Gefeliciteerd met je merrieveulen, ze waren dus nog niet op! Ben benieuwd naar foto's, dus hopelijk werken de uploadsites weer en ben je niet te laat terug van de stal.
@ Tonie: Dat duurt nog wel lang!!! Helemaal als je zelf verwacht dat het er al bijna is....... Ik moet nog 54 dagen als het goed is..... Dus een kleine 2 maanden.....
en arme amandake mens wat een dag heb jij achter de rug maar één troost: meestal lukt het dekken en drachtig worden bij tinks heel goed
@nimber: gefeliciteerd en gecondoleerd tegelijk: bedoel: leuk dat hij verkocht is, maar doet toch altijd een beetje pijn he
Ik ben nu aan het worstelen met het opstellen van een contract voor de koop van mijn veulens van 2007 en het wil niet vlotten...er moet ook zóveel in komen en ik wil toch echt niks doms vergeten dat dan achteraf problemen kan geven... zo op voorhand verkopen is natuurlijk best praktisch, maar ook zenuwslopend
al die veulens komen later dat komt door het gegluur naar die kling en tieten.. als ze naar ons zouden kijken als we de boodschap moeten doen hou je het ook vast en zeker op !
ik ben vandaag zo vrolijk,zo vrolijk zo vrolijk,ik ben behoorlijk vrolijk,zo vrolijk was ik nooit......... en de reden is dit!!!!!!!!!
tussen 4 uur en half 5 vanmorgen is brooch bevallen van een merrieveulen. het veulen heeft 2 witte achterbenen(hoge) en voor 2 witte voetjes en zoals jullie zien een leuke bles. het is echt zooooo,n schatje en helemaal niet bang
Gefeliciteerd!!! Yeah!!! Nu komen de merrie veulens dus!!! Laat maar stromen die merrie veulens!!! Wat een lief koppie heeft ze zeg!! Ging de bevalling makkelijk? En was je erbij?
het is smorgens tussen 4 uur en half 5 geboren,natuurlijk was ik er dus niet bij,maar dat vind ik niet erg. het is een leuk beestje,en het ging goed. nu nog maar 3 te gaan........daisy komt deze week denk ik ook.
ylana, superfries en Inowa allemaal gefeliciteerd!! Allemaal merries??
Nou hier wel weer een verandereing maar nog geen veulen! Het kegelen is van hars over gegaan op dikke druppen melk. Maar dus nog steeds geen veulen! Furella is nog niet van plan om hem/haar in deze wereld te introduceren!
en bedankt voor het medeleven eerst maar zien hoe jullie veulens ter wereld komen dan, en zeker benieuwd wat voor speciaals femke (tinkerloos) ter wereld brengt
Veteris
Geplaatst: 01-05-06 19:54
Even een update :
Vanavond toch wel even een domper op de vreugde die ik had omdat het met bikkel allemaal zo goed ging. Ik ging voeren en vond de merrie onrustig en daarbij at ze haar voer niet op. Toen ik in de stal ging kijken kwam er allemaal bruine slijmerige afscheiding uit haar vulva. Ik heb haar getemperatuurd maar ze had geen koorts dus besloot ik de camera maar weer aan te zetten en het even aan te kijken. Ze kreeg echter z'on pijn dat het wel leek alsof ze opnieuw moest bevallen ze lag helemaal gestrekt te kreunen en te doen. Dus toch maar de dierenarts gebeld deze was er met 10 minuten Hij heeft haar een pijnstiller ingespoten en gespoeld. Hij zei dat er geen ontsteking was en dat er hoogstwaarschijnlijk toch wat kleine beschadigingen zijn opgetreden tijdens de geboorte (omdat ze hebben moeten helpen) en dat ze het bloed wat daarbij vrijgekomen was er nu aan het uitwerken was. Eind goed al goed ze staat weer rustig op stal en begon nadat ze gespoeld was gelijk te eten. Ik moet haar vanavond nog even in de gaten houden, maar de DA verwachtte dat er geen problemen meer zullen zijn en we nu eindelijk van bikkel kunnen gaan genieten zonder extra problemen.
Groetjes
O ja nou vergeet ik het nog bijna superfries en inowa gefeliciteerd met jullie merrieveulens
@Tinkerloos: ja, maar dat moest nodig aangevuld worden en bovendien her en der nog wat veranderen waarvan ik dan niet weet hoe te formuleren...heb ook nog zitten nadenken over de prijzen