[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:08

Myrthee_ schreef:
Ik heb ook een reolink die op 4g werkt. Hier zit dus een simkaart in. Deze werkt eigenlijk op batterij, maar vind dat deze echt te snel leeg gaat. Hierom hangt ie wel standaard aan de lader bij mij. Afbeelding is van 2023

[ Afbeelding ]

Ook mooi beeld. Maar begrijp dus dat deze enkel 4g is en niet op solar maar met een slecht werkende batterij? Helaas geen voorziening dichtbij om op te laden dus dan zou ik al met meerdere batterijen moeten werken.

Ons dametje begint nu ineens wel flink te groeien. 217 dagen vandaag. Zal van de week eens goede foto's maken. Veulen beweegt ook goed. Hopelijk hebben we een mooi voorjaar straks en niet zo'n natte ellende als afgelopen jaar....
Laatst bijgewerkt door Hommage op 30-12-24 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:09

Hey, sorry zit vooral in de meeleesmodus op dit forum, maar heb nu toch een vraag...
Was van de week wat viezigheid tussen de spenen van de uier van mijn merrie aan het verwijderen toen ik merkte dat mijn hand wat nat werd. Heldere druppels vloeistof uit de spenen als ik er langs kwam met mijn hand, druppels hingen er niet aan/druppelde niet uit zichzelf.
Uier was verder niet gevuld en ook geen afscheiding uit de vulva. Merrie is nu 204 dagen drachtig.

Toch even DA bellen of is dit normaal? Eerste keer dat ik zelf een veulentje fok en merrie is maiden.

Edit; dagen dracht toegevoegd

Lyona

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:44

Heb je een foto van de uier? Als het echt heldere kleurloze vloeistof is zou ik me niet direct zorgen maken, een aantal van mijn merries hebben dat ook, dat er met schoonmaken wat vocht uitkomt (ook als ze niet drachtig zijn).
Als de uier niet vult verder en er helemaal 'leeg' uitziet zou ik me nog niet zo'n zorgen maken.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:47

Ik heb 1 foto van de onderkant van 3 dagen geleden, maar niet specifiek van de uier. Kan ik vandaag wel maken.

Het was echt heldere, kleurloze vloeistof.

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 13:11

Hommage schreef:
Myrthee_ schreef:
Ik heb ook een reolink die op 4g werkt. Hier zit dus een simkaart in. Deze werkt eigenlijk op batterij, maar vind dat deze echt te snel leeg gaat. Hierom hangt ie wel standaard aan de lader bij mij. Afbeelding is van 2023

[ Afbeelding ]

Ook mooi beeld. Maar begrijp dus dat deze enkel 4g is en niet op solar maar met een slecht werkende batterij? Helaas geen voorziening dichtbij om op te laden dus dan zou ik al met meerdere batterijen moeten werken.

Met deze camera kan je wel een solar panneel bij bestellen. Wij hebben dit niet gedaan aangezien dat lastig is qua installeren hier. Stroom er op houden is makkelijker voor ons door een verlengsnoer aan te sluiten.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:43

Bij deze nog de foto's van de uier

Afbeelding

Afbeelding

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:43

Garffpamela: we komen net terug van de veearts, maar alles was goed :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:11

@philwine 238 dagen. Na een week niet gezien te hebben zag ik weinig verschil haha. Al was ik na de verhalen over ontstekingen en gevulde uiers ineens heel zenuwachtig of ik niet gemist had. Dus gister als eerst onder haar buik gekeken en onder haar staart. Zag niks geks behalve dan een gigantische buik. Ze is denk ik meer in de breedte gegroeid nu ipv naar beneden.
Ze heeft wel weer veel energie. Rent rondjes door de longeerbak met haar staart in de lucht en ze kan weer een soort van bokken :')

Sabbuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:53

Ik heb de reolink met 4g en zonnepaneeltje. Draait al zeker een jaar zonder problemen.
Nooit een lege batterij gehad.
Ik ben dik tevreden

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:11

ondanks vooral meelezen wil ik hier iedereen alvast de beste wensen geven en hopen op een goede overgang van oud naar nieuw en alle merries gezonde veulentjes mogen krijgen

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 22:39

Myrthee. Herkenbaar, voor wat betreft de accu van de Reolink, maar hier dan vooral bij intensief gebruik en wanneer de camera bij iedere beweging wordt geactiveerd. Sinds ik dat heb uitgeschakeld verbruikt hij veel en veel minder. Wat ik wel ideaal vind is dat mócht er ineens geen stroom zijn, dat de camera het gewoon doet. Het beeld vind ik erg scherp, ook ‘s nachts.
Sabbuh. Ideaal, dat kan natuurlijk ook altijd nog.

Vibabu. Wat fijn dat ze zo lekker fit is :o

Luna. Dat wens ik jou natuurlijk ook toe :j

Ik heb merrie en veulen sinds een paar dagen dus ‘s nachts apart (overdag gewoon samen). Ik maak de nachten steeds iets langer. Het uier loopt al flink terug, in de ochtend al niet eens meer spanning erop. Goh wat ben ik blij dat dat zo mooi verloopt. Omdat ze het principe van apart eten al kenden hebben ze er geen stress van. Mama slaapt heel vredig.

Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 14:17

Dat ziet er inderdaad heel vredig uit.

Hier een mijlpaal. Morgen gaat ze naar de kraamstal verhuizen *\o/* en de opfokplek is geregeld. Het voelt toch een beetje als aftellen ondanks dat we nog 3 maanden hebben te gaan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 16:03

Helpen jullie duimen? Drachtige merrie ( 239 dagen) is met koliek nú onderweg naar de kliniek.
Slag in de darm. Niet duidelijk of het veulen nog leeft. Ze heeft al een dag vage koliek klachten die na het geven van Colosan weer verdwenen. Niet extreem ziek. Toch maar de dierenarts gebeld omdat ik het niet vertrouwde. Ze is veel zieker dan je denkt zei hij. Pppffff kregen ze maar gelijk extreem koliek. Dit is zo vaag. Hij wist niet of het veulen nog leeft.
Mijn vriend is nu onderweg naar Den Ham.
Afwachten dus.
Pppffff nieuwe jaar begint weer goed
Sorry maar moest het ff van me afschrijven

Jane808

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 16:10

O....Wat heftig! Hopelijk valt het mee .Ik duim zeker mee.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 16:21

Jeetje Baudyh zo wil je het nieuwe jaar niet in gaan. Hopelijk valt het mee. Ook vanaf hier wordt geduimd.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 16:23

Sterkte baudy. Hadden ze idd maar meteen extreme klachten. Onze is ook geopereerd aan koliek in oktober. Ze had achteraf mega pijn alleen liet ze niks merken

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 16:28

Ja nu denk ik had ik gisteren maar al gehandeld. Maar na de Colosan knapte ze op en later was ze mega jollig in de wei. Niks aan de hand dacht ik.
Vandaag wel binnen gehouden. Ivm de vorst. Maar ze bleef vaag. Dacht eigenlijk dat ze last van haar maag had. Daar paste de symptomen ook bij.
Maar ja als die slag er gisteren al zat dan s het maar de vraag of het veulen nog leeft.
Ik weet nu als een merrie tussen de 7-9 maand drachtig is met vage klachten ik gelijk de DA bel.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 17:33

Sterkte

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 17:39

Gatver baudy hier word geduimd voor je merrie en veulen :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 17:41

Ze gaan zsm opereren. Het is dus afwachten
Het is geen slag in de darm. Maar slag in de baarmoeder. Deze is dus gedraaid. Ze gaan staand opereren maken haar aan de zijkant open en gaan ze de baarmoeder draaien.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 17:58

Oh jeetje ik duim, wat naar! Dat verklaart wel waarom haar klachten vaag waren. Het was wel buikpijn, maar andere buikpijn dan koliek.

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 17:59

Oh jemig wat heftig zeg. Ontzettend veel sterkte, hopelijk verloopt de operatie goed.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 18:02

Muronia schreef:
Oh jeetje ik duim, wat naar! Dat verklaart wel waarom haar klachten vaag waren. Het was wel buikpijn, maar andere buikpijn dan koliek.

Ja ze snapte ook op de kliniek wel waarom we niet gelijk aan de bel getrokken hadden. Omdat ze klachten zo vaag waren en ze van Colosan zo opknapte.
Maar blijkbaar is dit een dingetje van de 7-9 mnd.
Daarom deel ik het ook.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 18:11

Wat goed dat je het deelt. Ik ga ook voor je duimen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 18:18

'Slag in de dracht' komt idd best vaak voor rond de 7-9 maanden. Als het veulen nog leeft is de kans op overleven voor beide groot. Duimen!!