[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 00:26

Hier nog niet :D

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 00:27

kannie wat apart zeg, die achterhand! Zal vast wel goed komen :j het is iig een mooi getekend veulen!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 00:29

Zal morgen eens even de dierenarts bellen om te vragen of het wijsheid is om te verhuizen met die stresskip van mij op de trailer. Zat er aan te denken om een klein vrachtwagentje te huren. Iemand hier een tip waar je ze kunt huren in Friesland of iemand die 1 weet :?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 00:53

Foto's van kyra komen er aan.

justgushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 00:58

kyrkelover schreef:
Foto's van kyra komen er aan.

ben benieuwd

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 01:12

Kyra dag 332 temperatuur 36,6:
Slappe banden:
Afbeelding
Afbeelding

uier:
Afbeelding
Afbeelding

haar buik:
Afbeelding
Afbeelding

zuchtplaat
Afbeelding

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:32

Goedemorgen.. die kyra schiet al aardig op. Ben benieuwd naar t kleurtje wat er uit komt!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:38

Goeiemorgen :wave:

Vannacht was redelijk rustig. Kw over 12 haalde mijn moeder me uit bed dat Zetje helemaal plat lag. Ze had het zichtbaar zwaar, maar geen veulen :n
Half 4 ging het alarm weer af, maar wederom vals alarm.
Uier is weer gegroeid en 1 speen is wat naar buiten gedraaid.

Ik zag een tinkerveulen met hele kromme beentjes? Ziet er onwijs sneu uit. Maar trok dus nog wel bij?

En over die naam.... als ze niet op bokt had gezeten, was er niets aan de hand geweest. Ik denk persoonlijk dat je niet met alles rekening kan houden.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:47

Maseike: je kan het niet laten he :=
Wie word de gelukkige vader??

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:48

Goedemorgen.... weer geen veulen hier. Nu ben ik het zat ;( .
Vandaag 2 weken over tijd..

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:51

Voor diegene met veulens : proficiat.
Heb der weer hele mooie zien passeren.
Ik kan niet alles volledig bijlezen daar we nu tien dagen erg druk hebben,mest moet op het land en bewerkt en dan mais erin...
En op 1 mei gaan de koeien naar de weides dus nog veelwerk

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:59

Een unieke naam verzinnen is lastig, en bijna onmogelijk, kans zit er altijd in dat iemand die al heeft gebruikt. Enige jammere wat ik vind is dat de naam niet klopt bij een bonte, een bonte in deze vorm heeft geen dots, dots zijn punten en stippen en geen vlekken. Ik heb 4 jaar gewacht op een veulen met spikkeltjes die ik deze naam kon geven. Voor mij heeft de naam een betekenis en die klopt voor mijn gevoel niet bij dit veulen. Maar dat had ik haar ook over de pb verteld. En bovendien zit er geen copyright of auteursrecht op een naam, dus iedereen is vrij om hem te gebruiken.
Het is voor mij vooral wrang omdat voor mijn Dotje grootse plannen waren, zijn naam zou gaan schitteren, en zijn naam zal bij hem niet meer schitteren. -O-

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:59

kannie mooi veulen en leuke naam gefeliciteerd en die lange benen super :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:02

Neonlight schreef:
Een unieke naam verzinnen is lastig, en bijna onmogelijk, kans zit er altijd in dat iemand die al heeft gebruikt. Enige jammere wat ik vind is dat de naam niet klopt bij een bonte, een bonte in deze vorm heeft geen dots, dots zijn punten en stippen en geen vlekken. Ik heb 4 jaar gewacht op een veulen met spikkeltjes die ik deze naam kon geven. Voor mij heeft de naam een betekenis en die klopt voor mijn gevoel niet bij dit veulen. Maar dat had ik haar ook over de pb verteld. En bovendien zit er geen copyright of auteursrecht op een naam, dus iedereen is vrij om hem te gebruiken.
Het is voor mij vooral wrang omdat voor mijn Dotje grootse plannen waren, zijn naam zou gaan schitteren, en zijn naam zal bij hem niet meer schitteren. -O-

Je hebt helemaal gelijk. En voor jou is het natuurlijk het minst leuk van allemaal...
Toch voorkom je het denk ik niet, omdat ieder zijn eigen mening en smaak heeft.

Ik zal mijn merrie eens op de foto zetten zometeen.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:02

Neonlight
Ik snap je helemaal het is ook raar om te zien..dat een ander veulen zo heet en ja net wat je zegt de naam is vrij om te nemen...:)

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:03

morgeu :O

mooi veulen gezien!!

kyrkelover: die ziet er klaar uit :)

sffs de tank even buiten laten (jeanneke dus), eerst kijken of ik iemand in de buren bij de kraag kan vatten om me te helpen, zij heeft nl een fobie om door een deur te gaan :? suuuuper lieve en zachtaardige meis maar door de deur, in de gang,... een tank, een pletwals,..., erdoor weer terug ons watje,... iemand tips of suggesties of ervaring hiermee? ik ken dus niks van der achtergrond en er zou helemaal niets aan de hand zijn met der, nooit wat voorgehad, niks,... geloof er de ballen van,...

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:06

Kannie, wat een lief veulen. Hoop dat de beentjes gauw bijtrekken.

Catootje heb ik inmiddels zien poepen!!!!

Ik ging gisteren nog even kijken op stal en zat te wachten op telefoon van de DA. Toen ik even wegliep werd ik geroepen door een stalgenoot, die schreeuwde dat ze stond te poepen. Het koste haar wel veel moeite dus we houden haar nog even in de gaten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:08

Het doet er niet aan af dat ik er wel heel emotioneel onder ben, wat ik eigenlijk niet van plan was maar ik kan die emoties toch niet onderdrukken. Ze heeft het niet geweten, maar het is voor mij toch heel zuur. Dotje was geen gewoon veulen, alles viel op zijn plaats, hij was echt goed, beter als zijn broer Devdan, qua uiterlijk, karakter, en naam, het plaatje was perfect. Als nu iemand Cantate of Ravindra had gejat had ik er geen emotie of iets bij gehad. Als iemand de naam Devdan jat zal ik er ook meer moeite mee hebben.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:10

Gefeliciteerd Kannie! Hoop dat dr beentjes snel bijtrekken, een apart gezicht is het zeker.
Een voormalige intructrice van mij had dr hond 5 jaar geleden al dotcom genoemd, echt briljante naam. Tja en er heten nu eenmaal meer hondjes fikkie, zoals het spreekwoord gaat, dus dat kan altijd gebeuren. Of je het dan over jatten moet hebben vraag ik me af.

Kappiegirl volgens mij bedoel je onzijdig, bij de naam.

Ben niet gebeld vannacht dus ga ervanuit dat Tal nog steeds net zo dik is. Kyra heeft ook een behoorlijke zuchtplaat, bij Tal hangt hij idd ook zo tussen dr voorbenen. Stomme hormonen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:13

zijn er vannacht nog veulentjes geboren? :D

@neonlight heel rot voor je, maar je kan niet iemand verwijten of "boos" worden omdat haar veulen toevallig dezelfde naam heeft.. dat maakt toch niks uit?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:13

@ neonlight: die naam had ik bij wijze van ook zo gekozen kunnen hebben. Ik wist ook niets af van je overleden veulen, ik weet het hele verhaal ook niet. Maar ik snap je gevoel en dat is heel logisch!!

@ talida; ook nog steeds niks dus..... we blijven rustig wachten :+

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:15

Nicole288 schreef:
kappiegirl: Jij krijgt dan vast een vosje, als je er zo van uit gaat dat het zwart wordt ;)

:D dan word het Foxy Foxtrot :D
Nee het dan ga ik echt laggen we gingen nameljik Juwel door deze hengst laten dekken omdat Dyllian (mijn zoontje) graag een zwart pony wilde dus hadden we de meeste kans bij deze hengst die stond mooi in de buurt was schitterend om te zien en verbeterd Juwel haar minpuntjes en had super gangen en was iets groter. Ach als er een veulen komt noemen we hem WONDER met hele grote letters haha want dan zou het toch echt een wonder zijn, drachtig gezond, ziek drachtig, niet meer drachtig toch drachtig toch schijndrachtig ennu weer wel waarschijnlijk drachtig ik snap er niets meer van }:0 we wachten het maar weer af ze kan tot begin mei haar veulen krijgen en als ze dan geen veulen krijgt dan ga ik toch eens verhaal halen bij de dierenartsen die haar hebben gescant opgevoelt en behandeld.

Jade maakt geen haast die vind het wel best zo alleen in die grote stal die knijpt gewoon haar benen nog een paar dagen langer bij elkaar.

De naam die ik heb voor het aanstaande veulen van Jade komt uit een liedje wat de laatste tijd heel veel op de radio en op de tv gedraaid word kwam in mij en mijn vriend op en nu maar hopen dat Jade er wat wits op zet...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:16

Ja heeel rustig wachten grrrrrrrrr

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:27

Nada schreef:
Goedemorgen.... weer geen veulen hier. Nu ben ik het zat ;( .
Vandaag 2 weken over tijd..

:(:)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:36

@Kappie, er is dit jaar ook al een Foxy Foxtrot geboren, de palomino van stal Esbi ;-)