[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:44

Oktober pas, dus tijd zat :D

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:03

Ik lees altijd wel mee maar jullie gaan zo snel!

Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merrie’s!

En bij degene waarbij het nog niet wilt lukken wat vervelend zeg en hopelijk gaat het toch dit seizoen nog lukken!

Hier is de merrie van de week hengstig geworden, vandaag voor de 3e keer gescand en morgen komen ze insemineren, hopen dat het pakt! Zondagochtend weer laten scannen :)

Zou wel heel fijn zijn als het allemaal in 1x lukt zonder hengstig hoeven te spuiten of iets

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:05

Wij gaan Olivia morgen nog een keer insemineren.
Ei was nog niet gesprongen.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:27

Hier helaas ook geen pakket, maar vind jullie kosten wel meevallen zeker met diepvries. Ik ben nu 610,- kwijt. :=
Dat is voor 2 rondes inclusief hengstig spuiten en laatste ronde ei afspuiten. En de merrie is dichtgezet. Eerste ronde niet drachtig en nu net gescand op 63 dagen dracht. En als mijn da het goed heeft gezien krijg ik volgend jaar een merrieveulen van For Ferrero. <3

Brave hengst! Hopelijk de hele kudde netjes drachtig straks. Ben je door later alles te scannen niet bang voor tweeling dracht?

AM, fijn dat Didi opknapt. Wanneer ga je beide dames weer scannen?

Gefeliciteerd voor de gene met dracht en wat jammer voor een aantal dat het niet gelukt is. Het lijkt dit jaar in het topic wel moeizaam te gaan. :(:)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:29

Hallo, nieuw in deze groep! Bezig 'onze' merrie drachtig te krijgen. 3x mislukt, nu zit poging 4 erin.

Ze moet 12 ml regumate equine hebben.
Maar, wij hebben de regumate Pig.
Als ik het goed lees is de equine versie 2,2 MG per ML.
De pig is 4 mg per ml.

Reken ik dan goed dat we van de pig zo'n kleine 7ML moeten geven? (Als equine 12 was).

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:34

quarterH schreef:
Hallo, nieuw in deze groep! Bezig 'onze' merrie drachtig te krijgen. 3x mislukt, nu zit poging 4 erin.

Ze moet 12 ml regumate equine hebben.
Maar, wij hebben de regumate Pig.
Als ik het goed lees is de equine versie 2,2 MG per ML.
De pig is 4 mg per ml.

Reken ik dan goed dat we van de pig zo'n kleine 7ML moeten geven? (Als equine 12 was).

6,7ml ;)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:36

Ach ja de kosten.... jullie hebben geluk in NL dat alles zo dichtbij en goedkoop is! :)
Hier betaal ik $70 voorrij kosten, $65 om te scannen, $40 voor de verdoving (want heb geen opvoelbox en een stout paard), $65 voor insemineren, $130 voor Fedex (versturen van sperma), $275 voor het vangen van het sperma bij de hengstenhouder, $1500 dekgeld, en kan nog wel even doorgaan :( dit is dus nog zonder alle medicatie etc. :')

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:51

Bij die 610,- komt ook nog 3x verzenden sperma, dekgeld, registratie veulen. En moet nog een scan voor de gustverklaring. Dus ben nog niet eens op een derde van mijn kosten. Wil niet eens weten wat het fokken mij bij elkaar allemaal kost. := Hobby noemen we dit. :))

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:17

Ennasil wat balen zeg!

Ik word zenuwachtig voor morgen. Dan word onze Goldy gescand. Ik ga maar uit dat ze niet drachtig is, vind het wel spannend eerste echte keer dat zo mee maak :o

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:27

Ik was voor een pakket 300 kwijt. Viel me reuze mee.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:52

Hier €250,- per rondje. Dus scannen,insemineren en 18 dgn scan.
Twee dames netjes eerste rondje gelijk drachtig. De derde dame moet helaas nog een 2e rondje.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:56

Hoeveel is normaal 18 dagen scan? Kan ik beetje kijken of het tarief van onze dierenarts in die richting zit.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:11

Wat een geld allemaal :(:)

Hier scanpakket meen iets van 170 en insimineren doet de hengsten houder zelf, voor niks.
Inmiddels als zo'n 16 keer wezen scannen en er zitten nog minimaal 3 scans aan te komen, als ze op 18 dagen drachtig zou zijn.. Dus dat is minder als 10 per keer *\o/*

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 01:05

Mirjamalvaro. Balen, hopelijk deze ronde wel drachtig

Renske. spannend, ei is niet afgespoten?

Jeanine. Spannend. Succes morgen

Als je al deze bedragen zie zou je bijna stoppen met alles, wat met paard te maken heeft :') Libera dat is echt heel veel geld, je zou dan maar zo'n merrie hebben die niet meewerkt...

Dierenarts die ik nu heb is 33 euro voor scannen. Voor didi had ik in het begin een andere omdat ze op andere stalling stond. Dan was het scannen bijna 50 euro en dan deelde ik de reiskosten. Ik denk dat ik de eerste 2 cyclussen ook bijna 600 kwijt ben voor Didi. Dit werd me even te gek. Daarom weggebracht naar dekstation waar de scan 15 euro kost.

Querterh. Welkom. Wat is de combinatie? Hopelijk lukt het nu wel

Alicelover. Een zusje voor Ode *\o/*

Vanmiddag worden mijn dames gescand. Ik hoop dat alles goed is van binnen met vrucht :Y)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 01:27

Ik betaal rond de 60 euro per scan inclusief voorrijdkosten.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 03:24

Inderdaad AMhorses! Denk dat een cyclus hier all in rond de $1000 zit... :\
Daarom gebruik ik dus vooral vers en geen diepvries :Y)

Succes allen die moeten scannen morgen! Wij mogen Maandag pas...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:05

Ik betaal 200 euro voor een scanpakket, incl 18, 35 dagen en gust verklaring scan. Dat is incl voorrijdkosten :) Insemineren doen de mannen van VDL, dat zit bij de vaste kosten in :j

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:31

Pffff ja de kosten! Het loopt ook best uiteen wat er gerekend wordt. Maar niemand kan tippen aan de kosten van libera!

Even een vraag, stel dat ik ermee wil stoppen om te proberen haar drachtig te krijgen, kan ik dan nu al haar laten scannen voor een gustverklaring en die nu al naar de hengstenhouder sturen?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:40

Zarahk schreef:
Pffff ja de kosten! Het loopt ook best uiteen wat er gerekend wordt. Maar niemand kan tippen aan de kosten van libera!

Oh ik denk dat Quir er wel aan kan tippen! Zweden is volgens mij ook godsgruwelijke duur :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:46

Zarahk schreef:

Even een vraag, stel dat ik ermee wil stoppen om te proberen haar drachtig te krijgen, kan ik dan nu al haar laten scannen voor een gustverklaring en die nu al naar de hengstenhouder sturen?

Ik vraag me af of de gustverklaring geldig is als jij zelf besluit ermee te stoppen.Dit is volgens mij juist bedoeld voor als het niet gelukt is om je merrie drachtig te krijgen, niet als je er zelf mee stopt.

AM, succes vandaag!

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:10

Oh das ook een goed punt...

Edit: maar dat zou ook betekenen dat je koste wat het kost door zou moeten gaan? Terwijl er allerlei redenen kunnen zijn waarom je het eigenlijk niet (meer) vindt kunnen of wil? Bv als er steeds maar geen ei blijft komen, ben je dan dus verplicht om aan de regumate te gaan of hengstig te spuiten? Of als je door wat voor reden dan ook voor het einde van het seizoen kiest om niet weer een ronde te doen, omdat je er bv al vier hebt gedaan?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:36

Denk dat je na 1x insemineren en lukt niet wel al gustverklaring zou kunnen aanvragen. Even contacten met hengstenhouder.

Hier had merrie 3 helaas al geovuleerd zonder hengstige baarmoeder. Dus we gaan over week ofzo maar hengstig spuiten.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:39

Ik heb dus geen idee, maar dit leek mij logisch. Aan de andere kant, als je inderdaad al één of meerdere pogingen achter de rug hebt, zal je hem heus wel kunnen krijgen. Lijkt me niet dat je verplicht bent om door te gaan. Dat is ook wel weer logisch.

Nou vraag het en laat ons het weten :)

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:08

Ik denk dat het ook wel iets is waar je als fokker rekening mee moet houden (dat je het waarschijnlijk meerdere keren zal moeten proberen). Mijn inziens hoort het er dus gewoon bij en mag een hengstenhouder best verwachten dat je het meerdere keren probeert. Zeker als het financiële plaatje niet lukt, vraag ik me af in hoeverre de beslissing om te fokken weloverwogen is (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Maar dat is wat ik denk en vind en heb dat ook meegenomen toen ik mijn beslissing maakte.

Ik ben tot nu toe overigens 'maar' €179,- kwijt aan de dierenarts. €115,- euro om het hele seizoen onbeperkt te scannen, en dan nog twee bedragen voor de ovulatiecheck en het insemineren.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:11

Ik denk dat als je in overleg gaat er veel mogelijk is. En anders dien je later een gust verklaring in als de hengsten houder niet mee wil. Maar lijkt me niet nodig..

Gefeliciteerd allemaal.

En succes met volgende rondes.

Mijne is nog netjes drachtig gescand met kloppend hartje. Het lange wachten kan beginnen..