[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:54

Ik heb ook altijd steden voor hengsten! :D
Maar dan met de letter van de vader. Volgend jaar G en D. De D is wel makkelijk, maar die G. :=

LaDonna75

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:54

Morgen zit Sanaa op 150 dagen. Gaat toch best snel. Qua namen, daar ben ik ook al een soort van uit. Ik heb mijn eigen stalnaam en daarna is de naam vrij, ik ga Welsh registreren.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:58

Ik heb wel al namen in gedachten :j

Deze week bel ik nog eens een andere dierenarts voor een second opinion. Merrie staat nog steeds met vocht onder 1 helft van haar buik. Ze moeten maar eens wat beter zoeken wat de oorzaak nou kan zijn.

Vandaag is ze trouwens alweer 150 dagen drachtig :-) lekker charmante foto tijdens het eten en net uit d'r bed gerold en het vlas nog overal :')

Afbeelding

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 22:14

Gaat best snel nog wel bij een aantal zo te zien!
Knappe fotos en paardjes komen er weer voorbij!
Vervelend dias, dan idd misschien beter toch even laten checken.

Namen, nee nog niet echt mee bezig geweest. "Moet" met een U beginnen, als het aan mijn dochtertje ligt word t Unicorn :+ heb haar maar even duidelijk gemaakt dat dat hem niet gaat worden :D :Y)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:26

Ik vind Unicorn nog wel leuk ook _O-

Hier ook de U. Komt wel als ze er eenmaal zijn.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:30

Wat gaan jullie toch snel, ik kan 't even niet bijbenen hoor! Al een heel aantal bijna op de helft, op de helft of er al overheen! Wij doen ook mee met dat clubje, 172 dagen om precies te zijn.

Ik begin nu toch een beetje buik te zien ook, eindelijk!
Afbeelding
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:34

Wat zit ze nog dun in haar vacht! Of heeft ze normaal een deken op?

Unicorn vind ik een geniale naam! :j

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 00:29

Onze dame nu 162 dagen.
Tot wanneer blijven jullie ze extra beweging geven door longeren (zonder hulpen) en of stap ritjes/ wandelen?

Hier ook een dun vachtje helaas en met al die regen toch maar een regendeken op gedaan, vorig jaar was ze ziekjes geworden dus toch maar opgedaan uit voorzorg.
Die van ons staan 24/7 buiten met schuilstal.

Wat fotootjes van van de week zo maar 10/15 minuutjes (verplicht :') ) wat bewegen.
Helaas is de bak verzopen door alle regen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 08:15

Vorig jaar reed ik half februari nog Z dressuur wedstrijden en eind april kwam de baby.
Ik heb toen zelf maar besloten het wat kalmer aan te gaan doen, mevrouw zelf gaf nog geen kik. Maar leek me toch beter even wat gas terug te nemen.
Deze keer zijn de wedstrijden al klaar en ik ga haar niet Z2 klaar krijgen voor het veulen komt, denk ik. Dus dan blijven we gewoon rijden en trainen tot ze er niets meer aan vindt of weer zo’n 2 maand van te voren..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 08:24

Ja ze staat onder een deken normaal, dat verklaart de dunne vacht :)

Wij zijn Veronia nu aan het beleren voor de wagen, dus ik hoop dat ze dat nog een tijdje kan volhouden zodat we een mooie basis hebben. Onder het zadel doet ze niet veel bijzonders dit jaar dus wat dat betreft rustig aan.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 08:46

Hier doen de merries lekkee niks behalve voor een veulen zorgen buiten of in de buik.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 09:50

hier hebben we al 1 naam voor een merrie en 1 voor een hengst, allebei beginnend met een u.
die voor he hengst roepen we al vanaf het begin.

hier zijn we vooral aan het opbouwen en kijken hoe het nu met haar pees is. dus haar week is een beetje variatie tussen: paddock , wandelen, longeren

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:42

Ik moet echt het topic meer gaan bijhouden :+

kiko Als je regelmatig onder de buik voelt, voor de uier zeg maar, dan voel je redelijk vlot beweging. Meestal voel ik vanaf de 1ste x beweging als ze rond 180-200 dagen zijn. Maar bij een enkeling moet ik een paar x voelen. Vaak helpt het om de merrie bv een wortel te geven, ik heb gemerkt dat je dan sneller beweging voelt.

Dais is er inminddels al bekend waarom ze vocht heeft onder de buik? Ze toont wel al mooi drachtig

Mirjamalvaro dat was een lange wachttijd dan om te weten of ze drachtig is := Hopelijk de 13de goed nieuws

Cynthia82 Fijn dat het verhuizen goed ging. Kan kleine Fi al goed wennen apart in de box?

Ladonna75 Gefeliciteerd met het mooie resultaat *\o/*

Annash Denk dat bijna iedereen wel moddervoeten heeft ondertussen :+ Prachtige merrie blijft carlijn, mooi beginnend buikje ook.

Al_zawraa Hoe gaat het inmiddels met Mishrikah? Zijn de wondjes goed genezen? Je dames zien er goed uit :j

Quir Je hebt idd nog even te gaan haha. Welke 2 waren ook alweer drachtig?

Pradadaan Giv heeft zeker al een heel mooi buikje :j

Janinnevv Wat leuk zeg 2 zusjes en dan drachtig van dezelfde hengst. Lijken de zussen ook hard op mekaar of totaal niet?

Cheytjuh Hoe komt het dat je er nog niet naar uit kijkt? Je merries zien er top uit met mooie buikjes <3

Magic_lover Je ziet idd wel dat ze een beetje gevuld is al. Mooi aansprekend hoofd ook heeft je paard.

Belle_boef Welkom en leuke merrie heb je. Leuke hengst heb je gekozen <3

Kimwilliam Ik vind dr uier er niet verontrustend uitzien. Hoe gaat het inmiddels?

AM_horse Wild thing ziet er top uit. Fijn dat de tandjes weer gedaan zijn. En leuke mijlpaal *\o/*
Is Liezella weer zo snel zwaar als de vorige dracht of is ze nu meer bescheiden?

Baudyh Gefeliciteerd met de mijlpaal :j hier loopt ook alles nog buiten. Zijn nog enkele laatste dingen aan het aanpassen aan de stallen en dan komen ze binnen 1-2 weken naar binnen. Ben wel blij als ze binnen staan :+

korbakimmy8 aah vandaar de sneeuw dus :D

lonniejj Gewoon een kieskeurige merrie dus :D Hier ook 1 merrie die altijd enorm kieskeurig is, zelfs met hooi :+

Sanet Ik heb een hele namenlijst klaar. Maar ik heb recent ontdekt dat ChatGPT ook leuke namen kan geven :D Je kunt letterlijk vragen naar namen in een bepaald thema/letter/betekenis. Super handig

Muronia Jippie de helft *\o/* Je ziet idd al een goed buikje hoor

Happy_hippie het is echt afhankelijk per merrie hoe lang ik doorga. Maar je merrie ziet er fit uit, ik zou kijken wat ze zelf aangeeft.

hier gaat het zijn gangetje met alle merries. We hebben regelmatig mijlpalen hier :') Wel een leuke/spannende week. Dit weekend komt normaal een nieuwe merrie met veulen uit Ierland aan. De merrie is een volle tinker van 1.60m, het veulen een drumhorse waarvan de papa een shire is van 1.72m. De merrie zou normaal drachtig moeten zijn van een zilverdapple tinker voor 2024. Super benieuwd dus :D En dan komt Dinsdag ons nieuwe hengstveulen aan. Ook een drumhorse, gefokt in nederland. Hij mag opgroeien tot dekhengst hier ( mits hij goed ontwikkeld uiteraard).

Ook misschien een leuke verrassing. Ashley was leeg gescand maar begint toch echt veel te veel buik te krijgen. Ofwel is ze drachtig ofwel is ze moddervet :') Maar normaal is zij geen merrie die snel dik is of dik toont. Vandaag wat foto's gemaakt, als ze drachtig is zou ze nu 161 dagen zijn. Volgende week als de veearts komt voor de jaarlijkse entingen dan laten we haar scannen. Ben heel benieuwd of ze idd drachtig is zoals ik vermoed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:16

Zou je toch wel denken als je dit ziet... Ik duim voor je! Zou leuk zijn.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:33

Spannend niecky!

Ja lang wachten. De enalaatste scan op het station was net te vroeg. Gevraagd of het begin oktober kon voor mijn vakantie. Dat was geen probleem. Uiteindelijk werd het dus alsnog gepland in mijn vakantie.
Dus nu moest ik DA hier laten komen en kon pas de 13e.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:51

Dat zou je inderdaad toch wel verwachten ja niecky! Heel spannend zeg! :)) ben benieuwd naar de uitslag!

Ben benieuwd ook naar je nieuwe aanwinsten! Show je ze straks ook hier als ze er zijn? :j

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:19

belle_boef: Welkom en wat een knappe hengst is dat zeg!

AM_Horses: Zo fijn dat de tanden weer allemaal in orde zijn. Wat ziet Wild Thing er goed uit!!

kimwilliam: Hoe gaat het met je merrie nu?

lonniejj: Hah, Dat is even schrikken, goed dat je weet dat ze zo kieskeurig is dat je snel wist wat het was :)

pradadaan: Wat ziet ze er mooi uit!

Annash: wat een knappe pown zeg!!

Sanet: Hier voor een hengstje al een naam!! Deze staat zeker 100% vast. Wilde die eigenlijk gebruiken bij haar eerste veulen maar heb moeten veranderen aangezien die toen met een D moest beginnen en deze is met een P.
Voor een merrie heb ik na heel wat zoeken 2 namen klaar staan. :)

magic_lover: Unicorn haha super leuke naam!!

Sanet: Amai nog tot 8 maand Z, Ik ben bang dat ik ze overdoe. hoewel ze wel nog energie genoeg heeft ben ik toch wel van plan om weer vanaf januari weer te gaan afbouwen.

nieky1993: haha ik verlies het soms ook uit het oog :) maar goed.
Laat zeker iets zien van de nieuwtjes ben benieuwd.
Zou wel een leuke verassing zijn dat ze toch nog drachtig zou zijn :) ze ziet er wel uit dat ze drachtig is :)

Hier zitten we ook over de helft! Dag 175. Het schiet op !

Afbeelding

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:56

niecky : De buik doet wel aan als drachtig als je het zo ziet. Is je hengst goed gearriveerd dinsdag?

mirjamalvaro : jeetje vervelend, nog een paard daagjes geduld.

ansoDM: wat een mooi bescheiden buikje nog!

Hier is alles rustig en stabiel bij de merrie. was denk ik een gevalletje overbezorgde moederbaasje :x

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 16:57

Niecky: ashley is echt wel dik! Hopelijk toch drachtig! Spannend met de nieuwe paarden die gaan komen.

mirjam:pff nog langer wachten, hopelijk een positieve uitslag!

Namen... altijd leuk iets te bedenken, al wordt het meeste afgekeurd door zoon en/of dochter. Uiteindelijk komt het toch altijd goed :+

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 18:24

Nieky1993: bedankt voor de tip! Ga ik dat eens proberen.

Helaas had mijn merrie zondag koliek. Ging effe beter en in de avond weer. Colosan hielp wel maar ze had niet echt trek. Volgende dag nog steeds sloom en temperatuur opgenomen; 39,3 dus dierenarts gebeld en die is gekomen. Ze dacht aan een virusje. Gelukkig zakte de temperatuur weer naar normaal maar gisteravond weer 39,3 (toen gelukkig wel eetlust en knuffelig) en vanmorgen weer 38. Toch effe gebeld en kuur verlengd. Hopelijk gaat het snel over. Vind toch best spannend..

Ik moet ook een naam met een U. Vind het best lastig. Bij een merrie moet er nog Catrasse Texel achter en bij een hengst alleen Texel. Ideeën zijn welkom!! Mag ook via pb.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:59

Hier ook namen met een U. Voor zowel merrie als hengst hebben wij de naam voor 80% zeker

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:01

Ik zit met een Y als het een hengstje wordt, merrie ben ik vrij in keuze. Maar ook daar wil ik graag een naam met een Y.
We hebben er al een paar op het lijstje staan. Maar namen verzinnen is echt lastig!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 13:55

Ik vind namen verzinnen wel echt superleuk om te doen! Al vaak anderen geholpen en a.s. jaar eindelijk voor een eigen veulentje. De Y is dan weer wel een moeilijke letter.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 14:19

Ik vind een merrie naam met een U nog wel lastig. Wil wel iets wat niet iedereen heeft. En er moet Catrasse Texel achter. Als het een hengst wordt hoeft er alleen Texel achter.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 14:26

kiko schreef:
Ik vind een merrie naam met een U nog wel lastig. Wil wel iets wat niet iedereen heeft. En er moet Catrasse Texel achter. Als het een hengst wordt hoeft er alleen Texel achter.

Ultra sound ( Catrasse ) Texel ?
Ulysse ( Catrasse ) Texel ?