Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:52

Wat foto's van de dames:

Copper, vandaag op 252 dagen dracht:
Afbeelding
Afbeelding
Copper draagt voornamelijk hoog en in de breedte.
Haar buik zit op dit moment echt in een groeispurt.

Macy, vandaag op 284 dagen dracht:
Afbeelding
Afbeelding
Macy draagt vooral rond, diep naar beneden en in de breedte. Beter gezegd, ze is gewoon vreselijk drachtig Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:00

Mooie foto's weer Marije! Zien er goed uit, die buiken van de dames OK dan! !

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:09

Wauw super weer die foto's! Vooral die van Cooper van achteren! Die draagt echt in de breete he? Zo'n foto kan ik van Sim nog steeds niet maken! Je ziet dan gewoon geen buik om haar dikke billen heen!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:18

jeddah schreef:
Wauw super weer die foto's! Vooral die van Cooper van achteren! Die draagt echt in de breete he? Zo'n foto kan ik van Sim nog steeds niet maken! Je ziet dan gewoon geen buik om haar dikke billen heen!

Copper draagt ieder jaar zo. En aan het regengootje op haar kont te zien, heeft ze toch een aardige bilpartij Haha!
Maar Sim heeft meer bespiering op haar bovenbeen ter hoogte van de buik Knipoog

Overigens is op de 2e foto van Copper ook te zien waarom op de 1e foto haar voerbakje buiten het hek staat Clown
Het is ook zo'n lompe doos he......

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:28

*LOL* Dat valt me nu pas op! Haha, ik snap nu wel waarom dat bakje buiten de wei staat ja Haha!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:38

Hoi iedereen,
Hier weer nieuwe foto´s van Kila die ik vandaag genomen heb. Morgen zit ze 7 weken verwijdert van de 11 maanden. Had vandaag maar foto´s gemaakt, aangezien er voor morgen regen werd verwacht. Ik weet het, ze is zo vies als wat, maar een vies paard is een gelukkig paard toch Bloos Haha!
De foto´s :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kila heeft een beetje last van zwangersschaps hormonen Haha! :
[img]Afbeelding

En ik weet trouwens niet hoe jullie die duidelijke uierfoto´s maken! Bij Kila zit er veels te veel haar voor. Als ik er een foto van maak krijg ik dit:
Afbeelding

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:08

Hihi Wendy .. dit van mij hebben gewoonweg niet zoveel haar!!

@Marije: handig, van die rubberen paardenwokken! Ik zocht ze al een tijdje, en nu zag ik ze ineens gewoonweg in de Agradigids staan ... ik ga ze ook aanschaffen, want die van mij gaan ook altijd voetballen met hun voeremmers.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:16

Mac schreef:
@Marije: handig, van die rubberen paardenwokken! Ik zocht ze al een tijdje, en nu zag ik ze ineens gewoonweg in de Agradigids staan ... ik ga ze ook aanschaffen, want die van mij gaan ook altijd voetballen met hun voeremmers.

Ik heb ze ook bij Agradi besteld. Had zoiets afgelopen jaar in Wales ook gezien en toen zat ik al te twijfelen. Daar waren ze een stuk dunner en soepeler.
Deze zijn net wat steviger.
Ik gebruik ze al een tijdje en ze zijn nog steeds niet kapot. En je kan zien dat ze heel wat te verduren hebben Clown
Moet ik wel zeggen dat ik ze steeds na het voeren weer weg haal.
Anders gaat Sammie er mee lopen spelen en dan gooit hij ze op de weg Clown
Ik heb hem inmiddels wel leren apporteren Ja
Als hij toch met zijn bakje er vandoor gaat, komt hij nu ook weer in volle galop terug en dan geeft hij het bakje aan.
Ook na het eten geeft hij (bijna altijd Schijnheilig ) op commando zijn lege bakje aan Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:01

waah ik word vet beroemd!!!
kreeg zojuist een mailtje van de redactie van BIT. ze willen mij interviewen over Lowara Lachen (natuurlijk mag dat Knipoog )
Dus ik krijg een bekende Tinker!
(sorrie, was even offtopic, maar moest het gewoon even kwijt)

Ehm.. update.. verder niets speciaals met "de koe" het wordt dik.. en traag... en er kwam vandaag toch heus een bescheiden bokje Clown uit toen ze "wild" ging doen in de bak ( Cezanne scheurt de binnenbocht door, en Lowara hobbelt er in een sukkeldraf achteraan)

Haha! nog maar 10 weekjes

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:25

@ mac: wat zijn ze al rond zeg Haha! Van achter steekt het echt al ver uit! Ja
volgens mij staan jou paarden altijd op dezelfde plek ofniet? Tong uitsteken

@ wendy, die word ook al mooi rond zeg! Ja het begint echt al te zakken! en ze heeft een roze en een zwarte tepel! *LOL* ziet er grappig uit Tong uitsteken

@ lowara: een beroemde tinker op kraamstal! Haha!
en ik geef haar groot gelijk hoor dat ze niet meer zo actief is met die dikke buik!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:31

Ja, het veulen kan dadelijk kiezen uit melk of chocolade melk Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:48

MarijeR schreef:
Ik heb ze ook bij Agradi besteld.

Ze zijn tot eind februari in de aanbieding
**effe compleet off-topic maar misschien leuk om te weten**

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 23:18

Kelan schreef:
Hier duurt het nog iets langer (Odess, hoeveel dagen moet Rigaud nog? Knipoog ), maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo erg. Kan ik eerst hier meelezen hoe het allemaal gaat. Dit is het eerste veulen, zowel voor de merrie als voor mij, dus dat vind ik allemaal best spannend.

Odess moet nog 68 in ieder geval Clown

Dus je kan Rigaud nog volop rijden? Lekker zeg, dat mis ik wel een beetje Scheve mond Werkt bij Rigaud de uier ook al een beetje? Odessa's uier loopt nog niet vol, maar is al wel verhard; je merkt echt dat de klieren gaan werken. Ook laat ze soms even wat biks staan of wil ze ineens geen biks maar kuil of mais, gek beest Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:32

Ik wilde vandaag nog foto´s maken van die dikke, maar ik ben er niet aan toegekomen. En ik vertrek morgenochtend naar Den Bosch (Hengstenkeuring!) voor 4 dagen dus dat wordt volgende week pas weer foto´s maken. Ze is al behoorlijk dik en haar uiers ook. En als je aan haar uiers zit, spuit er vocht uit (doorzichtig, geen melk ofzo). Maar dat is niets verontrustends toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 00:03

Ik vind het echt leuk om al die dikke buiken te vergelijken Haha!
Ilindra is al een stukje dikker dan Lisa maar moet nog 6 weken langer dragen.
Kun je toch merken dat de leeftijd begint te tellen Haha!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 09:23

Odess schreef:
Odess moet nog 68 in ieder geval Clown

Dus je kan Rigaud nog volop rijden? Lekker zeg, dat mis ik wel een beetje Scheve mond Werkt bij Rigaud de uier ook al een beetje? Odessa's uier loopt nog niet vol, maar is al wel verhard; je merkt echt dat de klieren gaan werken. Ook laat ze soms even wat biks staan of wil ze ineens geen biks maar kuil of mais, gek beest Haha!

Dan moet Rigaud vandaag nog 70 dagen Clown

Heel volop ben ik niet aan het rijden (half uurtje per dag), ze is geblesseerd geweest en we zijn het weer aan het opbouwen, zover dat gaat met een dikke buik Haha! . Maar zolang mevrouw nog bokt, er af en toe vandoor schiet en binnen een seconde 180 graden kan draaien om dan weg te sprinten, kan ik nog wel doorrijden.
Ik denk dat ze vanaf 11 maart vakantie krijgt, dan ga ik nl. een weekje op wintersport en dat lijkt me een mooi moment om te stoppen.

Aan de uier van Ri is nog niet zo veel te zien, eigenlijk niets.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 10:50

Nog even over schuren van de staart. Scot deed dat dus ook ik heb eerst babypoeder geprobeerd dat is meestal wel afdoende, maar deze keer bij haar niet. Toen heb ik olie in de bovenkant van de staartwortel gemasseerd en de onderkant en hoeken van de billen ingesmeerd. Dat heb ik 2 keer gedaan en sinds een week schuurt ze niet meer.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:14

Goede tip Sarabande! Gelukkig schuurt Simply nog steeds niet, maar ze heeft nog een maandje te gaan, dus wat niet is kan nog komen!

@MissHIS Nee hoor, dat is zeker niks om je zorgen over te maken, merrie's hebben vaak wat vocht in de uier, ook wanneer ze niet drachtig zijn, maar met dat maandje dat ze nog te gaan heeft is het denk ik niet meer dan normaal!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:19

306 dagen drachtig en nog maar 29 te gaan!

Wat denken julllie?? Gaat hard he? Knipoog
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:41

Dat gaat zeker hard Jeddah!
Ik ben trouwens jaloers op die kale tietjes van Simply Haha!
Macy heeft er weer zo'n pak haar op zitten dat er weinig te zien valt...

Heeft Sim ook al plakkerige spenen 's ochtends?
Macy heeft dat nu bijna iedere ochtend.
Afbeelding
Op de foto boven de rechter speen is het een beetje te zien. Als ze ligt, komt dat dus uit de spenen. Haar haren plakken dan ook wat aan het uier.
Op haar benen kan ik nog niets vinden. Hopelijk duurt dat ook nog even.
Wel had ze vanmorgen wat gelige dopjes op het uier.
Waarschijnlijk wat van dat plakkerige spul wat op droogt.
Leuk zo'n merrie die daar al weken van te voren mee begint Gestoord

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:45

Ja, Sim was eerder ook flink harig Bloos , maar zit al lekker in de "rui" en gelukkig valt ook het haar daar flink uit Knipoog !

Simply heeft geen plakkerige spenen en ook wanneer ik eraan zit komt er niks spontaans uit, al heb ik nog niet geprobeerd om er wat uit te halen hoor.

Dat Macy daar nu al mee begint.... Hopen dat het niet weer eeuwig kegelen gaat worden dit jaar! Zou ze gewoon een "lekke" uier hebben Ach gut ?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:53

Op haar lijf begint Macy nu ook wel wat haar los te laten maar volgens mij denkt ze dat ze de 'melk' goed warm moet houden Clown

Bij Macy kan ik niet eens aan het uier komen.
Ik houd bijna iedere ochtend de camera er onder, vlak boven de grond en dan maar hopen dat ik goed richt Haha!
Dat laat ze iig toe, half onder haar hangen om te kijken vindt ze echt niet leuk.
Zo kan ik zonder haar te pesten toch het uier controleren.

En ik denk dat Macy dit expres doet. Ze gaat voor de kijkcijfers *LOL*
Goede les: zet nooit je camera online.... Rolleyes

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:07

Bij Sim is het idd maar kaal (vooral vergeleken bij Macy en Kila *LOL* ), maar ziet er al wel lekker vol uit Jeddah! Het wordt echt spannend voor jou nu zeg Nagelbijten / Gniffelen

Ivanka is dit jaar echt lekker in de rui, normaal gesproken moet ik haar altijd helpen met lijnzaadolie (of zonnebloemolie) bij te voeren, omdat ze anders haar haar niet zo goed loslaat. Maar nu is ze én vroeg begonnen en ruift ze als een gek!
En haar staart krult nog steeds en ik heb er nog nooit een vlecht in gemaakt.. Zou het dan toch een merrietje zijn, terwijl in mijn gedachten een hengstje rondhuppelt? Over ruim 5 maanden weet ik het Clown ...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 12:21

Zo, Simply heeft echt al een mooie uier! Het komt nu echt al dichtbij he!

Odessa ruidt inderdaad ook al zo! Er komt zoveel haar uit, dat ik niet eens een dunnere deken op durf te doen! Gelukkig is haar uier wel goed te zien/ te voelen. Het zal ook wel moeten, ze is elke ochtend en avond de klos! Haar uier is echt helemaal niets momenteel, het trekt helemaal weg. Wat een beetje rust wel niet doet Lachen Ik zal volgende week maar eens foto's gaan maken, madame zit dan op 9 maand! Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:28

Wow! !! Simply heeft écht al een uier! De spenen zijn ook al zo parmantig naar buiten gedraaid. Pepsi heeft nu wel een volle uier, maar de spenen zijn nog steeds "ingedeukt" zeg maar. Ik zal zo eens even naar buiten hollen met de camera voor een update ...

Dikke spenen zoals Macy heeft ze dus ook niet. Het loopt echt van de zijkant uit vol nu Haha! ...

Bij mij komt alleen Lee nu echt in de rui. Vooral haar bles valt vreselijk uit. Al mijn kleren zitten onde de witte haren Haha! .
Laatst bijgewerkt door Mac op 02-02-05 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt