Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:21

Leuk flimpje Marije!! Bij Lisje merk je nog niets.

Die heeft alleen nog zin in rijden als we met een ander paard gaan... Ach ja..

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:41

haha wat een springbuik Marije!!

bij Cheyenne nog steeds niets te zien....maar dat zul je morgen zelf ook kunnen konstateren haha

vandaag 230 dagen....wat vliegt de tijd toch.....

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:59

vanmorgen even buiten gereden.
wat een energie heeft dat paard niet te geloven.
werd zowat gelaneerd.
ze wilde alleen maar hard galoperen.
dat wilde ik dus niet ,kreeg haar nouweliks terug uit draf.
hab haar dus maar even los in de bak gegooid.
de bak ziet er nu niet meer uit.
hoop dat ze haar ei nu een beetje kwijt is.weet niet wat er in de lucht zit.
maar al die paarden stonden vanmorgen te stuiteren in de stal.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:21

owjee, ik moet er morgen op en ze heeft vanaf woensdag avond op stal gestaan... nou.. ik heb wel eens erger meegemaakt dus. Ik heb haar vorig jaar 2,5 tot 3 uur goed door moeten rijden in een loodzware bak om haar rustiger te krijgen. ik was natuurlijk kapot, mijn benen waren zo slap als een vaatdoek en mevrouw gaf in de wei toen ze thuis was nog even een showtje met een paar bokken. Nu is t minder in verband met haar dracht maar nog erg genoeg we zien wel, beter dan dat ze helemaal niet meer van hun plek willen. toch?

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:26

Fleur zit vandaag op dag 200!!

Jee wat vliegt de tijd nu even snel zeg! Heerlijk hoor, want ik kan echt niet meer wachten! Ik voel úúúúren aan de buik, maar ik kan nog geen geschop en gedraai voelen. Komt nog wel! Ze is best happy nu, wil alleen niet meer zo veel. Zadel ligt ook aardig strak omdat ze best dik is, bovenop. Ze loopt lekker zonder iemand erop! Ze draagt het lekker hoog en breed! Ik mag dus zowaar elke keer voelen aan haar buik! Iets wat eerst echt niet mocht! Ze was vandeweek heel breed boven in, nu is het weer een beetje gezakt en ver naar achhteren. Die buik is elke keer anders!

Hier een paar foto's!

BUIK.
Afbeelding

Ene kant
Afbeelding

Andere kant
Afbeelding

Ik heb foto`s zitten vergelijken, en ze was vorige dracht januari al even dik als dat ze nu is! En toen was ze maar 3 dagen later uitgerekend!

@ Marije en Maroes: Wat leuk die filmpjes! Als ik het ga zien bewegen zal ik het ook filmen!

Cheyenne schiet ook al lekker op he!

@ Vrijalover: Bij mij helpt het ook niet hoor, koud water laten drinken! We moeten denk ik nog eventjes geduld hebben! Of het zijn gewoon hele rustige veulens!

Hoe zou het met de merrie van Nimber zijn?

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:40

lekker buikje hoor fleda
staar mijn eigen af en toe blind naar de buik van terra
hoor niets voel niets zie niets.
ze zit nu rond 242 dagen
oordeel zelf deze foto is een week oud
Afbeelding
Afbeelding
madam heeft een partij energie waar ik me geen raad mee weet.
zal wel aan het weer liggen

van terra voorlopig denk ik nog geen bolle bewegende buik.
de andere merries die bij ons drachtig zijn lopen aardig te schudde buiken.
terra is als eerste uitgerekend in maart samen met valeur.
de rest komt in april,mei en juni.
in totaal een stuk of 15.

valeur haar buik is een stuk dikker dan die van terra
Afbeelding

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:21

valeur is ook een leuk paardje... wordt die niet bereden? wow wat een buik heeft die fleur trouwens

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:52

jeeeemig wat een buik heeft fleur al zeg!! wow!
dat filmpje van macy is echt leuk! hij gaat goed tekeer daar die buik!!

sterre vind het trouwens helemaal geen enkel probleem dat ik aan haar buik voel.. uiers trouwens ook niet, ookals staat ie op spannen!
en ukkie trouwens ook niet..

maare terra heeft nog niet echt een dikke buik, al zou je wel denken op die tijd van de dracht..

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:54

Haha, riep ik vanmorgen nog dat er bij Lisje niets te voelen was, vanmorgen bij het voeren legde ik even mijn hand op haar buik en zowaar, beeb bewoog!!!

Jeetje wat een buik heeft fleur zeg!!!

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:59

Hollybolly schreef:
valeur is ook een leuk paardje... wordt die niet bereden? wow wat een buik heeft die fleur trouwens

valeur is nog miet zo heel lang onder het zadel
word nu haast niet gereden.
zijn nu erg druk met de 2,5 jarige hengsten
een merries.
die staan sinds een maand op stal.
en moeten echt 3 keer per week de stal uit.
anders slopen ze alles.

Kady_

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:15

glenda zit vandaag op 194 dagen, bijna weer een mijlpaal dus maar de tijd vind ik zo langzaam gaan he in de winter

ze heeft nu toch wel al een buikje hoor.. ik maak binnen kort wel een keertje fotos

jullie merries zien er ook allemaal al goed uit joh ze beginnen al een beetje buikjes te krijgen toch?

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:28

@HollyBolly, als ze zo druk is, waarom gaat ze dan niet wat vaker buiten (geen aanval ofzo hoor,gewoon nieuwsgierigheid)

Mooie buikjes komen er nu echt!

WenK, super he!! Ik zie nu ook af en toe een beetje beweging en word dan altijd helemaal hyper

Even een vraagje:
Ik heb vorig jaar in eind januari een bloedonderzoek laten doen bij Devils om te zien of ze geen tekorten enzo had en toen was alles in orde, behalve een beetje te weinig vitamine E, wat we dan bijgevoerd hebben.
Ik ben nu aan het twijfelen om dat dit jaar weer te doen, ze is tenslotte 18 volgend jaar en een veulen vergt toch veel energie.
Maar ze ziet er super uit, heeft genoeg energie enzo en het is toch iets van een 100 euro om dat te laten doen (wat ik er wel voor overheb, maar ik wil ook geen geld uitgeven zomaar)
Ze krijgt Primeval Gelatinaat (preventief omdat ze al wat ouder is) maar dat kreeg ze vorig jaar ook al. Ik ben ook geen fan van teveel poedertjes enzo dus wil haar zeker niet zomaar vitamines beginnen bijvoeren.
Toch maar weer een bloedonderzoekje?

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:03

als je jezelf daar beter bij voelt zou je het betr doen.
18 is toch al een hele leeftijd, en het is toch het best als ze alles heeft wat ze nodig heeft he...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:15

@ jessje, dat gaat niet. ze staat niet bij mij thuis en bij wie ze staat, die kan haar wel buiten doen, maar niet meer naar binnen, ze laat zich alleen door mij pakken. Maar heb haar vandaag weer gereden en was qua lopen rustig, maar ze was helemaal maf want ze ging allemaal met haar hoofd lopen schudden Ze is wel snel moe want ze gaat vaak liggen in dr stal, vorige week was ze wel lekker druk maar dat is nu toch al weer aardig afgezakt. Snap je vraag wel trouwens hoor

Noble-Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:03

Ik wil me ook graag melden in het topic
Heb ook een drachtige merrie (zie profiel voor een foto )
Ze is alweer meer dan 7 maanden drachtig en ik verwacht rond 10 april
haar 2e veulen van Numero Uno

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:25

leuk Noble-Girl we verwachten natuurlijk wel af en toe een dikke buiken foto he haha. de mijne is uitgerekend op 2 april dus zitten we op de zelfde lijn. dat is wel leuk. mooi paard heb je trouwens

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:32

ik heb dus gister op mijn meid gereden. het ging wel aardig, ze was niet meer zo druk en liep dus erg rustig. Ze wilde toch laten weten dat ze maf was want ze ging allemaal met haar hoofd lopen schudden gek beest.. Heb dus een half uurtje gereden en toen mocht ze met het deken op even naar buiten. Aangezien ze overdag wel eens een tukkie doet en gister daar dus geen tijd voor had, was ze om 5 uur sjaggie want ze was moe. dus toen we weggingen was het dus ook gelijk pitten. Wilde een foto maken want ze stond er glimmend bij maar toen viel mijn mobiel uit dus hopenlijk de volgende keer.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:19

Welkom Noble
Hele mooie merrie heb je en Zensation heeft droomaftekeningen! Prachtig veulen is dat! Hopelijk wordt dit even mooi

Holly, ok begrijp ik! Mijn merrie kan ook alleen door iemand van ons binnengezet worden, alleen als het etenstijd is en de andere hebben al brok gehad lukt het anderen ook om haar te pakken

@Dutske, ja misschien moet ik het toch maar weer doen... Maar ik had het er onlangs over met de veearts en die vond het een beetje weggesmeten geld eigenlijk, maar ik ga me denk ik veel zekerder voelen als ik weet dat alles in orde is (ben een beetje overbezorgd over haar )

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:28

de mijne schatte wij eerst op 18, gelukkig blijkt ze nu pas 16 te zijn dus dat maakt het voor mij ook weer makkelijker Andere mensen schatte haar vanwege haar blije gedrag op 6 of 7 jaar.. Ik ben ook een overbezorgt typje dus snap jou wel. Maar als jouw merrie goed uit haar ogen kijkt. veel belangstelling voor dingen heeft en goed in haar vel zit, komt ze in ieder geval niet veel te kort hoor

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:56

ik heb deze ochtend een zalige rit gemaakt met mina
een vriendin van mij stond niet zo ver van miona op stal (10 minuutjes stappen)
maar door onenigheid met de eigenaar is ze vandaag verhuisd met haar paard,naar ardooie.
een halfuur met de auto rijden.
dus we hebben vandaag een allerlaatste buitenrit gemaakt :'(
een uur weggeweest, veel gestapt, korte stukjes draf.
zaaalig
daarna haar paard verhuist, mooie stal waar ze naartoe gaat, ik zou bijna jaloers worden

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:16

vanmorgen ook een heerlijke buitenrit gemaakt.
had terra vrijdag en zaterdag los gegooid in het paddock.
dat heeft haat goedgedaan.
ze was een stuk rustiger.
alleen met galop wou ze harder dan ik toe liet.

noble mooie merrie heb je.
kwa hengsten keuze numero uno
geweldige hengst hebben ook een merrie van hem gehad uit een ramiro moeder.
top joy werd moeiteloos ster.heeft kwa dressuur een goede aanleg.
en springt echt gewelidig.
ik vind de hengst bij je merrie passen goede keuze.

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:53

hej, noble-girl..
mooie merrie zeg!
heb net even je profiel bekeken want je kwam me al zo bekend voor.. maar nou weet ik waarvan.. ZENZATION weet nog goed dat ie net geboren was..
echt een super mooi veulen zeg!

maare ukkie is nu 210 dagen drachtig!!
en sterre 205!!
vrijdag nieuwe foto's

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:57

Utah is 4 april uitgerekend ( heb geen idee hoeveel dagen ze dan dragend is, maar zo rond de 200 volgens mij).
Ze is nu echt ontzettend dik aan het worden, en geeft zelfs al een beetje aan dat het teveel aan het worden is. Dus ze krijgt nu een beetje meer rust. Ik ga nu terugbouwen tot 1 x in de week longeren, en dan nog een beetje rustig aan mee rijden. evt een rustig bosritje, maar dat zal er alleen niet inzitten.
Ga van de week fotos van haar maken, zal ze hier wel neerzetten

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:00

dan zal ze denk ik ong.. 221 dagen als ik het goed heb.. als het voor 335 dagen is!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:03

de mijne is 2 april uitgerekend en op dag 228 dus utah is nu op 226 ( uitgaand van 340 dagen )