@ Ijsklontje: Dank je, ze is inmiddels wel wat uitgezwaard. Dat mocht ook wel, aangezien keuringsconditie toch wel iets dunner is en ik wat vet op de ribben niet erg vindt, vooral niet tijdens dracht. Het zo vroeg dekken is i.o. gegaan met de verkoper, in Dld is het gewoonte om vroeg te dekken, de dekstations gaan in januari open en sluiten in juli weer. Ze zijn in Dld dol op vroege veulens i.v.m. de keuringen.
He Quest jij ook gezellig hier. Leuk. Dietlinde de merrie van Quest is echt een droppie, echt mooi . Komt hier vlak bij mij vandaan. Vandaar dat ik haar live ontmoet heb.
Frenia: Günthers vader is Gulliver O'brittain. Mama is een merrie uit Zwinderen. (weet zo achter de computer haar naam niet meer). Is wel grappig hoor, dat zie je op de foto niet, maar hij is dus ook helemaal donker met 3 witte benen. Je snapt dat ik Emaris echt geweldig vind.
IJsklontje: Je gaat het wel weer proberen om erop te stappen?? Je rug goed in de gaten houden, en uitproberen of niet?
Suelza: Druk druk maar met enorm veel plezier of niet?
Quest, welkom Jeetje, in Jan al dekken, dat is wel heel erg overdreven toch Dan heb je dalijk een kerstveulen
Suelza, ik ga er aan trainen!! Maar voor die oevening mis ik wel de spiegels in de bak Haha maar goed, ik ga er voor nog maar 4lessen voor mijn vertrek
Ik ben trouwens vergeten foto's te maken van Gracy gister!! Moet het echt even gaan doen
Suelza: Druk druk maar met enorm veel plezier of niet?
Ja, absoluut... Tis dat ik wat teveel "down to earth" ben waardoor ik erg realistisch ben aangelegd, anders was ik al lang fulltime de paarden ingegaan...
Niet zolang meer wacht, nou het duurt nog even, maar idd niet zo lang meer als sommigen hier! Zie aan de ene kant wel op tegen zo een vroeg veulen, ben al boodschappenlijstje aan het maken, en daar staan vooral warmhouddingen op .
Ik heb nog niet teruggelezen, zijn ook vrij veel pagina's, dus ik ga nog even uitzoeken wat jullie allemaal hebben staan en voor combi's uitgezocht hebben
@ Twinkel: ik kwam het topic nu tegen, dus vandaar dat ik maar reageer! Ziet er goed uit, jouw merrie!
Quest: met die stallen die jij hebt gaat dat allemaal goedkomen hoor!!! Veulentje kan ja rondjes rennen in zijn stal.
Het deksysteem hier in duitsland is mij ook een raadsel hoor. In januari zijn er echt al tig tig veulens geboren. Komen allen in het begin nauwelijks buiten. Dan hebben ze op de keuring een 8 al 9 maands veulen. Dat toont veel meer. En de gemiddelde jury is er heel gevoelig voor. Een veulentje van 4 maand krijgt altijd te horen mist nog enige ontwikkeling ja de gloeiende koekoek.
Suelza: Ik denk dat een fulltime baan in de paarden ook loeizwaar is hoor... En als je er financieel van afhankelijk bent wordt het moeten!!
Jennyk nou das wel heel toevallig want het is toch maar een heel klein gat dat Zwinderen.
Frenia: ja ik persoonlijk vind Gulliver een top exemplaar. Ik heb het genoegen m regelmatig te zien. Ze wonen redelijk dicht bij ons in de buurt. Hij is 's winters echt geweldig rustig. Dan kan ik er zelfs op rijden. Hij rijdt nu shows en loopt zelfs door een brandende boog. Echt gaaf.
twinkel: heb hem nog nooit in t echt gezien, maar vanaf foto vind ik hem idd heel mooi! heb al heel veel complimenten over hem en zijn nakomelingen gehoord
Krijg in Duitsland altijd nare reacties op afspenen rond 5 maand sja, dan kan ik ook gekke dingen gaan zeggen over hun geboortes in januari (maar doe ik niet ) op tinkerkeuringen scoren veulens van meer dan 4 maand eigenlijk juist niet meer zo goed (hier dan), ze zijn dan al zo slungelig, stilaan op weg naar het naarlingmodel,...
ik heb eens 3 weken geproefd van professioneel met paarden bezig zijn en eerlijk gezegd hou ik het toch echt liever bij hobbymatig, dan blijft er veel meer plezier en minder financiële zorgen en "moeten"...
@ Monique4: Geen idee van, maar daar hou ik toch mijn eigen plan op na. Ach, we zullen zien hoe het loopt. Eerst maar eens gezond eruit over een maand of 5.
even een vraag: maken jullie de spenen/ het uier schoon? of kan je dit beter niet doen? ik heb eigenlijk geen idee.... en de kling, maken ullie die schoon? sorry voor deze vreemde vragen, maar ik zat er toch mee....
Ik heb een paar dagen niet bij kunnen lezen, dus ga me er even niet aan wagen om op iedereen te reageren.
Uiers worden hier eigenlijk niet schoongemaakt. Bij de merrie's waar ik aan de uier mag komen (Allemaal behalve Spirit ) haal ik wel regelmatig met mijn vingers de prut tussen de uiers uit. Maar dat doe ik altijd, niet alleen als ze bijna een veulen krijgen.
Over dikker wordende merrie's, ik heb ook het idee dat Meagan al dikker is! (Is 15 februari uitgerekend) Maar ze heeft altijd een gigantische pens, dus of het echt veulen is?
Ik kan me niet voorstellen dat ze in duitsland liever met veulens naar de keuring gaan zonder moeder erbij? Dan zouden ze dus langer bij mams moeten blijven lopen. (ik vind alleen een veulen van 7 of 8 mnd niet echt op zijn mooist, dan krijgen ze toch al meer dat jaarling uiterlijk)
Voor de 'nieuwe' mensen die halverwege in dit topic vallen: hier kun je je drachtige merries aangeven:viewtopic.php?f=59&t=744910
ze laten veulens er idd gemakkelijk 8 maand à 10 maand of langer nog bij (althans diegene die ik ken) en ik sluit me volledig bij jou aan nicole, vind ze dan idd helemaal niet op hun mooist
marlijn: ben er haast zeker van dat dat al babybuik is hoor Angel is een maand later uitgerekend (vorig jaar ook) en die had vorig jaar op dat tijdstip van de dracht toch echt al babybuik (en zoals je weet is Angie nu niet echt diegene die graspens ofzo heeft/krijgt)
uier doe ik in grote lijnen zoals marlijn, tegen de naderende geboortedatum ga ik er wel eens met een babydoekje langs. zeker als ze echt kort voor de geboorte zitten en hun uier vol modder hangt van het buitenlopen, vind ik het toch aangenamer als dat eraf is. kling poets ik nooit, tenzij ze echt smerig is, maar daar blijf ik liever af. staart vlecht ik wel in.
Twinkel: idd Zwinderen stelt helemaal niets voor, ook niemand kent het eigenlijk. Dan zeg je oohh ergens tussen Hoogeveen en Emmen Maar ik heb er dus gewoond van mijn 6de tot min 16de een hele belangrijke periode van je leven eigenlijk. Ik baalde vreselijk dat we naar Lunteren gingen verhuizen, maar goed als je ouders gaan moet je wel mee.... Ik geloof dat er iets van een paardenfokker daar aan de Markeweg zat (pas na onze verhuizing gekomen) die ook iets met Dartmoors deed. Wij woonden ook toevallig aan die weg
Quest: welkom en dan maar hopen dat je veulen tenminste nà 1 januari komt
Zo ff een vreselijk druk dagje gehad gisteren. Ik werd gisteren ochtend heel boos wakker over wat de neuroloog gezegd had. Maar goed ik ga dadelijk mijn huisarts bellen en overleggen. Ik kamp al jaren met rugklachten en ze maken niet eens een foto.
maar goed genoeg over mijn gejammer. De uiers van vick haal ik idd ook altijd die zwarte prut tussen uit. Verder met de kling doe ik niks.
Zijn er nog merries die gescand moeten worden en zo ja wanneer???
ben op vakantie geweest weinig tijd gehad.. mijn meisje is ook op vakantie geweest en staat nu op haar nieuwe stalling in een lekker vol grasland heeft ook al een buikje maar komt omdat ze 1 maand in vol grasland stond..
ze is pas 1 mei uitgerekend.. na een paar keer rijden is ze weer zo strak als het maar kan.. ze is wel rustiger nu ze drachtig is.. en ze appelt ook lekker hartstikke gezond gelukkig!
nou vicky is echt niet rustig met rijden. Ze had weer erg last van de wisseleritis afgelopen woensdag. Ik lag in een deuk en Suelza reed onverstoorbaar verder. Voor wisselen, alleen achter of helemaal en dan snel naar buitenstellen voor contra maar dan was ze al terug gewisseld, maar na een kwartier werd ze het geloof ik zat.
Ik heb er nu 4 drachtig als het goed is, dus ben volgend jaar ook weer aan het waken.
LM´s Melody of June x Solarwind Armani Echo - 7 april 2008 (maar droeg vorig jaar bijna een jaar)
Briar Patch Hope Ya Dance x Solarwind Armani Echo - 24 april 2008
LM´s Oxeye Daisy x Solarwind Armani Echo - 12 juni 2008
LM´s Nakatomi x Solarwind Armani Echo - 15 juni 2008
Met nummer 5 ben ik nog bezig mijn 3 jarige champagne merrietje blijft mepperig terwijl ze hengstig is dus hengst zegt Laat haar volgende week even scannen en ik denk hengstig spuiten, als het dan niet lukt nog maar een jaartje geduld, was ook pas laat gaan dekken met haar, dus volgend jaar dan maar wat eerder doen.
Jennyk: ik bedoelde het niet negatief hoor!! Ik woon nu vrijwillig in een dorpje van 600 inwoners... Vind het wel wat hebben hoor! Van Zwinderen had ik ook nog nooit gehoord maar dank zij Günther is het op de kaart gezet.
IJsklontje: haha wisseleritis... super gevonden Je mag best mopperen over je rug hoor!!! Het is ook waardeloos!!