Gatsiedarie,van dit soort dingen word ik zenuwachtig.... Ik hoop dat het vanaf nu wat beter gaat met de toekomstige bevallingen.Ik wens iedereen veel geluk toe.
heel veel sterkte elisa. ik moet er niet aan denken, het aller ergste wat iemand met paarden kan overkomen.
skaay
Geplaatst: 15-03-09 10:57
Elisa, heel veel sterkte
ponyparadijs
Geplaatst: 15-03-09 11:12
Victory2000 schreef:
IK WIL NIET MEEEEEEER!!!!!
Gatsiedarie,van dit soort dingen word ik zenuwachtig.... Ik hoop dat het vanaf nu wat beter gaat met de toekomstige bevallingen.Ik wens iedereen veel geluk toe.
Ik blij dat ik niet de enige ben die dat gevoel heeft!
PP: en jij bent ook al bijna aan de beurt!!! Voor dat ie van mij moet bevallen hoop ik toch nog op een heleboel gezonde veulens en happy moeders.
Bokt_Man
Geplaatst: 15-03-09 11:25
Die van ons staat ook op springen. Dus hoop inderdaad dat Dynamic & Ti amo & Terrorieta & Amazing Kyra van den Alsemgeest & Summer & Zjie's the One & Wet Look & Kyra (amandaka) & Bibi % Spirit en de rest die ik vergeten ben die echt, echt op springen staan...
dat die toch wel gezonde veulens krijgen ja..
Het is voor ons de eerste keer en voor onze merrie ook, en het maakt ons best zenuwachtig hoor dit soort berichten... helemaal als ze op knappen staat...
Er zijn er een hoop binnen nu en 1 a 2 weken uitgerekend zeg en ik dacht vorig jaar april dat wij vroeg waren met dekken....
Laatst bijgewerkt door Bokt_Man op 15-03-09 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt
quintusgl
Geplaatst: 15-03-09 11:26
Elisa: Wat een nachtmerrie!!! (krijg tranen in mijn ogen van het idee alleen al) Je zult kapot zijn. Heeeeeel veel sterkte en ik hoop dat je het een plekje kunt geven.
Elisa, ik wens je heel veel sterkte toe met het zware verlies ....
Hier ook nog weinig te melden,moet nog naar stal ( ben net wakker ) . Het enige wat ik kan melden is dat me merrie vandaag op dag 250 zit van haar dracht. Straks weer foto's schieten van dr.
Eerst even snel, voor ik verder ga met bijlezen; Elisa: Heel, Heel veel sterkte! Wat een rot nacht voor jou. Je veulen verliezen is dan al moeilijk, maar als je je merrie ook nog kwijt raakt is dat echt verschrikkelijk!!!! Nogmaals heel veel sterkte!
quintusgl
Geplaatst: 15-03-09 11:53
Ik ben weer eens bezig met de huisvesting van merrie en veulen alvast........ . Gister hebben we een nieuw stuk land bijna omheind. We zetten er 2 llijnen op. Aan 1 kant is een sloot. Is het voldoende om bv 2 of 3 meter vanaf de omheining een tussendraad te zetten (ook 2 laags), zodat de merrie niet tegen de sloot aan kan bevallen?
We gaan het bemesten deze week en dan komt Porva daar 1 april ong op te staan (ligt eraan of de mest weg is). Het is een oud schapenland waar nu 4 maanden geen dieren op hebben gelopen.We hebben het gesleept nu. Ze krijgt nog een wormkuur voordat ze het land opgaat (met maatje trouwens) en het veulen krijgt een veulenprik, is dit voldoende of moet ik nog ergens op letten?
Porva gaat, zoals het er nu uitziet.....(boer wordt gek van me... ..........maar dat scheelt ikzelf nl ook ) De laatste week toch op stal (het wordt gewoon de oude EHBO stal (3,5 bij 6)) en er wordt een box ernaast gezet (concoursbox) voor haar maatje. Helaas is de EHBO-stal niet helemaal te ontsmetten, omdat het veel hout is en dat is niet bewerkt (dus kan je moeilijk alle bacterieeen weg krijgen). Als een veulen de prik krijgt dan is dit toch niet zo'n probleem?
Ik probeer het zo optimaal mogelijk te hebben met de mogelijkheden die er zijn..
Zo even e3en aantal vragen dus......voordat ik weer de hele boel ga ombouwen en dan toch nog iets over het hoofd zie.....