[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinniie

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:54

Proficiat Ceasar! geniet er van!
Haha ML zo snel al van gedachten veranderd:P dat had ik dus totaal niet, ik wil nu 4 jaar later nog altijd geen 2e.. na zo'n brok van 4kg100.. :P

Arianne , Neen niet doorgezet helaas. Alles nog steeds helemaal hetzelfde, 6,5 melktest, mini harsjes en natte spenen. Ze leek wel iets onrustiger vannacht en ook de buik en kont waren van vorm veranderd... misschien vannacht. (Ik hoop na middernacht want ik ga naar Bruno Mars kijken :P en anders zal Jef het alleen moeten klaren :D )

Ik ben helemaal niet thuis in de warmbloeden, maar Cassanova is toch die dubbel crème dun he? Leuk wel, zo gaan er weer heel wat nieuwe kleurtjes bijkomen :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:58

Caesar. .... Gefeliciteerd met de geboorte van Jullie zoon!!

Ik vind de du bois hengsten ook erg gaaf! Gebruiken jullie ze ook op grote paarden?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:09

Caesar schreef:
Diane_Basje schreef:
Zoo ik heb echt respect voor die enorme bijleesposten..

Ceasar, we zijn vandaag nog langs je wei gewandeld met Rosa en Dolly (staan nu bij je overburen) in de hoop je veulens te zien. We wilden een stukje wandelen en Dolly op een goed idee brengen hihi. Maar ze stonden niet in het zicht helaas

Dat klopt (met een goede reden). Er was niemand om ze buiten te zetten. Alleen de schimmel stond buiten. Of misschien zijn ze even kort geweest en alweer binnen toen je langsliep.

Ben gisteren bevallen van een heerlijk mannetje. Het was een pittige bevalling en zijn nog in het ziekenhuis. Had van tevoren niet echt iets verwacht maar dit viel behoorlijk tegen. Gelukkig doet de kleine het goed en dat maakt het natuurlijk fantastisch.

Ik hoop dat ik nog wat bij kan blijven lezen en kan reageren. Ga mijn best doen in ieder geval! Voor nu eerst even rust in de tent, alles weer op de rit en dan gaan we weer vooruit.

Van harte gefeliciteerd! Nu lekker uitrusten en genieten.

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:09

Ik kom me ook even melden. Zo leuk en spannend om alle verhalen hier te lezen.
Mijn merrie was afgelopen vrijdag uitgerekend. Helaas is er nog steeds niks.
Uier is sinds een week wel iets dikker, maar nog lang niet vol. Banden zijn al wel wat slapper en gisteravond was ze ook onrustig in haar gedrag, af en toe stampen en happen naar de buik..
Daarop afgaan denk ik het kan niet lang meer duren, maar dan moeten die uiers nog wel even volschieten..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:10

Ik vind de Du Bois hengsten ook gaaf,maar ben er zelf niks mee. :+

Cesaer van harte gefeliciteerd,wat een boel geboortes op korte tijd bij jullie. Kraamstal in de stallen maar nu ook in huis. *\o/*

Tinnie hier na bijna 9 jaar nog geen tweede. :+
Lag niet aan de bevalling,maar aan wat daarna komt. :Y)

Linda volgens mij gaat die serieus nog melk lekken op het laatste. Het is ongelooflijk hoe ze ons allemaal op het verkeerde spoor gezet heeft. :+

Arianne zou leuk zijn hé als onze merries ook allemaal gewoon eens gingen melk lekken op het laatst? ;)

Dyonne wat blijft ze toch knap!

Carmuh ik hoop dat je snel de uitslag hebt! Hier duurde dat 3 dagen. En jouw merrie snel lekker weer buiten kan. :(:)

Crines haha arme merrie,ze is het wel beu ja. Goed bezig Imperiosa!

Silly ik denk dat hij iets donkerder gaat worden qua tint nog,zo lekker warmbruin. <3
Maar het is altijd afwachten ja.

Rensjuh knappe jongen hoor!

Spannend SparkingApp.

Kelly schiet al op! Extra spannend natuurlijk voor jou nu. :(:) Hou ons toch maar op de hoogte.

Tinnie wat een schatje. <3

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:11

Dames wat gaan jullie hard! Naast mijn studie en de paarden is het bijna niet bij te houden en daarom lukt het zeker niet altijd om te reageren op iedereen.
Toch wil ik iedereen met een veulen feliciteren en natuurlijk Ceasar en rensjuh ook gefeliciteerd! <3
Probeer om weer wat actiever mee te reageren :o

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:22

Van harte gefeliciteerd Ceasar! Hoe heet hij?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:23

Ceaser, net hebben we tegelijk gepost; van harte gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Fijn dat alles goed is gegaan!

Carmuh schreef:
Ik vind de du bois hengsten ook erg gaaf! Gebruiken jullie ze ook op grote paarden?

Ja, ik heb nu mijn 2e Du Bois veulen uit een rijpaardmerrie van 1.80m :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:24

Gefeliciteerd, Caesar!
Weer tijd voor beschuit met muisjes :p
Geniet ervan!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:25

Ik vind du bois pony's wel mooi, maar doordat ze zoveel gebruikt worden vind ik ze niet meer intressant om mee te fokken.

Gefeliciteerd ceasar!! Hoe heet hij :D

Welkom. Shadow!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:37

Ze worden misschien veel gebruikt, maar komen dan ook uit gruwelijk goede bloedlijnen waar ze in Duitsland van watertanden. Beweging, karakter en exterieur met bovendien een mooi kleurtje daar zijn er gewoon weinig van in Nederland. Daarnaast krijgt Marjolein ze ook bij verschillende stamboeken gekeurd, dus meerdere stamboeken vinden de hengsten van goede kwaliteit.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:37

Lisan gefeliciteerd met je zoon!!

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:49

Ceasar gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:57

suffie schreef:
Ze worden misschien veel gebruikt, maar komen dan ook uit gruwelijk goede bloedlijnen waar ze in Duitsland van watertanden. Beweging, karakter en exterieur met bovendien een mooi kleurtje daar zijn er gewoon weinig van in Nederland. Daarnaast krijgt Marjolein ze ook bij verschillende stamboeken gekeurd, dus meerdere stamboeken vinden de hengsten van goede kwaliteit.

Dat zal, maar ik zal ze niet gebruiken ;) dan word het zo "saai" in Nederland he :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:12

ahhh wat een lief klein hummeltje Rensjuh, Nogmaals gefeliciteerd!

Yeahhh gefeliciteerd Ceasar! Hoop dat je je snel weer beetje beter voelt.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:14

Caesar gefeliciteerd!! *\o/*

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:15

Hahaha, nou Kenrick was 4270 gram, maar dat was t probleem niet :P. De ellende eromheen wel, zoals rugweeen die uitstraalden naar mijn billen en persweeen die niet regelmatig waren en niet intensief genoeg om hem eruit te werken, zelfs weeënopwekkers had mijn lichaam schijt aan :P. Was blij toen hij geboren was en was heel bang dat ik het echt nooit meer zou willen, maar gelukkig dus na 2 weken van gedachte veranderd :P :D .

Hier trouwens toen straks een ph tussen de 6.2 en 6.5.
Heeft iemand hier trouwens ervaringen met een drachtige merrie die een dik been heeft?
Hope haar achterbeen is dik, voelt wat warm, maar kan er wel gewoon op staan en op lopen..denk dat ik sowieso zo ff de dierenarts ga bellen dat ze komt kijken, want t wordt ook niet minder.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:22

Suffie, wat voor formaat komt daar dan ongeveer uit, du bois en 1.80?

ML, klinkt niet echt als een bevalling uit het boekje..
vervelend dat hope een dik been heeft! Zelf geen ervaring mee, wel stalbenen bij een drachtige merrie.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:26

Een dik been kan verschillende oorzaken hebben. Ik heb wel eens gehoord dat het veulen iets bekneld van binnen, waardoor het vocht niet wordt afgevoerd

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:48

Caesar, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!

Ik lees straks even beter bij ;)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:49

Alexandra__ schreef:
Suffie, wat voor formaat komt daar dan ongeveer uit, du bois en 1.80?

Mijn 2-jarige (van juni) meet nu 1.63m.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:03

Dierenarts komt vanmiddag ff kijken naar dr achterbeen.

Suffie mooie kudde heb je trouwens!

Rensju wat een mooie jongen!

Wodan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:47

Pretty, hopen dat Vera er niet zo lang meer over doet.. Zwaartekracht is en blijft een lastig dingetje.. :j

Crines, wat is Furioso mooi <3

SparklingApp, nog aan het wachten of is het pakketje inmiddels afgeleverd?

Chantalll, Daira gaat er in ieder geval lekker bij liggen! Fijn!

Dustinlover, hier gisteren ook weer beentjes en staart gewassen. Lekker fris en fruitig!

Silly, hij is wel echt gaaf hoor die Cas van jou! <3

Dyonne, leuk om foto's als veulen en jaarling onder elkaar te zien. Inderdaad een stuk donkerder geworden!

Tinniie, al vorderingen? Hars is toch in de regel binnen 24-48 uur dacht ik ergens gehoord te hebben.. :x

Stal_HD, dankjewel, op haar hals en buik zit nog iets wintervacht maar verder is ze inderdaad al in zomeroutfit!

Hinte, dankjewel! Gewaakt maar helaas zonder resultaat.. :D

Fotsy, omdat dit de eerste keer is dat we een veulentje fokken heb ik geen vergelijkingsmateriaal maar haar uier is in mijn ogen ook wel fors, ha ha!

Rensju, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!! Lekker genieten nu!

Caesar, van harte gefeliciteerd ook met de geboorte van je zoon!! Nu tijd om te genieten van dit wonder!

Arianne, volgens mij heb ik vanochtend heel voorzichtig beginnende harsjes gespot dus er is hoop voor mij! :j

Pretty, hier na 6 jaar ook geen tweede. Bevalling ging prima maar wat daarna komt inderdaad... :D

Mijnlieverd, heeft ze misschien ergens een klein wondje op dat been? Ze worden natuurlijk steeds onhandiger met dit formaat.. }:0

Mijn dame vannacht goed in de gaten gehouden maar geen veulen..
Ze heeft serieus dressuurambities, piafferen als een malle, zelfs Totilas zou er jaloers op zijn! :D
Maar vanochtend was haar uier ineens iets afgenomen... :? toch heel voorzichtig beginnende harsjes gespot denk ik dus dat is wel lekker tegenstrijdig..
Zit op mijn werk maar na zo'n nacht en al die spanning zit ik hier helemaal me mijn hoofd in de veulenmodus.. :+
Hopen op een babyboom dames!!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Wodan08 op 28-03-17 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:48

caesar gefeliciteerd. even bijkomen en de bevalling vergeet je snel genoeg. de eerste is altijd het zwaarste. Viel mij toen ook tegen en wilde echt niet nog een tweede op dat moment hihihi. Je hebt in elk geval super mooi weer. lekker buiten zitten en straks wandelen heerlijk.

Rensjuh mooi jongetje hoor. Was volgens mij vergeten jou te feliciteren dus ook bij deze nog van harte.

Linda bedoelde ook niet dat spook niet drachtig toonde, maar zo op de foto best bescheiden. Van dan kan ze uiteraard wel een ballonnetje zijn. Want gaya van mij heeft ook totaal nog niet echt een hangbuikje maar is wel rond.

Ik had eigenlijk wel gedacht dat er een veulen geboren was, maar schijnbaar hebben de merries nog geen zin.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:56

linda2008 schreef:
Jupi aanstalten?? Nee hoor :+ Maarja... de juiste schildering moet er natuurlijk nog even op :+

:') Tuuuurlijk, dát is het ook. Dom van mij. Kan me wel voorstellen dat je ongeduldig wordt met die blijvende lage ph.
Ah jammer Tinniie, ben wel benieuwd wat ze aan het bakken is. Oh leuk, Bruno Mars! Veel plezier; gelukkig kun jij veilig weg met Jef thuis.
Haha Pretty, inderdaad zeg! Leuk om die lekkende melk ook eens 'live' te zien -O-
Oh Wodan, goede timing om net nu nog even ergens piaffe-les te nemen; gekke merrie. Hopelijk zetten de beginnende harsjes door en kun jij ook snel genieten van je veulen.