Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
suffie schreef:Vandaag een dag om heel snel te vergeten. In maart begonnen met het dekken van Luna. Helaas luktehet ons niet om Luna na meerdere pogingen drachtig te krijgen. Had regelmatig vocht in haar baarmoeder staan en is daar ook voor behandeld. Bij de laatste keer opvoelen afgesproken dat als ze niet drachtig mocht zijn, ik Lara zou laten dekken. Die was in een keer drachtig, wel van een tweeling, maar het lijkt erop dat alles goed blijft gaat na het afknijpen van de kleinste. Omdat ik morgen Lara nog een keer laat scannen, heb ik besloten om Luna ook mee te nemen. Al een tijdje vind ik haar zo anders, veel aanhankelijker, boller buikje, ander ritueel. Paarden staan aan huis en dan vallen zulke dingen snel op.
Vanmorgen trof ik Luna koliekerig aan op stal, dikke achterbenen, een zuchtplaat onder haar buik en uier. Nog geen half uur later kwamen er 2 foetussen ter wereld, ze had een tweeling verworpen. Luister altijd naar mijn onderbuiken gevoel en daarom wilde ik Luna laten scannen.
Voor de oplettende lezers: idd opvoelen. De DA was haar scanapparaat vergeten en ik had er al een ritje van bijna een uur opzitten. Dan draai je niet weer om. Gewoon een stomme samenloop van omstandigheden.
Morgen gaat Luna alsnog mee naar de Radstake om te spoelen en gaan we volgend jaar maar weer een nieuwe poging doen. Hopelijk is met de kleine van Lara nog wel alles in orde en huppelt er volgend jaar alsnog een kleine rond.
Voor degenen die het willen weten, het waren 2 hengstjes......... en Luna was 3,5 mnd drachtig. Ik had er niet aan moeten denken dat dit tegen het einde van de dracht was gebeurd........