Het is inderdaad de dag van het rotnieuws...Ik belde naar stal om het paspoort op te halen want we gaan zo onderweg naar de kliniek en toen was mijn pensionhoudster helemaal in tranen want haar vader is heel onverwacht overleden. Hij was tijdens de hond uitlaten ineens in elkaar gestort. Waarschijnlijk hartaanval. Ze vonden hem met de lijn van de hond nog vastgeklemd.
De enige troost is dat ze nu wel weer gewoon uit zichzelf hengstig is en dus de cyclus weer goed is. Dat geeft toch weer een beetje moed
Noisy, wat verschrikkelijk balen en oneerlijk! Ik duim voor je dat ze wel mooi drachtig zal worden! En dan ook nog zulk nieuws van je stalhouder. Het zit niet mee vandaag! Sterkte!
Balen Barb! Kan me heel goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent.
Noisy, pff wat een ** nieuws... Hopelijk raakt ze wel gewoon drachtig en heb je een mooie nakomeling volgend jaar van haar!
Juval, ik vind het wel een leuk type paardje maar ben helaas niet op zoek
Vulina
Geplaatst: 03-07-18 18:52
juval schreef:
Kabayo, zeg dan niets..
Dat dacht ik eigenlijk ook Als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan gewoon niks Totaal geen toegevoegde waarde.
Caesar
Geplaatst: 03-07-18 19:19
juval schreef:
Kabayo, zeg dan niets..
Had erover heen gelezen maar inderdaad Kabayo, dit is wel een beetje een tactloze opmerking...
Vulina
Geplaatst: 03-07-18 19:22
Noisy schreef:
Het valt niet mee Niet drachtig en niet meer geschikt als rijpaard. Vandaag gaat ze weer richting kliniek want er zit al wel een mooi ei op links
Super balen zeg.. Geluk bij een ongeluk is dat het een merrie is, kun je in ieder geval nog mooie veulens fokken!!
suffie
Geplaatst: 03-07-18 20:11
Barb, ontzettend balen dat het niet is gelukt. Zo je best gedaan om alles zo goed mogelijk te doen Noisy, ik moest even slikken. Joan is zo'n leuk paard en dan helemaal niet meer rijden......hopelijk lukt het je om haar drachtig te krijgen. "Gelukkig" heb je al een prachtige nakomeling van haar staan, maar ik begrijp ook dat je liever Joan gewoon had willen rijden.
Interessant om te lezen dat er steeds meer onderzoek wordt gedaan naar uitwendig scannen. Dit kan natuurlijk een uitkomst zijn voor merries die het scannen echt niet grappig vinden.
Wbt het aantal dagen van scannen. Wij scanden altijd op 16 dagen, omdat beide merries royaal waren in de aanmaak van eitjes. De kans op een tweeling was aanwezig en dan ben je er op 16 dagen mooi op tijd bij. Bij cruschen van een vruchtje nog een keer op 21 dagen, om te kijken of het andere vruchtje mooi doorontwikkelde. Dan de 3e keer meestal rond de 35/40 dagen en dan liet ik het erbij. Meestal kon ik rond oktober wel duidelijk zien en merken dat ze drachtig waren, dus voor de gustverklaring hoefde ik niet nog een keer te scannen.
Voor alle wachters op het bankje; heel veel succes. Mag ik ook aansluiten? Geen drachtig paard, maar ik heb vandaag ons mini koetje weer laten dekken Dit jaar heeft ze een vaarskalfje gehad op 17 april, vorig jaar had ze ook een vaarskalfje, dat hebben wij verkocht. We hopen natuurlijk eerst dat ze drachtig wordt en dan duimen we voor een vaarskalfje. We hebben haar laten dekken met Wurzl, een kleine Fleckviehstier, in de hoop een mini Fleckvieh te fokken Vroeger scanden wij onze koeien altijd op 6 weken, maar nu gaan we af op onze oren Fleurtje laat altijd goed horen wanneer ze behoefte heeft aan een date, ze houdt je een hele nacht uit je slaap Als ze over 3 of 6 weken weer begint te toeteren, weten wij genoeg en wordt ze opnieuw gedekt. De kans op tweelingdracht is bij een koe niet erg. Koeien voldragen zonder problemen tweelingen.
Seven
Geplaatst: 03-07-18 20:49
Caesar schreef:
juval schreef:
Kabayo, zeg dan niets..
Had erover heen gelezen maar inderdaad Kabayo, dit is wel een beetje een tactloze opmerking...
Ik moest ook even terug en dacht precies het zelfde
Wat voor ras is jullie koe? Ik vind de deksters (schrijf je dat wel zo )altijd zo leuk zoveel koe en toch zo klein
Koeien baby’s aka kalfjes ook hartstikke leuk en hartstikke welkom wat mij betreft!
Ik hoop morgen van het wachtbankje af te gaan... spannend!
suffie
Geplaatst: 03-07-18 20:53
Seven wij hebben een Dexter. Maar omdat we niet lid zijn van het stamboek is er bijna niet aan sperma te komen en ik wil geen dekstier hier op het erf. Fleur is een heel makkelijke en vriendelijke koe. Als ik haar 's avonds roep dan komt ze in volle galop aanhobbelen om even gekroeld te worden.
Courtjuh, ik ben al jaren actief in dit topic en dit is een van mijn eerste jaren zonder veulen, maar vind het veel te leuk om alles van dichtbij te volgen. Misschien volgend jaar weer, maar eerst lekker rijden!
Laatst bijgewerkt door suffie op 03-07-18 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Kabayo, hou dan gewoon je mond zeg... onbegrijpelijk!
Fotsy
Geplaatst: 03-07-18 21:04
Jeetje sterkte noisy wat een rotdag voor je. Gelukkig heb je Ruby nog en ik duim heel heel hard dat joan toch nog drachtig wordt. Het leven is soms zo snel voorbij.
Seven leuke combi weer
En zag suffie met haar koetje. Zo blijf je toch nog in het dbt he
Sterkte Noisy. Hopelijk kun je nog een mooi veulen van haar krijgen waarmee je verder kunt.
Kabayo, als je een paard niet zo mooi vind kun je dat best voor je houden, als jouw paard keihard lelijk wordt genoemd vind je dat ook niet leuk. Het paard is harstikke knap.
Wat balen Noisy! Hopelijk kan ze je nog veel mooie veulens geven.
Barb, wat jammer dat het niet is gelukt. Ga je volgend jaar nog een poging doen?
Suffie, leuk dat je zo weer mee doet! Anders wordt het wel heel erg afkicken. Dus toch nog een koe overgehouden? Hoe lang is eigenlijk de draagtijd? Het is wel een ontzettend leuke koe!
Vind de koe knap, maar vind ze ook wel weer serieus eng...kan ze niet goed lezen
suffie
Geplaatst: 03-07-18 22:23
Onze laatste koe Knuf is terug gegaan naar haar geboortegrond vorig jaar. Zij loopt weer op de zorgboerderij in Limburg, waar wij haar 11 jaar geleden hebben gekocht als laatste kalfje van de boer. Hij heeft haar nu als laatste koe symbolisch weer terug. Helemaal geen koeien kon ik niet hebben. Daarom ben ik gaan zoeken naar een Dexter of Dahomey, met het verschil het grote prijskaartje. Omdat Fleur al een kalfje had leek mij dit leuk, omdat ze dan niet alleen zou zijn. Ze heeft haar eigen stukje wei met een grote kalveriglo en 's winters als de paarden naar het andere land gaan, krijgt ze ruim 1,5 ha. Afgelopen winter was het prachtig. Twee van die pluizebollen in de sneeuw, heel wat voorbijgangers hebben ze vastgelegd op de foto.
Ja Fotsy, hier ben ik ooit begonnen en ik vind het gewoon veel te gezellig én te leuk om alles mee te lezen.
Bedankt allemaal, het is zoals het is. Ik ga haar nu weer trainen en op ZZ-Licht nivo zien te krijgen zoals ze liep voor haar blessure. Dus ik hoop dat haar been zich goed blijft houden. Als ik haar volgend jaar weer op nivo heb dan ga ik het niet weer proberen.
Noisy wat een oliebol nieuws zeg, hopelijk wordt ze nu gewoon drachtig!