Pfoe even ego post hier. Trof net mn baby zo aan…. Iemand enig idee of ik hier iets mee kan of moet? Geen idee wat er gebeurt is…. Had vandaag wel voor t eerst een maatje erbij in. Maar dat is mijn oma shettie die eigenlijk nooit slaat en alleen opvoed met gillen….
Hier is ze wel iets onrustig de hele dag door. Maar ik verwacht niet dat ze vannacht gaat. Staat wel meer te slapen/rusten als anders en haar buik doet haar zeer. Ik denk dat het veulen aan het oefenen is en dat ze daar ongemak van heeft. Nog steeds wel kleine plasjes dus denk dat het veulen tegen haar blaas drukt. Uier blijft hetzelfde, misschien zelf iets minder
Sanet
Geplaatst: 18-05-22 22:13
Goh Balko, dat lijkt toch wel erg bol. Is het ook erg gevoelig of valt dat mee? Is toch wel een aardige buil zo!
Dat schattige bonte krullen veulentje is helemaal niet zo schattig ik vind haar wel ontzettend mooi getekend en die krullenmaantjes zijn echt wel echt toch te schattig.
Laatst bijgewerkt door Sanet op 18-05-22 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Als de wonde open staat (en zo lijkt het wel op de foto) zou ik (persoonlijk) er een DA naar laten kijken. Als die de wonde iets meer kan sluiten heb je minder risico op een litteken achteraf hé...
Zit helemaal dicht. Heel klein wondje waar het bloed uit komt rest is afgeschraapt vel. Dat is t ding. Hechten is niet van toepassing. Is wel gevoelig voor haar inderdaad.
Zie nu inderdaad dat door het achteruitgaan van de kwaliteit het beeld anders lijkt. Het is een vochtbult op het jukbeen. Ik ben iets bang voor een breukje maar kan daar ook weinig aan doen als het zo is lijkt me? Wil morgen inderdaad DA bellen maar omdat het niet gehecht hoeft te worden geen spoedje van gemaakt voor nu.
Laatst bijgewerkt door Balko op 18-05-22 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik schat in dat wij een veulen krijgen vannacht. Ze krant nu de hele stal over hoop. Flemen. Had vandaag voor het eerst wat aan de spenen. Van mij mag het ruim een week over tijd
Wat een buil Balko. Zou er wel even naar laten kijken maar ik heb ook weleens zo'n ei op mijn hoofd gehad zonder dat er iets stuk was dus misschien valt het mee..
Hier halen we opgelucht adem. Merrie is weer koortsvrij en vanavond mocht de kleine man voor het eerst iets meer van de wereld zien. Ben echt fliefd!
Hier lag de dame, af en toe buik kijken. Lag berg mest achter. Ik aankleden. Halverwege staat ze op en gaat eten. Maar nu toch weer gestopt met eten en staat beetje te trappelen.
Hier een veulen. Vreselijk lange stelten. Alles gaat tot nu toe voorspoedig. 23.45 uur geboren. Nageboorte is er af en ze ( denk een merrie Maar weet niet zeker) stond om 00.45 nu onderweg naar de melk.