[HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jessje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2006/2007 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:02

Evy, spannend vannacht dus!
Hoe staat het met je andere merrie, gaan we nog steeds gelik op? Lachen
Hier dus 338 dagen ver, nog geen tekenen van een naderende geboorte, uier vult zich rustig op maar ziet er nog lang niet uit alsof er snel een veulen gaat komen. Ga haar dit weekend toch maar naar huis halen, mag ze op stal met de cam en birth alarm, ben ik weer geruster Lachen

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:06

jessje schreef:
Riswa schreef:
He zeg!! Nog niets Keeva?? Ze wil het nieuwste record verbreken misschien Lachen dan moet je nog 3 weken...
Haha jij geeft haar ook goede moed Tong uitsteken Haha!
Keeva, volgens mij gaat ze vannacht!

Lisa, welkom Doei!
Balen dat je merrie net nu verkouden is... Hoop dat ze snel weer beter is!

Haha ja he?! Ga er maar vanuit dat ze weet dat ik ook liever heb dat haar veulen vandaag dan morgen geboren wordt...

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:08

Jessje: Ik denk dat we nog steeds gelijk op gaan Ja
Hier zijn ook geen tekenen dat ze snel gaat bevallen. De uier is nog in ontwikkeling, maar goed..het is een maiden dus het kan zo omslaan Haha!

Het liefst zou ik vanavond wel met een slaapzak bij Odin willen slapen, maar ik heb een bruifloft en om nou met m'n dronken kop ernaast te gaan liggen lijkt me niet zo verstandig Haha!
Gelukkig gaat de eigenaar eruit om te kijken, en hij zou me meteen bellen!! Hyper!

Arme Keeva: Je krijgt wel een beetje valse hoop van je merrie Knipoog Misschien gaan onze merries allebei vannacht werpen!

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:00

Amaze en Sjoert gefeliciteerd!

En duim voor je keeva dat je vanacht een kleintje te zien krijgt!

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:09

amaze en sjoerd gefeliciteerd met de knullen Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

hoop wel dat zo half juni of zo, de merrie tijd weer begint. pfffff al die hengst veulens zie het somber in. Clown
nou ja hengst ook geen punt, maar die moet ik op den duur toch wegdoen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:10

Ja ik hoop ook dat we in juni wel weer merrietijd hebben hoor. Haha!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:10

ProudJustify schreef:

Uhmmm mag er 1 hengstje bijzitten dan Tong uitsteken

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:11

Maseike schreef:
ProudJustify schreef:

Uhmmm mag er 1 hengstje bijzitten dan Tong uitsteken

wil je een hengstje dan?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:13

@Maseike: ja hoor als jij een hengstje wil dan mag dat wel Haha!

Zul je net zien, jij een merrie ik een hengst Duivel

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:14

Hahaha ja dat zal wel! Iedereen die een merrie wil krijgt een hengst en andersom!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:14

@ Whiz jip Lachen
@ ProudJustify hahaha ja zal mij dan ook niet verbazen hoor.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:16

Nee zal mij ook niet verbazen dat iedereen die een merrie wil een hengst krijgt en andersom, maar goed als het dan maar gezond is he. Clown

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:16

Phoeh.. zou wel graag een merrie willen... Niet dat ik geen hengst willl.. LIefst gewoon een gezond veulen..

Maar ik heb alles thuis staan... en heb het liefst alles bij elkaar in .. en dat gaat niet als die hengst straks. 1.5 a 2 is..

Edit: Gaan we strakjes.. een ruilbeurs houden.. merries ruilen tegen hengsten... Nagelbijten / Gniffelen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:18

Ik zou ook graag een merrie hebben hoor, gewoon om het feit dat ik daar straks ook weer een veulentje uit kan fokken. De merrie zelf is inmiddels ook al 16, dit wordt haar opvolger en ik zou het erg leuk vinden om straks weer een opvolger van mijn eigen merrie te hebben. Haha! Maar goed ook als het een hengst is blijft ie wel (als het klikt natuurlijk) als opvolging en dan moet mijn andere merrie maar voor de volgende opvolging zorgen hoor. Clown

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:19

Nou dat het veulen gezondt is dan is nummer 1 maar dat lijkt mij duidelijk dat ik daar zeker voor ga.
Maar denk wel dat iedereen buiten dat het gezond moet zeker zijn, wel een voorkeur heeft wat men graag zou willen.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:21

Goed.. nou dan ga ik hard duimen voor jullie dat jullie krijgen wat je wilt..

Oh in het barncam topic had iemand een merrie dans gedaan voor Lady.. en tadaaa een merrie..

ga vragen of ze het voor Libske ook nog ff wil doen... Haha! Knipoog

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:21

Maseike schreef:
Nou dat het veulen gezondt is dan is nummer 1 maar dat lijkt mij duidelijk dat ik daar zeker voor ga.
Maar denk wel dat iedereen buiten dat het gezond moet zeker zijn, wel een voorkeur heeft wat men graag zou willen.

Ja dat denk ik ook, een gezond veulen en een gezonde moeder is het allerbelangrijkste en daarna komt de voorkeur pas hoor. Knipoog

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:22

Je moet ook zolang wachten ook he..
Ziet maar steeds wat zal het worden hoe zit het eruit Lachen
Je moet wat in die dracht hahaha.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:24

Maseike schreef:
Je moet ook zolang wachten ook he..
Ziet maar steeds wat zal het worden hoe zit het eruit Lachen
Je moet wat in die dracht hahaha.

Jah.. absoluut.. maar ik heb al 1tje gehad.. En ik ben nu veel relaxter over wat het wordt enz.. Alleen ben ik wel bezorgder bij Lib als bij Lady.. voor de bevalling zelf.

Maar wat wil je dan.. een hengstje! Kleur aftekeningen?? etc? En proud.. jij dan?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:26

Ja het begint nu echt dichtbij te komen en ik ben gewoon toch en beetje bezorgd over de bevalling (mede door de verhalen hier op bokt), maar goed we gaan er maar gewoon vanuit dat het goed gaat allemaal.

Tja ik zou heel graag een merrieveulen willen, donkerbruin met een kleine aftekening op het hoofd en verder of geen witte voetjes of 4 gelijke witte voetjes. (tja wat een eisen allemaal he).

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:28

ProudJustify schreef:
Ja het begint nu echt dichtbij te komen en ik ben gewoon toch en beetje bezorgd over de bevalling (mede door de verhalen hier op bokt), maar goed we gaan er maar gewoon vanuit dat het goed gaat allemaal.

Tja ik zou heel graag een merrieveulen willen, donkerbruin met een kleine aftekening op het hoofd en verder of geen witte voetjes of 4 gelijke witte voetjes. (tja wat een eisen allemaal he).

Postief.. blijven is idd de beste houding..

Neeh hoor .. ik wil graag ook een klein kolletje op het hoofd.. Heb er al 1 gekregen met een Mega bles.. dus klein kolletje nu zou best mogen.. Het liefst helemaal geen witte voetjes.. of idd 4 kleine witte voetjes!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:29

Mee eens, door de verhallen op bokt begin ik wel de bibbers tekrijgen en wordt ik onzeker over mij zelf of ik het tegen die tyd allemaal goed doe.
Mijn merrie is mijn heilig.

Wat ik graag zou willen zien aan veulen is heel snel uitgelegt ik zou graag een Mon 2 willen maar dan hengst en wat luxer van bouw!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:31

@whiz: ik blijf ook heel positief, waarom zou het mis gaan he Haha!
Nog twee dagen dan gaat ze lekker naar de DA om te bevallen, kan ze vast aan haar stal en
omgeving wennen daar.

Het zal me niet verbazen als ik straks een vos krijg met een brede bles en 2 witte voeten Haha!
Mijn andere paardje (zie profiel of avatar) is ook een dochter van haar (en Flemming) en is dus ook
een vos met aparte bles en 2 witte voetjes. Haha!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:34

ProudJustify schreef:
Nog twee dagen dan gaat ze lekker naar de DA om te bevallen, kan ze vast aan haar stal en
omgeving wennen daar.

Het zal me niet verbazen als ik straks een vos krijg met een brede bles en 2 witte voeten Haha!
Mijn andere paardje (zie profiel of avatar) is ook een dochter van haar (en Flemming) en is dus ook

Goh.. jah die had ik al gezien! Idd aparte bles!! Jah grote kans dat ik ook een vos krijg.. aangezien lib zelf een vos is.. hmmm.

Maar dat is ook apart.. dat je haar naar de DA brengt om te bevallen... Nou dan weet je in ieder geval zeker dat als er wat aan de hand is.. er per direct wat aan gedaan wordt!!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:38

Whiz schreef:
ProudJustify schreef:
omgeving wennen daar.

Goh.. jah die had ik al gezien! Idd aparte bles!! Jah grote kans dat ik ook een vos krijg.. aangezien lib zelf een vos is.. hmmm.

Maar dat is ook apart.. dat je haar naar de DA brengt om te bevallen... Nou dan weet je in ieder geval zeker dat als er wat aan de hand is.. er per direct wat aan gedaan wordt!!

Nou dat is niet helemaal de reden hoor, is wel een bijkomend prettig iets, maar wij hebben geen merriestal en de DA bood dit al aan helemaal in het begin toen ik bij hem kwam om haar te laten insemineren en zo, en het leek mij eigenlijk wel heel handig. Onze stal ligt een half uur van ons huis vandaan en is alleen een stal met weiland en rijbak dus niet heel handig om te slapen ook en daarom bood hij aan om haar dan bij hem te brengen voor het veulenen Haha!

Ach het maakt me verder ook niet uit wat voor kleur eruit komt hoor, maar zou wel leuk zijn als het een bruine is deze keer. Met de vos wil ik volgend jaar voor een veulen gaan, maar daar wil ik iets aparts uit, een palomino of een bonte lijkt me wel wat. Clown