na wat ik vanmorgen hier nog typte. Trek mn oude merrie vanmiddag uit haar stal. Kats kreupel, hoefzweer |(

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 21:51

Gelukkig gaat het beter. Woensdagavond had ze nog een keer verhoging maar verder oogde ze gewoon normaal. Als ik niet had gemeten had ik het niet geweten. Ze begint weer praatjes te krijgen dus blij mee. We hebben de kuur wel verlengd omdat ze woensdagavond dus weer koorts had. Ik temperatuur haar nog 2x per dag.
Ze heeft na zondag geen koliek meer gehad gelukkig. DA zei is een klein virusje maar toch vind je het dan spannend.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 23:52

He bah muronia :(:)

fijn kiko

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:07

@Muronia, hè, wat vervelend zeg. Hopen dat het gauw opgelost kan worden, gaat de hoefsmid de zweer weg snijden?

@Kiko, lijkt me toch een hele opluchting. Kan natuurlijk altijd gebeuren maar zo wel extra spannend met de dracht erbij.

Wij zitten inmiddels op 169 dagen, praktisch halverwege dus. Ik begin de buik nu echt wel een beetje te zien, Horonae is normaal vrij slank gebouwd namelijk haha. Vind stiekem dat ze een soort zwangerschaps "glow" heeft, zo lekker kalm en knuffelig. Merken jullie dat ook?

Afbeelding

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:27

Muronia schreef:
Nou hoe is het toch mogelijk na wat ik vanmorgen hier nog typte. Trek mn oude merrie vanmiddag uit haar stal. Kats kreupel, hoefzweer |(

Shoot!! Hoefsmid al iets kunnen betekenen?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:34

Kiko; wat fijn dat ze weer opknapt, is toch schrikken als ze ziek zijn hè :(:)

Dreamguide: ja die glow herken ik!! Rosa is zoooooo zacht en lief. Echt wel meer dan normaal. Erg genieten moet ik zeggen <3

Ik vind haar buikje nog beschaafd! Dacht dat Rosa beschaafd was maar die tekent nu toch echt wel iets meer inmiddels.

Rosa zit nu op 159 dagen. De meest recente foto is van 156 dagen.
Nu mocht ze sowieso wel wat inhalen (Rosa heeft een behoorlijk ongeluk gehad vlak voor de dracht dus was flink wat kilo’s kwijt (lees; mocht zeker 70-80kg aankomen) ) maar ik zie langzaam aan toch ook echt wel de buik groeien, maar nog altijd erg beschaafd.
Afbeelding

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:18

Hier geen glow, eerder een bitch }> :')

Fijn kiko dat het wat beter lijkt!

Wij hadden een ruin met koliek staan afgelopen week, maar dit beestje wordt volgend jaar al 30. Gaat gelukkig nu weer goed.

Wat toevallig weer muronia, hopelijk is deze zweer gauw weg.

Rosa heeft een mooi buikje.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 22:04

:') Mirjamalvaro wat een gedoe dan om een afspraak vast te krijgen voor te scannen := ben benieuwd of ze drachtig is.

Ansodm schiet goed op bij jou ook al. Mooi bescheiden buikje heeft ze. Hier is het ook verschrikkelijk hoor. Vooral bij de ingangen van de weides, wat een modderzooi. Wordt er ook gewoon slechtgezind van soms :')

Kimwilliam komende Dinsdag komt ons nieuwe hengstveulen aan. Vandaag zijn wel de Ierse paarden aangekomen.

Fijn dat alles inorde is met je merrie.

Kiko oei dat is naar dat je merrie ziek is. Slaat de kuur inmiddels wel goed aan?

Cynthia82 Fijn dat het scheiden snachts zo goed ging. Wanneer ga je d'r spenen?

Cheytjuh zul je net zien dat de lastige idd de hoefzweer krijgt. Gelukkig kon je smid het alsnog oplossen uiteindelijk. Ik duim met je mee met een gezond veulen jaar. Als er idd zo wat dingen misgaan dan ben je extra blij als alles goed gaat erna.

Getty_maan idd lastig met een drachtige merrie een stalling vinden. Op fb zijn er wel veel groepen, wellicht een oproepje plaatsen?

Muronia lastig idd om iets te vinden met de L wat bij papa past als de papa Leffe heet :+ Hopelijk gewoon een merrie dan hahaha. Klote zeg van de hoefzweer. Hoe doet ze het inmiddels?

Am_horse ik ben ook nog niet veel bezig met namen. Heb wel een lijstje en zo nu en dan voeg ik leuke toe die ik tegenkom. Ik denk dat idd chatgpt mij veel gaat helpen komend jaar :+ Hoe is het met Torvi inmiddels?

Dreamguide wat heeft je merrie een aparte "aftekening" rond het oog. Wat is dit precies?
Hier zijn sommige merries heel dromerig, knuffelig en soms ook echt super sloom :+ Andere zijn enorm bitchy en weer andere merk je niks aan haha.

Lonniejj Je ziet idd duidelijk verschil tussen de foto's :j

De Ierse dames zijn vandaag aangekomen. Nog een heel gedoe want de transporteur zijn vrachtwagen was te groot om tot bij ons te komen. Dus we hebben hem tegemoet gereden en dan merrie met veulen overgeladen in onze trailer. Best spannend aangezien veulen echt niks kent :+ maar gelukkig ging alles goed en liep ze vlot mee. Even vlug wat stal foto's gemaakt

De merrie noemt April. Is 6j en 1.60m hoog. Hele vriendelijk merrie
Zij is drachtig voor 20 juni van deze hengst. Ze zeiden een zilverdapple. Maar daarvoor is hij te bruin getint volgens mij :+ zal eerder zilver bay zijn gok ik ofzo. Is voor de rest een mooie hengst dus kleurtje maakt weinig uit voor mij.
Afbeelding
Afbeelding

Het veulen is dus een kruising Shire en heet Morgan. Beide dames zullen hier blijven voor de fokkerij.
Afbeelding
Afbeelding