[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:47

Ahhh Ice wat zonde zeg! ik had ook gehoopt dat hij iets over het hoofd had gezien. Ik weet verder niks bij jullie in de buurt en mijn champagne hengst is verkocht en had geen papier..

Tinnie en pretty ik heb helaas geen recente foto want momenteel is hij echt een naarling en meot hij snel het gras in. Dit is hij als veulentje:

Afbeelding

Vandaag wel foto's gemaakt van mijn jaarling champagne merrietje, over de kleurtes gesproken haha:
Afbeelding

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:29

Mooie mini's :j Die ogen!

Ahhh Ice, wat kalote -O- :(:) Dat is echt rot zeg...

Eliene, wat een geneuzel van dat dekstation! Ben je mooi klaar mee. Sinds wanneer zou de natuur te regelen vallen, zo'n dekstation moet in het seizoen toch gewoon 7 dagen per week kunnen leveren }:0 Merries kunnen ja geen kalender kijken.

Ik vrees dat ik me ook onder de mislukte pogingen mag scharen, Miep stond toen ik bij de wei kwam vandaag met haar staart omhoog naast haar ruinemaatje -O- Hoewel ze even later lag, wat onrustig was en steeds naar haar buik lag te kijken en ze kan nu eigenlijk bijna onmogelijk echt hengstig zijn, dus het kan ook wat buikpijnerig zijn geweest. Maar ik vrees dat er niemand in zit. Niet tof -O-

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:03

linda2008 schreef:
Ice dat is echt balen zeg!! :(

Bedankt voor alle complimentjes voor mijn kleine stoere man :)

Xapple, respect!! En zou inderdaad goed dit weekend kunnen zijn maar ligt aan haar cyclus.

Keesje nog aan het lellenbellen, las ik ergens :') het is balen maar klinkt hilarisch!!

Cemlys, al puf gevonden om te schouwen? En??

Nee nog niet en het onweert nu. Water naar de andere weide gebracht nog en voor we wouden wegrijden stond een van de veulens in een keer alleen in de wei waar ze naast stonden. Geen idee hoe die er kwam. Hij stond een beetje schaapachtig te kijken haha.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:50

goh wat een pech hier, ice :(:) helaas, had nog zo hoop, dat gevoel is echt rot, zou inderdaad misschien aan de combi kunnen liggen of je merrie is er nog niet klaar voor -O-

vientje, ga je ze nog scannen want dit zegt niet altijd iets, sommigen merrie's blijven dit doen zelfs al zijn ze drachtig.

eliene jammer maar ken er nog die niet in het weekend leveren, das het eerste wat ze hier vroegen in de kliniek, misschien ben je nog niet telaat dan, laten we daar vanuit gaan nu, anders volgende keer nog een kans?
of stoppen jullie al, ik vind het nog best kunnen hoor.

DL :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9

Merrie staat sinds deze namiddag terug thuis met haar veulen (die aan het afpellen is -O- ), nu afwachten en 20 juni scan :=

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:55

Ik ga een domme vraag stellen....wat is afpellen? :o :o? :D Fijn dat ze weer thuis zijn!

Veulie op ontdekkingstocht dus? :))

Ik ga sowieso van de week laten scannen hoor :j Dat paard toont altijd hoe dan ook te pas en te onpas hengstig in de lente en zomer (niet vervelend, wel pissen en staart in de lucht :+ ) en is sowieso een vreselijke lellebel. Dus wellicht is het gewoon aangeleerd gedrag. Maar ik ga er vanuit dat ik pech heb, dan kan het alleen maar meevallen lijkt me :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:56

Afbeelding
dit :+ lijkt alsof ze haar kleur aan het verliezen is -O-

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:56

Ohhhh zo! Toverballen noemden wij dat altijd :D Veulenvachtje eraf geeft altijd verrassingen he.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 23:00

De liefde tussen Dais en Sublime is over! *\o/*

De bitch staat nog steeds naar hem te roepen, maar als hij in de buurt komt, stampt ze hem boos weg :+

Morgen komt ze naar huis en dan kan ik maandag lekker haar 20e verjaardag vieren en rond de 22e scannen :D

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 23:03

Lief dat jullie zo meegeleefd hebben, doet me goed!

Hopelijk houd je merrie je voor de gek Vientje.

Wat super fijn Cynthia, wat zal jij blij zijn als ze straks weer lekker thuis staat!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 23:10

Echt he.. na 6 weken zonder mijn liefje <3

En logisch toch dat we met je meeleven? We weten hoe het voelt :(:)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 23:10

xApple, respect voor je bijleespost weer :wow:

Elienee, wat slecht van het station!! Dat kunnen ze niet maken :n

Ice, wat vervelend zeg :(:)

DL, wat een gaaf kleurtje zeg!! <3

Vientje, hopelijk was het wat anders :( zeker als ze nu echt nog niet hengstig kan zijn? Even de scan afwachten en duimen!

Fotsy, wat een knappe toverbal!! :D

Cynthia, yeaaah *\o/* Wilde me net aanbieden om je te helpen met halen, nog eens 2 weken wachten had wel heul lang geweest!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 23:45

Dat is lief :)

Zullen we binnenkort alvast daten? Dan hoeven we niet nog 11 maanden te wachten :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 00:02

Wat jammer ice......

Dustinlover wat een mooie foto's, ze zien er prachtig uit!

Hier Mellow ook gescand 17 dagen na die ene dekking. En niet drachtig daarvan helaas, was al bang dat we te laat waren. Ze was ook nog niet zo ver nu, eitje van 2,5 en ietsje zachte baarmoeder, zondag starten met dekken is vroeg genoeg als mevrouw dan ook wil.

Verder hier nog een prachtige zwarte shetlander staan, een hele goede kennelijk want ik zag in het paspoort enkel 1ste premies en dat ze het kroon predikaat had. Ik heb geen verstand van shetlanders, maar volgens mij is dit dan echt een hele goede :D. Deze is prachtig gescand op ei, had er eentje van 4 op woensdag dus gelijk gedekt en donderdagavond weer! Ben benieuwd of die morgen af gaat slaan.

Ik heb nog een gastmerrie hier voor Pjotr, die was ook gescand 1,5 week geleden en zou het ei vorige week vrijdag of zaterdag hebben volgens de veearts die gescand had. Die merrie is nog steeds hartstikke hengstig nu.... Ik hoorde van de veearts dat er veel merrie's zijn waarbij het ei lang blijft hangen, met wat extra risico's dat het verschrompeld of vercyst als het niet optijd wordt afgespoten... Maar de eigenaren willen het liever nog aankijken zonder nog eens scannen of afspuiten, hopelijk komt het bij deze goed... Een merrie van Nimroos was ook lang hengstig en die werd nog maals gescand voor de zekerheid en bij haar was het ei al 6 geworden (is echt groot voor een mini maat...) en al helemaal vercyst... kon niks meer mee die cyclus en maar afwachten hoelang het duurt voordat dit hersteld is en er weer een nieuwe cyclus komt.... dus erg balen voor de eigenaren...

Voor Mabelle nu ook eindelijk een hengst gevonden! (nou ja, nog een kleine keus te maken :P). Ze is nu net hengstig en zal volgende cyclus dan eindelijk naar de hengst gaan!!

Zo, mijn lap tekst voor de zoveelste keer ge edit maar nu denk ik goed haha.
Laatst bijgewerkt door Manda op 06-06-15 00:23, in het totaal 3 keer bewerkt

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 00:15

Ja zou toch van de zotte zijn als je 2 weken had moeten wachten :n Maar gelukkig komt ze morgen lekker naar huis, heeft lang genoeg geduurd!!
Ja lijkt me leuk!! 11 maanden is ook wel errug lang :D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 00:17

Ach vientje bah wat een pech.
Ik zou ook voor de zekerheid scannen, dan weet je het zeker.

Ach ik zie dat je dat ook gaat doen.

Fotsy wat kan je toch uitkijken naar zo'n scan he, maar gelukkig heb je haar inclusief mini-mama al weer bij je.
Hee je hebt stiekem een bonte _O-

Cynthia hopelijk zijn ze als goede vrienden uit elkaar gegaan Y;(
Maar dat betekend......eindelijk naar huis!

Zo manda alweer heel wat plannen.
Ben zeer benieuwd naar ze.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 00:22

Super jammer Ice

Jammer manda dat je toch te laat was.

Apple weer een geweldige bijleespost ik wil dat ook elke keer doen maar komt er niet van.

Cynthia super dat je dr dan toch kan ophalen om haar verjaardag te vieren (nu verwacht ik wel een topic := )

Eliene wat super slecht he van het dekstation :oo

Vientje spannend hopen dat er toch iets in zit.

Vesceron, wat super lief van jou :D

Dustinglover wat een mooie kleurtjes heb je daar zeg!!

Fotsy wat een knap veulen ook al is ze aan het verharen.

Ik lees braaf mee hoor maarja ben nog aan het aftellen (nog 2 dagen) liz loopt al bij de hengst in maar wil er niks van weten. Liz blijft daar nog tot begin juli (laat haar daar scannen) dus die moet ik 2 en halve maand missen :(
Scheelt dat ik pebbles heb die houdt me van de straat :=

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 00:57

Ice, wat een vervelend nieuws. Hopelijk lukt het toch nog dit seizoen!

Elienee, dat is ook wel slechte service van het hengstenstation inderdaad. Alsof jij de eisprong van je merrie kan timen...

Hier de merrie's voor het eerst weer een beetje aan het werk gezet vanavond. Roos begin van de avond eerst nog even de manen en sokken geknipt, daarna voor het eerst wat in de longeercirkel laten draven (is nog helemaal groen, maar moet een beetje op gym vanwege haar nog-niet-zwangerschaps-buikje ;)). Nadat wij ook een hapje gegeten hadden was het buiten ook weer wat afgekoeld en heb ik Lies even aan de pessoa gehad en voor we merrie nr. 3 (niet drachtig) onder het zadel hadden kwam het onweer toch echt te dichtbij helaas...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:32

Rianne pfff das lang maar voor een goed doel dus duimen

Manda jammer maar nog kansen? Hoeveel worden er gedekt door pjotr? Jij hebt het ook druk en dan zelf zwanger _/-\o_

Aniek wow ik bewonder mensen die zo werken met hun paardjes, hier alleen maar luilekkerland :o

Spannend velen nu wachten op scan

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:52

Even een ego-zelfmedelijden-post

Mijn merrie is leeg
Had ook niet anders gekund aangezien alles de afgelopen 2 weken alleen maar mis gaat.
Zat ook nog geen eitje dus maandag terug om opnieuw te scannen en eventueel te spuiten.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:12

Potverdorie dames, wat een trieste berichten allemaal :(
Wat moet het als fokker vreselijk frustrerend zijn......

Hier nog 2 weken wachten....wat duurt het allemaal lang

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:20

:(:) venthe toch, wat een naar gevoel, die teleurstelling is enorm, kop op, nog kansen

oh dan lopen wij gelijk op ivy, spannend, duimen dat het nu wat beter mag gaan met iedereen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:37

Jeetje wat een dompers hier allemaal, dikke knuffel voor jullie!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:39

Dat hoop ik ook fotsy..... de negatieve sfeer overheerst hier nu (begrijpelijk!!!!) Behoorlijk.....
Laten we hopen dat het weer wat beter wordt en alles dan ook beter drachtig wordt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:53

Hé bah, weer één niet drachtig! Wat jammer Venthe! Hoop dat de cyclus nu mooi op regel gaat dan :) Positief blijven hoor!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:00

tjonge, wat gaan jullie hard hier, als ik even niet kijk, zoveel bladzijden weer vol, ik kan het ook niet allemaal bijhouden en overal op reageren hoor, maar lees wel mee, vind het heel interessant, bij mij is twee dagen geleden dit prachtige hengstje geboren, hij heet Josta Yuma's Out of the Blue, dus zijn mama mag weer gedekt worden, dit jaar dekken we beide merries nog , volgend jaar blijven ze leeg en het jaar daarop ( 2017) gaan we een ruil van hengst doen, dus Yuma gaat een poosje naar belgie en hier komt een ander hengstje, zo hebben we de kans iets vroeger te dekken en weer wat vers bloed in de fokkerij :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding