[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:25

Hier ook altijd gehoord dat om de dag dekken gunstiger is voor een merrie te krijgen.
Marley is nu om de dag gedekt, dus duimen op een merrietje! :P

@Fotsy; ok dankje! Tis dat je de uier nog van de zijkant kunt zien en er echt nog vulling in zit. Hangen wit/gelige harsjes aan. Zou het kunnen dat een van de andere twee stiekem onder der buik is gedoken?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:56

Ja ik heb dat ook wel gehoord.
Maar Fotsy, Arany verdeelt zn merries/hengsten meestal nogal goed :)
7 hengsten en 11 merries tot nu toe. Dus ik verwacht een hengsten-boom voor de 3 die dit jaar nog geboren moeten worden :)

En speciaal voor jou statistieken: zn hengsten worden gemiddeld na 343 dagen geboren, merries na 339 :D Ik ben ook zo'n seut die alles bijhoud haha:D

DL, champagne splash, klinkt leuk heb je er een foto'tje van? :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:28

Luna ik geloof niet dat die grote merries nog onder Luna's buik gaan kruipen. :+

Leuk Fotsy dat ze af is! Snel weer naar huis nu. En die statistieken :')
Marcelleke is eindelijk zijn kwakje kwijt. *\o/* :D

Cynthia ik duim dat ze er vandaag genoeg van heeft! Bij Vera bleef het ook duren en exact op de 7e dag was haar interesse over. Ik kreeg er langzamerhand ook al genoeg van,en Cas ook. :')

Rowan heb je een foto van Vici nu? Ik ben benieuwd!

Jammer Knolselder vooral omdat het zo ver weg is. Fijn dat je een goeie thuis voor Aster gevonden hebt.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:54

Knolselder: Wat balen zeg, zo ver ook! |(
Gefeliciteerd met de verkoop. Gelukkig een goed adres!

Vulina: Gelukkig heb jij wel wat drachtig, dat geeft weer hoop :P

Wat grappig dat jullie al met volgend jaar bezig zijn, ik misschien ook zodra Ice echt drachtig is. Voor nu heb ik alleen maar zenuwen!

Cynthia, hopelijk kan je haar morgen alsnog mee naar huis nemen.. ik duim met je mee! :j

Fotsy, wat grappig die theorie. Als ice drachtig is zou ik een hengstje moeten krijgen volgens jou statistieken :')

Ice wordt vanmiddag om 16:15 opnieuw gescand. Ik probeer er maar rekening mee te houden dat het opnieuw niks is. Anders is het weer een enorme domper.. ;(

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:14

En toch wens ik je veel succes! Een beetje hoop mag wel he :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:22

veel succes ice, we gaan ervoor en duimen hard mee

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:27

Pretty, Dais is nu 9 dagen hengstig...

Ooo.. Ice, ik vind het zoooooo spannend!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:30

Hier wordt geduimd op goed nieuws! :)

Haha, het is bijna geslacht uitkiezen :D

Wat balen Knolselder :(:) Dubbele gevoel is begrijpelijk.

Ze maakt het wel héél spannend zeg Cynthia :\

Mensen, het is drachtigheidsweer 8-) Mijn dame neemt het er iig goed van, zon op de rug en gras in de buik :Y)

Afbeelding

Ze neemt haar taak van "hopelijk eten voor twee" uiterst serieus :D Helaas stevige terugval qua kreupelheid, dus de DA komt maandag uitgebreid kreupelheidsonderzoek doen. En dan donderdag scannen op 17 dagen hopelijk dracht, wordt een duur weekje :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:43

hahaha geslacht uitkiezen _O- , ja nu de pendel uit DBT2015 niet echt geloofwaardig mag worden beschouwd, gaan we de wetenschappelijke toer op ;)
Hier op de kliniek kunnen ze ook scannen op geslacht maar het veulen moet dan wel goed liggen en niet dwarsliggen :P

hopelijk is de kreupelheid niet te erg vientje. Zon en eten wat moet je nog meer hebben.
Wel niet te warm voor mij graag _/-\o_

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:51

Wij hadde bij luna een vermoeden dat het een hengstje werd maar niet goed kunnen zien. Maar was een hengstje uiteindelijk.

Spannend ice!

Hahaha nou Dilys zou misschien nog durven zoeken :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:53

Hopelijk valt de kreupelheid mee...
Ik moest wel lachen om je opmerking dat ze haar taak "hopelijk eten voor twee" erg serieus neemt :')

:wow: al die statistieken, dat jullie dat bijhouden...
Ik blijf gewoon roepen dat de natuur toch zijn eigen gang gaat. En het geslacht waar ik op hoop, word het niet. Omdat ik dat geluk nou eenmaal nooit heb in het leven :')

Bij Pico hoopte ik op een grullo merrie maar ik gokte op een zwart bonte hengst, en dat is het ook geworden (maar wat voor 1 <3 )
Dit jaar hoop ik op een hengst, dus het zal een merrie worden :')
Pico mag hier trouwens ook wel even getoond worden toch :o hij word zoooo knap <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:22

Echt een heel erg goed gelukt is hij Linda! Zou stiekem deze combi nog eens willen zien.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:35

Heel knap hoofdje heeft ie Linda! Ik hou sowiezo van aftekeningen. Als er maar niet te veel wit is. :D

Succes Vientje met kreupelheidsonderzoek :(:) Hier was het ook een duur weekje,hoefsmid en DA voor de paardjes..maar achteraf altijd zo blij als alles weer op orde staat.

Oh Ice wat spannend met scannen straks!

Keesje mag nu wel stoppen met de sl** uit te hangen. 8)7

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:56

Wat een heerlijk veulentje is Pico <3

Keesje nog steeds aan het lellebellen? :)) Is het toch geen weer voor :')

Hoefsmid is verleden week geweest, gelukkig bleef het speciaal beslag (Nike Zool Max à 130 euries voor alleen voor) me bespaard _/-\o_ Het is idd altijd heel fijn als ze er weer lekker netjes bij staan :) Eigenlijk komt de masseur ook nog as woensdag, maar ik wacht even het kreupelheidsonderzoek af of dat verstandig is.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:34

Dustinlover showen showen

Cynthia als ze nog niet naar huis wil komen zou ik der haar koffers toesturen hoor.

Fotsy mooi flo komt lekker weer naar huis.

Ice ik wens je toch veel succes!

Vientje voor je het weet is het de 17 de.
Nog even geduld.
Kwa kosten loopt het altijd gauw op ja.

Mijn span staat weer lekker bij me.
Hopelijk worden ze weer gauw zichzelf.

De 9 de word smooth gescant en de 13 de qween.
Ik hoop dat het zich gepakt heeft en ze beide een gezonde dracht zullen hebben.
De twee dinnetjes :o

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:48

Even kort (zit in cursus) Keesje stond vanmorgen nog hard te roepen naar Sublime: Subliempie!!!! IK WIIIHHHIIIHHHIIIIILLLLL JEEEEEEE!!

Heel fijn -O-

Vanavond testen of ze echt nog wil, of alleen zijn hoofd op hol aan het brengen is. Als ze echt nog wil, dan wordt ze morgenochtend vroeg getest. Wil ze dan niet meer, ga ik haar halen. Wil ze nog wel, ben ik bang dat ik haar pas over 2 weken ga halen. De vriendin die me altijd rijdt met de trailer kan alleen volgende week zondag, maar dan heb ik die hardloopwedstrijd (5km trouwens, Woogy :) ) en kan ik haar dus pas over 2 weken ophalen -O-

Edit: Goed plan, RX, blijf maar weg ook dan. ff serieus.. alsof Sublime leuker is dan ik...

En dan kan ik haar 20e verjaardag ook niet vieren maandag ;(

Ze is trouwens vandaag 10 dagen hengstig, geen 9
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 05-06-15 15:19, in het totaal 2 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:15

Ik heb weer even mijn best gedaan :D

Elienee schreef:
mag ik mij hier ook melden?

2 jaar gelden heb ik reeds een poging gedaan om mijn merrie drachtig te krijgen maar helaas op 40dagen was er geen vruchtje meer, dit jaar doen we opnieuw een poging en vandaag is ze hengstig geworden!

mijn KWPN merrie, v. Darnels vv. Duc De Normandie

[ [url=m/h5Ff82.jpg]Afbeelding[/url] ]

x

Arnac d'elphen,AES homozygoot bont v. Everij A vv. Ico sun

[ [url=m/vg8YkU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom! Knappe merrie :j

Knolselder schreef:
Mag ik me hier ook komen melden? Ik vind dit topic nu pas, en het lijkt me erg leuk!

Ik mag voorlopig al 2 combinaties verwachten.
Charlie van een hengst van buitenaf, SSF Velvetbuck asa Wish upon a Star
Zwart x Buckskin tobiano
Aster van eigen hengst.
Zwart x palomino splash tobiano
(deze merrie staat wel te koop)

Verder wordt er morgen nog eentje gescand, ook gedekt door Wish.
Hopelijk is die ook meteen raak!
Dat zou dan Fre zijn, vosbont sabino x buckskin tobiano.

Daarnaast staat er nog eentje bij een andere hengstenhouder voor Silver Plates Baccarra Couragio, die wordt binnenkort ook gescand.
Dat is dan Fleem, vos x buckskin.

EN dan heb ik nog Ster. Die is voorlopig nog leeg, omdat ik lang getwijfeld heb om haar te verkopen en kopers de keuze wou geven om een volle of lege merrie te kopen. Maar ondertussen blijft ze denk ik nog een jaar en wordt ze door 1 van eigen hengsten gedekt. Of er moest toch nog een erg geinteresseerde koper langskomen :)

Dus moest alles blijven en alles drachtig zijn, zijn het 5 veulentjes volgend jaar.

Zo, en nu ga ik verder bijlezen, ik zit nog maar aan pagina 7 :') En dan kan ik straks gewoon meekletsen :D

Ook jij welkom !

Venthe schreef:
Ik moet nog 2 nachtjes slapen voor de 18 dagen scan... Zaterdag half 9 zijn we de eerste, zo spannend! Maar als ik heel eerlijk ben heb ik er niet zo'n goed gevoel bij... Merk werk weinig aan mijn merrie, eerste paar dagen wel heel aanhankelijk en naar alles en iedereen hinniken maar nu is ze weer de oude chagrijnige zelf :+ vrees dat ze haar stalletje gewoon had gemist. En ook na al die verhalen over merries die niet drachtig willen worden, waarom zou mijn 13 jarige maiden merrie dan wel in een keer dragend zijn...
Naja nog 2 nachtjes en dan hebben we zekerheid!

Wat spannend , succes hoor morgen!

ivy_power89 schreef:
Merrie gisteren middag nog een keer gedekt..... die stond nu echt alles onder te pissen.... zelfs bij het horen van mn hengst verzette ze geen stap meer en ging direct door de hurken :') het was voor mijn hengst echt seconden werk......

Nu begint het lange wachten weer..... wat een geduld moet je hebben

Lang je duren die 18 dagen :D Weet er inmiddels alles van.

R.X. schreef:
Hoi allemaal ik spring even in vanaf hier.

Vrijdag gaan we mijn span weer ophalen.
Ppfff ik vind maar niets mijn maatjes uit logeren.
Ben ook al even over een eigen hengst aan het nadenken.

Ben erg benieuwd naar de uitslag van de scans.
Smooth heeft nog niet afgeslagen maar de hengst wil niet zo meer.
Denk dat de eisprong geweest is.
Hopelijk volgend jaar twee gezonde veulens erbij.

Lekker dat ze weer naar huis komen vandaag! Ik vind het ook helemaal niks
hoor, mijn merrie weg. Ik hoop voor je dat het allemaal gelukt is ! +:)+

linda2008 schreef:
Zijn er al mensen aan het nadenken over volgend jaar? :o ben ik dan heeeeel erg? of zijn meer mensen zo gek? :o
ik mag eigenlijk niet van mezelf, maar toch kriebelt het alweer.... :(

Hihi nee ik niet.. Ik doe dit 1 jaar en dan niet meer. Mocht het dit jaar helemaal niet lukken (ik probeer het 3x) dan koop ik een veulen :j

Fotsy schreef:
apple leuke foto met de hengst, scheren ze die manen altijd?

Ik neem aan dat ze het met de hand knipt. Deed ik met mijn eigen fjord ook altijd :j
Scheren vind ik zelf helemaal niet mooi, dan wordt het nooit zo strak.

Luna2006 schreef:
Heb aanstaande mama nog eens op de foto gezet. Wat is het toch een knappe merrie <3
[ [url=m/tuCYgN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaan haar binnenkort ook op kleur testen. Eens benieuwd of we daar wat wijzer van worden

Mooi patroon inderdaad :j

kiki1976 schreef:
@Linda2008, hahah nee nog niet mee bezig.
Maar als ze nu drachtig blijft en er volgend jaar een gezond veulentje geboren word, laten we haar denk ik leeg volgend jaar.

Hihihi nu stiekem een beetje aan het rondkijken voor een naam, want ik heb werkelijk nog geen idee.
Wil eigenlijk wel een beetje een verwijzing naar de hengst, gezien het hele verhaal wat erachter zit.
Of een naam die de betekenis weergeeft.
Pffff moeilijk hoor!

Ja kan me voorstellen dat je die naam wilt laten terugkomen, dat zou wel heel
erg mooi/leuk zijn :)

Fotsy schreef:
Een hengst op de hof is toch wel een groot verschil Rx, had dit ook nooit gedacht maar hoe hij het doet weet ik niet maar gisteren stond hij lekker bij Elsa en haar veulen _-:( hormonen zeker. Hij moet volgens mij langs de binnenkoer en tuin zo terug naar de stallen gegaan zijn. Laatst liep hij met hek rond de hals, had alles uit de scharnieren gekregen.
Nu mogen ze samen staan maar moest ze niet dragend zijn tegen de zomer dan moet hij helaas weer apart.
Ocharme je knuffeltjes, het is voor een goed doel he

Oei, wat een boef :=

pretty schreef:
Hier lukt dat helaas echt niet,twee hengsten samen. Dat is nog gelukt vroeger,maar vroeg of laat was er toch altijd ééntje die begon te overdrijven. Jammer want 2 hengsten zijn echt leuk samen!

De genen kleurenleer is echt mijn ding niet. Ik ben al blij als ik een kleurtje herken :')

Haha ja dat heb ik ook :') Ik kwam er hier op bokt via een topic waarin ik wat foto's plaatste
van mijn merrie achter dat ze best een 'bijzonder' kleurtje heeft. Wist ik veel :+

CubaLibre schreef:
Ik ben ook al na aan het denken over volgend jaar... Wil graag mijn dame evt dragend meenemen naar NL (mochten we terug moeten).

Zelf hengst houden, dat wilde ik met mn nu 4 jarige doen maar ja, ik zit in de VS... Hij staat in de opfok en kon van het ene moment op t andere niet meer in de kudde blijven staan. Dus ze hebben m daar op stal gezet (wat ik vrij zielig vond) en ik heb toen besloten om m te ruinen, te laten beleren en daarna kijken of hij terug kan in de groep, als dat alsnog niet gaat gaat hij (helaas) de verkoop in (maar hopelijk duurt dat nog even).

Zo heej, wij zijn dus op rondreis door het zuidwesten van de VS, zijn nu bij bryce canyon en ze hebben hier gecontroleerde bosbranden... Nu is de wind gedraaid en zien we bijna geen hand voor ogen hier op de camping en ik hoor op de achtergrond paarden hinnikken... Pfft, zal blij zijn als we weer onderweg zijn want de lucht is ook niet echt prettig!

Oh jeetje, heftig. Lijkt me best heel eng :wow:
Prachtige foto's ook zeg :j

R.X. schreef:
Whaa nog 1 nachtje en dat kan ik mijn span ophalen jeeee *\o/*

Jippie ! :D

Elienee schreef:
vandaag gescand, dierenarts herinnerde zich haar nog van vorige keer en zei dat ze deze keer zeer mooi en duidelijk hengstig was, en er een mooie grote follikel klaarzit. Zaterdag insemineren! :D

Cubalibre: jeetje wat een prachtige omgeving, pure jaloezie hier :D

Leuk! Spannend hoor :D

Knolselder schreef:
Fre is gescand, niet drachtig |( Dat wordt weer een ritje Antwerpen - Amsterdam |(
Pffff!

MAAR Aster is wel verkocht. Gemengde gevoelens, ze was mijn eerste miniatuurpaardje dat ik echt kocht. Maar het was een hele lieve en vriendelijke vrouw, ze gaat goed komen! Dat veulentje zal dus niet meer hier geboren worden...

Hmm slecht en goed nieuws dus.. Balen hoor. Hopen op de volgende keer beter :(:)

Vulina schreef:
Hé, wat balen Knolselder... Dit veulentje, wat er vast gaat komen, wordt wel bij jou geboren?

vandaag is onze fries gedekt. Ze moest eigenlijk morgen weer gescand, maar goed dat we vandaag hebben gedaan, ze kon amper meer lopen, zo wijdbeens :')

En om de hoop er in te houden:
Ik heb nu 2 merries drachtig van de 1ste dekking, en nog 1 verwacht ik drachtig van de 2de :)

Luna, geen ervaring mee (gelukkig). Met afspenen geef ik altijd wat minder brok en laat ze veel bewegen..

Voor 2016 heb ik al heel wat plannen :+ De 2 oudste merries worden niet weer gedekt, en een maiden weer wel. Dan worden het er 3 KWPN en 1 appaloosa. 2 daarvan hangt van het veulen van 2016 af, wat daaraan te verbeteren is, maar heb wel al wat opties in het hoofd. De andere (maiden) Wynton x Flemmingh heb ik nog geen ideeen voor. Best lastig bloed, Flemmingh, Jazz vrij.. Misschien de Lord Leatherdale kant wat op :)

Wat hoop kan ik wel gebruiken in ieder geval! Top het bij jou bij 2 merries al gelukt is,
hopen voor je 3e merrie ook +:)+

Fotsy schreef:
Cynthia ze neemt het er wel van, de genieter :P

DL het is inderdaad zo, als je fokt voor de verkoop, leuke kleurtjes verkopen nu eenmaal beter en aan betere prijzen wat dan op zich ook weer positief is voor de diertjes want dan trek je een geheel ander clienteel aan die hun pony's beter verzorgen omdat ze er al wat geld hebben voor betaald.

Hier net telefoon gekregen van de kliniek en we mogen Flo gaan halen, eitje was af deze morgen dus niet opnieuw geinsemineerd en nu kunnen we aftellen en duimen naar eerste scan. Als ze drachtig is, is de kans groter dat het een merrie zal zijn, niet dat het geslacht een rol speelt maar had eens graag een hengst gehad, blijft ondanks toch nog afwachten :P
Maar statistisch gezien is ze geïnsemineerd 36uur voor eisprong en de hengstjes zijn het snelst in zwemmen maar sterven ook het eerst af, de merrie's zijn het traagst maar blijven het langst leven in de eileider.
Ik ben nogal een statistieken mens 8)7 Eerst zien of mijn theorie klopt natuurlijk.

Jeetje, spannend zeg ! Lekker dat je haar in ieder gevalt kunt ophalen :)

Icecrystal schreef:
Knolselder: Wat balen zeg, zo ver ook! |(
Gefeliciteerd met de verkoop. Gelukkig een goed adres!

Vulina: Gelukkig heb jij wel wat drachtig, dat geeft weer hoop :P

Wat grappig dat jullie al met volgend jaar bezig zijn, ik misschien ook zodra Ice echt drachtig is. Voor nu heb ik alleen maar zenuwen!

Cynthia, hopelijk kan je haar morgen alsnog mee naar huis nemen.. ik duim met je mee! :j

Fotsy, wat grappig die theorie. Als ice drachtig is zou ik een hengstje moeten krijgen volgens jou statistieken :')

Ice wordt vanmiddag om 16:15 opnieuw gescand. Ik probeer er maar rekening mee te houden dat het opnieuw niks is. Anders is het weer een enorme domper.. ;(

:(:) Ik duim enorm voor je dat het toch gelukt is !! Veel succes.

Vientje schreef:
Hier wordt geduimd op goed nieuws! :)

Haha, het is bijna geslacht uitkiezen :D

Wat balen Knolselder :(:) Dubbele gevoel is begrijpelijk.

Ze maakt het wel héél spannend zeg Cynthia :\

Mensen, het is drachtigheidsweer 8-) Mijn dame neemt het er iig goed van, zon op de rug en gras in de buik :Y)

[ Afbeelding ]

Ze neemt haar taak van "hopelijk eten voor twee" uiterst serieus :D Helaas stevige terugval qua kreupelheid, dus de DA komt maandag uitgebreid kreupelheidsonderzoek doen. En dan donderdag scannen op 17 dagen hopelijk dracht, wordt een duur weekje :+

Het is zeker drachtigheidsweer! Ik hoop dat mijn merrie snel hengstig wordt en ook weer gedekt wordt :D
Leuke foto van je merrie, inderdaad zon op de buik en gras in de buik +:)+

linda2008 schreef:
Hopelijk valt de kreupelheid mee...
Ik moest wel lachen om je opmerking dat ze haar taak "hopelijk eten voor twee" erg serieus neemt :')

:wow: al die statistieken, dat jullie dat bijhouden...
Ik blijf gewoon roepen dat de natuur toch zijn eigen gang gaat. En het geslacht waar ik op hoop, word het niet. Omdat ik dat geluk nou eenmaal nooit heb in het leven :')

Bij Pico hoopte ik op een grullo merrie maar ik gokte op een zwart bonte hengst, en dat is het ook geworden (maar wat voor 1 <3 )
Dit jaar hoop ik op een hengst, dus het zal een merrie worden :')
Pico mag hier trouwens ook wel even getoond worden toch :o hij word zoooo knap <3

[ [url=m/CiUmvp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pjonLZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lTRcnc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een scheetje ! <3

Vientje schreef:
Wat een heerlijk veulentje is Pico <3

Keesje nog steeds aan het lellebellen? :)) Is het toch geen weer voor :')

Hoefsmid is verleden week geweest, gelukkig bleef het speciaal beslag (Nike Zool Max à 130 euries voor alleen voor) me bespaard _/-\o_ Het is idd altijd heel fijn als ze er weer lekker netjes bij staan :) Eigenlijk komt de masseur ook nog as woensdag, maar ik wacht even het kreupelheidsonderzoek af of dat verstandig is.

Vervelend zeg die kreupelheid :\

Cynthia82 schreef:
Even kort (zit in cursus) Keesje stond vanmorgen nog hard te roepen naar Sublime: Subliempie!!!! IK WIIIHHHIIIHHHIIIIILLLLL JEEEEEEE!!

Heel fijn -O-

Vanavond testen of ze echt nog wil, of alleen zo'n hoofd op hol aan het brengen is. Als ze echt nog wil, dan wordt ze morgenochtend vroeg getest. Wil ze dan niet meer, ga ik haar halen. Wil ze nog wel, ben ik bang dat ik haar pas over 2 weken ga halen. De vriendin die me altijd rijdt met de trailer kan alleen volgende week zondag, maar dan heb ik die hardloopwedstrijd (5km trouwens, Woogy :) ) en kan ik haar dus pas over 2 weken ophalen -O-

Edit: Goed plan, RX, blijf maar weg ook dan. ff serieus.. alsof Sublime leuker is dan ik...

En dan kan ik haar 20e verjaardag ook niet vieren maandag ;(

Haha jouw merrie houdt er wel van hé :+ 8-).
En ik hoop inderdaad dat ze morgen niet meer wil.. 2 weken wachten is wel erg lang.. Zou ik
ook niet leuk vinden.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:18

Ik ben best wel een dummie in dit hele onderwerp nog dus ik heb (weer eens..) een vraag..

Mijn merrie was de vorige keer hengstig vrijdag de 15e, 16e en 17e (mei). Ze is toen 3 dagen
gedekt en ik heb haar dinsdag 2 juni laten scannen (leeg ;( ) Maar nu is het in mijn beleving
logisch dat ze dit weekeind weer hengstig zou moeten worden of heb ik dat mis?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:19

Wow Apple wat kan jij goed quoten,jaloers. :D

Cynthia :(:) Bij Vera was het ook ineens gedaan. Hoop dat Kees ook snel een degout krijgt..

RX wat fijn dat ze thuis zijn! Zijn ze hunzelf niet meer neen?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:23

xApple; als je dat nu elke 5 pagina's eens doet, hoeven wij niet meer bij te lezen :D

Cynthia; hopen dat ze toch mee wil :j

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:32

Hihi dit was vanaf pagina 100 geloof ik :D

Als iemand antwoord weet of mijn hierboven gestelde vraag; let me know :o?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:34

xapple respect hoor, en ja volgens mij zou je merrie inderdaad dit weekend hengstig kunnen komen, ze scannen normaal net voor de volgende hengstigheid zodat ze er op tijd bij zijn. Zie je het zelf goed?
Was er op de scan al een ei te zien trouwens? want een eitje groeit 0.3cm per dag.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:35

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ xApple
Als ze normaal netjes op de 21 dgn hengstig is volgens mij wel.
Bo was gewoon om de 3 weken hengstig vorig jaar en standaard altijd op donderdag merkbaar.
Maar toen ze toen een paar dagen eerder naar de hengst ging was ze spontaan de andere dag al hengstig.
In haar geval moest ik steeds 21dgn rekenen vanaf de eerste dag dat ze hengstig toonde.
Dit jaar geen idee want ze is gelijk bij de eerste hengstigheid gedekt, tenminste dat ze het toonde.

RX, wat lekker dat ze weer thuis zijn. Hopelijk zijn ze weer snel op hun gemak.

Ice, succes vandaag, Ga heel hard voor je duimen

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:36

Thuis wordt ze niet hengstig.. Ze staat hier met een merrietje van 2 dus toen liet ze niks zien :n
Ik heb haar woensdag naar de hengstenhouder gebracht omdat we vandaag niet konden.
Dinsdag was ze dus leeg gescand maar nog geen aankomende hengstigheid gezien. Maar aangezien ze
de vorige keer maar 3 dagen hengstig was wilde ik niet te laat zijn.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:39

xApple, je merrie zou dan komende maandag op 21 dagen zitten. Dus dit weekend hengstig worden is wat vroeg, maar kan best als ze de hengst ziet, zeker gezien het weer :)