Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:29

Schuren jullie merries hun staarten. Nog nooit gehad met Roxette en ook niet met Sultana en vroeger met mijn pony ook niet.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:50

Even de regen getrotseerd Haha! . Beetje groot uitgevallen. Resolutie niet goed aangepast Knipoog .
Pepsi (deukjes):
Afbeelding
Lee (scheve tietjes Haha! ):
Afbeelding

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:53

Ik vraag me trouwens wel af wat ze van deze foto's vinden bij "Mijn Album". Het zijn niet bepaald de familiekiekjes die je normaal gesproken zou verwachten ...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:55

WHAAAAAAA!! Peps schiet ook echt op!! Super schattig die uier van haar! Jeddah ad dat net zo met Coral, dat de uier aan de zijkanten opvulde en die spenen als het ware "verdwenen" naar de binnenkant toe. Maar het begin is er!! Bij haar kan je straks dan ook duidelijk gaan zien dat de spenen zich vullen en dan is het einde van de dracht nabij! Jippie! Ik heb er zo'n zin in al die veules te zien!

Heb jij die foto's van achteren gemaakt? Is ook een idee!

@ MarijeR, haha, warme melk!! Dat wil ze voor het veulen!! Haha!
Nee, on cam zal ik niet snel doen, als ik zie wat Macy allemaal uitgehaald heeft... Knipoog

@petraaken, Sim schuurt (nog) niet, heeft ze vorige keer ook niet gedaan, zij "drukt" wel met haar kont tegen de wanden aan, maar schuurt daarbij niet.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:56

Mac schreef:
Ik vraag me trouwens wel af wat ze van deze foto's vinden bij "Mijn Album". Het zijn niet bepaald de familiekiekjes die je normaal gesproken zou verwachten ...

Haha!! Dat vraag ik me ook wel af, ik heb Picture trail... maar alles beter dan ze naar de hema moetenbrengen zoals vroeger!! Wat ze daar wel niet gedacht zullen hebben???

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 12:57

Mac schreef:

Haha! Nee inderdaad. Zijn die paarden al meerderjarig Clown

Pepsi heeft inderdaad deukjes, grappig om te zien zo! Dat witte vlekje is ook komisch Lachen
Lee heeft ook al een beetje uier, of niet? Of is dit normaal omdat ze al vaker veulens heeft gehad?

Odessa schuurt ook niet, heeft ze ook nog nooit gedaan (gelukkig) Haha!

Edit; beetje overdadig smily gebruik.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:10

Ik heb ook eerst weer even goed om me heen gekeken of er niemand stond te kijken voordat ik onder Lee's rokken verdween Haha! .

Vorige keer had Lee helemaal geen uier tot vlak voor de geboorte. Ze had toen ook een paar jaar "droog" gestaan. Nu vind ik het een behoorlijk cupje voor een merrie die nog ruim twee maanden moet. Ik denk idd dat het komt doordat Shane nu "maar" twee jaar geleden geboren is. Alles is al voorgerekt Knipoog .

Dat witte vlekje bij Peps is net een bliksemschicht ... idd wel grappig.

Jeddah: de foto;s zijn van voren uit genomen, maar ik moet de camera iets schuin houden anders werkt het niet met het licht.

Ik zit echt te wachten op het moment dat ik "PLOEP" hoor onder Pepsi's buik als de spenen naar buiten ploppen Haha! .

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 15:38

Als ik de uiers van Macy zie, moet ik steeds denken aan een gorilla Bloos!

Sorry, kan er ook niks aan doen....

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 16:23

hahahaha!! macy heft inderdaad lekker behaarde uier!! als je dat vergelijkt met die van pepsi! Schijnheilig

sim dr uier loopt echt al heel vol! 29 dagen is echt niks gewoon!!!
Ik ben echt heel benieuwd Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:11

29 dagen is echt niks idd! Als ik nog 29 dagen moet, dan is het bij mij half juni Haha!. Dan ben ik nu ongeveer mijn tent aan het opzetten bij Ivanka Schijnheilig.

Mac, die uierfoto's van jou zien er grappig uit. Vooral die van Pepsi *LOL* . Wie van de 2 was nou ook alweer eerder uitgerekend?

Odess; hoe gaat het nu eigenlijk allemaal met Odessa? 9 maanden al iig! Dat is al mooi Party!! !

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:21

Kitty schreef:
Als ik de uiers van Macy zie, moet ik steeds denken aan een gorilla Bloos!

Sorry, kan er ook niks aan doen....

Pas op he... Macy leest zelf ook mee op bokt Tong uitsteken

Maar het ziet er idd niet uit.
Vorig jaar had ze ook zoveel haar en dat ging er na het veulenen pas af.
Ze had op het eind ook ontzettend veel melk in het haar hangen omdat ze al dagen de melk liet lopen.
Af en toe krijg ik de neiging om met ontharingscreme de stal in te gaan }>

Mac, ik denk dat we allemaal wel schrikken van de PLOEP als de spenen naar buiten schieten Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:46

Tinne schreef:
Mac, die uierfoto's van jou zien er grappig uit. Vooral die van Pepsi *LOL* . Wie van de 2 was nou ook alweer eerder uitgerekend?

Peps. Die moet nog (even bij Jeddah spieken Bloos ) 28 dagen. Ze was vandaag een beetje down, vind ik. Ze ligt 's nachts ook veel. Ik denk dat ze het nu toch echt begint te voelen.

Lee heeft nog ruim 2 maanden voor de boeg.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 19:54

Tinne schreef:
Odess; hoe gaat het nu eigenlijk allemaal met Odessa? 9 maanden al iig! Dat is al mooi Party!! !

Inderdaad!! Haha!

Met Odess gaat alles goed! Haar uier is momenteel minimaal, dus daar ben ik erg blij mee. Nog maar 9 1/2 week dus als ze over een paar weken een beetje begint is dat al niet erg Lachen Haar banden zijn ook niet slapper geworden. Ik denk dat het allemaal toch iets te zwaar voor haar was, want de rust lijkt haar erg veel goed te doen! Ondanks dat ik nog voor gek ben uitgemaakt toen ik Odess met 8 maand al op rust zette Boos! Elke merrie verschilt nu eenmaal! Maar ik zie het momenteel erg positief in Lachen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:01

Dan is het maar goed dat je je eigen gevoel gevolgd hebt. Ook al ben je dan al met 8 maanden gestopt, iedere merrie verschilt idd Ja. Fijn dat het weer beter gaat!

Roosje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:39

Pfff, ik heb eindelijk een veulenbox kunnen regelen voor mijn lieveling. OK dan!
Ik had alles al geregeld in oktober (dacht ik), maar dat ging dus opeens niet meer door (kreeg ik een paar dagen geleden te horen). Boos!

Aangezien Galant 15 mei is uitgerekend, begon de tijd toch een beetje te dringen.
Maar nu heb ik dus eindelijk een merrie/veulenbox van 5 x 10 geregeld.
Jammer is dat ze er pas half april (maand voor de geboorte) in kan.
Ik wilde zelf graag eerder (minimaal 6 weken) zodat ze kon wennen aan haar nieuwe stal en de bacterien van die stal (er staan meerdere paarden met veulens). Maar dat is helaas niet mogelijk. De eigenaar zou nog proberen of het eerder kon maar dat hoor ik nog.

Maar toch ben ik hartstikke blij dat ik wat heb wat naar mijn zin is (en waar het mogelijk is), want dat was nog niet zo makkelijk.

Een grote stal met veel weidegang.........dat wil toch wel elke drachtige merrie!! Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:58

Odess schreef:

Met Odess gaat alles goed! Haar uier is momenteel minimaal, dus daar ben ik erg blij mee. Nog maar 9 1/2 week dus als ze over een paar weken een beetje begint is dat al niet erg Lachen Haar banden zijn ook niet slapper geworden. Ik denk dat het allemaal toch iets te zwaar voor haar was, want de rust lijkt haar erg veel goed te doen! Ondanks dat ik nog voor gek ben uitgemaakt toen ik Odess met 8 maand al op rust zette Boos! Elke merrie verschilt nu eenmaal! Maar ik zie het momenteel erg positief in Lachen

Das mooi! Was ik ook beneiuwd naar! Inderdaad zo zie je maar weer! Ze zijn allemaal verschillend en goed van je dat je haar je merrie hebt "geluisterd"!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:23

Mac schreef:
Tinne schreef:

Peps. Die moet nog (even bij Jeddah spieken Bloos ) 28 dagen. Ze was vandaag een beetje down, vind ik. Ze ligt 's nachts ook veel. Ik denk dat ze het nu toch echt begint te voelen.

Lee heeft nog ruim 2 maanden voor de boeg.

Dat is fijn zeg! Haha! Ik vind dat je geen verkeerde beslissing hebt gemaakt hoor! Elke merrie is weer anders Ja

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:12

Vandaag heb ik besloten Muzefee ook rust te gunnen. Ze liet merken dat het allemaal niet zo lekker meer gaat.
Vandaag is de laatste dag geweest dat het zadel erop heeft gelegen.
Vanaf morgen nog lekker zonder zadel (op sjabrakje, anders zit ze voor geen meter) verder hobbelen, maar het echte rijden is nu gedaan.

Enne, sorry Macy dat ik je voor gorilla uitgemaakt heb... Bloos

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:34

Het gaat hard zeg!!! Over een kleine maand worden er een boel veulentjes geboren! Ik moet helaas nog wat langer wachten ( 23 mei)
Maar dan kan ik mooi afkijken hoe het bij jullie gaat!! Haha!

Van tietjes kun je nog niet echt spreken bij Floortje. Ze is meer een tienermeisje: twee erwtjes op een plank!! Clown
Het lijkt ook alsof haar buik niet meer wil groeien. Eerst leek het wel of ik die buik"zag" groeien, maar nu....
heb ook al een tijdje niets gevoeld...... Maak me een beetje zorgen.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:48

Odess en Famosa gaan gelijk op zo wat. Wie gaat het eerste een mooi veulie geven?
Famosa laatste dekdatum was 4 mei en Odess????

HM Famosa wil sinds gister geen hooi meer, maar voordroog kuil. Ze kreeg een paar plukjes kuil per dag, moet toch weer uitkijken voor de eiwitjes. Nu meng ik wat kuil met hooi en dat is nog net te pruimen voor madam.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:58

Ah, dus Muzefee is nu "officieel" met zwangerschaps verlof Knipoog ? Ook weer een grote stap in de richting van Veulen!

Die HM Famosa heeft het zo te lezen weer hoog in haar bol... Tja, dat heb je natuurlijk wanneer je met Koningklijk bloed te maken hebt Haha! !

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 00:12

PhiaBink schreef:
HM Famosa wil sinds gister geen hooi meer, maar voordroog kuil. Ze kreeg een paar plukjes kuil per dag, moet toch weer uitkijken voor de eiwitjes. Nu meng ik wat kuil met hooi en dat is nog net te pruimen voor madam.

Grappig, bij Macy is het precies andersom. Zij heeft nu liever hooi dan kuil.
Op stal krijgt ze het gemengd en overdag eet ze buiten met de groep gewoon kuil mee.
Maar de normale hoeveelheid krijgt ze niet meer op. Ik kan haar nu 's avonds echt een plak minder geven en dan blijft er nog 's ochtends wat liggen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 01:30

PhiaBink schreef:
Odess en Famosa gaan gelijk op zo wat. Wie gaat het eerste een mooi veulie geven?

Ik doe met jullie mee. Lee's dekdatum was 7 mei! Maar zij gaat overtijd, dus jullie gaan me verslaan, denk ik Haha! .

Lee duikt nog vol enthousiasme in haar hoofdstel, maar werpt mij een smerige blik toe als ik met een barebackpad oid aan kom zetten. Mocht ik het toch in mijn hoofd halen het op haar rug te willen leggen, dan smeert ze hem gewoonweg. Ik zet -bij gebrek aan veilige vastzetplaats- mijn paarden niet vast, dus die uitdrukkingsvrijheid hééft ze. Ze vindt het prima als ik gewoon op haar blote rug ga zitten, dus dat doe ik dan maar. Zucht. Lee heeft volgens mij weer flink zitten MSN-en met de rest van de dames hier ...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 10:15

PhiaBink schreef:

Bij Odess was het na 1 x raak, 10 mei. Volgende week dus 9 maand. Het schiet echt lekker op zo! Ik blijf het gevoel houden dat Odess niet gaat overdragen, maar zien wanneer het zo ver is!

Ik zal echt binnenkort nieuwe foto's maken, al valt er momenteel niet veel te zien Haha!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 10:25

sarahlou schreef:
Het lijkt ook alsof haar buik niet meer wil groeien. Eerst leek het wel of ik die buik"zag" groeien, maar nu....
heb ook al een tijdje niets gevoeld...... Maak me een beetje zorgen.

Daar zou ik me meer niet al te veel zorgen over maken. Volgens mij hebben die buiken hun "groeifases": Rigaud is tussen maand 7 en 8 nauwelijks gegroeid (de foto's staan een tig aantal blz terug in dit topic, en daar leek het zelfs op dat ze op de mnd 7 foto's dikker was). De afgelopen 2 a 3 weken is haar buik zeker wel weer gegroeid.

En Mac; dan kan ik wel met jou meedoen, Rigauds laatste dekdatum was 13 mei. Geen idee of het eerder of later komt....