Sanet schreef:Temperatuur wel gewoon goed? Eet ook goed etc?
ja dat gelukkig allemaal wel
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AM_Horses schreef:Kimwilliam. Vindt het er ook niet verontrustend uitzien. Beetje vocht wat ze misschien vasthoud en is gezakt naar uier?
Ik heb in de praktijk al zoveel bevallingen bijgewoond en gedaan. Als ik het niet vertrouw bel ik de dierenarts. Net als dit jaar hebben ze me telefonisch geassisteerd met een bevalling. Veulen was een sterrenkijker. Wellicht was het mij zonder hulp via telefoon ook wel gelukt. Maar vond het wel fijn, speaker aan en arm erin
Ik denk voor een eerste veulen misschien leuk, die cursus van iris. Al denk ik dat je online al wel alles kan vinden en hier in het fokkerij forum komt ook altijd veel informatie voorbij. Volgens mij was ik het ook niet helemaal eens met het ontworm schema in deze cursus.
Vandaag zijn bij mij alle merries naar de tandarts geweest. Wild Thing en Liezella braaf zonder verdoving. Nigrante was wat vervelend, zonder geprobeerd maar was geen succes. Na sedatie verliep het vlot.
Gaat nu toch best snel. Wild Thing alweer 210 dagen drachtig
[ [url=m/LoIDMA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Liezella 170 dagen, mijlpaal
Nigrante 113 dagen
Belle_boef. Welkom, van welke hengst is ze drachtig?
Magic_lover. Ze ziet er goed uit
Annash schreef:Kimwilliam, hoe is de temperatuur van je merrie de afgelopen dagen?
Carlijn is vandaag 160 dagen, dus dat betekent dat ik kan gaan terugtellen aangezien 320 ook 160 dagen weg is.
Sanet schreef:Hebben jullie allemaal de namenlijstjes al klaar liggen?
Annash schreef:Sanet schreef:Hebben jullie allemaal de namenlijstjes al klaar liggen?
Hou op, schei uit. Ik zou twee jaar geleden een merrie van een vriendin gebruiken en een hengst uitgezocht. Bij NRPS moet een hengstveulen met de letter van de vader beginnen, dus ik was toen al heel fanatiek. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan en won ik dit jaar een gratis dekking van een hengst met dezelfde beginletter.Dus veel stonden er al.
Moet ik wel zeggen dat wat ik nu bovenaan hen staan niet de namen zijn die ik toen heb opgeschreven!
Merrie vrije keus maar ik denk dat ik ook de D doe, hoewel ik nog wel meer namen heb voor een merrie die ik tof vind.
Ligt allemaal aan wat het wordt en hoe het eruit ziet.
Maar voorlopig kan ik nog heel veel veulentjes fokken waarbij de naam met een D moet beginnen.