[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

thea1978

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:39

@ponyparadijs je kan altijd een keer komen kijken hoe het er uit ziet. Ik wil het uiteindelijk in alle boxen doen maar heb nu nog teveel andere prio's. Maar volgens mij sta je niet ver van mij op stal. www.haybar.com volgens mij.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:51

Thea ik kom graag een keer kijken. Maar heb helaas geen vervoer.
Misschien dat ik een keer met 1 van je nieuwe pensionklanten mee kan komen.
Heb bij 2 meiden op stal gestaan voorheen.

Weet niet of de stal eigenaar blij is als ik zo'n ding op hang.
En ik denk dat die van mij er alles uit gooit

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:54

Ja dat dacht ik al. Tuurlijk altijd van harte welkom.

Dat was ook waar ik bang voor was bij die van mij daarom had ik er toen ook nog niet meer gekocht. Maar zij is een enorme smeer maar laat het er toch goed in zitten.

Je kan altijd vragen op zich beschadigd hij de box niet extreem. Paar schroef gaatjes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:19

Wij hebben hier een grote waterton doormidden gezaagd, een lagere voor de pony's en een hogere voor de paarden (kan dus meer in) ze knoeien er niet zo heel veel mee (en ik heb echte knoeiers) en ze kunnen in natuurlijke houding eten, onderaan hebben we gaatjes in de plastick geboord dat eventueel regenwater er gewoon doorheen kan.
zo eentje;
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... k7wz-PuCAo

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:06

Ayasha schreef:
Wij hebben hier een grote waterton doormidden gezaagd, een lagere voor de pony's en een hogere voor de paarden (kan dus meer in) ze knoeien er niet zo heel veel mee (en ik heb echte knoeiers) en ze kunnen in natuurlijke houding eten, onderaan hebben we gaatjes in de plastick geboord dat eventueel regenwater er gewoon doorheen kan.
zo eentje;

Die heb ik ook voor water (bovenste rij ijzer eraf geslepen en ook tot die hoogte de witte bak afgeslepen) ideaal!!
Heb zulke ook voor het hooi maar dan zonder de witte bakken, heb ze dan fijner gemaast in plaats van deze brede gaten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:08

BianCatjee schreef:
Ayasha schreef:
zo eentje;

Die heb ik ook voor water (bovenste rij ijzer eraf geslepen en ook tot die hoogte de witte bak afgeslepen) ideaal!!
Heb zulke ook voor het hooi maar dan zonder de witte bakken, heb ze dan fijner gemaast in plaats van deze brede gaten.

waar heb je die gevonden? Die was ik eigenlijk aan het zoeken voor ik een oude ton ging bewerken (op deze ton is geen kraan meer te vinden dus was niet meer bruikbaar voor water)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:14

Ik kwam ze op marktplaats tegen. Een boer had ze staan, word veel gebruikt voor brandhout of keien. Misschien informeren bij een hornbach of praxis, die hebben ze ook altijd staan ;)
Oh dat is lastig als er geen kraantje meer op zit. Die zit er bij mij nog wel op.
Vriendin heeft pas haar stal verkocht en die had ze ook, zal eens vragen of ze er nog een heeft staan.

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:38

Die bakken hebben wij ook voor water en hooi, ideaal.
De onderste gedeeltes met kraantje zijn de waterbakken geworden en de bovenste gedeeltes zijn hooi bakken, inderdaad hebben wij ook gaatjes in de bodem van de hooibakken geboord zodat er geen water in blijft staan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:32

Pony is bijna op de helft en de kleine Hans was behoorlijk aan het draaien vanavond. Kind had het er even heel zwaar mee :(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:58

Zo gaan ze op de helft al zo actief doen dan? Arme pony van jou :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:24

bijn Pony blijkbaar wel. Rond de 5,5 maand was Arie ook al zo druk aan het zwemmen en draaien en doen dat ik af en toe in compleet in de stress schoot of alles nog goed ging met hun. Lijken ene soort kramptrekkingen koliek verschijnselen alleen schudt haar hele baby buik heen en weer en wiebelen de flanken.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:16

Zo, vanochtend even een heel klein rondje met Aziza geweest, heerlijk <3 Eindelijk sinds maart weer een keer kunnen rijden, dat heb ik toch ook wel erg gemist hoor! Ik rijd niet vaak, alleen gewoon als ik zin heb lekker een rondje buiten, maar als dat niet kan ga je het toch snel missen.
Alleen ging Mausi helemaal over de zeik omdat Aziza wegging, dus ben maar een heel klein stukje gegaan, tot het einde van de weg (ongeveer 1km) en weer terug. Dan leert Mausi ook dat Aziza gerust weer terug komt, en wilde haar niet te lang laten stressen, dat lijkt me ook niet goed voor de baby. Ze was nu al aardig nat van het rennen toen ik terug kwam, de jonge mannen stonden haar echt zo aan te kijken van 'wat loop jij je nou aan te stellen, ze komt heus wel weer terug' :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 15:53

heb je geen andere wijffies waar Maus bij kan?

Wat ik veel deed in die situatie is de stress kip in de verste paddock zetten zodat er meer tussen stond(is naast een grote schuur en die blokkeerd ook veel geluid)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:05

Afbeelding
Trots!
Gisteren en vandaag wedstrijd.
De foto is van vandaag.
Gisteren had ze 189-194
Vandaag 174-180

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:15

Wat heerlijk dat je even gereden hebt AZ, ik heb nu ook al een poos niet gereden, 8 augustus heeft een vriendin een buitenrit op Set gedaan, en ruim daarvoor nog ikzelf. Dus heb er zin in, ga er straks heen en dan ook even samen lekker naar buiten.
Mooi ponyparadijs!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:34

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 18:56

Fijn AZ dat je beide dames heelhuids thuis hebt en er weer van kunt genieten.
Lekker rijden.

Ponyparadijs dus ook genieten... gaaf!!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:04

Set Elkol vandaag aan de slobber :+

Afbeelding

heb ook maar 1 km gereden, was allemaal al zo lang geleden. Even lekker een klein stukje zonder zadel.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:34

Da gezicht hier boven hahahaha :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:39

hehe, normaal doen kan ze ook hoor :)

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:20

dat valt nog wel mee...als die van mij aan de slobber zijn zit het tot achter de oren :\

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:25

Dat doet die van mij al met haar gewone eten.
Die maakt echt overal soep van.
Echt overal van hoor! Wortels, muesli, appels en zelfs haar brood
Je kan niet bepaald zeggen dat ze te weinig speeksel produceert hahahaha.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:28

haha set houdt haar hoofd dus omhoog dan loopt het lekker naar binnen :')

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:50

Nou, Selenya is afgespeend, dus we kunnen nu echt vooruit gaan kijken naar volgend jaar. Deze periode vind ik echt de rotste periode die bij fokken hoort, merrie zoekt, veulen zoekt bah!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:50

Ik vind Set ook nog vrij schoon hoor, Aziza ziet er zelfs met normaal voer erger uit :D

Woogy schreef:
heb je geen andere wijffies waar Maus bij kan?

Wat ik veel deed in die situatie is de stress kip in de verste paddock zetten zodat er meer tussen stond(is naast een grote schuur en die blokkeerd ook veel geluid)

Nee, ze staat wel al samen met de hengstjes, maar dat maakt haar dus niets uit, zodra Aziza weggaat flipt ze. Maar goed, was ook de eerste keer, ze zal er vanzelf aan wennen. Als ik één van de hengstjes mee neem, maakt het haar dan weer niets uit. Dus met Aziza zal ze het straks ook wel leren.n