Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:12

Shirefan: Wat goed, het veulen gevoeld!

Tienn: Mooie buik. Komt wel wat overeen met die van Upona.

Dreeke: Oh, dat is wel moeilijk ja. Maar het kan ook iets anders geweest zijn bij de shet? In de gaten houden zoals je anders zou doen en er is een veel grotere kans dat het gewoon goed gaat hoor Ach gut

Melina: Wat is Saké toch een plaatje!

Marlijn: Wat een schat, ze vertrouwt al helemaal op je dus OK dan!
Zou ook even laten opvoelen, zou het wel willen weten Ja

Hier verder geen nieuws. Hoe ging het bij Upona en Palona de vorige keer, upona was net zo sneaky als haar moeder dit jaar was, daar liep het veulen s ochtends bij terwijl het nog niet verwacht was. Bij Palona was ik net te laat, ging oa altijd om half vier de wei in en nu was ik door de wekker heen geslapen en kwam ik er om 4 uur. Toen had ze hem al schoongelikt, maar hij moest nog gaan staan. Dus of ze heeft gedacht: ik doe het nu (half vier) want dan is er iemand bij, of ze dacht: ze is er niet!! NU!! Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:18

_Marlijn schreef:
Chubby schreef:
Och wat een poppetje.... Hoe oud is ze? Ze lijkt nog zo'n kleuter... och jeetje, als ik dat zo zie...
Zo jong, zo bleu, zo zoekend.... Lovers

Ze is nog maar 2 Lachen

Oh, dat vind ik wel erg jong voor een beebje....

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:19

Ik weet het.. Maar ze stond daar in het wild, dus dan worden ze gewoon gedekt wanneer ze hengstig worden.. Iedere merrie die uit Engeland komt krijgt vanaf deze leeftijd een veulen.. En ik heb ze gezien, ze zien er allemaal super uit! We gaan haar alleen voorlopig niet inrijden.. Op zijn vroegst als ze 5 is.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:21

Ja, ik snap dat als je dergelijke jeugd samen laat lopen dat er beebjes van kunnen komen Haha! Veel Tinks komen hier drachtig aan he...

Chub was ook zo (nog iets scharminkeliger) toen ze bij mij kwam.. Anderhalf jaar jong.. Lovers

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:24

Oe Marlijn, wat een snoepie!!!

Bevallingsverhalen??? Hoe zien bevallingen eruit? Clown Neon heeft het eerste jaar toen ze maiden was ons al gruwelijk voor de gek gehouden. Stonden al een paar weken niet in de wei, wei was bemest. Het was mooi weer en de staleigenaar zag het nog niet gebeuren met Neon, dus heeft hij haar met 2 andere merries buiten gezet en is naar zijn dochter op bezoek gegaan 60 km verderop. Schoonzus belde hem op dat er een veulen in de wei liep. Sigaar Ik zat op dat moment op CH Eindhoven in het parcours, kon ook niet direct weg.
Afgelopen jaar kwam ik terug van wedstrijd, checkte haar en zei tegen de staleigenaar dat het toch niet lang meer ging duren, vulva stond open. Maar meer in de trant van "een week" in plaats van de 2 weken die ze nog moest. Mevrouw eette nog goed, was enthousiast druk, amper uier.... 's Morgens stond er een veulen bij, de staleigenaar schrok zich een hoedje. Dacht eerst al dat er een pony losgebroken was omdat ze onrustig waren, besloot om ze eerst water te geven ipv brok, deed de staldeur open en keek in de ogen van Cantate. Grotere schok was nog de kleur, vorig jaar wist hij niet wat ie zag met Devdan, panterbont. Nu verwachtte hij dat weer en dan staat er een effen bruine. Haha! Ik gok er zo op dat ze me dit jaar weer verrast. Clown

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:07

Blos is zo moe Ach gut
Ze ligt nou helemaal dood (ik zeg altijd dat ze dood zijn als ze helemaal plat liggen te slapen) in de stal Nagelbijten / Gniffelen Helemaal uitgeteld ligt ze te slapen Lachen

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:10

ik meld mijn vz paardje ook Lachen Jelske is een Equador x Amor merrie.
Het veulen word:
Dollar De la Pierre x Equador
Ze is in mei uitgerekend. wanneer weet ik niet precies ..

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:37

@ froukje_daan: wat leuk zeg! Daar zou ik ook vrolijk van worden!! Ravina krijgt "maar" 1/4 brok per dag.

@ Faniek: wat spannend, konden wij maar vast af gaan tellen, de tijd kan me nu niet snel genoeg gaan. Haha!

@ Quirinake: waarom moet je merrie zonder deken staan?

@ _Marlijn: Wat is Blossem een schatje! Dat roze mondje. Lovers Ben benieuwd of ze echt drachtig is! Weet je eigenlijk wel wie de vader wordt?

Wel spannend om al die bevallingsverhalen te lezen, ben benieuwd hoe het bij ons zal vergaan dit jaar!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:41

Sabbel; Ik kan ook niet wachten tot mijn veulens komen! Missy en Ravina zijn ongeveer tegelijk uitgerekend Haha!
Ik weet wel van wie Blossom drachtig is, wie haar ouders zijn, wie de vader is van de vader van het veulen en de vader van zijn moeder Clown

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:04

Hoe weet je dat dan?

Ik kan ook niet wachten (hoeft ook hopelijk niet lang meer, alhoewel stalhouder gokt dat het nog wel een week of 3 gaat duren Scheve mond )

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:28

Chubby schreef:
Hoe weet je dat dan?

Ik kan ook niet wachten (hoeft ook hopelijk niet lang meer, alhoewel stalhouder gokt dat het nog wel een week of 3 gaat duren Scheve mond )

Ze zijn daar heel gericht met fokken om kwaliteit te krijgen, een bepaalde groep merries wordt alleen maar bij een bepaalde groep hengsten gelaten Ja

Haar vader: http://www.mijnalbum.nl/Foto=8CEK6CU3
http://img122.imageshack.us/img122/9297 ... pg2pv2.jpg
Bob The Blagdon hij is érg beroemd daar, amerikanen betalen gigantisch veel geld voor nakomelingen van hem. Lachen

Haar moeder:
Donna's Henry Mare: http://img45.imageshack.us/img45/4518/d ... pg2xx6.jpg

De vader van beeb:
http://img161.imageshack.us/img161/8317 ... pg2cx6.jpg
Steven's Horse. 3 jaar, heel schattig totaal niet fotogeniek en maar 1.35m hoog ofzo Haha!

De vader van Steven's Horse:
http://www.gypsyhorses.com/Horses/lottery.htm
The Lottery Horse

De vader van de moeder van Steven's Horse:
http://img184.imageshack.us/img184/6861 ... pg2ld6.jpg
The Producer. Was echt hélemaal verliefd op hem, wat een indrukwekkend prachtpaard Vingers aflikken

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:38

Mooie voorouders inderdaad! Maar niet echt wild wild dus, en dan snap ik niet helemaal waarom ze dus toch bewust hengsten bij zulke jonge merries zetten...

Is natuurlijk niet naar jou persoonlijk bedoeld, maar... Je begrijpt me misschien wel? Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:52

Ja, ik snap wat je bedoelt Ja Moest in het begin ook heel erg aan het idee wennen, maar die Engelsen doen dat allemaal. Het is daar normaal dat ze op deze leeftijd hun eerste veulen krijgen.. Is blijkbaar echt iets Nederlands dat ze op zn vroegst als 3 jarige gedekt worden.
Het is niet echt wild nee, maar ze staan daar met een kudde merries van alle leeftijden bij elkaar op een gigantisch weiland, dan komt er een hengst die er een heel jaar bij loopt, en alles wat hengstig wordt wordt gedekt.. Dus ook de jongkies. Ze slepen daar eigenlijk niet met de paarden, dus worden ook de 2jarige merries gedekt. Maar die paarden hebben wel een super leven Ja

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 09:08

Citaat:
De vader van Steven's Horse:
http://www.gypsyhorses.com/Horses/lottery.htm
The Lottery Horse

Die vind ik echt stoer!!! En vader van beeb is idd ook wel een schatje!

En vader van de merrie vind ik ook wel gaaf!!

Maar hoeveel kans op een effen veulen heb je nu?

froukje_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 09:58

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 11:26

Zo, weer even bijkletsen.

@stien: Jellie heeft al een lekker buikje!

@Dreeke: Ik kan me voorstellen dat je je druk maakt! Ik hou hier ook mijn hart vast aangezien een stalgenootje (die haar paard stalt recht tegenover de stal van mijn merrie) nu al 2 nieuwe paarden in korte tijd heeft gekocht (steeds ingeruild of in laten slapen). Ik ben daar niet blij mee aangezien de paarden van handelsstallen komen. Je weet niet wat die bij zich dragen.... De nieuwste aanwinst van haar (nummero 3) komt vandaag en ik hoop van harte dat deze zowel gezond is, en dat het nu bij dit paard blijft!!!

@Melina: Prachtige merrie (en hengst Kwijl ) !

@Froukje-daan: Gaaf dat je het veulen hebt gevoeld. Ik vind het zo'n speciaal gevoel. Mijn merrie krijgt nu s'ochtends 1kg merriebrok & een kratje kuil, s'middags een halve schep muesly + wortels en een kratje kuil en s'avonds 1 kg merriebrok & een kratje kuil. Daarnaast krijgt ze nog na het werk een slobber van een halve schep muesly, en een schep haver/zemelen mengsel en dagelijks 2 schepjes soulmate (vitaminepreparaat).

@Faniek: Het echte aftellen is voor jou begonnen, echt gaaf. Go jij! Go jij!

@Marlijn: Leuk dat je nieuwe aanwinst er dan eindelijk is Go jij! Go jij! ! Het is echt een (vies Knipoog ) bolletje wol. Wel vreemd dat ze in het Enge land al zo vroeg beginnen met dekken.

@Chubby: Is het al bijna zover? Echt spannend hoor!

Hier niet veel nieuws. Alles gaat goed met mijn dametje. Morgen ga ik weer foto's maken, dan zit Hollebol op 220 dagen. Weet iemand trouwens waar je hier in de buurt (Z-H) een birthalarm kan huren? Of is het gewoon een kwestie van de ruiterzaken bellen?

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:39

Hai!

Ik heb even een vraagje en hoop dat jullie me kunnen helpen want ik maak me een beetje zorgen.

Is het normaal dat de vulva veranderd?

Gister had ik namelijk even gekeken en was hij vrij lang en aan de onderkant was het opgezwollen.
Toen had ik geen camera mee dus daar helaas geen fotos van.

Vandaag heb ik dus de camera mee genomen en weer even goed gekeken.
De 'onderkant' is niet meer opgezwolle maar nu is het in het midden wat dikker en het ziet er een beetje viezig uit vind ik zelf.

Is het normaal dat dit zo veranderd ? Vind het namelijk een beetje vreemd dat het gister onder zo opgezwollen was en nu ineens niet meer na 1 dag.
Ze gedraagd zich verder gewoon wel zoals ze altijd doet.
Ben vandaag alleen even vergeten te temperaturen.

ik zet de foto's even in een link Nagelbijten / Gniffelen
http://i83.photobucket.com/albums/j296/ ... jel009.jpg

http://i83.photobucket.com/albums/j296/ ... jel008.jpg

Hier zie je dat het ook een beetje openstaat [beetje vreemde praat Nagelbijten / Gniffelen ] en bloed ofzo ? ik heb geen idee wat het is
http://i83.photobucket.com/albums/j296/ ... jel012.jpg

Ook nog even gewone fotos van Jell
helemaal:
Afbeelding
Voorkant:
Afbeelding

En nog 3 leuke van jel!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:39

oja ze is nu 225 dagen drachtig.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:45

Marlijn: Oh,wat een poepie zeg!! Ach gut Die zal vast gauw helemaal opknappen! Ze is wel mager ja,om drachtig te zijn,maar het kan perfect hoor!

Tienn: Ik merk dat precies ook bij mijn merrie,dat die vulva soms wel verandert.Ik denk niet dat het kwaad kan,ben ook wel eens benieuwd naar de antwoorden daarop hier.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:27

@ Tienn: ik vind het wel meevallen hoor, ik heb je een foto van Vinga dr muts gestuurd om te vergelijken (zoals we op MSN hadden afgesproken) maar ik zie er bij jouw merrie weinig raars aan zeg maar. De merrie van mijn vriendin heeft ook zo'n muts,
dat staat ook ietsjes open. Dat oranje/rossige is opgedroogde urine dat heeft Vinga ook wel eens. Volgens mij niks om je zorgen over te maken hoor. Zoals ik al eerder gezegd heb, niet iedere paardenmuts is het zelfde (tjee wat een praat zeg Bloos)

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:33

Dreeke schreef:
@ Tienn: ik vind het wel meevallen hoor, ik heb je een foto van Vinga dr muts gestuurd om te vergelijken (zoals we op MSN hadden afgesproken) maar ik zie er bij jouw merrie weinig raars aan zeg maar. De merrie van mijn vriendin heeft ook zo'n muts,
dat staat ook ietsjes open. Dat oranje/rossige is opgedroogde urine dat heeft Vinga ook wel eens. Volgens mij niks om je zorgen over te maken hoor. Zoals ik al eerder gezegd heb, niet iedere paardenmuts is het zelfde (tjee wat een praat zeg Bloos)

Haha nee idd.
Ik moet ook zeggen dat ik het er vandaag ook wel vrij normaal uit zag zien, op dat rood/roze/oranje? Clown 'troep' na dan.
Zou niet weten wat er gister mee aan de hand was maar ik ben in ieder geval blij dat het niet meer opgezwolle is en dat stelde me eigelijk ook al wel meer gerust [ gister lichte paniek Schijnheilig ].

froukje_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:42

froukje is vandaag 240 dagen drachtig. dus nog 100 nachtjes te gaan. dus tijd voor foto. alleen je zie der buik niet zo erg op de foto'.omdat ze naar mij kijkt en der buik lief de andere kant op duwt. in het echt is ze dikker.
Afbeelding

Afbeelding
en nog een van vanmiddag onder het zadel

Afbeelding

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 19:52

Wat babbelen jullie veel zeg jemmie Lachen
@ Tienn wat een droppie heb jij zeg en foto 2 vindt ik erg grappig Lachen

Ik heb niks temelden alleen dat ik al 2 dagen op een pakje wacht voor mon,een nieuwe dek want alles moet nu inplaats van 195 naar 205.......

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:01

hallo allemaal!

mijn kleine meid is nu ook alweer aardig opweg, zit nu op 209 dagen dracht.

'k heb nu vakantie, dus kan volgende week ofzo wel weer eens foto's maken Lachen
verder niet veel te melden eigenlijk....
trouwens mooie foto's allemaal van die dikke buikjes! ben benieuwd wat er allemaal in zit Knipoog

nou, moet gaan, er wordt aan de deur gebeld, en ben alleen thuis Haha! doei!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:05

froukje_daan heeft een bling bling paard! Ja

Hier ook weinig nieuws, ben vanmiddag naar stal geweest na een week afwezigheid ( Bloos Bloos Bloos ) en Neon was wel erg overdreven enthousiast om me te zien. Had haar in de bak gezet en iedere keer als ik met de kruiwagen langs kwam begon ze overdreven te hinniken. Drachtige muts, vraag me af wat ze van me moest hebben. Nagelbijten / Gniffelen