[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 10:45

Sanet schreef:
Temperatuur wel gewoon goed? Eet ook goed etc?

ja dat gelukkig allemaal wel

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 10:52

Als het afwijkend is voor de merrie zou ik er wel naar laten kijken.
De foto vind ik niet spannend maar jij kent het beeld wat normaal is en als het afwijkt.. tja.. liever te vaak dan te weinig.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 11:35

Ze is sinds ze drachtig is zo veel relaxter en toegankelijker geworden. Ze was al fijn en gevoelig maar nu nog liever. Alsof ze eindelijk happy is.[/quote]

Herkenbaar.. heb precies hetzelfde. Mijn merrie was al heel knuffelig maar nu helemaal.. is volop genieten maar met rijden was ze ook relaxter.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 01:53

Dat uier op zichzelf vind ik niet erg verontrustend eerlijk gezegd, maar idd even tempen en als je het niet vertrouwd de dierenarts bellen. Wij kunnen wel wat zeggen vanaf hier, maar we kennen het paard natuurlijk niet.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 08:42

heb telefonisch contact gehad gisteren met de dierenarts, hun gaven aan even 3x daags tempreturen en als ze stabiel en onder de 38.3 blijft en de uier niet groeit dan mag je het weekend door. groeit de uier of schommelt of is de tempratuur te hoog en gelijk bellen en daarheen.
tot nu toe is ze netjes 37,8 / 37,6

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 03:29

Kimwilliam. Vindt het er ook niet verontrustend uitzien. Beetje vocht wat ze misschien vasthoud en is gezakt naar uier?

Ik heb in de praktijk al zoveel bevallingen bijgewoond en gedaan. Als ik het niet vertrouw bel ik de dierenarts. Net als dit jaar hebben ze me telefonisch geassisteerd met een bevalling. Veulen was een sterrenkijker. Wellicht was het mij zonder hulp via telefoon ook wel gelukt. Maar vond het wel fijn, speaker aan en arm erin :+

Ik denk voor een eerste veulen misschien leuk, die cursus van iris. Al denk ik dat je online al wel alles kan vinden en hier in het fokkerij forum komt ook altijd veel informatie voorbij. Volgens mij was ik het ook niet helemaal eens met het ontworm schema in deze cursus.

Vandaag zijn bij mij alle merries naar de tandarts geweest. Wild Thing en Liezella braaf zonder verdoving. Nigrante was wat vervelend, zonder geprobeerd maar was geen succes. Na sedatie verliep het vlot.

Gaat nu toch best snel. Wild Thing alweer 210 dagen drachtig
Afbeelding

Liezella 170 dagen, mijlpaal *\o/*
Nigrante 113 dagen

Belle_boef. Welkom, van welke hengst is ze drachtig?

Magic_lover. Ze ziet er goed uit

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:52

Hier Ivo vandaag op 200 dgn. ( de andere op 188 en 160 )
Alles loopt hier nog lekker dag en nacht buiten.
Heerlijk als dat nog kan.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 19:07

AM_Horses schreef:
Kimwilliam. Vindt het er ook niet verontrustend uitzien. Beetje vocht wat ze misschien vasthoud en is gezakt naar uier?

Ik heb in de praktijk al zoveel bevallingen bijgewoond en gedaan. Als ik het niet vertrouw bel ik de dierenarts. Net als dit jaar hebben ze me telefonisch geassisteerd met een bevalling. Veulen was een sterrenkijker. Wellicht was het mij zonder hulp via telefoon ook wel gelukt. Maar vond het wel fijn, speaker aan en arm erin :+

Ik denk voor een eerste veulen misschien leuk, die cursus van iris. Al denk ik dat je online al wel alles kan vinden en hier in het fokkerij forum komt ook altijd veel informatie voorbij. Volgens mij was ik het ook niet helemaal eens met het ontworm schema in deze cursus.

Vandaag zijn bij mij alle merries naar de tandarts geweest. Wild Thing en Liezella braaf zonder verdoving. Nigrante was wat vervelend, zonder geprobeerd maar was geen succes. Na sedatie verliep het vlot.

Gaat nu toch best snel. Wild Thing alweer 210 dagen drachtig
[ [url=m/LoIDMA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Liezella 170 dagen, mijlpaal *\o/*
Nigrante 113 dagen

Belle_boef. Welkom, van welke hengst is ze drachtig?

Magic_lover. Ze ziet er goed uit

Ze is drachtig van cillbarra the wicker man.

Afbeelding

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:20

nieky1993

Wij wonen in noord zweden. Lapland. Vandaar de sneeuw

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:22

Kimwilliam, hoe is de temperatuur van je merrie de afgelopen dagen?

Carlijn is vandaag 160 dagen, dus dat betekent dat ik kan gaan terugtellen aangezien 320 ook 160 dagen weg is. *\o/*

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:35

Annash schreef:

Carlijn is vandaag 160 dagen, dus dat betekent dat ik kan gaan terugtellen aangezien 320 ook 160 dagen weg is. *\o/*

Ze is steeds 37.8 / 37.6

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:37

Dat is prima dus. :) Hopelijk een beetje een geruststelling, en dat er hopelijk inderdaad niks aan de hand is.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:55

Fijn kim :)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 13:59

Annash schreef:

Ooohhh dat is leuk bekeken! Op de helft *\o/*

Fijn Kim dat de temp goed blijft. Hoe is het verder met haar?

Rosa had me van de week ook een beetje op de kast zitten. Was wat traag en wilde haar merriebrok niet hebben. Temp was keurig 37.8
Volgende dag iets vlotter(nog niet helemaal zichzelf) maar nog altijd geen brokken willen hebben, ook toen een normale temp. Wel eet ze goed hooi deze dagen.
Toen bedacht ik me: wacht even… Rosa…Ander merk brokken gehaald. En Jahoor, met smaak naar binnen :D :+
Daarna een heerlijk lang dutje gedaan en toen was ze weer het baasje..
Ik vergeet nog wel eens hoe kieskeurig ze is in de brokjes :')

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:56

Voor mijn gevoel gaat het vrij snel, Giv is vandaag al op de helft van de dracht :))
170 dagen vandaag.
Ze stond lekker te eten dus het zijn niet de beste foto’s maar het buikje is mooi aanwezig :j
Afbeelding
Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:59

Knappe merrie en knap buikje!

Ik heb deze gisteren nog van Carlijn gemaakt. Pony vasthouden en foto maken is niet zo handig. :')

Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:13

Prachtige foto’s van jullie dames! Nog 5 dagen, dan zitten wij op de helft.
Mijn dame was het er vandaag echt allemaal heel erg niet mee eens. Heeft een krater in de paddock geslagen. Het is wat…

Hebben jullie allemaal de namenlijstjes al klaar liggen?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:21

De helft alweer. Hier pas 135 en 100 dagen. :=

Documentje komt er nog aan voor iedereen die pbtje gestuurd heeft! Maar nog geen tijd gehad om de laptop er bij te pakken. Bijna klaar voor de winter en de veulentjes die nog voor opfok komen van dit jaar en mijn 2 jarige hengsten gaan deze week naar Nederland voor de hengstenkeuring. Dan hopelijk wat meer tijd om even voor te gaan zitten. :D

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:39

Kun je het document niet hier plaatsen Quir?!
Succes met de verhuizing van de hengsten.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:45

LaDonna75 schreef:
Kun je het document niet hier plaatsen Quir?!
Succes met de verhuizing van de hengsten.

Ja kan wel kijken of dat lukt door gewoon te plakken, maar weet niet of het dan overzichtelijk blijft.

Thanks! Vind het zo spannend. :):)

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:50

Goed punt. Maar dan wil ik hem ook wel per pb ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:56

Sanet schreef:

Hou op, schei uit. Ik zou twee jaar geleden een merrie van een vriendin gebruiken en een hengst uitgezocht. Bij NRPS moet een hengstveulen met de letter van de vader beginnen, dus ik was toen al heel fanatiek. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan en won ik dit jaar een gratis dekking van een hengst met dezelfde beginletter. :') Dus veel stonden er al.

Moet ik wel zeggen dat wat ik nu bovenaan hen staan niet de namen zijn die ik toen heb opgeschreven!

Merrie vrije keus maar ik denk dat ik ook de D doe, hoewel ik nog wel meer namen heb voor een merrie die ik tof vind.

Ligt allemaal aan wat het wordt en hoe het eruit ziet.

Maar voorlopig kan ik nog heel veel veulentjes fokken waarbij de naam met een D moet beginnen. :')

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:57

Annash schreef:
Sanet schreef:

Hou op, schei uit. Ik zou twee jaar geleden een merrie van een vriendin gebruiken en een hengst uitgezocht. Bij NRPS moet een hengstveulen met de letter van de vader beginnen, dus ik was toen al heel fanatiek. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan en won ik dit jaar een gratis dekking van een hengst met dezelfde beginletter. :') Dus veel stonden er al.

Moet ik wel zeggen dat wat ik nu bovenaan hen staan niet de namen zijn die ik toen heb opgeschreven!

Merrie vrije keus maar ik denk dat ik ook de D doe, hoewel ik nog wel meer namen heb voor een merrie die ik tof vind.

Ligt allemaal aan wat het wordt en hoe het eruit ziet.

Maar voorlopig kan ik nog heel veel veulentjes fokken waarbij de naam met een D moet beginnen. :')

En de M!! *\%/*

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:13

Quir schreef:
En de M!! *\%/*

En de M voor die van jou misschien het jaar erop. :') Maar dan wil ik er wel eerst een live oordeel aan kunnen hangen. Maar goed, eerst Baby V 1.0 maar veilig ter wereld.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:52

Mijn paarden namen zijn altijd een land of plaats en dan beginnend met de letter van het KWPN van dat jaar.
Voor een merrie heb ik 2 opties, voor een hengst tot nu toe maar 1. Ik vind de U best lastig moet ik zeggen :=