[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 06:02

Corinadrenth nee wat zuur zeg -O- -O- Gelukkig is ze wel weer hengstig

Toushie gefeliciteerd!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 06:18

Pfoe jullie gaan hard, zeker nu ik overdag niet meer kan volgen -O-

Corinadrenth, wat enorm balen dat ze niet meer drachtig is -O- -O-

Tournieuws, gefeliciteerd *\o/*

Voor een aantal weer heel spannend op het moment weer.

Ik denk dat we misschien gewoon een nieuw wachtbankje moeten aanschuiven dan zakt ie straks niet door zijn voegen :+

Scannen deed ik eigenlijk ook wel altijd alleen nu deze laatste keer niet omdat de DA overtuigd was dat het echt weg zou zijn. Ik heb haar ook niet meer hengstig gezien dus denk dat ze wel gelijk had :)

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:32

Wat balen Corina!

Eeke gaat zometeen van het wachtbankje af! Spannend :):) Zijn er nog meer aan de beurt vandaag?

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:54

ik heb haar niet hengstig gezien. maar ik had zon onderbuik gevoel dat er wat niet klopte.
toen met 35 dagen klopte er wel een hartje, maar vruchtje was wat klein.. wellicht was het toch niet goed

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:04

Het is voor mij dag 14 op het wacht bankje dus ik moet nog een paar dagen blijven zitten.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:17

Gisteren is de merrie voor de 3e keer niet drachtig gescand. Ondanks vorige ronde spoelen en dichtzetten. Zat er even doorheen. Had gehoopt dat we dit jaar iets meer geluk zouden hebben.
Vrijdag waarschijnlijk weer insemineren. Ik wil het eigenlijk nog wel een keer proberen met dezelfde hengst. Vind het wel vervelend voor de vierde keer te moeten bestellen.. maarja kan er weinig aan doen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:20

heb je een swab laten nemen simpie? Ik doe dat eigenlijk al als ze 1 x niet dragen.
gelukkig zit je nog vroeg genoeg om het weer te proberen

maar gelukkig mijn 19 jarige weer in 1 x drachtig gescand gisteren, zo blij mee

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:32

@fokfanaat. Ja swab genomen en paar keer gespoeld en dichtgezet. Maar uit de swab kwamen ook niet echt schokkende dingen waarom het niet zo moeten lukken.

Jij wel gefeliciteerd!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:37

Gefeliciteerf fokfanaat

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:38

Simpie94 , dan zakt de moed je wel even in schoenen zeg. Hopelijk lukt het deze 4e keer nu wel.

Am_horses , spannend ik duim voor je voor 2 drachtige dames.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:42

lastig dan simpie, dan heb je er iig wel alles aan gedaan, laatste optie een andere hengst..
zag alles er wel steeds goed uit, geen reactie op insemineren, vocht in de baarmoeder ed?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:43

Soms wil ook gewoon de combinatie met de hengst niet. Dus dan zou je nog kunnen kijken of ze wel drachtig wordt van een andere hengst.

Maar vervelend is het wel...

Spannend Dennenboom!

Gefeliciteerd Fokfanaat!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:44

zeker vervelend, vind dat dekken, en geklep naar de kliniek altijd zo'n gedoe en geplan naast je werk enzo, wij gaan op vakantie, heb mijn zus gecharterd om volgende week met de andere merrie te gaan, die heeft iig geen veulen aan de voet

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:52

Ze had wel iets vocht in de baarmoeder, dus oxytocine gespoten.
Ik stap liever niet over naar een andere hengst maar mocht ze deze ronde weer niet vol zijn zal ik hier wel serieus over na moeten denken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:56

mirjamalvaro schreef:
;( corina

Scannen jullie ook na het ei afspuiten of het ei weg is?
Hier gisteren afgespoten, vandaag geinsemineerd. Morgen zouden we terug moeten komen om te kijken of ei weg is, maar dat is dan 48h na het afspuiten. Is dat dan geen zinloos ritje? :o

Sinds de ervaringen dit jaar zou ik zeker nog even gaan scannen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:03

simpie94 schreef:
Ik stap liever niet over naar een andere hengst maar mocht ze deze ronde weer niet vol zijn zal ik hier wel serieus over na moeten denken.

wat je ook kan proberen is om te kijken of je een met de merrie naar de hengst te rijden en het er vers onbewerkt in laten doen, maar dat wil alleen als hij het niet zo druk heeft.

hebben ze na het insemineren het zaad nog onder de microscoop gehad?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:08

Zo ik zit nu met 2 merries op de wachtbank.

Gisteren andere merrie even laten scannen omdat ik haar nog niet hengstig had gezien na het veulen zat er een ei van 6,1. Die is gisteren geinsemineerd met Florida TN.
Bij Gina hebben ze bloed afgenomen om te testen op drachthormoon dat moest boven de 2 zijn en bij Gina was het 2,4 net met de hakken over de sloot. Dus even kijken hoe dat gaat 12 juni scannen op dracht

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:09

simpie94 schreef:

Misschien kun je kijken of ze wel genoeg drachtshormonen aanmaakt ? Ze nemen dan bloed af bij de merrie en dat kunnen ze testen

Gefeliciteerd fokfanaat

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:20

Bedankt voor het meedenken.
Naar de hengst rijden gaat hem denk ik niet worden. Merrie is helaas heel bang op de trailer en denk dat dat niet bevorderlijk is met een enkele reis van 2 uur.
Ik vind dat checken op hormoon wel een goed idee. En zal inderdaad de kwaliteit van het sperma eens laten checken. Misschien valt het toch vies tegen.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:28

Hier helaas niet drachtig :n Jammer Simpie!

Liek1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:52

Hé jammer Dennenboom en Simpie! Zo balen! Ik kan geen advies geven...ben zelf nog onervaren op dit nieuwe gebied voor mij.

Hier deze ochtend weer gescand..ei was (zoals ik verwacht had) nog niet weg, maar wel gegroeid naar zo'n 5 cm en behoorlijk zacht. Ik met lood in mn schoenen die HH weer gebeld....
Zegt ie; oooh ik bestel wel, kan je DA even insemineren vanavond? Ik moet een geheel andere kant uit -O- ...
Had ik wel verwacht zo'n antwoord.... :roll:
Maar goed, ik ben geen discussie aangegaan. Kost toch al bakken met geld, dan kan dit er ook nog wel bij...
Dierenarts heeft het ei afgespoten en komt nu vanavond insemineren, sperma wordt bij mij afgeleverd.

DA vertelde wel dat ze iets vocht op de baarmoeder had. Net op mn werk dacht ik nog...daar moet ik vanavond nog eens naar vragen, of we daar iets aan moeten doen.
En dan hopelijk klaar met dat gezeur....vrijdag nog een keer scannen of dat ei echt weg is en dan ben ik er klaar mee....dan is ze drachtig heb ik mezelf verteld _O-
Laatst bijgewerkt door Liek1996 op 02-06-21 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:52

Gefeliciteerd Toushie! Dat ziet eriut als een mooi vruchtje voor 25 dagen.

Jammer Corina

Liek, ik ben benieuwd of het eitje is gesprongen nu! Snap dat je je ongemakkelijk erbij voelt, maar zou me er niet te druk over maken... En zullen ongetwijfeld mensen zijn die nog vaker aan de telefoon hangen. :')

lovejouuu, spannend. Hopelijk groeit het nu goed door

Setteli, nog even volhouden op de bank dus.

AM, spannend! Hoop voor je dat ze beide gewoon gepakt hebben. Het geluk mag nu wel weer aan jouw kant komen te staan. :j

Dennenboom spannend! Ook voor jou duimen. Oh ik zie inmiddels de update... Balen! Heeft ze wel alweer een nieuwe hengstigheid die eraan komt?

Simpie, wat enorm balen zeg... Begrijp ik het goed dat ze vorig jaar ook niet gepakt heeft? -O-

Spannend paardje!

Gisteren is die van mij geïnsemineerd. Zal vandaag wel horen of het ei af is of niet.
Cynthia, speciaal voor jou! Date van Ellie voor dit jaar.

Gefeliciteerd Toushie! Dat ziet eriut als een mooi vruchtje voor 25 dagen.

Jammer Corina

Liek, ik ben benieuwd of het eitje is gesprongen nu! Snap dat je je ongemakkelijk erbij voelt, maar zou me er niet te druk over maken... En zullen ongetwijfeld mensen zijn die nog vaker aan de telefoon hangen. :') Oh ik zie nu dat je dus nog een keer met de hh aan de telefoon hebt gehangen. Ach, zolang ze er dan uiteindelijk drachtig van is dan ben je dit allemaal meteen weer vergeten!

lovejouuu, spannend. Hopelijk groeit het nu goed door

Setteli, nog even volhouden op de bank dus.

AM, spannend! Hoop voor je dat ze beide gewoon gepakt hebben. Het geluk mag nu wel weer aan jouw kant komen te staan. :j

Dennenboom spannend! Ook voor jou duimen. Oh ik zie inmiddels de update... Balen! Heeft ze wel alweer een nieuwe hengstigheid die eraan komt?

Simpie, wat enorm balen zeg... Begrijp ik het goed dat ze vorig jaar ook niet gepakt heeft? -O- Enige wat bij mij naar boven komt is inderdaad een swab. Hopelijk helpt het om bloed af te nemen en geeft dat de nodig inzichten.

Spannend paardje!

Gisteren is die van mij geïnsemineerd. Zal vandaag wel horen of het ei af is of niet.
Cynthia, ik probeer een foto te uploaden maar bokt werkt voor geen meter mee... >;)

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:11

simpie94 schreef:
Bedankt voor het meedenken.
Naar de hengst rijden gaat hem denk ik niet worden. Merrie is helaas heel bang op de trailer en denk dat dat niet bevorderlijk is met een enkele reis van 2 uur.
Ik vind dat checken op hormoon wel een goed idee. En zal inderdaad de kwaliteit van het sperma eens laten checken. Misschien valt het toch vies tegen.

Ik heb een hengstenwissel gedaan en we hebben dat hormoon gecheckt mijne teste dus 2,4 wat in de theorie goed moet zijn maar in de praktijk is dat vrij laag, als ze nu weer niet drachtig is moet ze helaas aan de regumate.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:22

Fokfanaat, gefeliciteerd!

Dennenboom en Simpie, balen voor jullie allebei.

En voor alle nieuw wachtenden natuurlijk weer hard aan het duimen dat het maar gelukt mag zijn.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:01

Dennenboom, balen zeg :(:)

Hier was ei mooi weg. Over 14 dagen scannen op dracht :D
Laatst bijgewerkt door mirjamalvaro op 02-06-21 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt