[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 15:46

Jazzejam, inderdaad uit Duitsland! :D
Wat balen dat het ei al weg was en baarmoeder verder niet mee doet. Hopelijk is de Cushing test negatief.

Jildouu, gefeliciteerd met het laatste veulentje!

LaDonna, goed onthouden. _O-
Kreeg het gisteravond wel even warm wat betreft verzending. :=

We hadden hetzelfde, 2 bacteriën waarvan 1 alleen gevoelig is voor ab die te heftig in werkt (kan, maar dan kan je niet insemineren). Dus ze is 4 dagen achter elkaar gespoeld en ab voor de ene bacterie en 7 dagen ab (eerste 3 dagen injectie en daarna 4 dagen oraal). Nu lijkt ze wel top te gaan, dus hopelijk lukt het!
Duim dat het bij jou ook gaat lukken en ze nu wel mooi drachtig wordt.

MDW, gewoon hengst erop! *\%/*

Veronique, haha ja dat denk ik ook. Of vooral het gras thuis. :))

Balko, ik hoop het ook! Inderdaad een lange reis, maar gaat best vlot. Gisteren is het opgepikt op het station in Duitsland (18.00 pas), van Düsseldorf naar Keulen met de auto, dan vliegtuig naar Kopenhagen en dan vliegveld Örebro waar ik het zelf opgehaald heb. Dus 14 uur onderweg geweest uiteindelijk. :))

FF is wel een commerciële hengst en hij past ook wel bij veel merries, dus komt vast een knap veulen uit!

Kabayo, jaa eindelijk! *\o/*
Super tof dat Zilver mee mocht doen!
Chronische stress is het slechtste voor een vruchtje, een keer enige stress kunnen ze meestal wel prima hebben. :j
Alleen voor de 18 dagen adviseren ze stress zoveel mogelijk te voorkomen in verband met innestelen. Dus komt vast goed met hartslag!

GoldenArrow heb je dan alle merries drachtig die je drachtig wilde hebben? Mooi dat de twee hartslag scans goed waren!

AM, ja hopelijk morgen de andere ook een wat groter ei. En is het andere ei weg. _O-

Nobel, is de reactie nu wel weg of minder? Hopelijk snel weer helemaal de oude!
Heb een jaar of 3/4 geleden ook 1 binnen gehaald met mega bulten, ook een allergische reactie ergens op. Nooit kunnen achterhalen waarop en daarna ook nooit meer gebeurd gelukkig.

Kiki, paarden houden je wel bezig zo. :=
Wel fijn dat er een mooi kloppend hartje te zien was!

Gisteren avond kreeg het vrij warm, omdat pakketje met sperma ineens een aankomst tijd had voor morgen avond laat in plaats van deze morgen. Kreeg weer herinneringen van toen het in Parijs aankwam. _O-

Maar gelukkig kon ik het vanochtend op het vliegveld op gaan halen. *\o/*

Afbeelding

Ik heb het er ook meteen in gestopt.
Waarschijnlijk perfecte moment voor de merrie, ze voelde nu ook goed hengstig en kwaliteit van sperma was ook super goed en grote dosis met veel cellen. Voordeel van een pony hengst gebruiken waarvan bijna niemand weet dat hij überhaupt dekt. _O-

Maar nu dus duimen dat morgen het ei weg is en ze drachtig wordt!

Balko

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 16:08

Yeeeey wat n gedoe Quir!!! Fijn dat t nog goed van kwaliteit was!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 16:39

Fijn dat je het toch nog op tijd had!

Ik moet volgende week nog 2 merries op dracht scannen. Als die drachtig zijn heb ik alles drachtig wat ik drachtig wilde hebben :)
Afgelopen zondag wel nog een nieuwe merrie opgehaald, een 3-jarige. Stond mooi hengstig toen we haar op gingen halen, dus mijn vriend wilde die al gelijk dekken _O- Daar heb ik toch maar even een stokje voor gestoken, haha. Laat haar eerst maar even bekomen en dan is ze volgend jaar de eerste.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 20:40

Gefeliciteerd met alle drachten & succes voor iedereen op het wachtbankje.

Ik merk dat ik er nu heel anders in sta omdat het nu niet voor mezelf is. Ik lees wel alles mee, maar reageren lukt vaak niet.

Havanna was helaas niet drachtig.. Wel hengstig aan het worden. Nog 2 andere merries die ook werden gescand waren ook niet drachtig. -O-

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 20:43

Ohhh yvk dat was een deprimerend scan rondje…

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:59

Kak is dat he, als het zo tegenzit. Hier vandaag ook een waarschijnlijk niet drachtig, vrijdag weer scannen en anders circus wéér opnieuw

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 06:52

Fokfanaat heb je nu al 1 drachtig of nog helemaal niet?

GA succes volgende week!

Quir duimen dat het is gelukt, aan de voorbereiding kan het niet liggen!

Jazzejam bah, dat zit niet mee!

LaDonna hopelijk lukt het zo!

Balko ik heb nooit geïnsemineerd in de veulenhengstigheid dus daar kan ik geen antwoord op geven.

Kiki wat een hoop gedoe zo, hopelijk nu rust in de groep. Gefeliciteerd met het kloppende hartje.

Nobel hoop dat het snel over gaat, vervelend.

Elina wat leuk zeg! Komt vast goed vrijdag, succes alvast!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:09

Quir, fijn dat je pakketje op tijd binnen was. Nu hard duimen dat het pakt.

goldenarrow, duim voor je dat de laatste 2 merries ook drachtig zijn.
Gefeliciteerd met je nieuwe paardje

Yvk, dat is een deprimerend scan rondje. Hopelijk volgende ronde meer succes

fokfanaat, hopelijk is ze alsnog gewoon drachtig.

Voor degene waarbij het allemaal echt onwijs tegen zit en het allemaal niet wilt vlotten. Tot wanneer gaan jullie door? Wanneer vinden jullie het te laat in het seizoen?

Op stal is gelukkig in de groep van Bo weer de rust weer redelijk terug gekeerd gelukkig.

Haha het begin is er, vandaag 40 dagen drachtig

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:16

Voor Noora ga ik door zolang de hengst beschikbaar is. Hij is namelijk maar tot 16 augustus beschikbaar en daarna gaat hij denk ik naar het Midden-Oosten en is hij helemaal niet meer beschikbaar. Liever een laat veulen van deze hengst dan geen veulen.

Ook voor Anna ga ik door tot ze drachtig is. Die dekking moet namelijk dit jaar gebruikt worden. Zij had al een laat veulen dit jaar, dus we zijn met haar nu pas met poging 1 bezig.

Maar normaliter zou ik deze maand ergens wel een laatste poging doen. Het is nu echt puur dat ik langer door zou willen gaan omdat ik in principe alleen dit jaar maar heb voor deze twee hengsten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:36

Begrijpelijk goldenarrow, zeker als je de hengst daarna naar alle waarschijnlijkheid niet meer kan gebruiken.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:06

Ik ga inderdaad tot eind vd maand door.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:57

Hier moet Chablis nog een keer geïnsemineerd.
En Eli was er nog niet klaar voor.
:=

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:54

Mocht Boston nu niet drachtig geworden zijn, had ik het nog 1x geprobeerd. Anders werd het voor ons ook te laat.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:11

De andere is wel drachtig, ik ga ook zolang mogelijk door, omdat de merrie al 20 is

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:20

Leuk om iedereen zijn beweegredenen te lezen.
Was gewoon nieuwsgierig

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:21

Nou ik dacht dat ik ondertussen wel iemand kon feliciteren... -O-
Gelukkig wel een aantal geinsemineerd, duimen dan maar weer!

Quir: best wel lastig dus om het op een goede manier daar te krijgen. Ik zou zorgen voor meer goede hengsten aldaar :P welke was het geworden?

Bij mij eigenlijk weinig uitbrekers. Van de winter stonden ze op een groot stuk achter achter een flinterdun lintje. Het klinkt niet aardig maar kennismaking met een flinke klap stroom werkt goed en blijvend goed. Ik zie wel verschillen. Sommige van mijn ponies zullen ook echt nooit over een draad op de grond heen stappen bijv. terwijl een andere dat dan weer wel zou doen.

Mijn valkje heb ik laten staan (ik vind het wel aan de late kant worden om toch nog te beginnen, ook geen idee waar ze staat qua cyclus dus was ook dan echt een gokje geweest). Ze gaat niet naar de keuring hoor, maar ik heb nog soms een beetje het idee dat ik zelf weer wil gaan rijden :') het zal wel bij het idee blijven en anders gaat ze voor verkoop of volgend jaar een veulentje. Ik sta ook open voor een leuke, kundige ruiter of amazone vanaf september/oktober. Ze is vorig jaar zadelmak gemaakt, maar ze is natuurlijk nog wel heel groen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:29

MDWStables schreef:
Nou ik dacht dat ik ondertussen wel iemand kon feliciteren... -O-
Gelukkig wel een aantal geinsemineerd, duimen dan maar weer!

Quir: best wel lastig dus om het op een goede manier daar te krijgen. Ik zou zorgen voor meer goede hengsten aldaar :P welke was het geworden?

Bij mij eigenlijk weinig uitbrekers. Van de winter stonden ze op een groot stuk achter achter een flinterdun lintje. Het klinkt niet aardig maar kennismaking met een flinke klap stroom werkt goed en blijvend goed. Ik zie wel verschillen. Sommige van mijn ponies zullen ook echt nooit over een draad op de grond heen stappen bijv. terwijl een andere dat dan weer wel zou doen.

Mijn valkje heb ik laten staan (ik vind het wel aan de late kant worden om toch nog te beginnen, ook geen idee waar ze staat qua cyclus dus was ook dan echt een gokje geweest). Ze gaat niet naar de keuring hoor, maar ik heb nog soms een beetje het idee dat ik zelf weer wil gaan rijden :') het zal wel bij het idee blijven en anders gaat ze voor verkoop of volgend jaar een veulentje. Ik sta ook open voor een leuke, kundige ruiter of amazone vanaf september/oktober. Ze is vorig jaar zadelmak gemaakt, maar ze is natuurlijk nog wel heel groen.

Die van mij zal ook nooit over een stroomdraadje over de grond stappen. Maar op onze oude stal piepte ze hem wel eens de weide uit naar het landpad (lees daar stond veel gras). Alle draden (3 banen lint) hield ze keurig heel en stond echt flink stroom op. Maar het mormel stond gewoon naar de tik te luisteren.
Gelukkig heeft ze het nu al jaren niet meer gedaan

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:58

Welkom Orange :)

Over dat er gezegd wordt dat het een lastig jaar is qua drachtig worden: dat wordt echt ieder jaar gezegd in dit topic :j Dus ik betwijfel of dit jaar echt zo lastig is.

Nobel sterkte met Unique. Hoe gaat het nu?

Gefeliciteerd met het kloppende hartje Kiki! *\o/*

Ach jeetje Bamorka, heel veel sterkte :knuffel:

Setteli, ik duim voor je!

LaDonna, ik duim ook voor jou!

Knolselder, nog even een extra knuffel voor jou :knuffel:

Balko, fijn dat de swab schoon was, al snap ik ook dat als daar wel iets uit was gekomen, je het gevoel had gehad dat je er iets aan had kunnen doen en nu moet je maar weer afwachten.

Gefeliciteerd Kayley!! *\o/* *\o/*

MDW, ik snap je dilemma, ik ga geen advies geven, want ik zou zeggen: Ga voor drie veulentjes :D

Kabayo, als het alleen meer mesten is, denk ik dat het wel meevalt met de stress. is het dan ook echt waterig? Want paarden mesten sowieso meer als ze in beweging zijn natuurlijk. Als ik ga wandelen, mesten ze 9 van de 10 keer ook (altijd handig als ik een mestonderzoekje wil doen :) )

Jazzejam, wat vervelend :( Ik hoop voor je dat ze geen cushing heeft :(:)

Quir, je hebt mijn leven de afgelopen dagen ook wat spannender gemaakt met je DHL levering :')
Ik duim voor je dat Zeepaardje in één keer drachtig is!

Fi was afgelopen zondag alweer 10 maanden drachtig... eeehhh.... 1 maand :=
Afbeelding

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:44

Balko, ja zeker fijn dat het in ieder geval goede kwaliteit was. Geeft weer hoop. *\o/*
Vandaag tweede doos op de post gegaan, dit keer met UPS, hopelijk komt dat ook goed. :=

GoldenArrow, hopelijk volgende week de laatste twee dan ook drachtig!
Haha meteen een veulen erin. _O-

Yvk, balen dat er geen drachtig waren. -O-

FF ook al niet drachtig, hopelijk volgende ronde wel of dat het stiekem nog verstopt zit.

Muronia, ja laten we het hopen! *\o/*
Zou ook leuk zijn als ze allebei tegelijk drachtig zouden worden.

Kiki, 40 dagen drachtig! *\o/*
Wij gaan tot 31 juli door, daarna stopt het transport binnen Zweden en sluiten de stations. Tot half augustus zou ik nog wel prima vinden, maar later komt de winter in Zweden toch ook wel snel.

MDW, ja pony hengsten is hier nog wel een dingetje. -O-
Er zijn wel wat leuke uit NL hierheen gekomen, maar die zijn nu allemaal gecastreerd. Heb nu zelf 2 jaarling hengsten (NWR en partbred) die ik voor de keuring wil volgend jaar en de bedoeling is wel om in de toekomst nog wat meer leuke hengsten uit NL/Duitsland te gaan halen. Onder tussen alle papieren binnen om een hengsten station op te gaan starten en vanaf dit seizoen op een EU station aan het werk, dus mooi alles leren en oefenen. Hopelijk vanaf 2024 dan eigen hengsten. :D

Ik heb gekozen voor een Golden Grey, hij was reserve kampioen en premie hengst in Duitsland afgelopen keuring dit jaar.

Heel klein stukje film van hem

Haha, snap wel dat je niet alsnog gaat dekken, maar snap ook het gevoel wel. :))

Cynthia, we beginnen vandaag gewoon weer opnieuw, maar nu met UPS. _O-
Al klopt nu de geplande aankomsttijd wel gelukkig, alleen iets later dan gisteren.

Moet je alweer bij 0 beginnen met tellen. -O-
Maarrr ook nog maar 10, oké vooruit, Fi 9, maanden te gaan!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 20:02

Quir ga je beide merries met deze hengst dekken? En is hij schimmel of grijzige valk? En succes met de volgende zending…

Cynthia dank, maar dit jaar is wel extra moeilijk want mijn merrie is nog niet drachtig :+ ;) klopt wat je zegt, denk ik.

Mdw lastig he, niks doen. Maar wel wijs.

Yvk balen.

Wat betreft hoe lang door te gaan: ik doe nog 1 poging na deze, mocht het nodig zijn. Hoop van niet. Een laat veulen vind ik niet erg.
En qua stroomdraad, daar hebben ze allemaal diep respect voor hier maar de een is er banger voor dan de ander. Veulens gaan bij mij altijd vanaf dag 1 in een wei met stroomdraad, zielig maar ze leren het wel gelijk.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 20:54

Hopelijk heb je geen nieuwe poging meer nodig LaDonna!

Ja de twee merries in Zweden worden allebei door hem gedekt, hij vult beide merries ook goed aan (ene schoudervrijheid en voorbeen gebruik, voor de andere voornamelijk souplesse). :j
Hij gaat hierna waarschijnlijk de sport in en ik wil al zolang Golden Grey (bloed), dus allebei en hopen dat het lukt. :=
En in principe ook nog 2 merries (drachtig) uit NL.

Hij is valk dun, schimmel had ik laten staan haha.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 01:25

Quir. Prachtige hengst. Stel je de merries die in Nederland staan binnkort ook voor? 2e dois voor nog dezelfde merrof kon nu de volgende gedekt?

Cynthia. Eerste maand dracht *\o/* was ze al gescand op hartslag?

Mdw. Wat goed dat je op je handen ben blijven zitten. Rijden ook leuk, zo'n prachtige pony is vast wel een ruitertje voor te vinden. De pony markt loopt volgens mij ook wel goed.

Mirjamalvaro. Ze neemt de tijd ervoor. Ze worden gedekt met zafferano?

Goldenarrow. Dat zou ik dan ook doen, als dit de laatste kansen zijn bij deze hengsten

Kiki. Fijn dat de rust is terug gekeerd.

Als Wild Thing niet drachtig is, probeer ik ook nog één keer

Fokfanaat, wat balen dat ze niet drachtig is. Ze is terug gedekt met mc laren?

Yvk. Wat balen dat die merries allemaal leeg gescand zijn.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:17

Quir, jaaaaaa... Fi kennende zijn we er al bijna :):)
Jij weet wel hengsten uit te zoeken die een jaar later niet meer te gebruiken zijn he. Handig als je heel erg verliefd wordt op je veulen (ik zeg Milo :+ ) Ik ben nu al benieuwd naar al je veulens!

LaDonna, ja voor jou (en meerderen) is het inderdaad een moeilijker jaar helaas :( :(:)

AM, ik sla het scannen op hartslag over dit jaar. Ik vind het wel lastig hoor, maar zo'n scan kost ook weer €85,- en ik heb dinsdag de rekening van I z'n castratie/ontsteking binnen gekregen :$
Dus om de kosten een beetje te drukken sla ik de hartslagscan over. Als ze het kwijtgeraakt is, zou ik toch geen poging meer doen dit jaar. Ik scan in september wel voor gust, omdat ik het wel belangrijk vind om te weten of ze wel of niet drachtig de winter in gaat.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:23

AM horses, ja met Zafferano.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:01

Cynthia ze ziet er toch wel goed uit hoor!

Mirjam bij jou schiet het ook niet echt op he..

Quir gave henst!

Het was echt een kak rondje scannen...
Vanavond wordt ze weer gescand om te kijken hoe ver ze is.

Heeft iemand ervaring met Schockemohle? De nieuwe eigenaren willen misschien liever een hengstenwissel doen, maar ze denken dat dit bij Schockemohle niet kan.

Maar ook nog goed nieuws. Vandaag is onze nieuwe merrie goedgekeurd! :D