[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:37

Vanavond wezen scannen met Cassio. Ze moet vrijdag erbij. De laatste van het stel is aan de beurt.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:07

Fijn dat alles nog goed is floripori!

Hier is Olivia geinsemineerd.
Morgen scannen of het ei weg is, ik hoop het. Ze was echt super mooi hengstig!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:21

Ja Balou. Daar heb ik hem gevonden :)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 23:38

Muronia. Wat vervelend, hopelijk gaat ze nu wel reageren op het hengstig spuiten.

Rivq. Hopen dat ze wel goed en sneller reageert op het hengstig spuiten.

Simpie. Dat is ook niet fijn. Ik duim dat ze toch nog op gang komt.

Kyrkelover. Heel herkenbaar. Zo'n merrie had Formidable ook. Hebben ze gelijk aan regumate gezet daarna mooi hengstig met 18 dagen drachtig.
Nu blijven er altijd wel wat probleem merries over, maar dit jaar lijkt toch wel meer als voorheen. Vocht in baarmoeder, slechte cyclus enz.

Renske. Klinkt positief, duimen draaien

Baudyh. Spannend! Zou fijn zijn als deze merrie ook in één keer drachtig is

Didi gaat gelukkig al stukje beter, Ze hoest nog wel verschrikkelijk. Vrijdag komt de dierenarts, mijn gevoel zegt dat wild Thing drachtig is. Maar je weet maar nooit. Ik wil ook didi nog na laten kijken. Ben toch wel bang dat ze de vrucht misschien verloren is.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:02

Muronia, succes vandaag weer met Wainonia.

AM, fijn dat Didi iets beter gaat. Hopelijk zit morgen alles nog netjes op z'n plek.

Fijn dat alles nog goed is, Floripori!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:16

Helaas waar ik al bang voor was is Misha niet drachtig :(

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:50

Ahh Ennasil balen zeg! Ga je nog een keer proberen?

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:58

Ach nee wat balen Ennasil! -O-

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:08

Balen Ennasil.. Dan nu maar voor het echie :D

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:18

Ja ik heb nog 10 rietjes, maar is trouwens de 1e en de laatste keer dat ik KI doe hoor. Ik had ervoor gekozen ivm de corona, het veulen aan de voet en omdat deze hengst niet meer in Nederland staat, maar ik schrok wel een beetje van de bijkomende kosten...
Normaal betaal je bij de Tinkers circa €400-/€500- dekgeld (tenzij een aparte kleur, dan betaal je opeens het dubbele ook al ziet de hengst er niet uit kwa bouw en behang) en betaalde nu zo'n €700- dekgeld. Ook kreeg ik de rekening binnen van de DA voor de 1e x insemineren en dat was €210-.

Nu zullen deze prijzen voor de meeste van jullie wel meevallen, maar bedenk wel dat ik een Tinker heb en dus ook minder zal vangen voor het veulen en al helemaal als het een hengstje word (waarvan de kans steeds groter wordt, want de 4 veulens die bij ons tot nu toe zijn geboren zijn alle 4 Merries) O:)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:26

Balen Ennasil, maar 210 euro voor insemineren 8)7 Dat is wel heel veel.
Hier net ook de 1e factuur gehad en was voor ongeveer 7 x scannen, veel oxitocine spuiten (zelf gespoten), insemineren, ei afspuiten, schetsen voor paspoort 320 euro.
Nog veel geld, maar dan hebben we ook wat (nog geen drachtige merrie :+ , maar dat komt nog :D )

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:28

Ah oliebol Lisanne. Jammer dat het niet gelijk gepakt heeft.

Hoeveel rietjes heb je gebruikt de 1e keer?
Koudbloeden zijn niet zo mega vruchtbaar en zeker diepvries. Wij gebruiken altijd 7 rietjes.
Ook wel eens 5 gepakt maar toen niet dragend. Met 7 iedere keer raak. (ondanks dat deze hengst een tnb van ruim 9000 had).

Hier net de shire weer terug van de hengst. Eindelijk! Dame is 9 dagen hengstig geweest... Lang leve hengstig spuiten :+. Maargoed, we kunnen dus op het wachtbankje.

Er staan nu 3 merries in de wei bij de hengst hier. 1 is nu hengstig en meen dat afgelopen week ook 1 hengstig was. Altijd lastig zo want je moet maar net op het juiste moment aan komen rijden :') ze staan niet thuis dus heb er niet hele dag zicht op.
Binnenkort doen we de hele bips op de vrachtwagen en dan doe ik alles in 1x scannen. Dan zien we wel welke drachtig zijn en hoelang.

De hengst gedraag zich super. Dit is zijn eerste dekjaar en dat is toch altijd even spannend. Sommige doen wel jagen en zeker als een merrie er net bij komt. Maar Thor, die is wel zo makkelijk. Nog nooit eerder een hengst met zoveel respect voor de merries meegemaakt. En de veulens vind ie maar wat geweldig <3.
Afbeelding

Tankje <3
Afbeelding

Gisteren een nieuwe weide in de omheining gezet. Daar stond ook een tank naast 8-) :')

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:31

Ik vind het nog wel meevallen, DV KI is meerdere keren scannen en stond op de kliniek. Ik betaal per scan 60 euro, voor insemineren ook zoiets. Voor scannen voor inseminatie nu ook al 120 euro betaald, insemineren heeft dit jaar het hengstenstation gedaan, geen idee wat die vragen.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:57

Heel jammer Ennasil..

Leuke foto’s Cp!

Hopelijk is Wild thing mooi drachtig AM

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:00

Ik was voor één keer scannen, één keer insemineren en eitje afspuiten, één keer scannen of het eitje weg is en drie keer voorrijkosten (waarvan één keer op een feestdag) € 278,- kwijt. Dat is goedkoper dan merrie naar de hengst laten brengen (heb zelf geen trailer), verblijf bij de hengst en merrie terug laten brengen naar huis.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:15

Balen Ennasil. Thor is knap!!!

Mijn dierenarts hanteert gelukkig een scanpakket, hij rekent niet eens extra voor diepvries, terwijl hij dan toch echt vaker moet scannen. Ze moeten dan wel bij hem op de kliniek staan de laatste paar dagen.

Gisterochtend bleken inderdaad alle 3 de follikels geövuleerd te zijn.
Benieuwd hoeveel er daarvan bevrucht gaan worden. De kans wordt nu wel veel groter dat het lukt toch? Hoop maar dat het zo werkt, haha.
Vandaag merrie dus weer ophalen! Heb haar dit jaar nog niet veel thuis gehad. Hoop dat ik vanaf nu weer lekker met haar aan de gang kan, is echt een heerlijk paard om te rijden.

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:35

Gefeliciteerd aan de drachtige *\o/* , balen dat het bij sommigen niet gelukt is -O- succes bij de volgende pogingen..

ik heb er niet veel verstand van eitjes insemineren enz hihi.. wij halen Sterre zaterdag eindelijk weer op heeft 2 weken bij de hengst gestaan 4x gedekt.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:09

Echt totaal off topic maar heeft iemand een trucje om brandlucht uit spullen te krijgen? Of is het een verloren zaak?

Heb spullen terug gekregen na de stalbrand maar de stank is verschrikkelijk. Spullen hebben vannacht buiten gelegen en vanochtend even in de regen en nu in de schuur maar die lucht!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:15

StalMelyn schreef:
Echt totaal off topic maar heeft iemand een trucje om brandlucht uit spullen te krijgen? Of is het een verloren zaak?

Heb spullen terug gekregen na de stalbrand maar de stank is verschrikkelijk. Spullen hebben vannacht buiten gelegen en vanochtend even in de regen en nu in de schuur maar die lucht!

Ik heb zelf brand gehad in mijn berging, waar juist mijn nieuwe en dure paardenspullen lagen opgeslagen.
Geur krijg je er niet meer uit.. En roet al helemaal niet.
Inmiddels een jaar of 3 later is het wel minder, maar weg is het nooit gegaan. Ook niet na wassen/weken lang buiten ophangen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:21

Oh nee -O-
Was zo blij dat de spullen het goed hadden overleeft. Ik wil het hoofdstel wel weer gebruiken maar beetje zielig dat bij hem om te doen denk ik als naar brand stinkt.
Al is dat meer mijn gedachte want hij lijkt geen trauma te hebben overgehouden.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:24

Hoofdstel zou ik wel gewoon reinigen en daarna gebruiken, kans dat de geur met de tijd echt wel genoeg wegtrekt. Dekens/dekjes zijn sowieso hopeloos.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:56

Chablis helaas niet drachtig, Lowlands schijnt ook wat lastiger te zijn om ze drachtig te krijgen?

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:42

Jammer Mirjam. Was ze wel al beginnend hengstig?

Lowlands alleen van gehoord dat hij het erg druk heeft.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:57

Ze had alweet flink ei :j

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:11

Ach jammer Mirjam, hopelijk deze ronde meer geluk! Wanneer ga je emigreren?