[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ijsklontje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:19

Ja ik ga maandag ff bellen. want dan ga ik gewoon via haar foto's laten maken

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:37

Doei!

* Schitterende merrie's Meavey....... ik duim voor nr. 5.

* Wij hebben nu alle paarden verkocht en ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
Binnen 4 maanden zijn ze alle 10 verkocht.

Kyra en veulen zijn eind mei weggegaan, Chrissie is eind juni naar België vertrokken, Copper is 2 weken geleden opgehaald, a.s. woensdag gaat Sam verhuizen, volgende week zaterdag gaat Catrin opgehaald worden en volgende week zondag gaat Fleur naar haar nieuwe eigenaresse.
Lona en Seren gaan zo half september weg en Caitlin waarschijnlijk eind september.

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:14

Hallo allemaal Knipoog mag ik me ook aanmelden hier? het duurt nog wel even voordat het veulen geboren word, maar vind het wel gezellig om af en toe te buurten hier Knipoog Haha!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:29

welkom jessie34. Voor sommige hier duurt het ook nog wel ff. Maar het is hier wel erg gezellig.

Wat voor paardje heb je en door wie is ze gedekt.

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:31

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:57

meavey: mooie meisjes Vingers aflikken wordt ook druk dus daar Haha!

fennekeR: Wow! ja das idd wel snel gegaan!
zijn alle stallen nu gevuld met mini's?

jessie: welkom!

ijsklontje; zie nu pas dat jouw merrie en mijn Angel op dezelfde dag uitgerekend zijn! met hoeveel dagen reken je? ik tel precies 1 jaar - 1 maand (11 maand dus Clown )

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:01

Mooie merrie's Meavey! Ben benieuwd wat voor klein grut daar dit jaar weer uit komt. Haha!

Alle merrie's van verkocht Fenneke. Ach gut Wat een zware tijden zullen dit zijn, alle paarden die zo snel achter elkaar vertrekken. Ach gut Ik moet er niet aan denken dat wij dat hier ook zouden moeten doen..

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:58

Zo daar was ik weer Bloos
Vandaag jane laten scannen, was afgelopen woensdag 7 weken en denk toch nog maar een keer na laten kijken en ze was nog super drachtig!!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Je zag niet meer dan een witte vlek heen en weer schieten, maar dat mag de pret niet drukken.
De veearts zei, het wordt een lakzwart merrieveulen met een heel wit hoofd en 4 hoge witte benen!!!! Haha!
Nou dat is alleen maar een droom voor mij, maar die moet je blijven houden Dromen
Als ik gewoon 11 maanden reken, is ze dus 4 juni uitgeteld!!!!
Het wordt weer lang wachten, zoals voor zovelen hier, maar wachten wordt hopenlijk beloond.
Verder is jane super te gebruiken, is heel meewerkend met rijden en loopt super ontspannen, ik ebn gewoon heel blij met haar.
15 september moeten jane en playboy naar de nationale keuring, ben heel benieuwd!!!! Hyper!

Ik zal eens even heel veel gaan lezen van de afgelopen tijd hier!!!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:10

Fernia het zelfde dus als Whisperhihi

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:39

owja! Haha! gaaf Ja Hyper!
maar whisper is al verder in dagen??? dus dan reken jij 340 dagen?
ben benieuwd naar je veulie Haha! wil misschien volgend jaar Tinkerbell van Chuck laten dekken Knipoog

shirefan: jij dus ook weer van de partij Haha! OK dan!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:41

zijn wel weer een hoop bekende dit jaar..leuk hoor

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:52

Ik reken 340dagen plus 5 zo is mij vertelt door Saskia van Chuck

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:02

Ik hoop het ook Fenneke!
De zwarte merrie had ik eigenlijk gepland met mijn champagne hengst maar het lukt eerst niet merrie bleek wat vocht in de baarmoeder te hebben, en toen was hij al naar nieuwe eigenaar, dus als zijn zusje nou nog drachtig word heb ik in elk geval nog kans op champagne volgend jaar. Knipoog

Moet idd heel raar zijn en wel erg dubbel, ik kijg al bijna een brok in mijn keel als ik het zo lees, we kennen de cobjes natuurlijk hier op bokt ook erg goed vanwege de cams.
Kan me indenken dat er wel een traantje is weggepinkt.
Alleen Macy bijft toch? Wanneer is die uitgerekend?

@shirefan vorig jaar heb ik June in de winter ook nogeens laten scannen voor de zekerheid, toen zei ik of hij kon zien wat het was hij zei merrie, klopte ook nog. Tong uitsteken
Ik hoop bij Dance ook wel op een wit hoofd en blauwe ogen, zei is namelijk ook overo, ben erg benieuwd!

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 06:04

Meavey schreef:
Moet idd heel raar zijn en wel erg dubbel, ik kijg al bijna een brok in mijn keel als ik het zo lees, we kennen de cobjes natuurlijk hier op bokt ook erg goed vanwege de cams.
Kan me indenken dat er wel een traantje is weggepinkt.
Alleen Macy bijft toch? Wanneer is die uitgerekend?

* Het is ook heel moeilijk, maar we hebben deze beslissing genomen en dan moet je hier doorheen.

Macy blijft en Morys ook..... Morys had niet alleen een maagzweer, Morys heeft ook een navelbreukje. daar wordt hij in oktober aan geopereerd en dan laten we hem gelijk castreren.
We willen hem nog een tijdje hier houden en dan heeft Macy een maatje voor in het land.

* Macy is 18 maart uitgerekend.

frenia schreef:
fennekeR: Wow! ja das idd wel snel gegaan!
zijn alle stallen nu gevuld met mini's?

* Nee.... we hebben 2 mini merrie's gekocht, beiden drachtig, en die komen eind september naar Nederland.

Quest en Jessie34 Afbeelding
Quest hoeft idd niet meer zo lang op haar veuelen te wachten.
Spannend hoor.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 07:26

Ik reken 340 dagen. Leuk als die veulentjes te gelijk dan kunnen we elkaar op de been en wakker houden haha.
Ik ben gisteren lekker buiten wezen rijden met vick. Rustig aan veel gestapt en een klein beetje dressuurmatig gerwerkt op een veldje. Het ging best goed kan ik wel zeggen ze tot boven haar knieën in het water geweest. Suelza heeft met haar andere paard gezwommen. Ik moet zeggen dat ziet er best raar uit haha. Maar het was gezellig we waren met 5 naar buiten.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 07:56

Tjeetje fenneke, helemaal in de mini's, maar ze zijn erg mooi!!! Hoop dat je er veel succes mee heb!!!
Ik hoef niet te weten wat het wordt, dat merk ik denk ik aan het eind van de dracht wel, met een hengst loopt ze altijs flink over, een merrie is altijd op tijd geweest bij jane.
Onze andere merrie rachael is ook weer drachtig, maar nu van vingino, maar die is ook laat, is nu 6 weken.
Verder hebben we heel wat hengstveulens gekocht dit jaar voor de opfok, in totaal hebben we nu3 merrieveulens, waarvan 1 aangekocht en 10 hengstveulens, waarvan playboy alleen van onszelf is, dus 9 aangekocht.....

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 08:45

Quest en Jessie welkom!
mooie merries!!
hier gaat alles lekker zijn gangetje, ik ben wel trots ik vind dat we een mijlpaal hebben bereikt! 60 dagen!!
hihi

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 08:48

cindybijl schreef:
Quest en Jessie welkom!
mooie merries!!
hier gaat alles lekker zijn gangetje, ik ben wel trots ik vind dat we een mijlpaal hebben bereikt! 60 dagen!!
hihi

Haha... ik zit inmiddels op 25 dagen...Ik heb nog even te gaan, maar de eerste maand zit er bijna op.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 09:04

Twinkel: ohnee hoor ik dacht helemaal niet dat je het negatief bedoelde, nu woon ik ook weer in een klein, achteraf buurtschap en vind dat alleen maar leuk.

Jessie: welkom!

Fenneke: dat is een hele verandering met zo'n verkoop.

Sjanty is vandaag precies 100 dagen drachtig Go jij! Go jij! , ook ik ga uit van 340 dagen, dit jaar is ze op dag 345 bevallen.

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:44

Angel zit vandaag op 35 dagen, zijn jullie merrie's ook rustiger? Angel was altijd een heethoofd, maar nu lijkt ze zelfs wel wat slomer, eet ook rustiger. alleen mijn niet drachtige haflinger bijt haar steeds, dat terwijl het eerst altijd andersom was Haha! Angel is de goedheid zelve, die doet nu haar naam wel eer aan Haha! Bloos

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:00

Sjanty is ook veel rustiger als ze drachtig is. Je kunt haar nu heerlijk relaxt rijden Haha! Verder in doen en laten blijft ze hetzelfde, gewoon super lief Lovers

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:04

ravita is ook veel rustiger. Ze komt nu heel knuffelig naar me toe lopen als ik de wei in kom dat is wel eens anders geweest!(lees: pak me dan als je kan)haha

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:28

Whisper knuffelt ook meer maar dat doet ze altijd als ze 24/7weidegang heeft.
Whisper vind ik wel pitteger tegen over andere paarden.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:29

Maar Chantal als jij 340 dagen aanhoud dan zou het zo zijn dat Whisper 5 dagen eerder uitgerekent is?/
Wat ik jou laaste dekdatum??
Die van Whisper is 12-4-2007.
Dus als ik het goed tel zou ze zelfs op de 16de uitkomen met 340plus 5 dagen.
Maar hou het op de 17 whahaha dan is ook mijn zoon jarig.

Als ik het hier op deze site invul kom ik op de 16de uit http://www.foalcam.nl/
Dus houden hun ook 340 plus 5 dagen aan.
Laatst bijgewerkt door Whis_Serada op 25-08-07 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:46

@jessie34, mijn merrie is ook veel rustiger, ook met rijden, niet vooruit te krijgen, terwijl het eerst ook zo`n hittepetit was Knipoog ik rij nog wedstrijden met haar, wat de laatste tijd dus niet zo goed lukt, het impuls is ver zoeken, hihihi.
Heb van de week toch maar eens ander voer gehaald, zit wat meer energie in, morgen weer wedstrijd, ben eens benieuwd Duivel

@peetorlan, ik heb ook dat schema aangehouden, 11 maanden en 5 dagen, precies hetzelde als op foalcam.nl