[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:49

pepper gisteren,bijna 5 maanden drachtig...

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:05

Vind het echt een mooie pony, buikje ziet er goed uit

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:37

dit wordt weer een merrieveulen, ze is bij haar merrieveulens heel bescheiden en bij hengstveulen heel dik.
ook nu valt het mee kwa buik.

ze begint behoorlijk harig te worden.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:38

Je leest vaak dat merries heel afhankelijk en lief worden toch? Nou de mijne heeft echt last van haar hormonen denk ik _O- Ze heeft een paar vriendje ene moment staat ze mee te kroelen andere moment kan ze ze niet uitstaan, ze is boos naar elk ander paard :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:50

:D _O- die hormonen he Nicole
heb ook rare merrie :D , vroeger was ze zo lief en aanhankelijk <3 en nu is ze echt boos, gelukkig alleen naar de andere pony's, die mogen geen twee meter in haar buurt komen, maar dit is al zo van in het begin van haar dracht, geen stemmingswijzingen.
Naar mij is ze niet boos maar ook niet meer zo aanhankelijk, ze lijkt zowat in zichzelf gekeerd. Ze kan echter heel veel verdragen overal mag ik aankomen, uier, kling, maar aan haar buik dat heeft ze nu niet graag, als ik mijn hand leg om het veulen eventueel eens te voelen, staat ze mij zo te bekijken en gaat ze wandelen. Ik heb het gevoel dat ik wel bij de geboorte zal mogen aanwezig zijn om haar mentaal te steunen maar eens het veulen er is, ik zal moeten opletten voor een over beschermende mama.
Doet toch ook raar bij mij, heb ze nu al bijna 7 jaar en ze is zo anders.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:43

Merrie hier is ook in zichzelf gekeerd. Ik weet alleen niet of het haar normale gedrag is of komt door de dracht. Ze laat alles gelaten toe, maar enthousiasme of toenadering van haar kant zit er niet bij.
Naar de andere paarden is ze wel nukkig. En zóó gefocust op eten..

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:02

Mijn merrie was al behoorlijk aanhankelijk en knuffelig, dit is eigenlijk alleen maar erger geworden.
Ze wil aandacht aandacht aandacht, nog meer dan anders.
Kan verder ook alles aanraken ze geeft geen kick, maar dit is eigenlijk altijd wel geweest.
Hoop dat het kind net zo makkelijk en lief wordt als moeders :j

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:21

Die van mij is Nog even lief als altijd. Merk wel dat ze andere paarden niet meer zo leuk vindt. Ze houdt alles op afstand. Maar dat is ook wel goed want er lopen hier een heel aantal pleegmoeders die straks in de rij staan om het kind op te voeden. Dus als ze nu al vast gewend zijn niet te dicht bij mijn merrie te komen hoef ik er misschien minder bang voor te zijn dat het veulen wordt gestolen

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:51

Nou als ik aan der buik kom daar vlak voor de uier vind ze niet grappig zacht gezegd :') kijkt ze me boos aan van blijf aafff!!! _-:( :') af en toe is ze wat nukkig richting mij maar soms ook helemaal niet, als ze op de wei staat komt ze altijd galopperend op me af als ik der roep om der af te halen dat doet ze dan weer, al is het nooit een knuffel merrie geweest dat was haar broer juist weer wel..

Tepels vind ze ook echt niet leuk, denk dat ik gewoon wat vaker moet doen dat ze het normaal gaat vinden.. Word nog wat met die doos, ene moment staat ze zo lief met der vriendje en 5 min laten boos hoofd en die ruin altijd zo vrolijk naar haar toe en ene moment vind ze oke andere moment echt NEEEE GA WEG!!! -:(-

Ik moet trouwens elke dag mijn buiksingels van de deken langer maken _/-\o_ ik weet niet of ze zich de pestpleuris eet die vreetfabriek van me maar ze groeit behoorlijk :')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:54

Haha dat gaat dan goed met die buik!!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:14

Ymor schreef:
Haha dat gaat dan goed met die buik!!

Ja ik maak het niet gelijk 10cm groter want ik hou niet van die losse buiksingels, ben altijd van ja als ze er in gaan liggen bla bla bla.. maar elke dag wel klein stukje langer maken. Dan denk ik uh hij past gisteren toch ook en nu krijg ik hem niet dicht :') Kijkt ze al eens boos achterom ben je klaar? :P

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:16

Ik had mijn deken laatst ook drie dagen niet om gehad moest ik ook buiksingels groter maken. Maar heb ook wel iets het idee dat het van het eten komt. Al moet ik zeggen toen ze naar de keuring ging kreeg ik het buikje er echt niet af.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:16

Hoe lang is jouw merrie drachtig Nicole?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:29

Jibbel schreef:
Hoe lang is jouw merrie drachtig Nicole?

Ik dacht vandaag 160 dagen :)
Wat jij in je bericht zegt gefocust op eten dat is die van mij ook.. pff

Ze is niet dik dik al heeft ze misschien wel iets te veel vetjes maar toen ik der kocht was ze echt DIK arm dier. Zo is ze nu een beetje
Afbeelding

Ymor schreef:
Ik had mijn deken laatst ook drie dagen niet om gehad moest ik ook buiksingels groter maken. Maar heb ook wel iets het idee dat het van het eten komt. Al moet ik zeggen toen ze naar de keuring ging kreeg ik het buikje er echt niet af.

Ik hou trouw der zomerdeken op ze glimt nog als een bel zo glad <3

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:39

Ok, dan zijn onze merries ongeveer even ver.
Ze is wel buikig, maar minder dan die van mij.

Vraag me af of die van mij zo buikig is omdat ze nu ook een veulen heeft, of dat er onverhoopt 2 in zitten. Dat vind ik een eng idee.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:22

Hier geen dekens op, wel een zorgenmerrie.
Ze is pas ziek geweest en toont nu erg magertjes, vind ik toch. Kan ook zijn dat ze al bijna een jaar 24/7 niets doet en dus ook totaal geen bespiering heeft (schouder en billen zijn ook pap als ze eens aan het draven gaat, maar wel gevuld)
Ze zit trouwens op 142 dagen:

Afbeelding
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:56

Nicole: haha dat gedrag herken ik, het ene moment kan alles en die ene millimeter is er gewoon over en dan barst de bom, andere paarden snappen er niks van. Ik heb ze ook niet meer bij de jonkies, want die zijn er de dupe van, die oudere merrie heeft haar nog enigzins onder de plak.
Hier ook dikke buikjes, maar vnl door het onbeperkte hooi nu, ik heb laatst zo n palletbox kunnen overkopen, heel mooi stevig ding, ideaal om in de paddock in te voeren. Mijn weides zijn net nog even bemest met kunstmest, dus daar heb ik ze niet meer op thuis

luna, wat magertjes inderdaad, die merries van mij doen ook niets, maar die zijn niet mager (ook niet zonder bespiering). ontwormen is mss niet mis, of even dierenarts erbij.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:05

Volgens mijn Dierenarts is de equest pramox straks ook voor drachtige merries.Dit gaat aangepast worden.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:34

Mijn merrie is zo lief en rustig. Ze is super aanhankelijk voor haar doen. Werken heeft ze geen zin in, want ze is met 95 dagen natuurlijk hoog drachtig, maar voor de rest is ze zo heerlijk.
Die van mij zit nu constant zo bij me:
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:55

Mag ik me hier ook melden? :)
Ik heb vorige week de mooie nmprs merrie Jupiter gekocht (zie profiel) en zij is nu ongeveer 130 dagen drachtig.
Ze is in ieder geval 20 april 2015 uitgerekend (340 dagen gerekend na laatste dekking)... *\o/*
Ik zal van de week eens een volgtopic starten, leuk die voorpret :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:30

luna vind ze nog meevallen, misschien zoals cemyls zegt eens goed ontwormen.

welkom linda, leuk, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Lady is echt een schatje, volg je topic ook, ben benieuwd naar welk kleurtje eruit zal komen. Beetje bezeten van kleurtjes.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:44

Welkom Linda! Ik ga direct even in je profiel spieken!

Fotsy, het is inderdaad echt een schat van een paard. Kleurtje is mooi meegenomen natuurlijk, maar het karakter dat uit deze combinatie zal komen (hopelijk) zal ook geweldig worden.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:00

Ontwormen is ze pas gedaan. Mag ook niet te zwaar spul gebruiken voor het veulen. Qua buik is ze goed qua gewicht. maar aan der ribben en rug zit echt niets :(
Weet ook niet wat ik hieraan zou kunnen doen buiten haar aan het werk zetten. Ze krijgt genoeg voer, wordt goed ontwormt, maar heeft ook slechte darmen, kan het hier dan mee te maken hebben?
Of ze geeft heel veel aan het veulen? Op de scan van 120 dagen zagen we namelijk een redelijk stevig en groot veulen voor hoe klein ze is.

Oh Leuk Linda dat je je ook meld! ben benieuwd wat er uit jupi komt!

@Myrthe: aw wat een schatje!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:29

Welkom Linda!
Mijn merrie begint ook klein buikje te krijgen..Ze wordt in elk geval wat ronder

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 23:07

Hey ik meld me hier ook even, vind het leuk om dit topic te volgen. Ik heb een Quarter merrie die gedekt is door een Grullo dun champagne Quarter en ze is vandaag 174 dagen drachtig. Er kunnen 12 verschillende kleuren uitkomen en ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. Het belangrijkste is natuurlijk een gezond veulen. Mijn merrie is voor de 1x drachtig.

Afbeelding