[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 17:48

Neonlight yes *\o/* gefeliciteerd

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 18:04

Superpony , spannend hopelijk zit het ei er nog.

Am horses , gelukkig is er 1 drachtig
, Gefeliciteerd met deze.
Hopelijk lukt het snel met wild thing.

Neonlight , gefeliciteerd :)

Twinkel , gefeliciteerd met de drachtige dame.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 18:26

Gefeliciteerd Neonlight *\o/*

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:10

Corina wat ontzettend balen!!

Simpie vervelend zeg. Hopelijk komende ronde.

Dennenboom ook balen!

AM Fijn dat Nigerante drachtig is, gefeliciteerd! Jammer van Wild Thing... het was zo'n goede hoop.

Neon ook gefeliciteerd!

Mocht ik nog iemand vergeten zijn, natuurlijk ook gefeliciteerd met de dracht! *\o/*

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:11

Gefeliciteerd met de drachten! Mooie tijd zo half april.

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:25

Gefeliciteerd allen met de dracht!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:33

Gefeliciteerd met de drachtige merries!

Het is een raar jaar dit jaar.
Slecht drachtig worden, drachtig en verwerpen, niet hengstig worden.
Hopelijk doet dit betere weer wonderen.

Hier is britt gedekt opnieuw dus duimen dat ze nu wel drachtig is.

En nog 12 dagen tot we pepper kunnen scannen, eigenlijk 9 dagen maar de veearts komt paar dagen later toch voor de koeien.
Scheelt voorrijkosten.

De hengst waar pepper door gedekt is had van de 30 merries maar 2 gust hoorde ik.
Goede hoop dus

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:05

Yes gefeliciteerd neon!!

We gaan er tegenaan met zijn allen :Y)

Selente klopt, die van mij had de laatste keer zo'n korte cyclus. Nu lijkt alles gewoon voorspoedig te gaan. Maarja we zien het over 17 dagen zoiets?!

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:43

Gefeliciteerd iedereen voor de drachtig gescande merries.
Toch een hoop die deze dagen gescand moesten of nog moeten. Kan ook niet anders met zo’n vol wachtbankje

n_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:07

Voor de anderen inderdaad ook gefeliciteerd met de dracht! En bij de rest hoop ik ook nog even mee!
Ik hoorde bij de stal waar wij komen voor insemineren dat er daar veel merries terug kwamen, ze gaven daar inderdaad ook aan dat het weer mogelijk best een factor kon zijn.
Wij zijn zelf sowieso iets later begonnen omdat de hengst nog in Ermelo stond en we daarop moesten wachten, misschien een geluk bij een ongeluk?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:59

Gefeliciteerd Neon!

Hier net bericht van de hengstenhouder, vorige cyclus hadden ze de eisprong helaas gemist, dus nu extra in de gaten gehouden. Om 18.00 zat er nog een ei, om 22.00 was hij gesprongen, dus nu geinsemineerd (diepvries). Dus we kunnen op het wachtbankje. Extra spannend omdat ik maar 2 rietjes had dus maar 1 poging met deze hengst, als deze poging niet pakt dan wordt het een andere hengst en vers.

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 23:15

n_twinkel schreef:
Voor de anderen inderdaad ook gefeliciteerd met de dracht! En bij de rest hoop ik ook nog even mee!
Ik hoorde bij de stal waar wij komen voor insemineren dat er daar veel merries terug kwamen, ze gaven daar inderdaad ook aan dat het weer mogelijk best een factor kon zijn.
Wij zijn zelf sowieso iets later begonnen omdat de hengst nog in Ermelo stond en we daarop moesten wachten, misschien een geluk bij een ongeluk?

Ah hoop dan dat de zonnestralen van de aankomende en afgelopen dagen een duwtje in de goeie richting geven {:}

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 01:29

Iedereen gefeliciteerd met dracht!

Het zaad was er om 16;10 en zat er om iets van 16:45 in :) Dat ging echt even super allemaal. Nu vrijdag ochtend gaan we kijken of ei eraf is voor 9:00 en anders 's avonds nog eens, mits alles weer zo soepel verloopt.
Maar zoals alles eruit zag, zijn we erg hoopvol. Mooi ei, erg mooi hengstig, dus toppie.

Maar............nu ik ouder ben maak ik me echt druk om alles. Had ze daarna lekker op de wei gezet en met uit de wei lopen, zag ik een hele witte sliert eruit komen, dus ik weer nerveus. Zag haar later nog een paar keer flink hengstig knipperen, dus hopelijk zijn de zwemmers goed bezig binnen. Ze moeten niet de verkeerde kant op.

Ben super benieuwd nu.
En het stomme is; Vorig jaar leeg gebleven en tijd is voorbij gevlogen. Maar als je straks weet dat er een veulentje in zit, duurt het natuurlijk een eeuwigheid. Maar goed, ik heb echt wel 11 maanden nodig om namen te verzinnen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 05:50

Gefeliciteerd allemaal met de dracht!

Ik hou het weer eens niet bij :=
Het is wel echt een apart jaar zeg!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 06:58

Ik ook niet, maar gefeliciteerd met de nieuwe drachten!

Corina man dat is echt balen. Goed dat je haar in de gaten hield, hopelijk gaat je dat nu alsnog een veulentje opleveren.

Superpony ik hoop dat het eitje er mooi af is morgen.

Degene die zich bezwaard voelde, balen dat ze toch nog een keer geïnsemineerd moest worden. Dan zal het nu toch klaar moeten zijn he?

Langzaam kruipt zondag dichterbij en langzaam groeit mijn hoop een beetje. Tot nu toe nog geen vuil gezien bij Wainonia, oh...zou het dan toch???

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 07:23

neon: gefeliciteerd *\o/*

superpony: ik duim voor je vrijdag!

corina: dat is balen zeg!

AM: van welke hengst is ze drachtig?

Gisteren hebben we er een merrie bij gekocht, een welsh Heitrack's Marvin X vita nova's Hanassie. De bedoeling is deze te insemineren met Casanova du bois. Morgen halen we haar op.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 07:42

Jennyk. Is onze eigen jonge hengst White Dream.

Ik reageer snel weer uitgebreid. Even druk ;)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 07:44

Gefeliciteerd met de drachtige merries!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:09

Jennyk leuk. En nog een casje

Muronia. Super spannend. Ik duim

Superpony. Hopen dat het nu wel pakt

Eef_bam. Spannend. Zeker dat dit het laatste rietje is.

Eilinora. Dat geeft wel moed. Duimen dat Brit en pepper drachtig zijn

Floripori. Ook spannend

Heel wat merries die gedekt zijn. Hopelijk heeft het zonnetje geholpen.

Morgen avond komen ze wild Thing scannen. Zit nog te twijfelen om Sammie gelijk mee te laten scannen. Iets met geen geduld :') ze is dan 15 dagen.

JDVL27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:42

Gaat niet heel makkelijk allemaal dit jaar als ik het zo lees |o Gefeliciteerd met de nieuwe drachten, dat alles maar mooi nestelt en blijft zitten.

Welke hengst heb je erop deze keer Eef_Bam?

Ik probeer altijd te scannen met 15 dagen, rond de 30 en dan half augustus nog een keer voor de zekerheid.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:58

JennyK gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.

AM tja lastig.. je kunt het doen, maar als het nou nog net niet duidelijk is dan zit je daar weer een paar dagen door in onzekerheid. Aan de andere kant scan je met mogelijke tweelingdracht ook zo vroeg.. als ik voor mezelf mag spreken, ik zou haar wel scannen. Ik zou te benieuwd zijn. Mocht het trouwens raak zijn en bij mij ook, dan lopen ze precies gelijk! Hier vandaag 14 dagen.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:15

Spannend Eef! Zeker als je maar 1 kans hebt met een hengst.

Superpony met dat zorgen maken als je ouder wordt kan ik je een hand geven. :') 12 jaar geleden ook een veulen gefokt. Toen dacht ik er totaal niet over na, ik kan me er ook bijna niks meer van herinneren. Maar nu... Alles uitpluizen en 't liefst tot in de puntjes regelen. :+ Bij Havanna kwam er na het insemineren ook wat uit, ik denk dat dit wel normaal is.

Muronia langzaam aan wordt het bijna zondag. Spannend hoor! Gelukkig zie je er niks aan qua vuil. Het mag van mij ook opschieten, maandag mogen wij. :)

Voor jou ook weer spannend AM. Lastig of je Sammie ook mee laat doen. Als je DA wel eens vaker iets heeft kunnen zien op 15 dagen, zou ik het misschien doen. Onze DA zegt dat hij het dan nog niet kan zien, dus dan heeft het weinig zin.

Het wachten wordt, nu het dichterbij komt, wel makkelijker vind ik. Nu is het toch al bijna maandag en zijn er al 14 dagen om. :j
Mijn dochter (3 jaar :D) zegt dat ze een veulentje in de buik ziet. Ik hoop dat ze gelijk heeft. :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:42

Spannend allemaal. En wat ik eerder zei; qua verbouwen vliegt de tijd voorbij en komen we echt uren en dagen tekort, maar moet je wachten op scannen, duurt alles langer.

Mevrouw staat flink te knipperen en zag wat eruit lopen, maar moet het maar even loslaten. Het is ook niet dat ik het kan tegenhouden of rontgen ogen heb.

Eerste keer was ze van eerste inseminatie drachtig, baarmoeder is nagekeken, goed en schoon, dus moet me niet te gek maken.

Ik vind het wel sneu. Haar moeder van 28 loopt gelijk en is ook hengstig. Die staat haar eigen zoon te versieren. Eerst dacht ik; leuk als er een veulentje rondloopt en ze zal wel echt een oma worden. Maar nu denk ik; wel sneu, ze had er vast zelf nog eentje gewild.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:06

superpony schreef:
Spannend allemaal. En wat ik eerder zei; qua verbouwen vliegt de tijd voorbij en komen we echt uren en dagen tekort, maar moet je wachten op scannen, duurt alles langer.

Mevrouw staat flink te knipperen en zag wat eruit lopen, maar moet het maar even loslaten. Het is ook niet dat ik het kan tegenhouden of rontgen ogen heb.

Eerste keer was ze van eerste inseminatie drachtig, baarmoeder is nagekeken, goed en schoon, dus moet me niet te gek maken.

Ik vind het wel sneu. Haar moeder van 28 loopt gelijk en is ook hengstig. Die staat haar eigen zoon te versieren. Eerst dacht ik; leuk als er een veulentje rondloopt en ze zal wel echt een oma worden. Maar nu denk ik; wel sneu, ze had er vast zelf nog eentje gewild.

ik zou willen zeggen laat je niet gek maken maar denk ik hetzelfde zou hebben :o je kunt het idd niet tegenhouden

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:41

Oef wat gaat het voor een paar paarden toch lastig..

Gefeliciteerd voor de drachtige!

Ik ben langs mijn merrie geweest en toch nog een mooie foto kunnen maken alleen hij zat er maar 15 sec op dus weet dan niet of het zo snel al klaar kan zijn. Dus laat haar nog maar een paar weken staan voor de zekerheid :o :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding